בכיף.
קצת תמונת מצב שלא רואים בתמונות:
הסירה בנויה בצורה איכותית מאוד מבחינת מבנה והידרודינמי
ניכר כי מי שתיכנן ובנה מבין בעבודת פיברגלס ובסירות...אבל לא מבין הרבה בהנדסת אנוש ובסירות על שלט.
כדי לטעון סוללה צריך:
א. לפתוח 2 ברגי אלן גדולים להסרת מכסה אטום למים.
ב. לפתוח 2 ברגי פיליפס ולהסיר 2 ראשי סרוו.
ג. לפתוח 4 ברגי פיליפס ולשחרר את הפושרודים של הסרוואים מהמכסה המשני.
ד. לפתוח 6 ברגי פיליפס ולשחרר את המכסה המשני...
בירכותי... הגענו לסוללה...
לצערי, כל ברגי הפיליפס מתברגים בפיברגלס... אומנם יש הרבה בשר אבל זה ישחק לאט לאט.
הסוללה מונחת נמוך לשמירה על מרכז כובד נמוך.
המנוע מכוסה במכסה לא אטום נוסף.
לא פתחתי את המכסה של המנוע אבל מסיבוב המדחף ביד ניכר כי מדובר במנוע בעל מומנט עצום.
המנוע מסובב מדחף מתכת עם 3-4 להבים בקוטר של 10-12 ס"מ...כמו בלנדר...
למנוע יש פרופלור פנימי המזרים אוויר כדי לקרר את המנוע כשהוא מסתובב...
נראה לי לא אפקטיבי כי מסביב למנוע יש אוויר שלא מתחלף ורק הולך ומתחמם ככל שהמנוע עובד יותר.
הבקר עטוף בבידוד מתכווץ ולא ניתן לראות דגם מדוייק או כל פרט מזהה
סרוואים פשוטים יחסית:
אחד להיגוי ואחד לשיחרור אוכל לדגים או משהו של דייג שאני לא מבין בו.
למערכת החשמלית יש חיבור בטור לבקר דרך מפסק on/off
לציין כי בדרך כלל המפסק מדליק את הבקר לאחר חיבור הסוללה.
בנוסף, יש פאנל קטן הנותן חיווי של מתח הסוללה.
הן למפסק והן לפאנל החיווי אין אפשרות להגיע עקב אטימה נגד מים.
החוטים כבר מחוברים במספר נעלי כבל והלחמות...
חלק מהחוטים הם חוטים קשיחים המשמשים לחשמל ביתי...
מה עשיתי?
חיברתי חוטים 12awgעם בידוד סיליקון ובידוד מתכווץ מהסוללה לבקר (ללא מפסק כלל) תוך הנחיה לא להשאיר סוללה מחוברת לאף רגע מיותר.
הסרתי את החוטים המיותרים (למפסק ולפאנל חיווי מתח)
זהו...
שים לב שאתה עובד ללא קירור וללא הגנה כנגד פריקת יתר של הסוללה.
הסוללה שלך בעלת קיבול של 10000 מיליאמםר כך שאתה כנראה יכול לשוט לא מעט זמן... אבל אל תיסחף
לגבי החום מנוע אין לי פיתרון כרגע...
לוקוס נשמע לי סבבה
שמחתי לעזור.
רן ענבר