בהמשך לרשימה של מוטי, חשבתי שאולי יהיה מועיל לייצר כאן רשימה עבור כולם.
אפשר להתחיל לזרוק רעיונות, בסוף נרכז הכל.
בהמשך לרשימה של מוטי, חשבתי שאולי יהיה מועיל לייצר כאן רשימה עבור כולם.
אפשר להתחיל לזרוק רעיונות, בסוף נרכז הכל.
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
טוב אני יתן כאן חלק .
בגדול ממליץ לכולם לקרוא ולהפנים ולממש את זה בשטח ולא להגיד אני יודע ,אני בסדר אני מטיס כבר ככה וככה אין לי שום בעיה.. אנחנו נופלים אחרי זה בדברים הקטנים ...
בואו נבנה את השרשור מכמה פרמטרים.
1. בטיחות ,גם מבחינת הטסה,שטח ההטסה במיוחד FPV .
2. להגדיר מי הספוטר ומי המטיס.
3. בדח על הציוד פריסה בשטח ,זה כבר כל אחד יותר לעצמו לפי התחנה שהוא בנה לעצמו, אבל בכל זאת יש דברים משותפים .
4.טיפים להטסת FPV. כמו לרשום טלפון על הטיסן, סוללה נוספת לוידאו וכוי..
בטיחות:
-להבדיל מטיסנים ברגע שמטוס עולה עם מצלמה ואתה מרוכז במסך\משקפי וידאו אתה יכול לתפוס גובה ,מרחק ובלי לשים לב להתרחק בשניות. העדשה במצלמה לא מראה לך בדיוק מה שהעין שלנו רואה ולפחות בטיסות הראשונות מה שאתה רואה הוא לא אותו פרופורציה במציאות.(עניין של הרגל)
-בנוסף אנחנו רגילים להטיס ממבט מהקרקע אל הטיסן, ממבט הטיסן הכל נראה אחרת גם אם אתה מטיס באותו אזור שנים.
-שווה לעבור בגוגל לראות את האזור ותפוס כמה נקודות בולטות בשטח . שיהיה קל לזיהוי.
-תמיד אל תעלה לבד, שיהיה איתך ספוטר, שידריך אותך באיזה כיוון אתה ושאתה מתרחק , בממבט הטיסן אתה רואה את אזור ההטסה מצוין אבל בעצם אתה במרחק של חצי קילומטר.
-דבר חשוב* בנית טיסן, עשית טסט, לא ישר לעבור לFPV, תטיסו טיסה שתיים (לא FPV)ותקליטו את הטיסה צפו בהקלטה בבית, גם תכירו את האזור ממבט של הטיסן, וגם בחנתם את הציוד שהרכבתם על הכלי שעובד בלי מגעים רופפים וכוי,
לאחר מיכן בטיסות הראשונות של כלי חדש עברתם להטיס בFPV תמיד שישגיח מישהו לידך שאם קורה משהו לציוד הוא יכול לקחת את השלט ולהטיס את הטיסן חזרה.
-בנוסף אם בנית פלטפורמה יקרה לך שווה להטיס אותה באזור ההטסה עד שסיימת לכייל את הטייס האוטומטי.
-תמיד לבדוק טווח לפני טיסה.(וגם שאתם בערוץ הנכון בשלט(שהוא לא מכוון על טיסן אחר שיש לכם.
-שווה בדיקה יש מקומות עם הפרעות וידאו לא להתעקש להטיס ,לוותר ,להחליף ערוץ.
- לא להטיס מעל אזורים מיושבים.
להטיס עם אנטנה כלפי מטה ,במצב של איבוד רדיו להרים את השלט לגובה.
-אם הטסת ופתאם אתה לא מזהה את השטח עלה בגובה , במיוחד בהתחלה לא להטיס נמוך קשה יותר לזהות.
חלק ממה שניכתב הוא מנסיון אישי וגם דברים שקרו לאחרים.
שאתה מטיס עם עוד מטיסים שהם גם מטיסי FPV צריך להגדיר מי הספוטר ומי המטיס.
ואם מתחלפים אז להגיד את זה. (במיוחד בלי OSD)
להגדיר מה אתה הולך לעשות,אופי טיסה וכוי..
ולפני הטסה ,מה יכול לקרות או לעשות בזמן חרום.
-שאתה בא לשטח לבדוק אם הטיסן קיבל מכות בדרך.
לבדוק שהסוללות טעונות גם בטיסן ובמיוחד במזוודה!
לבדוק שכל הסרוואים עובדים ,הגה גובה מאזנות וכוי..
לבדוק בקרקע וידאו .
כל השאר כמו לחבר מאזנות וכל זה כבר לעצמו לפי הטיסן הספציפי שלו.
כמה טיפים חשובים.
1.תמיד לרשום על הטיסן מספר טלפון ופרטים. לי קרה שנכבתה מצלמה באוויר והטיסן התרסק ובן אדם התקשר אלי והחזיר לי את הטיסן.
2.תמיד להקליט את הטיסה.
3.סוללה נפרדת לויאו.-גם קרה לי לפני שבוע שהייתי בדרך חזרה יוכלתי לחזור בדאייה כבר לא היה לי סוללה למנוע אבל לא הייתי צריך ואז הוידאו נכבה ואיבדתי את הטיסן,לכן סוללה נפרדת חשוב מאד כי גם אם יהיה מייצב מתח זה לא יעזור ליפו מפילה מתח בשלב מסוים.
4.לשים מסך גיבוי בנוסף למשקפיים
זהו בנתיים ,חברה תוסיפו כמה שיותר ככה נפחית כמה שיותר תקלות או מקרים בשטח ויהיה לכולנו יותר נעים להטיס.
לא חסר כאן חברה עם ניסיון טיסה שיכולים להוסיף המון מהידע והנסיון שלהם אז בואו נריץ את זה.
שיהיה אחלה סופשבוע.
גיא.
נערך לאחרונה על ידי Guyazulay@; 21-01-2010 בשעה 16:34:12.
גיא שכחתה להוסיף בסוף .
"פקודות אלו נכתבו בדם"
![]()
Shoot for the Moon. Even If You Miss, You'll Land among the Stars
Trex 600ESP - Trex 450 - Skywallker FPV - Mikrokopter Okto - Phantom 2 - Phantom 1
הבעייה היא למצוא ספוטר אמין
הצעה שלי לחייב כל טיסן כזה בלדים חזקים כמו אלו מלפנים ומאחור שיאפשרו את זיהוי כיוון הטיסה מרחוק בראייה.
__________________________________________
איתיP
מועדון ארסוף
פששש איזה פרגונים על מה שכתבתי...
עמית זה לא הכי מדויק מה שאתה אומר. ספוטר צריך להיות עם ידע בהטסה וידע גם בFPV שיוכל להזהיר אותך מסכנות במידה ולא שמת לב, מה שכן צריך למצוא מישהו שגם מטיס איתך באופן קבוע,ככה יש לכם שפה משותפת , וגם הוא מטיס את שלו ואתה הספוטר שלו כי לא תמיד יהיה לך בנדם שיבוא איתך סתם ככה רק לעזור..
בכל מקרה אף ספוטר לא מושלם אבל לדעתי צריך שיהיה שפה משותפת והקשבה אחד לשני אם אחד מעיר לשני צריך להפנים ויישם להבא, לאחר תקופה זה יכול להיות צמד מנצח..
גיא כל מה שנאמר ממש נכון.
שלא נדע עוד צער בFPV (מוגש מטעם עמותת מאבדי הטיסנים-FPV)
זה בהחלט כואב בכיס ורצוי לשנן את ה"חוקה" שתירקם בשירשור הזה.
אני עשיתי מעבר חד מציוד סיני לציוד מחברות ממותגות כאלו ואחרות,
זו המלצה לכל מי שמטיס מעבר לאיזיסטאר.
חשוב להכיר את המערכות השונות בטיסן ואת המגבלות שלהן ולראות שלא משחקים על הגבול שלהן.
בדומה לכל מיני תחומי טיסנאות שבהם המחשבה והבדיקות הללו נדרשות.
לקרוא ולהפנים
http://www.rcgroups.com/forums/showp...60&postcount=1
The sky is my playground
מוטי