שלום לכולם,
לפני מס' ימים הבטחתי פרסום שיסביר אחת ולתמיד את נושא החברות בקה"ל, להלן ההסבר:
חברים יקרים כל מה שנכתב כאן יוצא מתשובתו של מיקי פורמן, מנכ"ל קלוב התעופה לישראל, ומגובה בעובדות כתובות.
דבר ראשון נפנה לנושא הביטוח, פוליסת הביטוח של קה"ל אינה קשורה למקום ההטסה אופן ההטסה או הגובה של הטיסה.
הביטוח הוא ביטוח ספורטאים ואינה מתעסקת בנושאים אלו. את הפוליסה ניתן למצוא באתר הקלוב.
לראייה מקרה שקרה בשטח ההטסה בעומר לפני שנתיים, כאשר טיסן התנגש ברכב בשטח, הביטוח שילם ללא בדיקה של אף אחד מהנתונים.
מעבר לנושא הביטוח, טיסן מנוע נהוג רדיו מוגדר בחוק הטייס (תקנות טיס) של מדינת ישראל וככזה חלים עליו חוקי הטיס- ללא קשר אם המטיס חבר בקלוב התעופה או לא, ממש כשם שעל כלי רכב חלים חוקי התחבורה תעבורה וכו'.
בחוק הטיס מפורטים הכללים להפעלה של כלי טיס עם התייחסות לטיסן (שוב, טיסן ממנוע נהוג אלחוט- על דאונים כללים אלו כלל לא קיימים כי דאון איננו נחשב כלי טיס).
תקנה 163 מדברת על העובדה שאסור להפעיל (להטיס) טיסן נהוג רדיו אלא במסגרת רשיון הפעלה מבצעית- כלומר אסור להטיס טיסני רדיו מנוע אם זה לא נעשה במסגרת רישיון הפעלה מבצעית.
לקלוב התעופה יש רישיון כזה ופעיליו מטיסים במסגרתו- למי שאין רישיון ומטיס, הנו עבריין- העובדה שאין אכיפה זה סיפור אחר לגמרי.
תקנה 180 ז על כל סעיפיה מדברת על איפה מותר ואיפה אסור להטיס טיסנים נהוגי רדיו.
תת סעיף ג' 3 אכן מציין שאסור להטיס בגובה של למעלה מ- 50 מטר אבל בהסתייגות שנקבע אחרת בפמ"ת (פרסום מידע תעופתי)- מרבית המקומות שמטיסים טיסנים מותרים (אסור להטיס בגבהים גבוהים בעיקר סמוך לנתיבי אויר).
חברים, אלו העובדות חשבתי שכדאי שתדעו.
קישור לתקנות הטיס:
http://www.ultralight.co.il/download/takanot2.htm