שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 14 מתוך 14

נושא: הבנה של דחף

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    170
    תודה!
    1
    Thanked 2 Times in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הבנה של דחף

    היי,

    לאחרונה סיימתי לבנות מתקן למדידה של דחף סטטי.



    עשיתי כמה בדיקות למספר מנועים, ויש דברים שאני לא כל כך מבין.
    ניסיתי מנוע ערסי 1300KV:
    פרופ APC 9X6 לקח 400 ואט בשיא ודחף 900 גרם - התחמם מאוד.
    פרופ APC 10X4.7 לעומת זאת לקחת מקסימום 26 אמפר (320 ואט) ודחף בשיא 1200 גרם ונשאר יחסית קריר!

    מנוע ערסי המוכר 2200KV עם פרופ ספורט גראופנר 5X5 לקח 22 אמפר בשיא ודחף 550 גרם.

    מה אני אמור להבין מכל זה? יש איזושהי משמעות לדחף הסטטי? לפעמים המנוע לוקח המון כוח ובקושי דוחף, ועם פרופ אחר לוקח פחות אמפר אבל דוחף סטטית יותר.

    ובכללי, מה המשמעות של דחף סטטי ביחס למשקל הטיסן? אם יש לי טיסן ששוקל 600 גרם והמנוע דוחף 900 זה אומר שהוא יכול לטפס אנכית חופשי?

    כל הבדיקות האלה עשו לי סלט עצום בראש... אני כבר מבולבל לגמרי. אשמח לעזרה.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	05062010113 (800x600).jpg‏ 
Views:	522 
Size:	111.8 קילובייט 
ID:	27148   Click image for larger version. 

Name:	05062010112 (800x600).jpg‏ 
Views:	130 
Size:	99.2 קילובייט 
ID:	27149  
    פבל
    --------------
    Hitec Eclipse 7 with DragonLink
    Cularis FPV
    Windrider Fox
    Beaver
    Blade 400

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף

    הדחף הסטטיי מעיד על מומנט, זה החלק במושוואה שילמד אותך כמה בקלות העסק ימריא.
    את הדחף הדינאמי אתה לא יכול למדוד, אבל אתה יכול לדעת בקלות מה יתאים לצרכים שלך לפי משקל הטיסן, הצורך שלך במומנט להתחלה וכו'
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף

    דבר ראשון בניה יפה. פונקצינאלי מאוד ופשוט.
    בהמשך למה שעודד אמר, אתה יכול לחלק את מה שהמנוע מוציא לצרכים שלך ל2 צירים:
    1. דחף סטטי
    2. מהירות שהטיסן יפתח

    בדר"כ אחד בא על חשבון השני בהתחשב בKV, הפרופ והמתח שאתה עובד בו.
    דוגמה 1:
    מנוע עם 4000 KV עם סוללות 3 תאים עם פרופ של 4.1X4.1 - 4.7X4.5 בצריכה של 30A אמפר +- על פיילון רייסר איכותי יפתח מהירות מסחררת סביב ה 220-230 קמ"ש עם דחף סטטי עלוב שבגללו תידרש לתת זריקה מאוד חזקה ומדוייקת. בנוסף אם תזדקר תצטרך הרבה "אויר" כדי לחזור לטיסה. בחישוב קל אתה סביב ה 300W עם דחף סטטי מאוד נמוך ומהירות גבוהה

    דוגמה 2:
    מנוע עם 1000 KV עם פרופ של 12X7 עם סוללת 3 תאים צריכה של 30A אמפר +- על טריינר/טיסן רגיל לא יפתח מהירויות (אולי יגרד את ה 80 קמ"ש) אבל יהיה בעל דחף סטטי רב שיאפשר לך להמריא מהר ולהיחלץ ממצבים בעייתים בקלות ובמהירות.
    בחישוב קל אתה סביב ה 300W עם דחף סטטי יחסית גבוהה ומהירות נמוכה

    דוגמה 3:
    מנועי ה RCTIMER שאנחנו כל כך אוהבים שם משהו באמצע - בין דוגמה 2 ל 1..
    בערך אותו ההספק..

    את המהירות המשוערת אתה יכול להעריך ע"י חישוב הסל"ד וה Pitch
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    170
    תודה!
    1
    Thanked 2 Times in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף

    אוקיי, תודה על התשובות. עכשיו הדברים יותר פשוטים ומסתבר שכל המדידות כן יכולות לעזור לי לקבל החלטות.

    ובכל זאת, עוד כמה שאלות:
    1. ההספק בואט המקסימלי שקיבלתי בבדיקה סטטית של המנוע הוא גם פחות או יותר ההספק המקסימלי שיימדד באוויר?
    2. אם כן, על טיסן שלא צריך יותר מדי כוח וממש לא צריך מהירות, עדיף להלביש את המנוע הראשון שציינתי עם פרופ 10X4.7 בגלל הצריכה הנמוכה של זרם, לא? למרות הגודל הפיסי העצום של הפרופ יחסית למנוע 1300KV...
    3. אם דחף סטטי רלוונטי להמראה ולמצבים להיחלץ מהם, דחף סטטי במשקל הטיסן ויותר משמע המראה אנכית מובטחת? או בערך מובטחת?
    4. אם אני אלביש את הערסי ששמדדתי עם הפרופ שמדדתי על מוגי בגודל סטנדטי, לפי המדידות הוא אמור להמריא יחסית בקלות ובאוויר לתת המון כוח, לא? אפילו לטפס אנכית חופשי עם הפרופ הזה?

    תודה.
    פבל
    --------------
    Hitec Eclipse 7 with DragonLink
    Cularis FPV
    Windrider Fox
    Beaver
    Blade 400

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף

    ציטוט נכתב במקור על ידי Enn0L צפיה בהודעה
    אוקיי, תודה על התשובות. עכשיו הדברים יותר פשוטים ומסתבר שכל המדידות כן יכולות לעזור לי לקבל החלטות.

    ובכל זאת, עוד כמה שאלות:
    1. ההספק בואט המקסימלי שקיבלתי בבדיקה סטטית של המנוע הוא גם פחות או יותר ההספק המקסימלי שיימדד באוויר?
    2. אם כן, על טיסן שלא צריך יותר מדי כוח וממש לא צריך מהירות, עדיף להלביש את המנוע הראשון שציינתי עם פרופ 10X4.7 בגלל הצריכה הנמוכה של זרם, לא? למרות הגודל הפיסי העצום של הפרופ יחסית למנוע 1300KV...
    3. אם דחף סטטי רלוונטי להמראה ולמצבים להיחלץ מהם, דחף סטטי במשקל הטיסן ויותר משמע המראה אנכית מובטחת? או בערך מובטחת?
    4. אם אני אלביש את הערסי ששמדדתי עם הפרופ שמדדתי על מוגי בגודל סטנדטי, לפי המדידות הוא אמור להמריא יחסית בקלות ובאוויר לתת המון כוח, לא? אפילו לטפס אנכית חופשי עם הפרופ הזה?

    תודה.
    1. כן. אויל קצת יותר נמוך כי המנוע יתקרר
    2. פרופ זה נעלם אחד במשוואה ו KV זה השני, ללא מספר תאים הם חסרי משמעות. בנוסף אין קשר בין ה KV ל"גודל העצום של הפרופ".
    3. כדי להמריא אנכית צריך דחף סטטי יותר ממשקל הכלי (אחרת הוא תיאורטית הוא "יתלה") כמה יותר? שאלה יפה. היית מתחיל ב פי 1.3+-
    4. על איזה RC אתה מדבר ה 2200 או 1300? בכל מקרה אני הייתי הולך על ה 2200 עם 5X5 (למרות שאני חסיד של KV קצת יותר גבוהה, בסביבות ה 2800) למוגי
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף



    כמה הערות
    1. נראה שהמנוע שלך יושב בזווית (נראה כמו הקו הירוק), יכול להיות שמדובר באשליה אופטית, אבל תבדוק) במבט שני גם העץ שהמנוע יושב עליו בזווית למטה. כשבונים מכשירי מדידה כדאי שהם יהיו מדוייקים אחרת הם לא שווים הרבה...
    2. בכדי לקבל מדידה מדוייקת המרחקים 1 ו 2 חייבים להיות שווים (קווים צהובים). אני ממליץ להוסיף בורג בחלק התחתון של הקרש בנקודת המגע עם המשקל אחרת קו 2 יהיה קצר יותר ושונה בכל פעם שתמקם את המשקל מחדש. (מסומן עם קו אדום מתחת לחץ הכחול.)

    זהו לבינתיים.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	1.jpg‏ 
Views:	409 
Size:	151.7 קילובייט 
ID:	27160  
    גיא.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    170
    תודה!
    1
    Thanked 2 Times in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף

    דרימר, הכוונה הייתה כמובן ל-2200KV. לגבי "הגודל העצום של הפרופ", תמיד חששתי לשים פרופים יחסית גדולים על מנועים עם KV טיפה גבוה (יותר מ-1000/800) מחשש לפגיעה במנוע או ביעילות. למרות שלפי הנוסחה של בוגל אפשר לשחק בכיף בלי לפגוע, וזה מה שעשיתי פה שהתגלה כמעולה.

    גיא - לגבי הזווית של המנוע, העניין טופל. סידרתי ככה שאין זווית כלפי מטה וזה כמה שאפשר אנך לקרש מספר 1 (בלי קשר לעץ שטיפה נוטה למטה, התושבת גם טיפה נוטה אחורה ככה שזה יוצא מקביל לקרש 1).
    האם באמת הבדל במעלות בודדות בזווית לפה או לפה יעשה הבדל משמעותי?

    לגבי אורכים 1 ו-2 - מתחת לקרש 2 בנקודת המגע עם המשקל יש מעין גומי נוגד החלקה, ששמתי אותו במיקום המדויק כדי שהקרשים יהיו שווים. אבל - כשבדקתי אורכים חישבתי מבסיס החיבור בין הקרשים ולא מהציר, צריך לחשב את זה מהציר?
    ואם כן, אני פשוט אדביק את הגומי הזה במיקום אחר כדי להשוות בין האורכים...

    תודה.
    פבל
    --------------
    Hitec Eclipse 7 with DragonLink
    Cularis FPV
    Windrider Fox
    Beaver
    Blade 400

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: הבנה של דחף

    אני הייתי מוותר על הגומי החלקה ושם נקודת מגע עם קוטר קטן. אם אתה רוצה אפשר לעשות כיפה עם דבק חם לראש של הבורג.
    לגבי המרחקים, הם נמדדים מהציר היות ומדובר פה במומנטים.
    שים לב שמרחק מס' 1 נמדד ניצב להמשך ציר המנוע.

    עוד דבר שעלה לי בראש עכשיו, תוודא במדידה ש מוט מס' 2 מקביל לשולחן (עדיף עם פלס). במידה ויש שם בורג אז קל לקזז אותו.
    גיא.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    הודעות
    1,238
    תודה!
    68
    הודה 84 פעמים ב 70 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבנה של דחף

    יש לך רעידות בזמן הפעלת המנוע?

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Apr 2014
    הודעות
    66
    תודה!
    2
    הודה 6 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבנה של דחף

    ציטוט נכתב במקור על ידי rotemshan צפיה בהודעה
    יש לך רעידות בזמן הפעלת המנוע?
    זה מ2010

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    הודעות
    1,238
    תודה!
    68
    הודה 84 פעמים ב 70 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבנה של דחף

    ציטוט נכתב במקור על ידי Stav250 צפיה בהודעה
    זה מ2010
    Sorry

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבנה של דחף

    הכוונה הייתה שיש לך טעות בניסוח השאלה..

    היית צריך לשאול "היו לך רעידות בבדיקות לפני 4 שנים?"

    אבל לאור העובדה שפותח השירשור לא ביקר פה מאז 01-07-2013
    אולי יותר נכון היה לשאול "מישהו יודע האם היו לו רעידות מלפני 4 שנים?"

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    הודעות
    1,238
    תודה!
    68
    הודה 84 פעמים ב 70 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבנה של דחף

    אתה חושב שבגלל הרעידות הוא מתקשה לכתוב ???

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הבנה של דחף

    מדובר ב 4 שנים ולא ב 40 שנה... אז כנראה הרעידות לא קשורות לכך.

נושאים דומים

  1. [שרשור בניה] גם אני בונה SkyFighter V2
    על ידי wonderd בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 01-09-2010, 08:21:26
  2. תל אביב והסביבה מדריך\מתקן\בונה
    על ידי SuperTiger בפורום פורום אתרים מסחרים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 08-04-2010, 19:04:54
  3. אני בונה אחד חדש....
    על ידי SuperTiger בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 09-07-2009, 07:52:39
  4. מחפש בונה!:)
    על ידי knife130 בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 28-05-2009, 17:05:22
  5. שרוול הגנה
    על ידי האילתי בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-07-2008, 19:22:55

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •