שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 22 מתוך 22

נושא: צריך הסבר על מאפיני פרופים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל צריך הסבר על מאפיני פרופים

    אז ככה אני חדש בטיסנים עד היום הטסטי בעיקר מסוקים ולאחרונה קניתי את הדאון parbolic של robbe שלמעשה כשפותחים לו מנוע הוא טיסן לכול דבר אבל בא לי להזמין לו פרופ עם זווית תקיפה גדולה יותר עלמנת שימשוך חזק יותר במנוע פתוח ואני לא מבין אילו פרמטרים לחפש הפרופ הנוכחי הוא 8*6 האם מישהו יכול לומר לי מה מגדיר כול מס ומה נחשב פרופ אגרסיבי יותר
    תודה מראש
    גל

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    בעיקרון פסיעה גדולה תעלה את המהירות, והגדלת קוטר תעלה את המשיכה
    (יתקנו אותי המומחים אם אני טועה).
    מצד שני יש לך את יכולתו של המנוע, תוספת עומס יכולה להזיק
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    אני גם ראיתי התייחסות למהירות ומשיכה ולא הבנתי, שכן יש קשר בין משיכה למהירות. נראה לי שכאשר מתייחסים ל"מהירות" מתייחסים למהירות סיבוב הפרופ ולא למהירות הטיסן (שזו המשיכה).

    מישהו יכול להסביר את המושגים והקשרים בינהם?

    מה שאני הבנתי זה שכאשר הפרופ גדול יותר, מהירות הסיבוב קטנה (קשה למנוע) והמשיכה קטנה יותר מאשר פרופ עם אותה פסיעה אבל קוטר קטן יותר שמאפשר לו להסתובב מהר יותר ואז מושך חזק יותר. אבל ממש לא בטוח שהבנתי נכון.
    Protos 500 (MSH 80A ESC, Spartan DS760, MKS8910 + 3xMKS9670, 7S A123): See My Build Log
    EasyStar
    (Walkera 4#3B (HP03S, HP03T

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    241
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    שני הפרמטרים קובעים את המהירות למעשה כאשר יש מאפיינים יותר דומיננטים לכול אחד מהפרמטרים. הפסיעה הוא התקדמות הפרופלור באויר לסיבוב אחד, כלומר אם יש לך פרופ 6X8 במקרה שאין "החלקה" כלומר הפרופ אכן מתקדם לפי הפסיעה הטיסן יתקדם 8 אינץ לכול סיבוב של הפרופ מכאן המסקנה שאם הפסיעה גדולה יותר הטיסן יהיה מהיר יותר כי הוא יתקדם יותר לכול סיבוב. הפרמטר השני שהוא הקוטר בעצם קובע כמה מסת אויר הפרופ ידחוף אחורה ככל שהפרופ יהיה גדול יותר הפרופ ידחוף יותר אויר והדחיפה תהיה יותר יעילה ומהירות האויר בפרופ תהיה יותר קרובה למהירות הטיסן וכך מה שנקרה "יעילות הפרופ" תעלה. אם תשים לדוגמה פרופ מאוד קטן ועם פסיעה גדולה מאוד הפרופ יסתובב וידחוף מעט אויר אבל במהירות גבוהה וכנראה ויהיה הבדל גדול בין מהירות הטיסן למהירות האויר ויעילות הפרופ תהיה נמוכה מאוד כלומר נצילות נמוכה של הוואטים שאתה שורף במנוע. לעינינך... לפי שאמרת שזה דאון אין צורך במהירות, אתה צריך כח טיפוס לכן רוב הסיכויים שאם תגדיל את קוטר הפרופ זה יעזור לך יותר מהפסיעה. יש תוכנות כמו motoculc שעוזרות לחשב את הפרופ האידיאלי והיעילות שלו שלוקחות בחשבון את כל הפרמטרים.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    הפסיעה (פיצ') מתארת את המהירות שהפרופ שואף אלייה. מה אומרת מידת הפסיעה ? נניח 4.7 - אם הפרופ יסתובב בג'לי בבורג מושלם (שלא ידחוף ג'לי אלא ינוע בו בתבריג שיוצרת הפסיעה) הוא ישלים סיבוב תוך 4.7 אינצ'. נכפיל את הסל"ד בפסיעה ונקבל כמה אינצ' המנוע עושה בדקה. נמיר לשעב ולק"מ (הכפלה ב 0.036) ונקבל את המהירות אלייה שואפ הפרופ והטיסן. במהירות זו הפרופ יסתובב באוויר בתבריג מושלם (כמו בג'לי) ולא ידחוף אוויר. בגלל זה ייתכן שהוטליינר שצולל עם מנוע מהירותו תהייה קטנה מאותו הוטליינר שצולל בלי מנוע (אם הפרופ יגיע למהירות המקסימלית שלו). גורם נוסף הוא הגרר של דיסקת הפרופ.

    קוטר הפרופ הוא קוטר הדיסקה שיוצר הפרופ באנצ'ים והוא מדד ל"רחף הסטטי" של המנוע, כלומר כמה דחף יש למנוע. KV נמוך עם פרופ גדול נותן "דיף סטטי" גדול וזה מורגש בכך שמקבלים את הכוח לטיפוס מייד. KV גבוה לא ייתן דחף סטטי גבוה אך יפתח מהירות גבוהה יותר לאחר זמן.

    מובן ?
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    כלומר לפאן גט לדוגמה אני צריך פרופ קטן פסיעה נגיד 5 ומנוע עם KV גבוהה נגיד 3500 כדי לקבל מהירות ודחף סטטי גבוהה?

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    האם הפרופ הזה יתן לי יותר כוח משיכה מפרופ 5*9
    הקישור לפרופ הרצוי
    https://www.hobbycity.com/hobbycity/...loy_hub_-_10x8

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    ציטוט נכתב במקור על ידי gal צפיה בהודעה
    האם הפרופ הזה יתן לי יותר כוח משיכה מפרופ 5*9
    הקישור לפרופ הרצוי
    https://www.hobbycity.com/hobbycity/...loy_hub_-_10x8

    גם יותר משיכה, גם יותר מהירות, ובעיקר תוספת עומס על המנוע.
    אתה חייב לוודא שהמנוע עומד בעומס אחרת תשרוף אותו ואת הבקר
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    בלי להיכנס להסברים מסובכים, אפשר לדמות את זה להילוכים ברכב. עבור קוטר גדול יותר ופסיעה נמוכה זה כמו הילוך ראשון, הרבה כוח אבל מהר מאוד אתה מגיע לסל"ד מקסימלי ולא נוסע מהר. מתי זה טוב ? כשמטפסים עליות (3D), מצד שני קוטר קטן יותר ופסיעה גבוהה מדמה הילוך חמישי. אין הרבה כוח אבל אפשר לנסוע מהר.
    גיא.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ירושלים והסביבה
    הודעות
    3,398
    תודה!
    160
    הודה 118 פעמים ב 106 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    ציטוט נכתב במקור על ידי master_bebe צפיה בהודעה
    בלי להיכנס להסברים מסובכים, אפשר לדמות את זה להילוכים ברכב. עבור קוטר גדול יותר ופסיעה נמוכה זה כמו הילוך ראשון, הרבה כוח אבל מהר מאוד אתה מגיע לסל"ד מקסימלי ולא נוסע מהר. מתי זה טוב ? כשמטפסים עליות (3D), מצד שני קוטר קטן יותר ופסיעה גבוהה מדמה הילוך חמישי. אין הרבה כוח אבל אפשר לנסוע מהר.
    ההסבר הנח והמפשט ביותר!
    -הייתי זקוק לאחד כזה....תודה!
    .Itay.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    135
    תודה!
    0
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    ציטוט נכתב במקור על ידי master_bebe צפיה בהודעה
    בלי להיכנס להסברים מסובכים, אפשר לדמות את זה להילוכים ברכב. עבור קוטר גדול יותר ופסיעה נמוכה זה כמו הילוך ראשון, הרבה כוח אבל מהר מאוד אתה מגיע לסל"ד מקסימלי ולא נוסע מהר. מתי זה טוב ? כשמטפסים עליות (3D), מצד שני קוטר קטן יותר ופסיעה גבוהה מדמה הילוך חמישי. אין הרבה כוח אבל אפשר לנסוע מהר.
    גדול!

    יותר ברור מזה לא יכול להיות!
    כל התורה על רגל אחת.
    תודה רבה!

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    דרך אגב, מכאן אתה יכול להסיק לפאנג'ט (שאתה רוצה שיטוס מהר) צריך "הילוך חמישי" הבעייה שזה מצריך זריקה חזקה מאוד, כי קשה לו להתרומם (להתחיל נסיעה בחמישי...)
    דרך אגב, הסט-אפ מומלץ ע"י מולטיפלס לפאנג'ט זה מנוע 275 וואט, 3000KV ופרופ של 4.75X4.75
    למרות שגם 6X4 יכול לעבוד.
    גיא.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    קצת הסבר אווירודינמי

    ככל שמהירות הטיסה עולה, זווית ההתקפה האפקטיבית על הלהב יורדת

    הדבר קורה כיוון שרכיב המהירות שהלהב רואה עקב סל"ד המנוע מתחיל להיות פחות דומיננטי

    לכן, על הלהב להיות מפותלת יותר (על מנת להגדיל זווית התקפה מקומית), כלומר פסיעה גדולה יותר

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    תודה

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    אז איזה פרופ אני צריך לפאן ג'ט עם מנוע 3500KV ובקר 70 אמפר שלא חשוב לי שהוא יהיה טיל בליסטי אבל חשוב לי שיהיה קל להשלכה מהיד כלומר שיצור דחף כבר מהתחלה?

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    461
    תודה!
    3
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    ןלאחר כל הדברים החכמים שנכתבו כאן, אולי משהוא יגדיל וישפוך מעט אור על נושא התאמת המנוע לצרכי הטיסן ? יחס בין KV למהירות ? מהירות\דחף ב וואטים W - מה הקשר ל KV ? מה זה בכלל KV לא נראה לי שהכוונה ל KILO VOLT אחרת מדובר כאן בתחנות השנאה למתח גבוה...קצת רקע חשמלי !??
    תודה לעונים

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    באופן מוזר KV משמעותו RPM/V
    זאת אומרת כמה סיבובים לדקה יסתובב המנוע לכל וולט שתכניס לו
    גם כאן ניתן לעשות את ההשוואה להילוכי רכב: KV גבוה שווה להילוך גבוה וKV נמוך שווה להילוך נמוך
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    אז איזה פרופ אני צריך למנוע הנל כדי לטוס בכיף ולהמריא בלי לרוץ בוחן בר אור עם המטוס ביד?
    אה והמנוע יושב עם בקר 70 אמפר.

    מאפיני המנוע
    Specifications:
    Voltage range: 2 ~ 3s cells Li-poly
    KV rating: 3500 RPM/V
    Max efficient current: 4 ~ 20A
    Max surge current: 30A / 60s
    Shaft diameter: 3.175mm / 0.125 in.
    Dimensions: 28.5 x 28.1 mm / 1.12 x 1.11 in
    Weight: 55g / 1.94oz

    קישור למנוע
    http://images.google.co.il/imgres?im...D8Hm-Qb318zaDw
    תודה
    גל

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    קבל משחק לשבת

    לאחר שתסיים ל"שחק", תגיד לנו מה בחרת ואנו נעזור לך

    http://brantuas.com/ezcalc/dma1.asp

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,342
    תודה!
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    ציטוט נכתב במקור על ידי roi011 צפיה בהודעה
    ןלאחר כל הדברים החכמים שנכתבו כאן, אולי משהוא יגדיל וישפוך מעט אור על נושא התאמת המנוע לצרכי הטיסן ? יחס בין KV למהירות ? מהירות\דחף ב וואטים W - מה הקשר ל KV ? מה זה בכלל KV לא נראה לי שהכוונה ל KILO VOLT אחרת מדובר כאן בתחנות השנאה למתח גבוה...קצת רקע חשמלי !??
    תודה לעונים
    בחיפושי אחר הסבר שכזה, ההסבר המעשי ביותר שמצאתי הוא כאן וגם זה לא מסביר פרופים אלא רק דחף/הספק/שטח כנף וכו':

    http://www.rcscratchbuilders.com/sta...eginners2.html

    העמוד הזה מסביר את הבסיס והעמוד שאחריו נותן טיפים מעשיים לחישובים שעבדו לי.

    להבנתי זה רלוונטי בעיקר לטיסני מוקצפים למיניהם.
    Protos 500 (MSH 80A ESC, Spartan DS760, MKS8910 + 3xMKS9670, 7S A123): See My Build Log
    EasyStar
    (Walkera 4#3B (HP03S, HP03T

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    ועדין בלי משחקים אפשר תשובה איזה פרופ אני צריך ?

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: צריך הסבר על מאפיני פרופים

    6X4 עד 7X5 ל FUNJET נשמע טוב למנוע 3500KV (אני לא הבנתי עדין למה בדיוק אתה זקוק לparabolic או ל FUNJET)
    בדוק צריכה זרם ותיתן זריקה חזקה (לא חייב ריצה) מה שיתן לך גם זריקה קלה יותר זה אם ה FUNJET יהיה קל.
    לגבי הדאון הייתי מנסה פרופ של 9X6/10X6 בדוק צריכת זרם בשני המקרים!
    נ.ב.
    נסה את ה 7X5 Wide blade שיש באתר של היפני
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •