שלום לכולם,
בהנחה שלא בא לי להגיע ל- Cut מנוע בגלל שהפלג מת באמצע טיסה (ובמקביל - לא בא לי לממן את OS סתם), כל כמה טיסות / גלונים אני אמור להחליף פלג ?
( Trex 600 )
תודה -
גיל
שלום לכולם,
בהנחה שלא בא לי להגיע ל- Cut מנוע בגלל שהפלג מת באמצע טיסה (ובמקביל - לא בא לי לממן את OS סתם), כל כמה טיסות / גלונים אני אמור להחליף פלג ?
( Trex 600 )
תודה -
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
אף לא צדיק אחד בסדום ??
.. בינתיים - החלפתי פלג (עשה שני גלונים)
הגיוני ? מיותר ?
יש דרך בדוקה לדעת מתי להחליף ?
תודה
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
לדעתי מיותר...יש מסתייגים?
.Itay.
הי גיל,
החלפת פלגים היא עניין של זמן, כמות הטסה ותחושה אישית.
אנחנו למשל כל חודשיים מחליפים פלגים בכל המסוקים. בתקופות אימונים אינטנסיביות יותר, כמו עכשיו, כל חודש.
עשה את החשבון שלך. לדעתי פעם ב-3 חודשים למטיסי שבת גם יספיק.
בסופו של דבר מדובר בפריט לא יקר הגורם לתחושת ביטחון של תחזוקה טובה בטיסה.
כנ"ל לגבי צנרת הדלק אשר הרבה מטיסים נוטים להתעלם מזה.
בנוסף ישנו נושא לינקים/בולים אשר מפתחים חופשים מעת לעת.
אני אישית מתעד באקסל מועדי החלפת פלגים,צנרות דלק, מיסבים וכיו"ב עבור כל מסוק בנפרד.
הי נדב,
אני מתעד בצורה מסודרת. (ברמה שחבר'ה כבר מחייכים.)
ההתלבטות היתה כל כמה זמן צריך לבצע תחזוקה מונעת.
לגבי צינוריות אני מתכנן להחליף כל 2 גלונים (משהו בין 25 ל- 30 טיסות - חודשיים בערך..)
הגיוני או מוגזם ?
להצמיד לזה את הפלג וזהו?
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
תחליף צינוריות ופלגים לפי תחושתך... אין מדד לזה וכל עיצה תהיה נחמדה אבל סתם כתחושת בטן...
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
יש כלל ברזל נכון לכל התחומים בחיים. לא מתקנים מה שלא מקולקל. זה אומר תחליף רק כאשר יש לך חשד שמשהוא לא עובד תקין אחרת אין טעם לבצע תחזוקה מיותרת (פלאג) . לגבי צינורות הדלק שמעתי כבר לגבי ההחלפה לדעתי מיותר לגמרי אם הצינורת באיכות טובה. יש להם אורך חיים בלתי מוגבל, איזורים שהתרחבו מחיבורים בעלי קוטר גבוהה יחסית לצינור אפשר לקצר וזה הופך להיות חדש.
תתרגל כבר אוטורטציה ותפסיק לפחד מקטים.
ברגע שאתה לא מצליח להניעה והבובו טעון אז הפלג שרוף
הפלאג שיש במנועינו (מנועי ניטרו) הינו פלאג להט ולא ניצוץ (שנמצא לדוגמא ברכב).
פלאג להט - מקבל חימום ראשוני באמצעות חשמל (בובו) והטמפ' העבודה שלו נשמרת בעזרת החום בתא השריפה, (פיצוץ, דיחסה וכו...).
פלאג ניצוץ - פלאג שעל מנת להוציא ממנו ניצוץ עלינו להשקיע חשמל באופן קבוע (בעזרת מפלג\כוהל\קוייל וכו..).
המשמעות - פלאג להט היות ותלותו בהזנה חשמלית היא התחלתית בלבד, יגרום לקאט מנוע בסבירות נמוכה יותר מפלאג ניצוץ אשר כל תקלה במערכת החשמל או בפלאג עצמו עלולה לגרום להפסקת הניצוץ.
לנושא החלפת פלאגים ומניעת חיתוכים בעבודת המנוע (פלאג להט):
הקפדה על דלק איכותי - ישאיר את הפלאג נקי.
הקפדה על כיון נכון של המנוע - ימנע הצטברות פיח או עיוות הסליל כתוצאה מלחץ הידאולי של הדלק.
אלה יאריכו את חיי הפלאג.
המלצתי היא, אחת לתקופה ואו כמות גלונים לפתוח את הפלאג ולבדוק את מצבו,
אם הסליל במצב טוב, כלומר:
1. לא מעוות.
2. נדלק לכל אורכו.
3. לא מפוייח או מלוכלך.
בהחלט ניתן להמשיך ולהשתמש בו.
**הנכתב בגדר המלצה בלבד**
נערך לאחרונה על ידי Roy B.A; 17-07-2009 בשעה 12:11:27.