השרשור מתעדכן אוטומטית כל 30 שניות .
Automatic thread refreshing has been stopped because you appear to be idle. Un-Idle
-
טעינה מחדש
-
תגובה להודעה: לשימ(ס) או לא לשימ(ס)?
הערה קטנה אך משמעותית :
ההצתה במנועי ic ( בעירה פנימית ) , תמיד , אבל תמיד מתרחשת לפניי הגעת הבוכנה לנקודה המתה העליונה !! ( tdc ).
ה "מרחק " בזמן , מרגע תחילת תהליך הבעירה עד הנקודה המתה העליונה , נמדד במעלות ונקרא זוית קידום ההצתה.
כל הרעיון הוא שבזמן ההצתה לא מתרחש פיצוץ שאורך אפס זמן כפי שחלק חושבים , אלא תהליך בעירה מבוקר שאורך זמן !
הכוונה היא שההצתה תתחיל לפני הגעת הבוכנה לנקודה המתה העליונה , ובסיום תהליך הבעירה ( אז נמצאת הבוכנה בנקודה המתה העליונה אם קידום ההצתה כווון כראוי ) יוצר לחץ מקסימלי בתא השריפה.
רק אז יתקבל הספק מקסימאלי.
כמובן שככל שמהירות המנוע עולה , יש לקדם את ההצתה ע"מ לקבל את התיזמון הנכון.
במנועי בנזין היה מקובל לעשות את זה ע"י התקן צנטרפוגאלי ( מישקלות שהיו בתוך המפלג , )וככל שהמהירות עלתה קודמה ההצתה.
כיום זה מתבצע בצורה אלקטרונית ע"י מחשב ההצתה \ דלק של הרכב.
במנוע נייטרו קידום ההצתה נעשה ע"י כך שככל שהמהירות של המנוע עולה חוט הלהט של הפלג מתחמם יותר וע"י כך ההצתה מקודמת ומשיגים את התיזמון הנכון.
עוזי
-
תגיות בנושא זה
הרשאות פרסום
- אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
- אין באפשרותך לפרסם תגובות
- אין באפשרותך לצרף קבצים
- אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
-
חוקי הפורום