
נכתב במקור על ידי
rberkner
התשובה לשאלה הראשונה קשורה לאפקט שקיים בכל המסוקים (כולל אמיתיים) שנקראת "אפקט קרקע".
כלומר - עד לגובה מסויים המסוק מרחף לא רק בעזרת האויר שהוא "זורק" כלפי מטה, אלא גם כאילו נדחף מאויר חוזר מהאדמה כלפי מעלה.
התופעה גורמת לכך שגם נדרש פחות כח לריחוף בתוך האפקט (גובה נמוך מעל האדמה) מאשר ריחוף בגובה גבוה.
עקרונית אפקט הקרקע מוגדר עד לגובה של 2-3 פעמים קוטר הדיסקה (המרחק בין קצה לקצה של הלהבים הראשיות).
בנוסף אפשר לחשוב על הרוח שהמסוק "זורק" כלפי מטה - כגליל של רוח מהמסוק ועד הרצפה.
לכן במידה וקיימים משבים קלים של רוח, לעיתים הגליל הזה מוזז מתחת למסוק ו"אפקט הקרקע" נעלם מבחינת המסוק. במקרה כזה המסוק ינמיך עד שהוא יכנס לאפקט הקרקע שוב. עוד אפשרות - ריחוף לא יציב, תוך שינוי מישור ה"צלחת" שהלהבים יוצרות בסיבוב, והרוח שזורק המסוק מוסתת אנכית יחסית ל"צלחת" והמסוק כבר לא נשען על אפקט הקרקע. ריחופים לא יציבים יוציאו ויכניסו את המסוק לתוך האפקט והמסוק ינמיך וינסוק קלות בהתאם.
לכן, אם לא ניגע בקולקטיב או מצערת במסוקים בעלי פסיעה קבועה - המסוק ירחף בתוך השפעת אפקט הקרקע בגובה שציינתי, עד שבגלל משב רוח או תזוזת סייקליק תזיז את אפקט הקרקע - אז המסוק ינמיך עד ששוב הוא "יתמך" מלמטה על ידי אפקט הקרקע.
מקווה שההסבר מובן.
רוני