-
תגובה להודעה: שאלת יחס וואט למשקל
לא חובה לחשב מאות משתנים, יש חוק אצבע.
ההספק הדרוש לטיסה ישרה ואופקית בערך גלישה מיטבי (= טווח מיטבי = גרר מינימלי) שווה למשקל חלקי ערך הגלישה המיטבי כפול המהירות לגלישה מיטבית. את כל המשתנים האלו אפשר למדוד או להעריך בקלות יחסית.
במקרה שלך:
- משקל הכלי 1.7 ק"ג כלומר 17 ניוטון.
- ערך גלישה מיטבי לטיסן כמו שלך - מספר אופייני בערך 17 פלוס-מינוס (המממ...מעניין מאיפה הבאתי את המספר הזה
).
- כלומר, הדחף שאתה צריך כדי לשמור י"א הוא המשקל חלקי ערך הגלישה = הפלא ופלא... 1 ניוטון (יענו 100 גרם בערך).
ההספק שאתה צריך הוא הדחף כפול המהירות. נניח שהמהירות שלך לגלישה מיטבית הינה 15 מטר לשנייה (אני בכיוון?) - קיבלת הספק של 15 וואט.
יש לציין שזהו לא ההספק המינימלי שמאפשר טיסה י"א. ההספק המינימלי (שמתאים למקסימום זמן שהייה) קורה במהירות קצת יותר נמוכה ושווה ל-88 אחוז בערך מהמספר לעיל.
מכיוון שאתה צריך גם לפנות מדי פעם, וכדי להתחשב ב: מז"א טורבולנטי, הטסה לא מתואמת עם הרבה תנועות הגאים, חרקים, ירד גשם, הרצפה עקומה, השופט אנטישמי וכו', תכפיל ב-2 ותקבל 30 וואט. שזה כמעט חצי מהתצפית שלך בשטח!
את הפער העצום הזה אפשר להסביר בנצילות הנמוכה יחסית של מערכת ההנעה - נצילות כוללת של מנוע ומדחף ביחד.
כל האמור לעיל מתייחס כמובן לטיסת שיוט, ולא לטיפוסים, שיגועים וכדומה.
-
הרשאות פרסום
- אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
- אין באפשרותך לפרסם תגובות
- אין באפשרותך לצרף קבצים
- אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
-
חוקי הפורום