סוף סוף לאחר עיכובים, הבז טס את טיסת המבחן
תמיד זה פלא שמשולחן השירטוט ישר לאויר במכה ראשונה ללא כל בעייות, ממריא ישר וחלק. הרעיון מתממש לטיסה נפלאה.
כושר דאיה מפתיע ביותר, ממש כמו דאון, הפרופיל מוכיח את עצמו פעם נוספת כדבר נחוץ שאי אפשר לוותר עליו
אתמול בטיסה היה רגע שהגיעו שני בזים (אמיתיים- לא מפוליגל) בטרמיקה, והטיסן חגג איתם משהו כמו רבע שעה טיסה במנוע סגור בתוך טרמיקה
יציבות טובה ביותר הושגה לאחר תיקון המרכז כובד והמיקום נרשם בתכניות
זה המנוע: (חזק בטירוף, עושה את העובודה נפלא)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dproduct=11179
פרופ תואם APC מהסיני מספיק טוב. ממילא נשברים פרופים לעיתים קרובות ואין טעם בפרופ APC מקורי עקב המחיר
כמובן שצריך פרופ סייבר ולא חיבור קשיח.
את הפרופ יש לחבר לפרופ סייבר רק עם שתי גומיות רגילות ולא עם האורינג השחור.
המידה של הפרופ:7X6 אפשר גם 6X5.5 לטיסה חסכונית יותר אבל עם פחות מומנט, מה שיקשה על ההמראה (באויר לא תהיה שום בעייה)
סוללת 2650 3 תאים- אפשר לעלות גם עד 3300 . ממילא יש לי משקולת בחרטום עם הסוללה הזאת:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idproduct=9947
בקר 60A
הבקר מגיע עם צלעות קירור. עשיתי חלון בפוליגל בדיוק בגודל הצלעות והבקר חובר מבפנים אל חתיכת פוליגל שחוזקה בשתי קורות עץ ושולבה בתוך הכיסוי העליון. שיפור משמעותי גם בקירור וגם (ובעיקר) בהקטנת המערבולות וההתנגדות.
(אנשים שכחו שגם כלי טייס מפוליגל כפוף לאותם חוקים כמו כל כלי טייס אחר וחשיבה על זרימה חלקה והקטנת התנגדות משפרת פלאים את יכולות הטיסה)
סרוואים מיקרו, חובה גיר מתכתי,
תיקון קל בזוית תושבת המנוע הביאה אותו לטיסה ללא הרמת חרטום במצערת מלאה.
על המאזנות להיות בUP התחלתי , אחרת הטיסן צולל מיד.
הטיסה התבצעה בDR 50% - נראה שזה המצב הרגיל והנכון . מה שמאפשר להוריד תנועת סרוו דרך קיצור מנופים. התנועה הנדרשת למאזנות היא די קטנה
המאזנות נבנו מבלזה קשה ושוייפו כמו שצריך עם הזוית הדרושה לשפת זרימה נכונה. מאזנות הפוליגל תמיד איכזבו במהירויות גבוהות.
שילוב הצבעים שבא מאין סוף התנסויות מלמד שכהה למטה ובהיר למעלה נראים הכי טוב.
מייצבי הכיוון שנמצאים בקצה הכנף ולא במרכז גם הם בצבע הבהיר וזה משפר פלאים את הנראות של הטיסן
כל ההדבקות ללא יוצא מין הכלל בדבק חם. ההיסטוריה והנסיון הוכיחו שזה הדבק המושלם לפוליגל. נוח ביותר לעבודה ובלתי שביר.
ומצד שני, כבד מדי. אני מציע לעשות את רוב ההדבקות, בעיקר את הפרופילים לציפויים שלהם ואת הסגירה מאחור של קו המאזנות עם דבק פוליאוריטאני כדי לחסוך משקל מאחור. כל מה שבחרטום ובקרבתו יכול להישאר עם דבק חם.
הפרופילים עשויים גם הם מפוליגל, שתי שכבות שתי וערב המודבקות בדבק מגע או פוליאוריטאן (גורילה למשל)
הפושרודים מפלדה 0.8 מ"מ שעליה מודבק שיפוד עץ והכל עטוף בשרינק. יוצר קשיחות מתאימה, ואפילו נראה טוב. ניתן כמובן לעשות את זה מפלדה 1.2 (לא היה לי בית) אבל עם השיפוד זה קשיח יותר
סך כל הפרוייקט (כולל זמן תיכנון) 20 שעות
חשוב מאד לנסות לחסוך משקל איפה שרק ניתן, בעיקר בנושא ההצפות בדבק מיותר.
במצגת נשכח פרט קטן:
בתחתית הטיסן ישנה חתיכת פוליגל בצבע אדום. אפשר לראות בבירור בתמונת הבז באויר
המטרה היא להקשיח את האיזור שנחבט בקרקע בנחיתות, אין משמעות לצורה, כל פס פוליגל יתאים