שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 32

נושא: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה
    גיל,


    וודאי שיש נוסחא לחישוב מהירות הפסיעה...

    בילבלתי אותך...

    מהירות הפסיעה מחושבת על פי הפסיעה והסל"ד.

    אם למדחף, ללא קשר לקוטר, יש פסיעה של "6, למשל; ואם המנוע מסובב אותו ב-10,000 סל"ד, יתקדם המדחף בתווך מושלם, "6 כפול 10,000 בכל דקה. שהם 60,000 אינצ' בדקה.

    במונחים מטריים מקובלים, מדובר ב-25.4 מטרים לשניה, או 91.44 קמ"ש...

    כמובן שמהירות הטיסה בפועל תהיה שונה במעט, שכן אם יש למדחף פרופיל אוירודינמי שטוח תחתית, הוא יוצר עילוי גם בזוית התקפה 0°... וכן, הגרר של הטיסן גורם לכך שהמדחף 'מחליק' בהתקדמותו...
    דר, זוהי אנלוגיה גרועה מאוד כדי להסביר מהו פרופלור

    אם הפרופלור היה בורג, ומסתובב בתוך עץ, זה היה נכון

    אבל המציאות רחוקה מההסבר שלך

    בפועל הפרופ נע בתוך אוויר.

    הוא רואה 2 רכיבי מהירויות: מהירות הטיסה ומהירות סיבובית כתוצאה מסיבובו

    בכל חתך הוא רואה מהירות סיבובית אחרת (בגלל שהמרחק מטבור המדחף משתנה)

    לכן פסיעת המדחף משתנה לאורך המדחף. בקצה היא נמוכה, קרוב לטבור גבוהה (כדי שזווית ההתקפה האפקטיבית על כל חתך בלהב תהיה פחות או יותר זהה)

    פסיעה עצמה נמדדת ב 3/4 מוטה.

    כמו כן, יש עוד פרמטרים: חתך אווירודינמי של הפרופיל, מספר להבים, מנת מוצקות (עובי להבים)

    וכו'

    בקיצור, מעורבת כאן אווירודינמיקה נטו.

    האנלוגיה לבורג מטעה ואינה נכונה !!!
    נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 13-10-2009 בשעה 22:07:53.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    ...

    זוהי אנלוגיה גרועה מאוד כדי להסביר מהו פרופלור

    האנלוגיה לבורג מטעה ואינה נכונה !!!
    דניאל,


    אינך יודע עד כמה אתה טועה...

    במטוס אוירודינמי הטס במהירות קבועה, זווית-ההתקפה של להבי המדחף\פים ביחס לאויר שסביבם, היא 1.5-2°, בדומה לזווית-ההתקפה של כנפי מטוס המשייט בטיסה ישרה ואופקית.
    זו זווית-ההתקפה לאורך כל הלהב, במדחף שעבר אופטימיזציה למצב שיוט.

    במטוסי מדחף מודרניים מגיעה יעילות המדחף ל-85% ואף יותר.

    היות שהֶסְפֶּק פירושו הפעלת כוח במהירות (דרך לאורך יחידת זמן היא מהירות), יעילות המדחף מבוטאת ככוח כפול מהירות; חלקי הספק המנוע בפועל (כל הנתונים ביחידות הרלוונטיות לחישוב).

    הדימוי של בורג הוא יצוג שאין טוב ממנו של פעולת המדחף, במהירות טיסה קבועה ובגרר מינימלי של המטוס.

    חישוב של הפסיעה של המדחף ב-3/4 המוטה, נועד רק לנוחותם של יצרני המדחפים בעבר, שיצרו מדחפים שלהביהם מפותלים באופן אחיד...

    במדחפים המיוצרים ביציקה של ניילון מזוין בסיבים, בתוך תבנית; מתוכננת התבנית ליצור helical pitch. פירושו של דבר שהפסיעה זהה, החל מקרבת שורש הלהבים ועד לקצותיהם...
    ...למעט יצרני להבים שאיכות הסביבה (מניעת רעש) עומדת בראש מעיניהם (APC).
    הם בכוונה מפחיתים במעט את הפסיעה בקצות הלהבים ומשטחים שם את הפרופיל, למניעת זרימת אויר עבר-קולית; שאחרת תגרום לרעש צורם למדי, כבר בהגיע מהירות קצות הלהבים ל-0.65 מאך.


    בעת שטיסן נמצא במצב סטטי, או במהירות נמוכה בהאצה, או בטיסן עם תכונות אוירודינמיות של עציץ במרפסת; יוצר המדחף מערבולת (vortex) סביבו והלהבים אינם במצב הזדקרות ביחס לאויר שסביבם, אלא במצב די דומה לשיוט. אך מצב זה, בו המהירות בה מזרים המדחף את האויר לאחור במהירות גבוהה ממהירות הטיסה, מבטא מצב בו יעילות המדחף נמוכה וזוית-ההתקפה של הלהבים לכל אורכם, עולה על זו של מצב שיוט.


    במצב החשה של המנוע, לפני שהמדחף הספיק ליצור מערבולת מושלמת סביבו, אכן יש 'החלקה', הלהבים בסמוך לשורשיהם נמצאים במצב הזדקרות וזוית-ההתקפה אינה אחידה לאורך הלהב.
    אך, כאמור, מדובר במצב מעבר; לא במצב steady state הנחשב ככזה לצורך התאוריה.

    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 13-10-2009 בשעה 21:24:07.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •