אולי כדאי קצת הסבר לעניין.
המנוע צריך לספק מספיק דחף שישתווה לכוחות המתנגדים לתנועה קדימה (היינו הגרר) במהירות הטיסה בשיוט. (כח קטן יחסית למשקל הטיסן)
בנסיקה המנוע צריך לספק את מעט הכח שצריך מעבר לעילוי המוטה בזוית הנסיקהעל מנת להחזיק נסיקה.

אכן, אם נרצה לנסוק באנך, רכיב העילוי יהיה 0 ואזי נצטרך מנוע שמספק קצת יותר ממשקל הכלי היינו יחס דחף למשקל של יותר מ1:1
אם נחשוב שנסיקה סבירה לטריינר היא ב30 מעלות ביחס לאופק נראה שנצטרך מהמנוע, לגיבוי העילוי כח של כ28% ממשקל הכלי בסה"כ.
לכן ביחס דחף משקל של חצי (נביא בחשבון גם גרר ) כבר יש על מה לדבר. לכן אם יש לך כלי ששוקל 3 קילו , מנוע שמוציא 1.5 קילו דחף יכול להספיק.