מדובר בתופעה אוירודינמית במסוקים (גם אמיתיים) עם רוטור ראשי יחיד. נקראת
באנגלית Translating tendency.
הנה הסבר עם תמונות:
http://www.hittaleksaker.se/helicopt...guide-i-8.html
בקצרה:
התפקיד של רוטור הזנב הוא לבטל את המומנט שמייצר הרוטור הראשי, ולמנוע סבסוב.
לדוגמא במסוקים שלנו, שהרוטור הראשי מסתובב עם כוון השעון, רוטור הזנב נותן דחף ימינה
בזמן ריחוף (במסוקים אמיתיים זה הפוך) על מנת להחזיק את הזנב במקום.
תופעת לואי של הדחף הזה היא סחיפה של המסוק שמאלה.
הפתרון - פשוט לפצות באמצעות cyclic ימינה.
אני מניח שרוב האנשים בכלל לא שמים לב שהם מפצים ימינה בתחילת ריחוף משום
שזה בא באופן טבעי די מהר.
אצלי, כשהתחלתי לרחף nose-in שמתי לב שהמסוק נסחף הצידה, וב tail-in הוא יציב
לחלוטין. זה היה משום שב nose-in לא הייתי רגיל לפצות ימינה , וב tail-in לא שמתי לב שאני מפצה כל פעם שאני מתנתק מהקרקע בתחילת ריחוף.