שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 57

נושא: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    רוצים לשמוע סיפור מגניב ?

    שכחתי סוללת ליפו 100 מילי 2 תאים במקרו-יאק יום שלם (מחוברת).
    היא הראתה 0 וולט.
    טענתי אותה טעינה איתי כסוללת PB ואז כשעלה המתח עברתי לטעינת תא ליפו אחד ואז שהמח עלה עוד הטענתי כסוללת 2 תאים.

    אתול היא עבדה מצויין ונטענת בכ 100 מילי אמפר.

    What do you say about that ???

    נ.ב
    עבדכם הנאמן, מר-בטיחות, טען אותב בתוך מזוודה סגורה Just in case
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    יא מעתיקן ...
    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=13266

    אבל אני חולה עלייך .. .
    גם את זה עשית בהרבה יותר גדול

    כל הכבוד
    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    313
    תודה!
    28
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    סחטיין אחי.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    1,161
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    אנצל זאת.

    לפני מספר ימים נתת לחבר להשתמש בסוללות 1050MAH 3S RHINO שלי והוא החזיר לי אחת עם איזה חור קטן בעטיפה הצהובה, ומשהו שחור כזה שנראה כאילו התא נפגע.

    לאחר טעינה מלאה עם המטען הנ"ל היא עלתה לטיסה ואחרי מספר דקות עם מנוע של TUTOR הורגש כאילו היא לא סוחבת.
    לאחר הטיסה, הרגשתי שהיא קצת התנפחה יכול ליהיות?
    החזרתי אותה הבייתה לטעינה ואני רואה(לפי הנורות) שהתא הראשון כאילו נטען לשנייה[פחות אפילו] אבל שנייה אחר"כ הוא חוזר לטעינה.
    יכול ליהיות מצב של איבוד תא?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    פתח-תקוה
    הודעות
    1,428
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    210
    הודה 117 פעמים ב 88 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    מה קרה לכם!!!!! אתם משחקים באש.אל תנסו להחזיר סוללת ליפו לחיים לפני שהיא תקח את החיים שלכם. סוללה מתה מקומה בבית קברות.אם תמשיכו התאונה בלתי נמנעת. אתם מכניסים לסוללה מתח\זרם בלתי מבוקרים וראו את הוידאו המצ"ב
    ממליץ לעשות בטוח חיים ורכוש

    http://www.youtube.com/watch?v=cjagDeD3RCE
    נערך לאחרונה על ידי motti; 04-10-2009 בשעה 18:35:39.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    שרון, השמחה שלך מוקדמת מדי

    הסוללות עברו פגיעה בלתי הפיכה
    זה רק עניין של זמן עד שהן יבגדו בך

    גם אני חשבתי פעם שאני אוברחוכם

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי נח נח צפיה בהודעה
    אנצל זאת.

    לפני מספר ימים נתת לחבר להשתמש בסוללות 1050MAH 3S RHINO שלי והוא החזיר לי אחת עם איזה חור קטן בעטיפה הצהובה, ומשהו שחור כזה שנראה כאילו התא נפגע.

    לאחר טעינה מלאה עם המטען הנ"ל היא עלתה לטיסה ואחרי מספר דקות עם מנוע של TUTOR הורגש כאילו היא לא סוחבת.
    לאחר הטיסה, הרגשתי שהיא קצת התנפחה יכול ליהיות?
    החזרתי אותה הבייתה לטעינה ואני רואה(לפי הנורות) שהתא הראשון כאילו נטען לשנייה[פחות אפילו] אבל שנייה אחר"כ הוא חוזר לטעינה.
    יכול ליהיות מצב של איבוד תא?
    נח,

    יש מצבים שתא "מת". זה יכול להיות במשך הזמן ואז תראה שבסוף שימוש המתח בתא אחד תמיד נמוך יותר מהייתר וזה יכול להיות בבת אחת (ואז רוב הסיכויים שהמתח שלו יהיה ממש כלום .. )

    בכל מקרה, לצערי כמעט כל מי שפגשתי עם סוללות של Rhino לא רווה מהן נחת (בלשון המעטה סופר .. )

    לא ממליץ עליהן לאף אחד.

    ד"א, אני מציע לך לא להטיס איתה אבל לשמור אותה לשולחן העבודה שלך כסוללת כיוונים ...
    זה תמיד טוב כשצריך קצת מתח לבקר רק כדי לבדוק סרוואים, כיוונים של פרופ ועוד ..

    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    שרון, השמחה שלך מוקדמת מדי

    הסוללות עברו פגיעה בלתי הפיכה
    זה רק עניין של זמן עד שהן יבגדו בך

    גם אני חשבתי פעם שאני אוברחוכם
    ואם כולם פסימים.... אני אמשיך את זה עם הסרטון הבא... תראה מה קרה לטיסן בסוף הסרטון...

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי sharonx צפיה בהודעה
    רוצים לשמוע סיפור מגניב ?

    שכחתי סוללת ליפו 100 מילי 2 תאים במקרו-יאק יום שלם (מחוברת).
    היא הראתה 0 וולט.
    טענתי אותה טעינה איתי כסוללת PB ואז כשעלה המתח עברתי לטעינת תא ליפו אחד ואז שהמח עלה עוד הטענתי כסוללת 2 תאים.

    אתול היא עבדה מצויין ונטענת בכ 100 מילי אמפר.

    What do you say about that ???

    נ.ב
    עבדכם הנאמן, מר-בטיחות, טען אותב בתוך מזוודה סגורה Just in case
    שרון
    לא מדויק להכריז על סוללה תקינה אחרי תהליך כזה.
    יש לבצע מספר מחזורי פריקה וטעינה ולשים לב במהלך הפריקות כיצד מתנהגים התאים.
    בנוסף יש לבצע בדיקה תחת עומס על מנת לוודא שהסוללה עומדת בזרם הנדרש ממנה, לא מפילה מתח ,לא מתחממת,לא מתנפחת ונותנת את הקיבולת שאמורה לתת תחת עומס.
    אם הסוללה עברה את כל הבדיקות הללו אז היא כשרה לשימוש.
    בכל מקרה כמו שנכתב, סביר להניח ב 99.9% שחייה התקצרו בעקבות המקרה ובליפו כמו בליפו מתישהו היא תאכזב לכן יש לעקוב.
    ציקי

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    אפרופו בטיחות, למתחילים שבנינו, מה הם כללי הבטיחות בטעינת ליפו והטיפול בהן (טעינה אחרי הטיסה חובה? זמן טעינה צריך לעקוב או שהמטען יפסיק אוטומטית...)

    חיפשתי בפורום ולא מצאתי דף בטיחות כזה.

    תודה.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    גיא,
    שתיים שלוש המלצות:
    1. לא חובה לטעון מייד אחרי הטסה. אבל אם הכוונה היא לאחסן את הסוללות לזמן ארוך ללא שימוש (שבועות ..) מומלץ לטעון אותה למצב Storage (בדר"כ בסביבות 3.7 - 3.8 וולט לתא)
    2. אל תרוקן סוללות ליפו לגמרי. הקו האדום (שחור ?) נמצא ב- 3.3 וולט. מתחת יש סיכוי לנזק בלתי הפיך לסוללה אבל כדי לא להגיע לאיזור הזה מומלץ לשמור מעט מרווח ביטחון (ז"א להשתמש עד 3.7 לתא בערך)
    3. אל תשאיר מטען ליפו ללא השגחה בזמן הטעינה. זו המלצה וגם הוראת יצרן של רוב מטעני הסוללות.
    4. תקפיד להשתמש במטען שיועד לליפו ורצוי כזה שמסוגל לספק חיווי מלא (מצבו של כל תא, מה זרם הטעינה, כמה חשמל הוכנס כבר לסוללה ועוד .. )
    5. תאים פגומים - מומלץ לא להשתמש יותר. הכוונה היא לא לתא שנמעך מעט אלא תאים שנפצעו יותר.
    בנוסף, יש המלצה לגבי תאים שלא ברור מצבם אחרי התרסקות, לא להכניס אותם ישר לאוטו או הביתה אלא לתת להם שעה בחוץ (במקום בטוח יחסית) כדי לראות שאין שום תגובה של התאים.

    .. זה על קצה המזלג :-)

    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyst צפיה בהודעה
    אפרופו בטיחות, למתחילים שבנינו, מה הם כללי הבטיחות בטעינת ליפו והטיפול בהן (טעינה אחרי הטיסה חובה? זמן טעינה צריך לעקוב או שהמטען יפסיק אוטומטית...)

    חיפשתי בפורום ולא מצאתי דף בטיחות כזה.

    תודה.
    טיפול בליפו לאחר השימוש.
    1.הוצא את הסוללה מהטיסן, מסוק והנח לה להתקרר במקום מוצל לפחות ל 10 דקות.
    2.במידה והינך מתכוון להשתמש בה שוב בטווח היום יומיים הקרובים טען את הסוללה לפי נתוניה: סוג ומספר תאים במטען הכולל בלנסר בזרם טעינה שאינו עולה על 1C (פחות מ 1C בריא יותר אך לא חובה).
    ניתן לטעון ל 100% קיבולת אך אם רוצים לשמור על חיי סוללה ארוכים יותר יש לטעון לכ 90-95% מהקיבולת שלה. מטענים חדשים כוללים פונקציה שנקראת FAST שמבצעת את הפעולה הנ"ל באופן אוטומטי.
    3.במידה ולא מתכוונים להשתמש בסוללה בטווח של היומיים הקרובים יש לטעון את הסוללה למצב איחסון משמע 50-60% קיבולת או 3.8V לתא ולבדוק אחת לחודשיים שהנתונים נשמרים.
    גם כאן כדי לציין שמטענים חדשים יודעים לבצע את התהליך באופן אוטומטי בפונקציה שנקראת STORAGE.

    בקשר לאופן הטעינה.
    תמיד במקום מאוורר.
    לא על משטח מוליך ורצוי שגם אינו דליק ומבודד מחום.
    זמן הטעינה נקבע על ידי המטען, ישנם מטענים שניתנים להגבלה בזמן או מצוידים בחיישני טמפרטורה למעקב במשך זמן הטעינה אבל בשורה התחתונה לעולם לא להטעין ללא השגחה ולבדוק מידיי פעם שהכל כשורה.

    זהו, מקווה שעזרתי
    ציקי

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    תודה על התגובות.
    כדי לחדד, אני מטיס סופי שבוע בדר"כ ואז זה מותיר מרווח של "מנוחה" לסוללות של 5-6 ימים.
    במקרה זה שימוש ב- FAST או STORAGE יתאים או בכלל לא לטעון?
    מה קורה אחרי ה-5 ימים, טוענים טעינה מלאה? ובשימוש ב- FAST ניתן גם להטיס רק לזמן קצר יותר?

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    טעינה רגילה.
    Storage מתייחס לשבועות.
    בעיקרון אני אישית טוען טעינה מלאה לגמרי עם החזרה הביתה.
    ערב לפני ההטסה הבאה אני פשוט מעביר את כל הסוללות במטען לראות שהכל בסדר.
    לפעמים (בסוללות שנחלשות) המטען מראה לי שתא או שניים ירדו בינתיים ל- 4.19 ... שתיים שלוש דקות והוא מסדר את זה שוב.

    ד"א, לגבי טעינה ב- 1C, היו על זה בזמנו הרבה דיונים.
    אם תקרא טוב, רוב הסוללות שנמכרות היום מאפשרות טעינה ביותר מ- 1C.
    המשמעות היא משך טעינה קצר יותר (טוב בעיקר בשטח). שווה לשים לב לנתון הזה

    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyst צפיה בהודעה
    תודה על התגובות.
    כדי לחדד, אני מטיס סופי שבוע בדר"כ ואז זה מותיר מרווח של "מנוחה" לסוללות של 5-6 ימים.
    במקרה זה שימוש ב- FAST או STORAGE יתאים או בכלל לא לטעון?
    מה קורה אחרי ה-5 ימים, טוענים טעינה מלאה? ובשימוש ב- FAST ניתן גם להטיס רק לזמן קצר יותר?
    5-6 ימים נחשבים לאיחסון לטווח ארוך
    יש להשתמש ב STORAGE.
    מה שיפה בפונקציה כזו שהיא תביא את הסוללה ל 50-60% טעינה אוטומטית.
    אם צריך לטעון היא תיטען ואם לפרוק אז היא תפרוק, תלוי במצב הסוללה לאחר השימוש.
    יום לפני ההטסה, כאשר האדרנלין עולה יש להשתמש בפונקצית ה FAST על מנת להביא את הסוללה ל 90-95% מהקיבולת שלה.
    שים לב, שימוש ב FAST לא טוען טעינה מלאה ולכן אם אתה משתמש בטיימר או מודד זמן הטסה רצוי לקצר קצת את הזמן על מנת שלא להיות מופתע!
    מה שבטוח זה שאם תשתמש בפונקציות אלו תאריך את חיי הסוללות שלך ועם סטאפ נכון אף תשלש את חייהן.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ד"א, לגבי טעינה ב- 1C, היו על זה בזמנו הרבה דיונים.
    אם תקרא טוב, רוב הסוללות שנמכרות היום מאפשרות טעינה ביותר מ- 1C.
    המשמעות היא משך טעינה קצר יותר (טוב בעיקר בשטח). שווה לשים לב לנתון הזה

    גיל [/QUOTE]

    נכון אבל...
    מדובר בסוללות מדור חדש בלבד וככלל הנכון לכל הסוללות.
    טעינה בזרם נמוך יותר היא טעינה טובה ובריאה יותר, ימים יגידו אם טעינה ב 5C שקולה לטעינה ב 1C עבור אותה סוללה גם אם יועדה לכך.
    יש לי ספק גדול בעניין הזה.

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    [QUOTE=giluriel;90706]טעינה רגילה.
    Storage מתייחס לשבועות.
    בעיקרון אני אישית טוען טעינה מלאה לגמרי עם החזרה הביתה.
    ערב לפני ההטסה הבאה אני פשוט מעביר את כל הסוללות במטען לראות שהכל בסדר.
    לפעמים (בסוללות שנחלשות) המטען מראה לי שתא או שניים ירדו בינתיים ל- 4.19 ... שתיים שלוש דקות והוא מסדר את זה שוב.

    טעות לעבוד כך
    מעבר ליום יומיים הסוללה צריכה להימצא ב STORAGE שהם 50-60% קיבולת ומתח תאים של 3.8V
    טעינה מלאה מקצרת את חיי הסוללה כולל אחסנה במצב הזה מעבר ליום יומיים.
    ירידה ל 4.19 לאחר כשבוע היא זניחה וטיבעית ומיותר לבצע טעינה נוספת כהשלמה ל 4.20 (לא תרגיש את זה בהטסה).
    סוללות הליפו שומרות יפה ולאורך זמן על הקיבולת שלהן כשהן טעונות בייחוד למספר ימים בודד.
    ציקי

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    מזכרת בתיה
    הודעות
    1,525
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ziki אני חושב שאתקן אותך מעט ..
    ב"תקופות ארוכות " הכוונה היא לחודשים לא לשבוע.

    תציץ בפוסט הבא (וגם בשרשור שאליו הוא מפנה)
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=178185

    הם דנים ב-חודשים ואז עוברים לשרשור אחר ושם מדפבירם על ההבדל בסוללה שמאוכסנת שנה !

    שווה לחפש את ההמלצה המדוייקת אצל היצרנים אבל היא לא תהיה ברמה של ימים

    גיל
    השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    הנסיון שלי תומך בכל מה שציקי אמר. בסיום הסופ"ש כל הסוללות שלי הולכות למצב STORAGE ונטענות לפני יום ההטסה הבא.

    בנוסף, לסוללות חדשות רצוי לבצע הרצה (כן, יש דבר כזה) שיא בעצם 5 מחזורי טעינה\פריקה איטיים על המטען, עם הגבלה ל-70-80% קיבולת גם לטעינה וגם לפריקה.

    הנסיון שלי מלמד שהקפדה על הכללים שציקי ציין (+ההרצה) מאריכה את חייה הסוללות ואת רמת ביצועיהן בכמה סדרי גודל !

    בהצלחה.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי giluriel צפיה בהודעה
    ziki אני חושב שאתקן אותך מעט ..
    ב"תקופות ארוכות " הכוונה היא לחודשים לא לשבוע.

    תציץ בפוסט הבא (וגם בשרשור שאליו הוא מפנה)
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=178185

    הם דנים ב-חודשים ואז עוברים לשרשור אחר ושם מדפבירם על ההבדל בסוללה שמאוכסנת שנה !

    שווה לחפש את ההמלצה המדוייקת אצל היצרנים אבל היא לא תהיה ברמה של ימים

    גיל
    גיל
    בעבר קראתי מאמר הנוגע ל LIPO שדיבר במפורש על איחסון מעבר ליום יומיים אך אינני מוצא אותו כרגע, כשאמצא אפרסם.
    עיינתי בלינק ששלחת ושם יש קצת סלט.
    השאלות מתייחסות לאיחסון LIPO ויש קישור למאמר מעניין דומה אך ל LIO ,שם לא מצויין איחסון לטווח של חודשים אלא בפירוש כתוב באחת הפיסקאות שסוללות LIO אינן מיועדות לאיחסון כאשר הן מלאות ללא הקצבת זמן כזה או אחר ומכאן אני מסיק שאין חשיבות לזמן האחסנה פשוט לא בריא להחזיק אותן מלאות והסיבות מפורטות במאמר שאגב מומלץ לקרוא.
    מה גם שהמאמר מתייחס ל LIO ולא ל LIPO למרות שההמלצות לדעתי צריכות להיות דומות.
    המאמר:

    http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

    ציקי

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי ליאור זהבי צפיה בהודעה
    הנסיון שלי תומך בכל מה שציקי אמר. בסיום הסופ"ש כל הסוללות שלי הולכות למצב STORAGE ונטענות לפני יום ההטסה הבא.

    בנוסף, לסוללות חדשות רצוי לבצע הרצה (כן, יש דבר כזה) שיא בעצם 5 מחזורי טעינה\פריקה איטיים על המטען, עם הגבלה ל-70-80% קיבולת גם לטעינה וגם לפריקה.

    הנסיון שלי מלמד שהקפדה על הכללים שציקי ציין (+ההרצה) מאריכה את חייה הסוללות ואת רמת ביצועיהן בכמה סדרי גודל !

    בהצלחה.
    היי ליאור
    מסכים עם עניין ההרצה, שכחתי אותו והוא בהחלט סופר חשוב.
    אישית לא הספקתי ליישם אותו על אף אחת מהסוללות שלי משום שאינן חדשות ואין לי ניסיון בזה אבל הנושא חשוב ואכן אמור לעזור.
    בשורה התחתונה החומר בסוללות הופך להיות פעיל יותר (בהתאם לתנאי הסביבה,חום,לחות וכו...) בזמן שהן מלאות ואינן בשימוש וזו הסיבה שמקצרת את חייהן מבלי להיכנס לכימיה בעניין.
    אגב, סוללה מלאה יכולה להתנפח באיחסון וכבר ראיתי את קורה.
    לעומת זאת סוללות ריקות עלולות לרדת מתחת למתח הסף בעת איחסון ממושך וגם זה לא בריא.
    לכן נקודת האמצע היא האידיאלית השומרת על מתח גבוה מהסף לטווח ארוך ומצמצמת את הפעילות הכימית שמקצרת את חייה.
    ציקי

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציקי,

    שתי שאלות לסיכום:
    מקום קריר לאיחסון, האם המקרר עדיף?
    יום לפני ההטסה, למה לטעון ב- FAST ולא טעינה מלאה? חשבתי ש- FAST זה יותר לשימוש בשטח כאשר רוצים טעינה מהירה.

    תודה.

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyst צפיה בהודעה
    ציקי,

    שתי שאלות לסיכום:
    מקום קריר לאיחסון, האם המקרר עדיף?
    יום לפני ההטסה, למה לטעון ב- FAST ולא טעינה מלאה? חשבתי ש- FAST זה יותר לשימוש בשטח כאשר רוצים טעינה מהירה.

    תודה.
    אין צורך וגם לא רצוי לגרום לשינויי טמפרטורה כה קיצוניים בין אחסנה לשימוש, מקום מוצל ויבש (חדר) בהחלט מספיק.
    בקשר ל FAST אין לי תשובה מקצועית ורישמית וגם השם שנתנו לפונקציה הזו קצת מטעה.
    אבל בו נגיד שממה שקראתי (ואני קורא המון) אנשים בתחום שמטיסים קצת יותר ממני וממך ניסו והגיעו לתוצאות שסוללות שהוטענו קצת פחות מהקיבולת המלאה שלהן שמרו על ביצועים טובים יותר לאורך זמן ממושך יותר.
    אישית, אני מיישם את שיטת השימוש הזו על שתי סוללות מתוך הכלל שיש לי (השאר קצת יותר ישנות) במשך מספר חודשים מהיום הראשון שיש לי אותן ואכן יש שינוי, הן לא מתנפחות,שומרות על ביצועים וקיבולת וחשוב לציין שהן מהחברות הזולות יותר בעוד שבעבר סוללות יקרות יותר שלא תוחזקו כך נפחו את נשמתן.
    בכל מקרה, גם אם זה לא יועיל לסוללה כזו או אחרת זה בטח לא יזיק בדיוק כמו שתמיד עדיף להטעין בזרם נמוך יותר ממה שהיצרן ממליץ גם אם הסוללה יועדה לזרם טעינה גבוה יותר.
    לילה טוב
    ציקי

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    כמה דברים. ראשית, הטעינה המהירה (מה שנקרא בפי העם FAST CHG) פשוט מסיימת את הטעינה מוקדם יותר ולא מנסה לפמפם לסוללה עוד כמה מיליאמפרים בודדים.
    כעקרון, מי שלא מכיר, מטעני ליפו טוענים את הסוללה בכמה שלבים, תחילה, בזרם קבוע (שמוכתב על ידכם מראש) עד שהמתח מגיע או מתקרב למתח המקסימלי של כל תא ליפו (4.2 וולט), אחר כך הטעינה הופכת להיות במתח קבוע. בשיטה הזאת הזרם קטן וקטן בכדי לשמור על המתח (4.2 וולט) עד שהוא מגיע לזרם ממש זניח. בשלב הסופי הזה, בגלל שהזרם מאוד נמוך, הכמות מיליאמפר-שעה שנכנסת לסוללה מאוד קטנה ויחסית שניחה. אז פשוט חבל על הזמן. בעצם המשחק הוא על מתי לסיים את הטעינה.

    דבר שני, לגבי הסרטונים. זה באמת נחמד לבוא ולראות סרטים של סוללות מתפוצצות, אבל שימו לב למה שכתוב ליד, הבחור דחף 10 אמפר במשך 5 דקות לסוללה מסכנה של 800 מילי. זאת טעינה של יותר מ 12C. מה הפלא שזה יתפוצץ עם כזאת כמות אנרגיה ??!!? אני אישית נעצתי מברג בכזאת סוללה טעונה ולא קרה כלום (קצת התחמם לאכזבתי). שלא תבינו לא נכון, ליפו יכולות להיות מאוד מסוכנות, במיוחד אם תקחו סוללה של מעל 2000 מיליאמפר-שעה ותקצרו אותה ליותר מכמה שניות...
    בלי קשר, הטיסן שמתפוצץ נראה יותר כמו נפץ ולא התפוצצות של ליפו. גם לא כתוב שם שום דבר על ליפו....

    הערכה שלי, ליפו מתח נמוך או אפסי שמנסים להחיות אותה זה לא דבר מסוכן, אולי ייפגמו הביצועים אבל מנסיוני היא חוזרת למצב הקודם. קרה לי כמה פעמים שבטעות השארתי סוללה מחוברת ועד היום אני עדיין מטיס איתה. בהנחה ששומרים על דברים בסיסיים כמו לבדוק מתח לפני שועלים לאוויר וכו'.
    המצב המסוכן הוא באמת הטעינה. ולכן יש להקפיד על החוקים שהוזכרו כאן למעלה בנושא.
    במיוחד שמחזירים סוללה לחיים וצריך להטעין אותה בתוכנית ששונה מליפו. זה באמת מצב שיכול לגרום להתלקחות של סוללה. בגלל זה מסתכלים על המטען כל הזמן. (זה באמת מה שנקרא טעינה מבוקרת....) עד שהסוללה מגיעה למתח שהמטען יסכים להכיר בה....
    גיא.

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,519
    תודה!
    2
    הודה 78 פעמים ב 48 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: החזרתי סוללת ליפו מהמתים !

    ציטוט נכתב במקור על ידי guyst צפיה בהודעה
    מקום קריר לאיחסון, האם המקרר עדיף?
    זהו אחד השרשורים ששב ועולה מידי מספר חודשים. וכמו שקורה בדר"כ, חלק מההמלצות מבוססות על "דיעה רווחת" ולא ברורה מידת האמת מאחוריהן. למשל, בנוגע ל"הרצה" של סוללות LiPo, חלק מהיצרנים טוענים שהיא מיותרת וחלק - ממליצים.
    בכל מקרה, דווקא בקשר לשאלה הנ"ל, יש הסכמה - לצורך שמירת הקיבול לאורך זמן, אחסון במקום מקורר עדיף, במיוחד אם הסוללות מלאות. ראה טבלה בתחתית הקישור הזה. יצרן אחד אפילו ממליץ על אחסון בהקפאה, אבל לדעתי הוא במיעוט. אני לא מכיר שום עדות להשפעה של לחות, אשמח אם מי שציין זאת למעלה יביא קישור בעניין.
    בכל מקרה, יש להקפיד על הגנה מתאימה מפני התלקחות (באמצעות LiPo Sack, למשל), ולהביא בחשבון את העיבוי על הסוללה כשהיא מוצאת מהקירור ביום לח. על הסכנות לשלום-הבית בעקבות אחסון ציוד טיסנאות בכל מיני מקומות, תקרא בשרשור הזה...
    נערך לאחרונה על ידי ZigiStar; 05-10-2009 בשעה 01:02:55.
    טורניג'י - אבל מעליך!
    .Three of my favorite inventions are PC, RC and AC

עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •