ציטוט נכתב במקור על ידי noam צפיה בהודעה
הי,

יש לי בעיה מוזרה במנוע

1) זה מנוע חדש מהקופסא
2) עבר 3 הרצות ללא בעיות
3) נסיון הטסה איתו גורם לבעיות הללו:
א) המנוע בפול (עם הסטיק למעלה) מגמגם ונכבה
ב) המנוע באמצע הסטיק מחזיק מעמד אבל הורדה של הסטיק עד למטה לא מצליחה לשמור על סרק ללא קשר לניסיון קיזוז או משחק עם השליטה בתערבות

אני אובד עצות, והנה מה ניסית אבל אשמח לנסות שוב
1) משחק עם הקיזוזים
2) משחק עם בקרת תערבות/אוויר
3) בדיקה של החיבורים וניסיון להבין אם יש כניסה של אוויר או חסימה של הדלק

כל עצה תתקבל בשמחה
נועם,


ראשית, למנוע OS.46AX יש קרבורטור המצויד בשתי מחטי דלק (Needle valves לא סיכות ובטח שלא סיכת אויר). המחט הראשית שולטת רק על הגודל של נחיר מעבר הדלק הראשוני; והשפעתה צריכה להיות רק על כמות הדלק המרבית שתזרום דרך הקרבורטור.

השפעתה צריכה להיות רק בסל"ד מרביים, אך אם היא סגורה יותר מדי, המנוע ייכשל כבר תוך כדי עליה וכלל לא יגיע אליהם...

המחט המשנית (אל תכנה אותה בשם מעליב כמו; 'מחט סרק') קובעת את עקומת הדלק, כלומר את טווח הגדלים של המעבר בנחיר המשני, בשיתוף פעולה עם קוטרו הפנימי, בתחום שבין 0%-80% פתיחת מצערת...

ככל שהמצערת סגורה יותר, קצה המחט המשנית שצורתו חרוטית, נכנס עמוק יותר אל תוך הנחיר שבמרכז הקרבורטור, וכך מקטין את מעבר הדלק; בהתאם למידת הסגירה של המצערת.


למרות שהמחטים ממלאות תפקידים שונים; אם המחט המשנית סגורה יותר מדי, עלול המנוע שלא לקבל מספיק דלק לפעולה גם לפעולה בסל"ד גבוהים!


בנוגע להרצת המנוע; זו פעולה חד-פעמית... לצורך ביצוע ההרצה, קרוב לוודאי שתפעיל את המנוע מספר פעמים, אבל לא ביצעת '3 הרצות'... זו עדיין הרצה אחת...
הדרך הנכונה לבצעה מתוארת בת'רד הזה...

מה שאני מתקשה להבין, הוא איך עשית הרצה... זו חייבת להתבצע כשהמצערת פתוחה עד הסוף ועל פי התאור שלך המנוע אינו יכול לפעול כך...

הפרוצדורה שבמדריך המצורף למנועי ABN/ABL של OS לקויה! היא נסתרת במפורש, בפרסום זה של הנציג של OS בארה"ב. גם ההגיון סותר אותה...


בכל מנוע, עקב אפיצויות של ייצור, יש סיכוי לדליפות אויר; בין גל-הארכובה לצינה (crankcase), בין הפקק האחורי (back-plate) לבין הצינה, בין הקרבורטור לצינה ובין המצערת לבית הקרבורטור...
אבל במנוע OS הסיכוי לכך די קלוש... יש סיכוי רב יותר לשגיאה שלך בהתקנה, או בכוונון...

בדוק שוב, היטב, את כל מה שעשית; מהתקנת מיכל-הדלק ועד אחרון הכיוונים...

משחק עם קיזוזי המצערת קובע את הסל"ד של המנוע בסיבובי-סרק.
אם סגירת המצערת במשדר עד הסוף גורמת לכיבוי המנוע, ייתכן שתצטרך לכוון במשדר שלך את ה- End-point/ATV, כך שישאר בקרבורטור מרווח של כמילימטר לאויר, לפעולה בסיבובי-סרק.