או במילים אחרות, כשיש משבים נורא חזקים בחוץ והעצים משתוללים .. עדיין אפשר להטיס ?
או שאני פשוט אאבד את הטיסן ?
או במילים אחרות, כשיש משבים נורא חזקים בחוץ והעצים משתוללים .. עדיין אפשר להטיס ?
או שאני פשוט אאבד את הטיסן ?
זו שאלה מאוד אנדיוידואלית לכל מטיס וטיסן - יש לי טיסנים שברוח קלה כבר אי אפשר להטיס בחוץ ויש לי טיסן שבלי רוח ואפילו חזקה אני לא מוציא אותו מהבית ויש גם כאלה שבאמצע ... חוצמזה ביום "סוער לכאורה " מטיס מסוים יטיס וינחית בלי בעיה בעוד שמטיס אחר לא ירגיש בנוח ולא ימריא ...
לכן אין תשובת קסם לשאלה הזו , אבל אני מניח שישנו איזשהו קו אדום מכיוון שבמזג אויר סוער גם מטוסים אמיתיים לא טסים ...
בברכה ,
שחר ג.
ההבדל בין מי שאתה ,
לבין מה שאתה רוצה להיות ,
הוא במה שאתה עושה ...
אם יש ספק אין ספק.
לפי תחושה .. לא לפי מספר נתון .. סבבה.
הולכים להטיס !
קח לעצמך פשוט ריזיקה של אבדן שליטה חלקי, תמריא לתוך הרוח כדי שתוכל לחזור בקלות, טוס מעל שיחים כדי שהוא יוכל להתהפך לתוכם ונסה להיות קצת יותר דרוך מהרגיל למשבים פתאומיים, בעיקר אם הם מהצד.
תעשה חיים!
ההטסה תמיד מותנית ב3 גורמים:
המטיס, הטיסן, והתנאים.
אתה צריך שהסיכום של כל השלשה יהיה נכון.
אין לזה כמובן ערכים מספריים. הכל עניין של תחושה .
אני למשל מאד נהנה להטיס את האקסטרה 330 שלי ברוח חזקה,זה טיסן שנועד במקור ל0 רוח. אבל ברוח חזקה (יחסית) כייף לשחק איתו באויר למרות הסיכון בנזק.
את הבז אני מטיס גם ברוח מטורפת. הוא עומד בזה בקלות, אבל אין "עודף הנאה" מהטסתו ברוח חזקה. סתם פחות נוח אבל לא בעייתי.
את המסוקים אני יכול להטיס גם ברוח עד רמה מסויימת, אבל גם שם אין לרוח ערך מוסף, רק גורעת מההנאה.
דאונים אני לא אעלה לאויר ברוח חזקה. גם לא נעים, גם מסוכן (לדאון)ובעיקר אין טרמיקות "שמישות" (הטרמיקות זזות עם הרוח)
אבל כשהרוח מתחזקת, עוברים לדבר הבא (שתמיד נמצא אצלי בבאגאז'):
http://www.google.co.il/imgres?imgur...ed=0CDwQ9QEwCg
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
ואם כבר מזכירים עפיפונים, כל מי שחשקה נפשו בעפיפון כוח , הנה קישור ל"סיני של העפיפונים".
הכי זול בעולם , סחורה משובחת ומספיקה ביותר,מבחר דגמים גדול, משלוח מהיר ביותר ובחינם (לפחות כך היה כשהזמנתי) ועונג אמיתי.
http://www.panshkite.com/
המעוניינים יקבלו הדרכה מה כדאי לקנות
כמו כן ניתן לצרף לזה את הדבר הבא:
http://www.google.co.il/images?hl=iw...ed=0CC4QsAQwBA
העונג עצום
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
התנסיתי בעפיפונים אוירודינמיים לפני עשור וחצי בערך, זה בהחלט מרשים.
כרגע אני עוד לא מספיק מיציתי את הנושא הטיסנים בשביל לעבור הלאה, אבל תודה![]()
כלל אצבע אצלי:
אם אי אפשר לעמוד אז אני לא מטיס.
כל אחד והכלל שלו![]()
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
קצת קנה מידה:
מטוסים קלים לא טסים מעבר לרוח של 15 קשר שזה כ 30 קמ"ש
כעקרון, GUSTS (משבי רוח) בעייתים יותר מאשר רוח קבועה
היו מקרים בתעופה העולמית שמטוסים התרסקו עקב גזירת רוח פתאומית בשלב הנחיתה
ככל שהטיסן גדול יותר, הוא כמובן עמיד יותר ברוחות
אני תמיד מסתכל פה:
http://www.windguru.cz/int/index.php...80&vs=1&sc=735
ואני יודע שבדר"כ מעל 10 לא הכי נעים להטיס ובטח שלא טיסני 3D...
ד"א המספרים מתייחסים שם לקשר או ל קמ"ש ?
escapade great planes
cessna 400- נמכר
funjet
yak 55 telink - נמכר
multiplex minimag
define מטוסים קלים ?
פייפר מנוע אחד שני מושבים או טריינר 2 וחצי ק"ג ?
----
המידות של מהירות הרוח באות ב קילומטר לשעה או קשר בשעה. השני הוא המקובל.
באתר וינד-גורו כתוב knots= קשרים
אני זוכר שקשר אוירי = קשר יבשתי = 1.6 ק"מ ( קשר ימי = 1.8 ק"מ )
כלומר, 10 קשרים = 16 קמ"ש
לפי windguru היו היום רוחות של 24 קמ"ש נגיד עם משבים של 30 קמ"ש
התחושב אומרת שהוא צודק
ה co-pilot התמודד עם זה יפה מאוד, גם שניטרלתי אותו, ההטסה לא היתה קשה. ( היה קשה להסתכל במסך)
נערך לאחרונה על ידי guy1a; 28-12-2010 בשעה 16:48:45.
אני זוכר שקשר אוירי = קשר יבשתי = 1.6 ק"מ ( קשר ימי = 1.8 ק"מ )
כלומר, 10 קשרים = 16 קמ"ש
מאז ומעולם קשר זו מידת מהירות, ושיעורה: 1 קשר = 1.852 קמ"ש
לא קיימת חיה כזו הנקראת 'קשר יבשתי'. כנראה התכוונת למייל יבשתי, זו מידת מרחק, ששיעורה: 1 מייל = 1.609 ק"מ.
נערך לאחרונה על ידי flatspin; 28-12-2010 בשעה 20:06:29.
אני דווקא מאוד אוהב להטיס ברוח
במיוחד את הקרש שהיה לי שהיה דופק רול כל פעם שהיה GUST![]()
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
באשר למגבלת מהירות רוח להטסה. בתחרויות F3A בינלאומיות מגבלת ההטסה היא ברוח של 12 מטר בשניה(43.2 קמ"ש, שהם 23.3 קשר). מנסיוני, זו רוח חזקה ממש.
ככלל, ברוח כזו ניתן להטיס כל טיסן, ובלבד שהוא יהיה מספיק כבד לצורך חדירות לרוח (5 ק"ג ומעלה ומנוע חזק) ורצוי מאד שכיוון הרוח יהיה עם ציר המסלול או קרוב מאשד אליו.
מצד שני, הטסה ברוח מהווה אמנם אתגר, אבל אין בה שום כיף.
אתה כמובן צודק
מייל ימי ויבשתי ...
הטיסה היום היתה מאד משעשעת, נהניתי ללמוד את הטייס האוטומטי.
אם רק היה לי משהו אחר לעשות בבית....
מחכה בקוצר רוח לסוף השבוע !
ולהטסת צוקים מחכים לרוחות חזקות, מערביות כמובן![]()
[QUOTE=guy1a;222425]אתה כמובן צודק
מייל ימי ויבשתי ...
עדיין אתה מחמיץ את הפואנטה: מייל (יבשתי וימי) אלו יחידות מרחק. קשר זו יחידת מהירות.
אין לערבב בין מייל ימי וקשר.