שלומי תלמד לקרוא טוב?
שלומי תלמד לקרוא טוב?
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
לא בהכרח, צינורית סתומה תיתן אפקט דומה בגלל שלא יהיה מספיק וואקום למשיכת דלק בסל"ד נמוך בהתנעה, והמנוע יתחמם מכיוון שהוא עני יותר.
אגב, אפשר "להרגיש" את המיסבים ע"י פירוק של הפלג וסיבוב של המנוע ביד דרך ציר ההתנעה.
אני בדעה שתפנה לעזרה בשטח ולא בפורום, מישהו עם נסיון יאתר את הבעיה בצ'יק.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
אופיר,
לא ברור לי איך אתה יכול לסובב את המיסב "עם היד" במהירות של 13,000 סל"ד
מיסב גמור לא תמיד יורגש בסל"ד נמוך מאוד, אותו אתה יכול לדמות עם היד...
לגבי הצינורית הסתומה, בגדול אני מסכים איתך - אך צינורית סתומה תגרום למנוע להיות עני יותר בכל תחומי הסל"ד ולאו דווקא בסרק, מה גם שפתיחת סיכה והעשרת התערובת אמורה להשפיע גם במקרה של סתימה חלקית בשונה ממיסב גמור...
מכבים את המנוע, מוציאים את הפלג ומסובבים את המנוע בעדינות עם היד דרך ציר ההנעה - בד"כ נרגיש תחושת גרגירים כאשר המיסב גמור. מחזירים את הפלג ושוב מסובבים וזה נותן תחושה של הקומפרסיה גם.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
מצטער לאכזב אותך, לא ניתן לבדוק בצורה חד משמעית מיסב שמסתובב במהירות שהמיסבים שלנו מסתובבים, בבדיקה של 100 סל"ד (ופירגנתי לך...).
כמו שציינתי בהודעה שציטטת למעלה:
יש מס' קריטריונים די ברורים שמאפיינים מיסבים גמורים, אם המנוע עונה לחלקם הגדול או לכולם - כנראה מדובר במיסבים
עקרונית אדם מנוסה מסוגל לשמוע את עבודת המנוע ולהבחין במיסבים מזדקנים.
מניסיון..
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
עד היום בכל מקרה שנתקלתי ברעשי מנוע משונים, כאשר הגעתי למצב שבו אני מעריך- ואפילו מרק לשמוע עבודת מנוע בסרק ידעתי להבחין במיסב בעייתי ולאחר פירוק של המנוע וסיבוב המיסב עם היד
כבר היה ברור שהמיסב גמור ובטוח שלא הגעתי אפילו ל10 סל"ד.
לגבי מה בעיית המנוע אני אישית נתקלתי בבעיה מוזרה דומה כאשר מסוק שעבר קראש תוקן והתבקשתי לבצע לו טיסה ראשונית, לאחר המראה המנוע כבה ולא רצה להניע יותר(רק בהרמת מצערת לרבע סטיק החליט להשמיע רעשי הצתה קלים אבל לא יותר מכך) בזמן הנסיון המנוע התחמם מאוד! כמובן שמייד עצרתי ושמתי את המסוק על שולחן עבודה, פירקנו את המנוע ועל פניו הכל נראה תקין ולאחר פתיחת הקרבורטור נראה שהצטבר שם מין לכלוך שחור בוצי ומוזר שגרם לחיכוך מוגבר(להערכתי נוצר מחיכוך של חלקי מתכת שעד היום איני יודע מאין הגיע ומסתבר שזה מה שגרם לחיכוך וממבט מעמיק יותר אפשר היה להבחין שהבוכנה הייתה מרוחה "בבוץ" הזה (במבט ראשוני לא היה אפשר להבחין בו
מה גם שלא נראו חריטות וסריטות על המנוע אבל לאחר פירוק וסיבוב המנוע ביד אפשר היה להרגיש בחיכוך לא קשה במיוחד אם יש למשהו רעיונות למה גרם לתופעה זו אשמח לשמוע ובהמשך לשירשור אולי זו גם הבעיה שלך בכל מקרה לא נתקלתי עד היום במקרה שבו מיסב גרם לחיכוך כלכך קשה שמנע אפשרות להניע את המנוע ואם כן אז זה כנראה מיסב שעבר המון! ובדגש על המון! מעבר למה שהיה אמור.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
עד היום בכל מקרה שנתקלתי ברעשי מנוע משונים, כאשר הגעתי למצב שבו אני מעריך- ואפילו מרק לשמוע עבודת מנוע בסרק ידעתי להבחין במיסב בעייתי ולאחר פירוק של המנוע וסיבוב המיסב עם היד
כבר היה ברור שהמיסב גמור ובטוח שלא הגעתי אפילו ל10 סל"ד.
ולגבי המיסב הקדמי אני מעולם לא הורדתי לו שום מכסה כיון שכמעט לא מגיע לאיזור שלו דלק אז לטעמי יכול היה רק להזיק אם אוריד לו את המכסה בכל אופן הוא זה שאף פעם לא הרגשתי צורך להחליפו אך ורק מיסב אחורי אבל תמיד שהחלפתי אז החלפתי את שניהם.
לגבי מה בעיית המנוע אני אישית נתקלתי בבעיה מוזרה דומה כאשר מסוק שעבר קראש תוקן והתבקשתי לבצע לו טיסה ראשונית, לאחר המראה המנוע כבה ולא רצה להניע יותר(רק בהרמת מצערת לרבע סטיק החליט להשמיע רעשי הצתה קלים אבל לא יותר מכך) בזמן הנסיון המנוע התחמם מאוד! כמובן שמייד עצרתי ושמתי את המסוק על שולחן עבודה, פירקנו את המנוע ועל פניו הכל נראה תקין ולאחר פתיחת הקרבורטור נראה שהצטבר שם מין לכלוך שחור בוצי ומוזר שגרם לחיכוך מוגבר(להערכתי נוצר מחיכוך של חלקי מתכת שעד היום איני יודע מאין הגיע ומסתבר שזה מה שגרם לחיכוך וממבט מעמיק יותר אפשר היה להבחין שהבוכנה הייתה מרוחה "בבוץ" הזה (במבט ראשוני לא היה אפשר להבחין בו
מה גם שלא נראו חריטות וסריטות על המנוע אבל לאחר פירוק וסיבוב המנוע ביד אפשר היה להרגיש בחיכוך לא קשה במיוחד אם יש למשהו רעיונות למה גרם לתופעה זו אשמח לשמוע ובהמשך לשירשור אולי זו גם הבעיה שלך בכל מקרה לא נתקלתי עד היום במקרה שבו מיסב גרם לחיכוך כלכך קשה שמנע אפשרות להניע את המנוע ואם כן אז זה כנראה מיסב שעבר המון! ובדגש על המון! מעבר למה שהיה אמור.
בכל אופן שיהיה בהצלחה
ליאור, אני מתכוון לסיבוב מאוד עדין ואיטי רק בשביל להרגיש שהכל חלק. מצב פתלוגי במיוחד כמו שתארת בו המיסבים ממש תפוסים ומקשים על הסרק ניתן לגילוי בקלות בדרך זו.
כמובן שבמצב בו המיסבים חופשיים ושחוקים אך לא נוצר עדיין עיוות בכדוריות או במסילה- בדיקה כזו לא תיתן כלום, אך את זה אפשר לאתר ע"י הקשבה לרעש של המנוע. אז המיסבים "יצרחו" בגלל התנודה המהירה בחופש שנוצר.
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
עם זה אני מסכים!
שלומי - מיסב דפוק בהחלט משפיע על עבודת המנוע ! וזו פיזיקה פשוטה שאין להתחמש ממנה.
אחד הסממנים הראשונים והברורים ביותר למיסב שמתחיל להיגמר הוא הצורך להעלות לפתע את קיזוז הסרק ללא שום שינוי שבוצע במסוק.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
אכן,
החיכוך הנוסף שקיים עקב עבודה אי תקינה של המיסבים מחייבת את המנוע להשקיע יותר אנרגיה ע"מ לשמור את אותו הסל"ד (שמתבטא בהעלאת הקיזוז). המקרה שווה ערך להפעלת עומס על המנוע, לצורך העניין העלאת הקולקטיב של הלהבים ללא שינוי במצערת - ולצפות שהסל"ד ישמר.
ברור לך שהדבר אינו אפשרי.
פרקתי לגמרי את המנוע והתוצאה - רינג שבור, וכמובן שהצלחתי לפגוע ולהרוס גם את הבוכנה
הציוד כמובן הוחלף!
ולשאלה - עכשיו אני צריך לעשות הרצה? איך אני עושה הרצה במסוק?
שלום לכולם.
1. כאשר קורה מצב שמנוע בצורה כלשהיא כבה בפיתאומיות במהלך הטיסה, על אחת כמה וכמה כאשר ישנו רעש גריסה מתכתי, אני ממליץ לקפל את הציוד, לחזור הבייתה ולפרק הכל על שולחן בצורה מסודרת וכמובן לא לנסות להניע שוב למניעת נזק נוסף.
ואם אתה כ"כ סקרן תוכל לבדוק על הקרקע את הדברים הבאים:
א. קומפרסיה.
ב. חלקי מתכת על הפלאג.
ג. לפתוח את האגזוז ולהביט על הבוכנה.
2. עוד תסמין למיסבים שמתחילים להשחק, רעש מנוע שונה משמעותית.
3. אני וחבריי רוכשים מייסבי SKF ומאוד מרוצים מתמורתם.
4. לגבי החלפת חלקים פנימיים במנוע, אם מדובר ברינג שרוול חדשים אני ממליץ לעשות הרצה מחדש.
5. הרצה - מפאת המגוון הרב לסוגי הרצות שמסתובבים בפורומים, לא אכנס לזה.
גלון!?!?!? הגזמתה ליאור. שלושה מכלים מספיק.ואם מדובר רק ברינג ובוכנה אפילו פחות?
לטעמי לא, אבלך זכותך לעשות זאת למשך 3 מיכלים.
קרטיס יאנגבלד ממליץ על יותר מגלון בתערובת עשירה אפילו. אבל מה הוא מבין?![]()
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm