דניאל,
אם אתה מתעקש להתווכח איתי, אז בבקשה...
האם שמעת\קראת אותי מזכיר בתאוריה שלי עץ, תבריג, או כל תווך קשיח אחר לתוכו יכול בורג להתברג?! סבורתני שלא.
גם לא קבעתי שמטוס חייב לטוס במהירת הפסיעה; רק שבהיעדר גרר, הוא ישאף אליה (או ליתר דיוק, אל ערכה התוצאתי לאור עליית הסל"ד, עם ירידת העומס במהירות).
ובכן, מדחף בפירוש מתברג אל תוך תווך; אלא שהתווך הזה הוא חומר צמיגי (אויר צמיג יותר ממים - ראה ההגדרה של צמיגות), שבו התבריג אותו הוא יוצר אינו נשמר, להבדיל מהברגה בעץ, למשל; בה ניתן להשתמש שוב ושוב.
למדחף יש יעילות גם כאשר הטיסן סטטי!
המהירות ,לצורך חישוב היעילות במצב זה, היא מהירות האויר הנדחף לאחור, במערבולת שיוצר המדחף (במקום מהירות התקדמות המדחף ביחס למסת האויר שבכל סביבתו)...
אין שום יצוג אחר לפעולה של מדחף, מלבד בורג!
ואגב בורג; אם תסתכל מקרוב על בורג בעל כריכות רחבות יחסית; כמו בורג המיועד לקירות גבס, למשל; תוכל להבחין בבירור ש-'זווית-התקפה' שלהן, כמו במדחף, היא חריפה יותר ככל שתתקרב למרכז הבורג, ושטוחה יותר ככל שתתקרב לקצה הכריכה.
השם הרשמי למדחף של מטוס\טיסן הוא air-screw, להזכירך!
למדחף של כלי שיט, קוראים פשוט screw לדוגמא: Twin-screw vessel היא ספינה המונעת באמצעות שני מדחפים.
ואגב, מספרם המוחלט של הלהבים אינו קובע לענייננו כלום. להזכירך, טיסני F2B מצוידים לרוב במדחף בעל להב יחיד (מול משקולת)... ולמנועים של מטוסי מטען מדחפיים גדולים יש 6-8 להבים, כדי לספוג את הספק המנועים בקוטר סביר וללא מהירויות קצה מטורפות.
"שיקולים אוירודינמיים" ו-"אוירואלסטיות" הן בגדר סיסמאות סתמיות...