
נכתב במקור על ידי
bartovmoti
זה לא מדוייק שבשביל לקבל 50W המתח יהיה עכשיו יותר גדול והזרם קטן יותר.., זה נכון שאם אני מעלה את המתח, ואני רוצה את אותו הספק אז אני צריך להוריד את הזרם אבל לא זה מה שקורה בפועל !
שכחת פרט קטן, יש לך בקר מהירות באמצע! הסוללה לא מחוברת ישירות למנוע.
נגיד שאני מתחיל לעלות את המצערת בהדרגתיות בסוללה 3 תאים ,בסוללה 4 תאים או בסוללת 8 תאים או קי? בנק' מסויימות שונות בסטיק המנוע יראה נניח 10V מכל אחת מהסוללות שציינתי.
הבקר הוא זה שקובע את המתח למנוע נכון? אז מה אתה בעצם אומר, שאם אני אתן למנוע 10V מסוללה של 3 תאים או 10V מסוללה של 4 תאים הוא יצרוך זרם שונה ?? זה יהיה בדיוק אותו זרם ! כי 10V זה 10V לא משנה אם זה בא גם מסוללת 8 תאים!
ההבדל היחיד יהיה שבשביל לקבל 10V על המנוע בסוללת 3 תאים הסטיק יהיה במוקם אחד, ובשביל לקבל 10V בסוללת 4 תאים הסטיק יהיה במקום אחר נמוך יותר!
כאילו אתה רוצה להגיד לי, שהבקר פתאום יודע שחיברו לו עוד תא ואז הוא בשביל להוציא 50W הוא בכוונה יגדיל את המתח ויגביל את הזרם ? לא נראה לי. הבקר עושה מה שאומרים לו, תן לי 10% הוא יתן לך 10% ! תן לי 90% והוא יתן 90%.
אמה מה, שבמקרה של 3 תאים - 90% יהיה מתח כלשהו
ובמקרה של 4 תאים - 90% יהיה עכשיו המתח יותר גבוה !
אתה מבין?, בשלט אתה קובע כל פעם כמה אחוז אתה רוצה! ולא כמה W אתה רוצה.
עכשיו נתייחס רגע לעקומת מנוע. בנק' קבועות אתה דורש % מסוים קבוע מהמנוע!
נגיד גרף לינארי: 0% 25% 50% 75% 100%
עכשיו, אם בשביל לקבל נגיד 50W ב 3 תאים הסטיק היה במקום מסויים נניח ב2/3 סטיק 75% בסדר?,
עם 4 תאים בשביל לקבל את אותם 50W הסטיק עכשיו יהיה במקום יותר נמוך אבל שתהיה בטוח שזה יהיה בדיוק אותו מתח.
כל הבעיות יתחילו להתעורר כשתרצה לקבל משהו שהוא יותר גדול מ 11.1V !!.
עד עכשיו המנוע שלך במקסימום (נגיד ב IDLE) עבד ב 11.1V בזרם כלשהו, בהספק כלשהו ושכל המערכת יכלה לעמוד בו ולספק אותו כולל המנוע עצמו גם כשנתת פיצ' מקסימלי הכל היה עוד בסדר.
פתאום עכשיו נתת לו עוד מתח, כאילו אמרת לו קדימה יש לך עוד!! אבל עכשיו הוא אומר, או קי אני יכול אבל אני אצטרך עוד זרם, ואז תצרוך ממני עוד הספק! ואם אתה מבקש ממני את זה אתה צריך לתת לי תנאים לזה. לספק לי זרם, לקרר אותי וכו'
תחשוב, 100% עם 3 תאים זה 11.1V
100% עם 4 תאים זה כבר 15.3V
בהתאם לכך כמו שכבר ציינתי, לפני שאתה מוסיף עוד תא, אתה צריך לבדוק קודם כל שהמנוע שלך יכול לעמוד בזה, שהסוללה והבקר מסוגלים לעמוד בזרם גבוהה יותר כי שתהיה בטוח, שכשתשים ב IDLE המנוע שלך יצרח וישאג "אני רוצה עוד זרם" !