שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: בחירת פלאג מתאים

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #4
    תאריך הצטרפות
    Nov 2014
    הודעות
    260
    תודה!
    9
    הודה 131 פעמים ב 55 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בחירת פלאג מתאים

    ציטוט נכתב במקור על ידי מטוס סילון 1 צפיה בהודעה
    מה ההבדל בין סוגי הפלאגים?
    אני משתמש במנוע 75OS עם פלאג מספר 8.
    התחושה היא שהחלפת הפלאג מתבצעת לעיתים קרובות..
    אשמח לקבל הסבר לגבי ההבדל בין הפלאגים, מה ההבדל בין פלאג מספר 7 למספר 8
    האם שימוש באגזוז לחץ, משפיע על בחירת הפלאג?

    בתשובה לשאלותיך:

    מצתי להט למנועי טיסנים מתחלקים בגדול לשלושה סוגים: קר, בינוני, חם.

    במצת קר, הסליל של המצת עשוי מחוט להט עבה, במצת בינוני הוא מעט דק יותר, ובמצת חם הסליל מחוט להט דק.
    כתוצאה מכך, בעת שמחברים לסוללה, המצת הקר (עם הסליל העבה) יגיע לטמפרטורה הנמוכה ביותר, הבינוני יגיע לטמפרטורה מעט גבוהה יותר, והמצת החם יגיע לטמפרטורה הגבוהה ביותר - ומכאן הסיווג של קר/בינוני/חם.
    ישנם אצל חלק מהיצרנים גם מצתי 'ביניים' ואז למשל יכול להיות מצת MEDIUM ומצת HOT אבל יהיה בניהם גם מצת MEDIUM HOT.

    למה צריך את הסיבוך הזה?
    מכיוון שלביצועים אופטימאליים, לכל תערובת דלק יהיה את המצת המתאים ביותר עבורה.
    למשל - מצת קר מיועד לדלק עם אחוז ניטרומתאן גבוה (בד"כ 22-35%), מצת חם לעומת זאת מתאים לדלק עם אחוז 'ניטרו' נמוך (בסביבות 0-10%) ומצת בינוני - כמובן באמצע.

    למה חשוב להתאים מצת לדלק?
    כי אם ניקח לדוגמא מצת חם ודלק עם אחוז 'ניטרו' גבוה מאד, יש חשש שנקבל בעירה מאד מהירה (יחסית למצת קר) ובמקרים מסויימים מהירה מדי - זה דומה בהשוואה למצב של מנוע עם מערכת הצתה 'רגילה' (עם ניצוץ) שיש לו הצתה מוקדמת מדי.
    כמובן שמצת קר עם מעט 'ניטרו' - דוגמא הפוכה - "הצתה מאוחרת".
    לכן כלל האצבע אומר - אם יש יותר ניטרומתאן בדלק, צריך מצת יותר 'קר'.

    לא ציינת עם איזה דלק אתה משתמש.

    אגזוז לחץ נותן דיחוס למיכל הדלק, לכן אספקה יותר סדירה ופחות מושפעת מתאוצות בזמן טיסה שפועלות על הדלק במיכל ובצנרת.
    לא קשור לסוג המצת היות וניתן לעבוד עם מיכל מדוחס עם כל תערובת דלק.

    מצת מספר 8 של OS הינו נפוץ ומוגדר MEDIUM, מצת מספר 7 מוגדר MEDIUM HOT כלומר יתאים לאחוז 'ניטרו' מעט נמוך יותר.
    בד"כ בהוראות של המנוע יופיע סוג המצת המומלץ.

    כמה דרכים פשוטות לבדוק האם המצת שיש לך במנוע מתאים לדלק שלך (בהנחה כמובן, שהמצת חדש ושהסיכה מכוונת כראוי!):

    אם בעת ניתוק הסוללה אחרי התנעה יש נפילת סל"ד - המצת שלך קר מדי, החלף למצת חם יותר (כך גם במקרה שהמנוע עובד אבל מרגיש 'חלש' בטיסה)
    אם המנוע לא עובד 'עגול ויפה' או המנוע 'אוכל' מצתים - כנראה המצת חם מדי ואז - או שתחליף למצת יותר קר או שתחליף לדלק עם פחות 'ניטרו'.

    ניסיון אישי שלי:
    כל מנועי ארבע הפעימות שלי עובדים היטב עם מצת OS מסוג F שמוגדר כ - HOT או יותר נכון MILD HOT (והחלפת מצת היא אירוע נדיר) והדלק עם 18% ניטרומתאן
    כל מנועי שתי הפעימות שלי עובדים עם מצתים של ENYA מס. 3 - מוגדר HOT, והדלק עם 5% ניטרומתאן (ומצתים מחזיקים לנצח...).

    בהצלחה.

  2. המשתמשים 3 הודו ל E r e z על הודעתו:

    איזי (02-08-2020),ypython (14-06-2020),ZvikaF (27-06-2020)

נושאים דומים

  1. [עזרה!] פלאג
    על ידי האילתי בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 10-03-2017, 16:33:00
  2. [שאלה] בחירת פרופיל מתאים לכנף
    על ידי solly בפורום פורום אלפא
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-01-2017, 10:27:49
  3. [שאלה] פלאג שנשרף+ עזרה במציאת בורג מתאים
    על ידי 7YOAV7 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-03-2012, 18:16:18
  4. [עזרה!] בחירת SETUP מתאים ליאק
    על ידי shlomi בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 05-09-2011, 15:13:15
  5. [עזרה!] בחירת בקר מתאים
    על ידי titleman בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 31-10-2009, 17:19:23

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •