קופטראיקס 450
סוף כל סוף האלקטרוניקה של המסוק עובדת כמו שצריך.
הראש מאוזן ומכוון גם בבדיקה של 3 מצבי סטיק.
אבל כשאני מנסה להרים את המסוק באוויר הוא מושך שמאלה חזק , ניסיתי לתקן עם טרים בשלט אבל עדיין אני לא מגיע לאיזון.
מה עוד עלי לבדוק ?
עמוס
קופטראיקס 450
סוף כל סוף האלקטרוניקה של המסוק עובדת כמו שצריך.
הראש מאוזן ומכוון גם בבדיקה של 3 מצבי סטיק.
אבל כשאני מנסה להרים את המסוק באוויר הוא מושך שמאלה חזק , ניסיתי לתקן עם טרים בשלט אבל עדיין אני לא מגיע לאיזון.
מה עוד עלי לבדוק ?
עמוס
תבדוק קיזוזים
אתה מתכוון לקיזוז בשלט ?
ניסיתי לא עוזר
יכול להיות שהרגליים שלו קצת עייפות מנחיתות לא רכות ,והוא מחיל בזווית לא ישרה ולכן מושך שמאלה ?
הוא מתכוון כנראה לסאב טרים
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
לפי הודעתך המסוק כבר טס בעבר?
האם הוא עבר ריסוק מאז?
אם ה- SUBTRIM לא מספיק כדי לקזז - יש להזיז מכנית את כל הסרוו על ה BOOM כדי לייצר יותר כוח צד לכיוון שמאל במבט מאחור
אני מתכוון לשמאלה מהראש ולא הזנב.
והראש נראה מאוזן
את הלינק הימני שעולה לסווש תסגור אותו סיבוב אחד, זה אמור לטפל בתופעה, ואם לא מספיק, עוד סיבוב
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz
סיכוי גבוהה שלא כיוונת את המסוק כהלכה.
אם הסוואש מאוזנת כמו שצריך המסוק לא אמור לזוז מילימטר אלא אם כן יש רוח.
גש למישהו שיבדוק לך את העניין.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
הסוואש מאוזן בנקודת האמצע.
ב 3 נקודות (מלא חצי אפס) הפדלים מאוזנים.
שמע חבר.
אני מזמין אותך אלי שאעיף מבט או אולי אפילו אפגוש אותך בשטח ואעיף מבט.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
מדובר בתופעה אוירודינמית במסוקים (גם אמיתיים) עם רוטור ראשי יחיד. נקראת
באנגלית Translating tendency.
הנה הסבר עם תמונות:
http://www.hittaleksaker.se/helicopt...guide-i-8.html
בקצרה:
התפקיד של רוטור הזנב הוא לבטל את המומנט שמייצר הרוטור הראשי, ולמנוע סבסוב.
לדוגמא במסוקים שלנו, שהרוטור הראשי מסתובב עם כוון השעון, רוטור הזנב נותן דחף ימינה
בזמן ריחוף (במסוקים אמיתיים זה הפוך) על מנת להחזיק את הזנב במקום.
תופעת לואי של הדחף הזה היא סחיפה של המסוק שמאלה.
הפתרון - פשוט לפצות באמצעות cyclic ימינה.
אני מניח שרוב האנשים בכלל לא שמים לב שהם מפצים ימינה בתחילת ריחוף משום
שזה בא באופן טבעי די מהר.
אצלי, כשהתחלתי לרחף nose-in שמתי לב שהמסוק נסחף הצידה, וב tail-in הוא יציב
לחלוטין. זה היה משום שב nose-in לא הייתי רגיל לפצות ימינה , וב tail-in לא שמתי לב שאני מפצה כל פעם שאני מתנתק מהקרקע בתחילת ריחוף.