תיארת באריכות איך בנויה משאבה, אבל החמצת את הנקודה המרכזית. משאבה לדלק מהסוג המשמש אותנו, איננה משאבה צנטריפוגלית אלא משאבת גלגלי שיניים. משאבה כזו מייצרת מצד אחד לחץ ובאותה מידה מייצרת בצד שני יניקה. שום משאבה צנטריפוגלית לא תרים דלק מהמיכל החוצה, אלא אם כן היא בנויה באופן מיוחד ויש בה תא מיוחד לשמירה קבועה על נוזל להתחלת הפעולה. האימפלר צריך להיות צר ובקוטר גדול, יחסית. תא האימפלר חייב להיות בצורת חילזון והמרווחים בין האימפלר והתא נמדדים בעשיריות מ"מ. גם כך דרוש סל"ד גבוה כדי להפעיל אותה.