שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: שאלת SETUP

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    152
    תודה!
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלת SETUP

    שלום לכולם,
    בניתי השבוע מוגי 125%
    וכעת אני עומד בפני שאלה איזה SETUP למתכן.
    ולשם כך ראוי שאדע ואבין כמה עובדות בסיסיות בכל הקשור לSETUP חשמלי,אשמח אם תוכלו לעזור או להכווין בנושא

    1)האם גודל המנוע מעיד על עוצמתו ומהירותו?
    2)מה משמעות הערך KV בייחוסו למנוע,האם קשור באופן ישיר לגודלו של המנוע
    3)כיצד ניתן לדעת איזה מנוע ניתן לשייך לטיסן(ולא רק עפ"י הרישומים המומלצים לדגם מסויים,אלא על בסיס ידע אשר יאפשר לי לבחון את יכולותיו של טיסן על פני מגוון SETUPS ),במילים אחרות האם ישנה חוקיות לנושא.
    4)כיצד ניתן לדעת איזה פרופ מתאים לSETUP מסויים,האם ישנה חוקיות בנושא?
    5)מה ההבדל בין מנוע OUT ל IN האם ישנה העדפה בסוגי טיסנים שונים?
    6)האם יש צורך לתכנת כל בקר טרם עליה לאויר?
    7)מהם הפרמטרים שיש לבדוק בבחירת בקר ומנוע,האם בקר 80AMP יעבוד עם מנוע אשר יעבוד גם עם בקר 30A ובכך אהיה תמיד בטוח שהבקר או המנוע לא יישרפו.
    8)שאלה נןספת אשר אינה קשורה לנושא,הלפני כחודש בניתי מוגי נוסף אשר בהטסתו במהירות גבוהה איבדו המאזנות את השפעתם,מה הפתרון במקרה זה ,להחריף את זוית תנועתם של המאזנות או להגדיל את שטח המאזנות ובכך גם לשנות מרכז כובד וכו?


    טרם שאילת השאלות הנ"ל עברתי על פוסטים קיימים בפורום,אך את
    אשמח לעזרה
    המידע הנ"ל במידה וקיים לא ראיתי
    תודה תודה תודה

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    152
    תודה!
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    אנא עזרתכם
    תודה

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    פרשתי מהתחביב...
    הודעות
    8,071
    תודה!
    31
    הודה 180 פעמים ב 100 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    ציטוט נכתב במקור על ידי orenw78 צפיה בהודעה
    1)האם גודל המנוע מעיד על עוצמתו ומהירותו?
    2)מה משמעות הערך KV בייחוסו למנוע,האם קשור באופן ישיר לגודלו של המנוע
    3)כיצד ניתן לדעת איזה מנוע ניתן לשייך לטיסן(ולא רק עפ"י הרישומים המומלצים לדגם מסויים,אלא על בסיס ידע אשר יאפשר לי לבחון את יכולותיו של טיסן על פני מגוון SETUPS ),במילים אחרות האם ישנה חוקיות לנושא.
    4)כיצד ניתן לדעת איזה פרופ מתאים לSETUP מסויים,האם ישנה חוקיות בנושא?
    5)מה ההבדל בין מנוע OUT ל IN האם ישנה העדפה בסוגי טיסנים שונים?
    6)האם יש צורך לתכנת כל בקר טרם עליה לאויר?
    7)מהם הפרמטרים שיש לבדוק בבחירת בקר ומנוע,האם בקר 80AMP יעבוד עם מנוע אשר יעבוד גם עם בקר 30A ובכך אהיה תמיד בטוח שהבקר או המנוע לא יישרפו.
    8)שאלה נןספת אשר אינה קשורה לנושא,הלפני כחודש בניתי מוגי נוסף אשר בהטסתו במהירות גבוהה איבדו המאזנות את השפעתם,מה הפתרון במקרה זה ,להחריף את זוית תנועתם של המאזנות או להגדיל את שטח המאזנות ובכך גם לשנות מרכז כובד וכו?
    1. כן ולא. מהירות וכח הן תוצאה של התאמת מנוע ומדחף לטיסן. מדחף גדול מדי או בעל פסיעה (pitch - זוית ההתקפה של הלהבים) גדולה מדי יגרמו למאמץ גדול על המערכת החשמלית, ומצד שני מדחף קטן מדי או בעל פסיעה נמוכה לא יספק את הכח או המהירות האופטימליים. הרבה מידע יש בשירשור הזה:
    http://www.efly.co.il/forums/entry.p...E4%EE%F0%E5%F2

    2. המושג KV הוא מהירות סיבוב המנוע ביחס למספר התאים בסוללה. מנוע בעל 2000KV יתאים למדחף מסויים עם סוללת 3 תאים, אבל יסתובב לאט מדי עם סוללת 2 תאים או מהר מדי עם סוללת 4 תאים וידרוש התאמה של המדחף ושל בקר המהירות. אם קראת את המאמר הקישור הקודם תוכל להבין מדוע יש מנועים בגודל ומשקל זהה עם KV שונה - הם נועדו למדחפים שונים ולמטרות שונות.

    3. יש חישוב של משקל הטיסן ביחס לוואט המתאים לשאת אותו. אני לא זוכר איפה זה מופיע, מישהו כבר ימצא לך את זה בהמשך. למנועים רבים בחנויות האינטרנט יש איזכור כללי של תחום המשקלים שהם מתאימים לשאת.

    4. ע"ע הקישור בתשובה 2

    5. קרא כאן על ההבדלים בין אינראנר לאאוטראנר:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%FA%E7%E9%EC#2

    6. רוב הבקרים לטיסנים מגיעים במצב נוח לשימוש ולא צריכים תיכנות, מה שכן - כל בקר דורש סינכרון למשדר בהפעלה הראשונה שלהם יחד. הסינכרון מתבצע ע"י ניתוק הסוללה מהבקר, הדלקת המשדר, הרמת ידית המצערת עד הסוף, חיבור הסוללה לבקר והמתנה לציפצוף הדריכה, הורדת המצערת והמתנה לציפצוף היציאה ממצב תיכנות (או שלושה צפצופים במקרים רבים). עכשיו הבקר "יודע" בדיוק מה טווח המצערת וידע להתחיל לעבוד במקום הנכון.

    7. הבקר הוא הברז. בקר של 80A יוכל להעביר עד 80A, כלומר אין בעיה לעבוד איתו בקביעות על 10A. החיסרון הוא המשקל - בקרים גדולים שוקלים יותר ולכן אין טעם לשים בקר ששוקל 100 גרם בטיסן ששוקל 300 גרם... (עניין נוסף הוא כמובן המחיר שעולה ככל שהאמפר עולה)

    8. איבוד הגאים בכנפיים מעופפות זו תופעה ידועה. נסה להשתמש בסרוואים חזקים ולקבוע את תנועת הפושרודים וההגאים כך שלא יהיה חופש. במהירות גבוהה החופשים האלה הופכים לרעידות והסרוואים החלשים לא יכולים להתמודד עם המשקל שצריך להפעיל כנגדן.

    מקווה שעזרתי, בהצלחה בבניה.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    152
    תודה!
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    מישהו אולי יודע
    מהו החישוב של משקל הטיסן ביחס לוואט המתאים לשאת אותו

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    150~100 וואט לקילו: הספק מינימלי לטיסן עם עומס כנף נמוך.
    200~150 וואט לקילו: טריינר וטיסנים איטיים.
    300~200 וואט לקילו: טיסני ספורט מהירים
    400~300 וואט לקילו: 3D גבולי ומניפות
    400 ומעלה וואט לקילו: השמיים הם (לא) הגבול.


    תקרא פה:
    התאמת סטאפ לטיסן - הפרקטיקה

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    מיקום
    פרשתי מהתחביב...
    הודעות
    8,071
    תודה!
    31
    הודה 180 פעמים ב 100 הודעות
    כניסות לבלוג
    3
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    מסתבר שפעם שמרתי את זה אצלי באחת התיקיות:
    Click image for larger version. 

Name:	%20_1_~1.JPG 
Views:	70 
Size:	47.2 קילובייט 
ID:	52496

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    152
    תודה!
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    תודה רבה לכולם

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שאלת SETUP

    לגבי שאלה 8, שימוש במאזנות מבלזה גם ישפר את התגובות.

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה axn חדש ללא setup
    על ידי drgabbay בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-07-2011, 09:45:40
  2. [דיון] Cularis FPV Setup
    על ידי tomer_inbar בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 14-06-2010, 13:31:56
  3. HK-450 Setup
    על ידי ravidguy בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 30-04-2009, 00:52:17
  4. Protos Setup
    על ידי Pegasus בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 21-01-2009, 19:24:28
  5. עזרה ב setup
    על ידי האילתי בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 05-01-2009, 04:04:30

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •