שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 21 מתוך 21

נושא: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    189
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    יש לי קופטר X 450 עם גיירו של LOGITECH והסרוו שמגיע איתו ב COMBO
    ובקר ומנוע מקורי של קופטר X
    הזנב נתן מעיין קפיצות קטנות מדי פעם הצידה וחוזר, גם בשלב עוד לפני העלייה מהקרקע לריחוף ובריחוף.
    זה קרה בעיקר בהתחלה עם כל סוגי הסוללות, יש לציין שלאחר מס' דקות טיסה הקפיצות נעלמות.
    ניסיתי הכל, כוון מכני מחדש, הורדת GAIN, העלאת GAIN , שינוי הורן לקצר יותר, ארוך יותר ואפילו החלפה לבקר אחר של קופטר X מאותו סוג ולא הצלחתי להתגבר על הבעייה הנ"ל.

    לאחר התייעצות עם עודד הוא הציע לבצע בדיקה כזו:
    לטעון סוללה אחת רק חצי טעינה, וסוללה אחת טעינה מלאה.
    כאשר כל המערכת קרה, לנסות להטיס עם הסוללה החצי טעונה ולבדוק.
    להפתעתי גיליתי כי כשהטסתי עם הסוללה החצי טעונה הכל הייה תקין ללא שום רעידות, זנב פלס.
    החלפתי לסוללה הטעונה במלואה, שוב רעידות.
    החזרתי לסוללה החצי טעונה, הכל תקין.

    לאור הנ"ל החלטנו לעבור על נתוני תכנות הבקר ולראות אם שם הבעייה.
    הדבר היחידי שיכול היה להשפיע זה סעיף 5 בדף התכנות : TIMING MODE SETTING.
    להזכירכם במייל שפניתי לחברת קופטר בחו"ל לגבי תכנות הבקר, הם הציעו לבחור בסעיף הנ"ל את האופצייה FOR 10-14 POLE HIGH-RPM OUTRUNNER MOTORS
    בבדיקה בפורומים בחו"ל החלטנו לשנות את הבחירה ל FOR 6-8 POLE MOTORS
    ומה קרה ... הכל הסתדר

    הזנב ללא קפיצות גם עם סוללה טעונה במלואה.

    תודה לעודד על ההכוונה למציאת הפתרון

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,457
    תודה!
    49
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    כניסות לבלוג
    11
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    כל-הכבוד !
    גם על המידע ששיתפת אותנו וגם לעודד שממשיך ועושה חיל בתחום
    ועוזר לכולם ! עודד אתה איש יקר !
    בכבוד רב,
    שגיא אדיר



    T-Rex 700N LE
    V-Bar SL Pro
    Ys 120 3D
    DX8


    תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
    Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב ליד אשקלון
    הודעות
    1,586
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    ישר כוח !
    CopterX 450SE - למכירה !!!
    Trex 500 ESP
    Fox
    ASW 15
    DX7

    guylederer0@gmail.com
    גיא

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    708
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    תודה על ששיתפת אותנו במקרה שלך.
    אצלי קיימת בעיה דומה וכנראה שרצוי שאחפש את הפתרון במקום אחר כמו שהסברת.

    כמה חשוב לשתף....

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    708
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    לעודד היקר
    אתה פשוט תותח!!!!
    אין מילים.
    זוהי בעיניי מקצועיות במיטבה!

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,550
    תודה!
    6
    הודה 21 פעמים ב 19 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    האםתוכל להסביר עודד מדוע בחרת לשנות את הטיימינג ואיך זה מתקשר לקפיצות בזנב?
    כי לא ממש ברור לי איך זה פתר את הבעיה.
    תודה
    בברכה עמית פורת
    מבכירי מדריכי ההטסה
    שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
    0547551009

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    דרום לבנון
    הודעות
    285
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    לפי מה שאני יודע את הטימינג מוד בוחרים לפי כמות המגנטים שיש במנוע בחלק הזז.
    Spektrum DX6i
    Trex-250 Super Combo
    Trex-500 ESP (בקופסא) + Spartan DS760 + 9257

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,457
    תודה!
    49
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    כניסות לבלוג
    11
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    דודי אצלך זו בעיה אחרת שהג'ירו לא נועל את הזנב !
    אין לך קפיצות ! עם קצת יותר סבלנות וזמן אפשר לפתור את זה !
    כשיגיע השלט המסוק שלך יהיה מדוגם !
    בכבוד רב,
    שגיא אדיר



    T-Rex 700N LE
    V-Bar SL Pro
    Ys 120 3D
    DX8


    תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
    Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,550
    תודה!
    6
    הודה 21 פעמים ב 19 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    מחכה לתשובה..
    בברכה עמית פורת
    מבכירי מדריכי ההטסה
    שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
    0547551009

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    מעניין אותי מה קרה לסל"ד .. ??
    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    189
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    הקפיצות זנב היו מעיין קפיצות קטנות של ס"מ הצידה וחזרה לא לשני הצדדים ורק בכ 2 דקות טיסה ראשונות , אפילו עוד על הקרקע לפני ריחוף.
    השינוי TIMING היה נסיון לראות אם הבעייה נפתרת, ואכן זה פתר את הבעייה.
    מדוע ולמה זה השפיע, אני לא יודע, אבל מבחן התוצאה עובד.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    srdromy,
    בלי קשר לבעיית הזנב אני רוצה לתת לך טיפ לתחום הזה ולחיים בכלל (אם יורשה לי כמובן):

    מבחן התוצאה זו דרך נפוצה בעסקים ובעולם.
    זו דרך אפשרית לבחונת סברה או תאוריה מסויימת.
    מנסים ורואים אם אכן הפתרון הרצוי הגיע.
    בדר"כ היא טובה ונכונה ומוכיחה את עצמה אבל אסור שהיא תבוא על חשבון הידיעה.
    למה אני מתכוון ?

    אם עשית משהו שאין לך עבורו הסבר ומבחן התוצאה עובד .. אתה בבעיה.

    אין לך מושג למה מה שעשית פתר את הבעיה ואם זה אכן מה שעשית או תוצר שלו או בכלל גורם אחר שהשתנה באותו רגע.

    לדעתי, אם באמת השינוי שעשיתם הביא לפתרון הבעיה אתה צריך לשבת ולקרוא ולהבין מה עשית ואיך זה משפיע על הזנב.

    מבחן התוצאה בלי ידע מאחוריו משול ל-"שיטת מצליח" ..
    עשיתי ועובד .. לא יודע למה ולא איכפת לי ..

    א. אתה לא יודע מה עוד עלול להשתנות או לסבול מהשינוי
    ב. לא בטוח שכשהתקלה תחזור - אם היא תחזור - יהיה לך פתרון
    ג. יכול להיות שלשינוי יש השלכות נוספות שלא נלקחות בחשבון בגלל חוסר הידיעה
    (במקרה שלך למשל, בלאי של המנוע ? איבוד כח או כח עודף ?)

    אני לרגע לא טוען שהפתרון נכון או לא. אני סקרן בדיוק כמו שעמית פורת מסוקרן

    ההתייחסות שלי היא נטו שעבודה עם מבחן התוצאה והצורך להבין את התהליכים והתאוריה מאחורי השינוי.

    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    140
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    הי

    ה- Timing המומלץ למנוע מסוים תלוי במבנה המנוע. שימוש ב- Timing שגוי יקטין את נצילות המנוע. How Electric Motors Work מסביר בפשטות את עקרונות העבודה של מנוע חשמלי ומשמעות ה- Timing.

    לא נראה לי שהבעיה נובעת מ- Timing שגוי (בהנחה ש- Copter X מכירים את המנוע ויודעים את ה- Timing המומלץ). יתכן ששינוי ה- Timing יצר בעיה חדשה (נצילות נמוכה -> מהירות ראש נמוכה יותר?) וכסה את הבעיה המקורית.

    האם אתה יכול לחזור ל- Timing המקורי ולמדוד את מהירות הראש עם כל אחת מהסוללות?

    Shanti

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    189
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    אם תריץ חיפוש בגוגל על המנוע של ALINE 430XL TIMING תראה שממליצים לתכנת את הבקר שלו על 6-8 POLE MOTORS.
    ואם בוחרים POLE גבוה יותר הם מציעים לראות את ההשפעות על המנוע והHELI
    בבקר של הקופטר הוא מגיע עם ברירת מחדל מתוכנת לTIMING של 2-4 POLE MOTORS
    אני תכנתתי אותו לפי מייל מחברת קופטר ל 10-14 POLE MOTOR
    וזה מה שגרם לקפיצות.
    לא נראה לי שהודת הPOLE גורמת נזק, אלא פתרה את הבעייה.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב ליד אשקלון
    הודעות
    1,586
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    ציטוט נכתב במקור על ידי srdromy צפיה בהודעה
    אם תריץ חיפוש בגוגל על המנוע של ALINE 430XL TIMING תראה שממליצים לתכנת את הבקר שלו על 6-8 POLE MOTORS.
    ואם בוחרים POLE גבוה יותר הם מציעים לראות את ההשפעות על המנוע והHELI
    בבקר של הקופטר הוא מגיע עם ברירת מחדל מתוכנת לTIMING של 2-4 POLE MOTORS
    אני תכנתתי אותו לפי מייל מחברת קופטר ל 10-14 POLE MOTOR
    וזה מה שגרם לקפיצות.
    לא נראה לי שהודת הPOLE גורמת נזק, אלא פתרה את הבעייה.
    תודה על המידע ...
    CopterX 450SE - למכירה !!!
    Trex 500 ESP
    Fox
    ASW 15
    DX7

    guylederer0@gmail.com
    גיא

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    189
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    אין לי אפשרות לבדוק את מהירות הראש, אבל, הקפיצות זנב לצד היו עם סוללה מלאה עוד בשלב החצי מצערת של המנוע לפני ביצוע הריחוף ובריחוף, כך שבטוח שלאחר שינוי TIMING עם מהירות ראש גבוהה יותר אין קפיצות , כי זה לא קורה גם בFULL מצערת.

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיתפורת צפיה בהודעה
    האםתוכל להסביר עודד מדוע בחרת לשנות את הטיימינג ואיך זה מתקשר לקפיצות בזנב?
    כי לא ממש ברור לי איך זה פתר את הבעיה.
    תודה

    אני לא בחרתי לשנות את הטיימינג, שוחחתי טלפונית עם הבחור ולימדתי אותו צורת חשיבה מסויימת המאפשרת בידוד פרמטרים ופתירת בעייות במקום שבו אין לך מושג מה הבעייה (הליך שאני מתורגל בו היטב)
    בעקבות השיחה עלה נושא הבקר של קופטר איקס, שהוכיח בעבר שהוא רגיש לתיכנות ולעיתים קצת בעייתי
    יש מיסמך המגדיר את מה שצריך להיות בבקר, אבל בהחלט ייתכן שהמיסמך שגוי,ובעקבות משחק בפרמטרים של הבקר נפתרה לו הבעייה.

    אני לא יכול להצביע על סיבה ברורה, למעט מבחן התוצאה,(להזכירכם אפילו לא ראיתי את המסוק, הכל היה טלפונית) ואכן יש מקרים שבהם חשוב להבין לעומק את מיכלול הסיבות.

    לא בטוח שכל אחד רוצה לחפור לעומק, יש אנשים המטיסים וזהו. אני מקווה שהבעייה שלו לא תחזור.
    אם היא תחזור, תידרש העמקה לנבכי העניין ואני מניח שגם אז זה יפורסם כאן
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    708
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    ציטוט נכתב במקור על ידי sagi צפיה בהודעה
    דודי אצלך זו בעיה אחרת שהג'ירו לא נועל את הזנב !
    אין לך קפיצות ! עם קצת יותר סבלנות וזמן אפשר לפתור את זה !
    כשיגיע השלט המסוק שלך יהיה מדוגם !
    המורה!
    אני מבטיח להמתין בסבלנות...
    דרך אגב
    השלט הוחלף על ידי המוכר ל- MODE 2
    כך שבעיה אחת כבר נפתרה.

    תודה

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    TLV
    הודעות
    105
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    עודד בקרוב הבלייד שלי מגיע אליך לביקור בית

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,550
    תודה!
    6
    הודה 21 פעמים ב 19 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    זו בדיוק הבעיה.
    רבותי קפיצות בזנב, תנודות וכ"ו אינן תלויות במנוע למעט מיקרים בהם יש בעיות טיימינג או מגעים והמנוע "בועט" והג'ירו משתולל בתיקון כתוצאה משינויי הסל"ד הפתאומיים.
    לפי מה שהצגת כאן זו לא הבעיה שהצגת, לא היו לך שינויי סל"ד ולכן אין קשר בין מה ששינית לבעיה חבר וסביר להניח כי הבעיה תחזור על עצמה.
    בברכה עמית פורת
    מבכירי מדריכי ההטסה
    שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
    0547551009

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    189
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תודה לעודד WIND556 פתרון בעיית זנב

    OK
    מבחן הזמן יעשה את שלו ונראה אם זה חוזר או לא.
    נניח שזה לא מה שתיקן את הבעייה, אז מה לדעתך גורם לכך שהטסה עם סוללה מלאה גורמת לקפיצות זנב קטנות, מדי פעם.
    ועם סוללה לא טעונה מלא הבעייה נעלמת.
    אין קשר למהירות סל"ד כי זה לא קורה עם סוללה חצי טעונה גם בסל"ד גבוה.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •