שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 32

נושא: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    בזה שנינו מסכימים - מהירות פיטצ' מהווה חסם עליון תיאורטי למהירות הטיסה שלך.

    אבל לא מעבר לכך

    ממה שמשתמע מדברי דר, כך ניתן לחשב את מהירות הטיסה

    אבל בפועל, נכנסים שיקולים אווירודינמיים כגון מספר להבים, מנת מוצקות, אורך מיתר, פרופיל

    אווירודינמי ואפילו אווירואלסטיות של המדחף

    ועוד דבר, שכחנו שמאחורי הפרופלור יש גם טיסן

    אם ניקח את אותו המנוע ואותו הפרופלור, ופעם אחת נרכיב אותו על טיסן בעל גרר גבוה, ופעם

    שניה על טיסן בעל גרר נמוך, שני הטיסנים יגיעו למהירות שונה בתכלית

    זאת היות ובטיסה ישרה ואופקית דחף=גרר

    שוב סתירה לתיאוריה של התקדמות הבורג...

    דניאל,


    אם אתה מתעקש להתווכח איתי, אז בבקשה...


    האם שמעת\קראת אותי מזכיר בתאוריה שלי עץ, תבריג, או כל תווך קשיח אחר לתוכו יכול בורג להתברג?! סבורתני שלא.

    גם לא קבעתי שמטוס חייב לטוס במהירת הפסיעה; רק שבהיעדר גרר, הוא ישאף אליה (או ליתר דיוק, אל ערכה התוצאתי לאור עליית הסל"ד, עם ירידת העומס במהירות).

    ובכן, מדחף בפירוש מתברג אל תוך תווך; אלא שהתווך הזה הוא חומר צמיגי (אויר צמיג יותר ממים - ראה ההגדרה של צמיגות), שבו התבריג אותו הוא יוצר אינו נשמר, להבדיל מהברגה בעץ, למשל; בה ניתן להשתמש שוב ושוב.

    למדחף יש יעילות גם כאשר הטיסן סטטי!
    המהירות ,לצורך חישוב היעילות במצב זה, היא מהירות האויר הנדחף לאחור, במערבולת שיוצר המדחף (במקום מהירות התקדמות המדחף ביחס למסת האויר שבכל סביבתו)...


    אין שום יצוג אחר לפעולה של מדחף, מלבד בורג!
    ואגב בורג; אם תסתכל מקרוב על בורג בעל כריכות רחבות יחסית; כמו בורג המיועד לקירות גבס, למשל; תוכל להבחין בבירור ש-'זווית-התקפה' שלהן, כמו במדחף, היא חריפה יותר ככל שתתקרב למרכז הבורג, ושטוחה יותר ככל שתתקרב לקצה הכריכה.

    השם הרשמי למדחף של מטוס\טיסן הוא air-screw, להזכירך!
    למדחף של כלי שיט, קוראים פשוט screw לדוגמא: Twin-screw vessel היא ספינה המונעת באמצעות שני מדחפים.


    ואגב, מספרם המוחלט של הלהבים אינו קובע לענייננו כלום. להזכירך, טיסני F2B מצוידים לרוב במדחף בעל להב יחיד (מול משקולת)... ולמנועים של מטוסי מטען מדחפיים גדולים יש 6-8 להבים, כדי לספוג את הספק המנועים בקוטר סביר וללא מהירויות קצה מטורפות.


    "שיקולים אוירודינמיים" ו-"אוירואלסטיות" הן בגדר סיסמאות סתמיות...
    נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 14-10-2009 בשעה 17:43:55.

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    81
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: פרופלורים - נכון או לא נכון ?

    הפורום ממש עלה רמה
    ניראה לי שאני אמשיך לתואר שני באוירונוטיקה כי אין לי כרגע מה להוסיף.
    סתם
    כל הכבוד.
    בעניין מספר הלהבים: כאשר מתכננים מערכת הנעה מסויימת לא מתחילים עם חישוב מספר להבים.
    נלקח בחשבון מה הדחף הרצוי להמראה למשל , בקיצור כמה מסה דיסקת המדחף צריכה "לזרוק" אחורה( תורת המומנטום). בשלב מאוחר יותר נקבעים מספר הלהבים מכל מיני סיבות: סל"ד מנוע , קלירנס מהקרקע ועוד סיבות פרוזאיות כמו איזה מנוע ו\או להבים יש לי במחסן כרגע.

    העצה הכי טובה כנראה זה לקרוא עצות באתרי טיסני על סלואו פליירים.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •