שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    אני מטיס Trex 600esp, מוסב לפלייברלס DFC עם מערכת ביסטיקס. בקר של CC 85HV (במצב גוברנור בכל מצבי הטיסה, רגישות הגוברנור - על מדיום), סרבו זנב פוטאבה 9256.
    לאחר כל הפירוט, לסוגייה... המסוק טס תענוג ואני ככה איתו כבר שנה, אבל לאורך כל הדרך היו לי איתו בריחות זנב קלות בשינויי מצערת חדים. אני יודע את התאוריה בטיפול בבעיות זנב, אבל כיוון שאני מטיס בעיקר בסגנון ספורטיבי בלי התפרעויות מוגזמות, זה לא ממש הפריע לי עד עכשיו; ניסיתי לטפל אבל בסופו של דבר כשהגעתי למצב סביר שבריחות הזנב כבר היו קלות ולא הפריעו לי ממש, נשארתי בו. בין הדברים שניסיתי:
    *הגברת גיין מהשלט - הופיעו רעידות זנב. כרגע על גיין 32 בנורמל, 30 באיידל 1, 28 באיידל 2. השלט הוא אורורה 9 של הייטק.
    * העברת הבול של זרוע סרבו הזנב לחור החיצוני ביותר (16 מ״מ ממרכז הזרוע, לעומת המצב הנוכחי של חור לפני אחרון- 14 מ״מ ממרכז הזרוע)- התחיל להופיע תיקון יתר. כשבמצב זה הורדתי גיין מהשלט - שמירת הזנב במכות מצערת הייתה טובה יותר אבל היו ״נדידות זנב״ ימינה בריחוף רגיל, בגלל הגיין הנמוך (נעשה כיוון זנב מכאני - תקין)
    * שימוש בrevo mix המובנה של ביסטיקס - במצב ״נמוך״ זה מביא לשיפור טוב, אבל לא מושלם. זה המצב שבו אני טס כרגע. במצב ״בינוני״ ומעלה מופיע תיקון יתר של הזנב.
    * כמובן ניסיתי קומבינציות שונות בין הפתרונות הללו (חור חיצוני/גיין נמוך/רבו מיקס נמוך, חור לפני אחרון/גיין נמוך/רבו מיקס גבוה וכו׳ וכו׳).
    חיפשתי גם הורנים אחרים שאולי יהיה להם חור ביניים סביב ה15 מ״מ ממרכז הציר, אבל לא מצאתי; כל ההורנים שיש לי לסרבואים בגודל סטנדרט הם עם אותם מרחקי חורים.

    בחודש חודשיים האחרונים אני מטיס קצת יותר ״חזק״, ובריחות הזנב הקלות התחילו יותר להציק לי - למשל כשאני עובד על תקתוקים הזנב בורח לי אחרי 3-4 תקתוקים וזה גורם לי להתבלבל, כנ״ל גם בtail slide וכדומה. אז חזרה לי המוטיבציה לטפל בזה.. חשבתי על כמה אפשרויות של דברים שאפשר לנסות-
    1. להחליף סרבו זנב למהיר יותר - זה לא בסדר העדיפויות, הבעיה לא מציקה לי לרמה שאוציא סכום נכבד על סרבו זנב חדש.
    2. להגביר את מהירות התגובה של הגוברנור מעט..? חשבתי שאולי תחת עומס כיוון שהרגישות היא מדיום, יש ירידה רגעית במהירות הראש ושינוי בטורק הסיבובי, אולי הגברת מהירות התגובה של הגוברנור יסייע כאן? מה דעתכם?
    3. חשבתי אולי אם אני לא יכול להגדיל את הגיין המכאני באמצעות הזזת הבול על הזרוע החוצה (כי כאמור הזזה של חור נוסף החוצה מביאה כבר לתיקון יתר)- אולי הגדלת להבי הזנב ל105 מ״מ במקום הנוכחיים שהם 95 מ״מ, יכול לעזור? רציתי לשאול אם למישהו יש נסיון בשימוש בלהבים כאלו של מסוק 700 בזנב של מסוק 600- האם זה משפר את שמירת הזנב, ואיך זה מסתדר מבחינת המרווח של הזנב מהרצפה?

    תודה,
    גיל
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    כשאתה אומר בריחות מצערת קטנות:
    האם התנועה של הזנב בבריחה היא חדה? או מעוגלת כזו
    כמה הוא בורח? מספר מעלות או רבע סיבוב?
    בריחת זנב חדה יכולה דוודקא לבוא מהגוברנר- במקרה שהוא מתקן יותר מידי (גיין גבוהה בגוברנר) זה יכול לגרום ל-TAIL KICK, כלאמר תזוזה מהירה של הזנב לכיוון מסויים

    האם קרה לך פעם בריחה של חצי סיבוב או של 180 מעלות (מה שנקרא -tail blowout) ואם כן באיזה מצב?
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    היי אלעד,
    המשובר הוא על בריחות זנב קטנות... אם היו לי קפיצות של 90 מעלות הייתי מטפל בזה מזמן...
    בהרמת מצערת חדה - הזנב קופץ ימינה בערך 10 מעלות, ומייד חוזר חזרה. חזרה הוא לפעמים מפספס בכמה מעלות,, ואז בתקתוקים למשל זה הופך לסטייה בעלת משמעות אחרי 3-4 תקתוקים.
    ה״פספוס״ בחזרה =בעיית גיין דיגיטלי. אממה, בהינתן הגיין המכאני הנוכחי אני לא יכול להגביר עוד כי מופיעות רעידות בזנב. הגברת הרבו מיקס מביאה לתיקון יתר
    ה״בריחה והחזרה״- בעיית גיין מכאני, או במילים אחרות תגובה לא מספיק מהירה של הזנב; כיוון שבסה״כ חוזר חזרה פחות או יותר, המשמעות היא שעיקר הבעיה היא במהירות התגובה, ולא בגיין של הג׳יירו; אם הבעיה הייתה בעיקרה בעיית גיין, לא הייתה חזרה של הזנב למקום אחרי הסטייה. וכיוון שלהגביר את מהירות הזנב אני לא יכול (אין לי עניין כרגע להחליף סרבו, וכמו שכתבתי הוצאת חור נוסף בזרוע מביא לתיקון יתר) חשבתי לנסות לטפל בזה דרך הגדלת להבי הזנב...
    לגבי עניין מהירות התגובה של הגוברנור - ההסבר שלך נכון, אבל קשה לי להאמין שאצלי מהירות התגובה גבוהה מדי. אם כבר, היא איטית מדי. בנעבר מנורמל לאיידל לוקח לו איזה שניה שממש שומעים את המנוע מגביר את המהירות
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    2,131
    מנחת הבית
    חוות רונית
    תודה!
    58
    הודה 158 פעמים ב 104 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    בעקרון קצב העלאת הסל"ד בין מצבי טיסה שונים (NORMAL IDLE UP וכו') לא קשור לגיין של הגוברנר ולהתנהגות שלו בטיסה, יש מאפיין (שאני לא זוכר כל כך איך קוראים לו) משהו כמו RPM CHANGING SPEED שקובע באיזה מהירות הבקר ישנה סל"ד במעבר בין מצבי טיסה.
    לגבי לשים להבי 105- אני יודע שבטירקס600PRO A שמים אותם, אבל שם עושים את זה כי חסר להם דחף בעקבות יחס הנעה נמוך לזנב שגורם לכך שהזנב בורח לגמרי (90-180 מעלות). את התומכת סקידים האחורית מחליפים לכזו של ה- 700 ככה המסוק יושב קצת בהטייה קדימה- דבר שמרים את הזנב, את הסנפיר זנב כנ"ל ואז אין בעייה של מרווח מהקרקע.
    אבל לפי מה שאני מבין הבעייה שלך היא מהירות תגובה לא מחסור בדחף- ולהבים גדולים יותר נותנים יותר דחף
    לגבי זרוע של סרוו, אני יודע שאפשר לקנות זרועות עגולות ללא חורים לסרוואים, לדעתי גם פוטאבה מייצרת אותם ככה שאתה יכול לקדוח לעצמך חורים באיזה מרחק שאתה רוצה. אולי זה יעזור לך?
    בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
    Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
    Gaui X3-Ikon Fbl
    Trex 450L- IKON Fbl
    Telink SU-29
    JR X9303 2.4Ghz

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,016
    תודה!
    76
    הודה 133 פעמים ב 102 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    1. הטסתי עם 104מ״מ על ה600EFL שהיה לי ועוד עם ראש DFC ללא כל בעיה
    2. לגבי התקתוקים - גם אני במשך הרבה זמן לא הצלחתי לתקתק ישר ותמיד הזנב ברח לי מעט, ניסיתי המון דרכים לפתרון ולמרות שהייתי מתקתק שעות בסימולטור ללא תזוזה של הזנב ממקומו והייתי בטוח שאני מתקתק נכון התקתוקים בשטח לא צלחו. לבסוף גיליתי שבשטח אני טיפה ״מעקם״ את הסטיקים בקצוות (למעלה ולמטה) וזה למעשה גרם לצרות. תוספת קלה של אקספו והקשחת הסטיקים עשו את שלהם והיום אני יכול לתקתק עד שכבר נמאס :-)
    יוסי
    SAB Goblin 700
    Futaba 14SG

    צוות מישור אדומים

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    תודה אלעד ויוסי.
    יוסי על הסיכון לבום סטרייק לא חשבתי בהגדלת להבי הזנב... וואלה אכן נקודה למחשבה.
    אלעד - יותר דחף כתוצאה מתנועה יותר קטנה של הסרבו, יוביל לתגובת תיקון מהירה יותר בזנב, לא? זו ההנחה שלי, שאני לא בטוח שהיא נכונה...
    נראה אני צריך לעשות עוד כמה בדיקות בעניין... אין לי בעיה בתפקוד הזנב בפאנלים, בpirouette Travel וכו׳,בעיות שמצביעות על קושי בעבודת הזנב עקב דחף לא מספק מהזנב; ככה שאכן הגדלת להבי הזנב כפתרון זה לא צעד מתבקש כמובן מאליו. אני באמת לא בטוח אם זה מה שיביא לפתרון הסוגייה... אני מניח שאכן הפתרון הוא או להחליף לסרבו זנב מהיר יותר, או למצוא את דרך המלך מבחינת מרחק הבול על זרוע סרבו הזנב...
    נערך לאחרונה על ידי Friman; 23-05-2013 בשעה 06:15:12.
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jan 2013
    הודעות
    20
    תודה!
    18
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להבי זנב 105-107 מ״מ למסוק 600... מישהו ניסה?

    תנסה נקןדה מתה לזנב ,מצב שבו אתה עושה טיקטוקים ללא הפסקה ובסטיק מצערת היד מזיזה את הזנב בלי שנרצה. אני פתרתי את הבעיה, tail dead band ,תוריד מעט את הרבומיקס כדי שלא יהיה תיקון יתר

  8. המשתמשים הבאים אמרו תודה לmustang10 על הודעתו:

    Friman (24-05-2013)

נושאים דומים

  1. מישהו ניסה את זה?
    על ידי kondason בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 14-03-2013, 21:42:17
  2. מישהו ניסה את X5 ?
    על ידי guy1a בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 14-11-2011, 16:43:43
  3. מישהו ניסה את הבקר הזה?
    על ידי אליקופטר בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 25-11-2009, 07:20:14
  4. מישהו ניסה ?
    על ידי sharonx בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 21-11-2008, 10:38:11
  5. להבי קרבון זולות - מישהו ניסה אותן?
    על ידי אופיר נחום בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 09-11-2008, 16:27:24

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •