שלום,
עם הספקטרום DX7 סוללה מקורית, עד לאיזה מתח מינימלי במשדר ניתן להטיס כאשר מתחתיו זה מסוכן וחייבים להטעין את הסוללה במשדר.
תודה
שלום,
עם הספקטרום DX7 סוללה מקורית, עד לאיזה מתח מינימלי במשדר ניתן להטיס כאשר מתחתיו זה מסוכן וחייבים להטעין את הסוללה במשדר.
תודה
9.6V
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
9.6V = NI-MH
11.6V = LI-PO
מקווה שעזרתי!:![]()
הכלים שלי:
FUNJET
T-REX 600 NSP
FUTABA 8FGH
PIAGET
EAGLE EPP 3D
EASYSTAR
MICRO JET
F-18 EDF
ולסיום.. אתר המטיסים האילתים!
http://eilatfly.co.lil
אם אני לא טועה השלט מתריע כשהוא מגיע למינימום
New
התשובות שקבלת דיי נכונות אבל הן כבר בגבול האפור....
למה אני מתכוון ?
הטסה ב- 9.7 תחזיק אותך בלחץ מהידיעה שעוד מעט המשדר יכבה את עצמו.
בנוסף יש סיכוי סביר מאוד שתתחיל בעיות של טווח השידור שלו.
לא שווה את זה, מסוכן ולא נכון.
עשה חשבון כמה אתה מטיס כל פעם וטען את המשדר בהתאם.
אני לדוגמה טוען אותו בדר"כ ביום שישי (זה היום שאני לא מטיס) ואז לשבת בבוקר אני עם משדר מלא.
אם אני מטיס שוב באמצע השבוע אלה סשנים מאוד קצרים ואני עוקב אחרי מצב המתח.
מתקרב ל- 10 או יורד לתשע ומשהו .. הוא בחשמל
:-)
בהצלחה
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
בליפו אפשר להגיע ל11.1
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
תודה לעונים
לגבי זמן הטעינה,
אני מבין שטעינה רגילה של הסוללה המקורית שמגיעה עם ה DX7 היא כ 12 שעות.
אם שכחתי את המכשיר בטעינה עוד 12 שעות נוספות, האם זה גורם נזק לסוללה המקורית.
גרג
אפשרי אבל לא מומלץ כלל.
לא לסוללה ולא לשלט ולכן גם לא למסוק שלך אלא אם אתה מעוניין במסוק ללא מטיס.
NEW
שכחת את השלט חד פעמי בטעינה לא נורא, המטען המקורי מטעין בזרם קבוע מאד נמוך ו 12 שעות נוספות לא ייגרמו נזק לסוללת NIMH.
דאג רק להיות אחראי ולא להפוך את זה להרגל.
טעינות יתר לאורך זמן אינן בריאות לאף סוללה ומקצרות את חיי התאים.
סתם להשכלה כללית
בסוללת LIPO לעומת זאת שימוש במטען ללא באלנסר וטעינת יתר של סוללה יכול להביא לשריפה או אפילו פיצוץ עז לכן יש להיזהר, להטעין רק מחוץ לשלט, במקום מאוורר ועם מטען מתאים.
בהצלחה
ציקי
נערך לאחרונה על ידי Boogle; 24-09-2009 בשעה 10:29:27.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
כמו שגיל כבר אמר ....
לא כדאי להגיע לגבול !!!
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
מה לגבי NICD?
זהה לNIMH?![]()
.Itay.
עבור NICD ו NIMH אכן זהה 9.6V
ההבדל בין השתיים הוא שבמתח זה ה NICD תחזיק טוב יותר עקב ברך פריקה פחות תלול אבל לא לקחת סיכון ולהטעין כאשר מתח השלט קצת מתחת ל 10V.
בקשר לסוללות הליפו, 11.1V בהחלט מתח עבודה אפשרי ולא מהווה בעיה או סף תחתון (שגיא).
מומלץ לטעון LIPO כאשר מגיעים עד למעט מתחת למתח זה על מנת לשמור על חיי סוללה ארוכים יותר ולהימנע מהגעה לתחום הפריקה המהירה של הסוללה שמתחיל באיזור 10.8V.
Ziki ,
למיטב ידיעתי Lipo לא סובלת מתופעת ה-"זיכרון" וגם טעינה במתחים שונים לא תשנה את אופי ההתנהגות שלה.
לגבי 11.1, ברוב המקומות אני נתקלתי בהמלצה שלא לרדת מתחת ל- 3.7V לתא (11.1 לסוללת 3 תאים) ואישית אני לא ממליץ לאף אחד לרדת עוד.
אמנם אפשר וכבר היו לי טיסות כאלה אבל כמדיניות עדיף להישמר מהאיזור הזה (על אחת כמה וכמה כשמדובר בשלט עצמו ... )
My 2 cents
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
אמת, אין תופעת זיכרון ב LIPO וניתן לטעון את הסוללה בכל שלב כל עוד הסוללה לא עברה פריקה עמוקה.
ההמלצה לגבי אי ירידה מ 3.7 רלוונטית יותר לסוללות עם C גבוה המשמשות למנועים, שם בעת השימוש העומס על הסוללה גדול, משתנה ולכן המעבר ממתח זה לאיזור ה 10.8V הקריטי הוא מהיר מאד ועלול להיות מאוחר מידיי במידה וממשיכים לפרוק את הסוללה.
במקרה של השלט: מדובר בצרכן זרם נמוך מאד וקבוע לכן ב 11.1V יש עדיין מספיק ספייר לפני הטענה.
אני משתמש ב DX7 עם סוללת LIPO 03C 2600 ומטעין אותה כאשר היא מגיעה ל 11V.
0.1V נשמע זניח אבל מדובר בעוד שבת שלמה של הטסות (אם לא יותר).
בקיצור, אל תילחץ, בא לך לקחת עוד מקדם ביטחון תיקח, זה בטח לא יזיק אבל אין טעם להטעין ב 11.6V מדובר על מקדם ביטחון גבוה לטעמי.
מה שכן חשוב הוא לטעון את הסוללה תמיד באותה נקודה (החלטת על 11.2V אז ב 11.2V תמיד) ולעקוב אחר הקיבולת שנכנסת בטעינה.
במידה והקיבולת שנכנסת מתחילה לרדת זה סימן שהסוללה מתחילה לאבד קיבולת ואז יש להיזהר ולעבוד איתה בהתאם (להטעין מוקדם יותר) או להחליפה.