ציטוט נכתב במקור על ידי giluriel צפיה בהודעה
שלום לכולם,

אני משתעשע עם הדבר המעופף הזה ובגדול הבעיה שחוזרת אצלי בכל הדגמים עד עכשיו היא תגובה מאוד חדה של הגה הגובה וטיסה "גלית" למעלה למטה.
משהו שעם חוסר התאוריה שלי מתפרש כמו מרכז כובד מאוד גבולי ואז תנועה למעלה או למטה מפרה את כל האיזון והכלי נכנס להזדקרויות או צלילות.
(למרות אקספו, חיבור פוש רוד בחורים קרובים יותר לציר הסרוו ועוד)

מין הסתם - קצת תאוריה ורקע יעזרו לי כאן.
דברים בסיסיים כמו:
כנפיים יותר משוכות לאחור -> יותר יציבות, נכון ? (או שאני טועה)
כבד יותר -> מהר יותר ? יציב יותר ?
Pusher לעומת פרופ חזיתי - יש משמעות ליציבות ?
גם כאן עדיף מרכז כובד קידמי על אחורי ?

בקיצור - טיפים שקשורים לנושא יעזרו מאוד

תודה :-) גיל

אכן כנפיים משוכות לאחור יהיו יותר יציבות.
כבד יותר דורש טיסה מהירה יותר, אבל גם דברים קלים יכולים לטוס מהר, ככה שזה לא יותר מידי קשור וגם לא ליציבות...
פושר ופולר - לא משפיעים יותר מידי על יציבות (אני מבקש בלי קישקושים על נקודה ניטרלית שזזה קדימה בפולר) בגדול, תמיד משהו שמושכים יותר יציב ממשהו שדוחפים, כל אחד והיתרונות שלו, בא לידי ביטוי בעיקר ביעילות ההנעה ורעש.
למרכז הכובד יש טווח מאוד מסויים ומוגדר שהוא אמור להימצא בו. לא קידמי ולא אחורי. אחורי הוא בלתי ניתן להטסה (אולי עם ג'יירו) וקדמי פוגע בביצועים ומעלה את הגרר (צריך לטוס מקוזז ב UP)

כנפיים מעופפות רגישות יותר יחסית לשינויים במרכז הכובד, וכדאי להתחיל עם מרכז כובד קדמי (לא מוגזם) ולאט לאט להזיז אותו אחורה עד שרואים שזווית הקיזוז לטיסה ישרה של ההגאים מוטה מעט יחסית ונוח להטיס את המטוס.

מה אתה מטיס ?