שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 8 מתוך 8

נושא: מנועי דלק ענתיקה

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    10,083
    תודה!
    1,390
    הודה 1,344 פעמים ב 1,118 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מנועי דלק ענתיקה

    ראשית, ברצוני להקדיש את האשכול הזה לאבא שלי שחגג השבוע יום הולדת.
    ממנו למדתי ועודני לומד יום יום סבלנות, דייקנות, תהליכי עבודה נכונים יכולת טכנית ועוד ועוד...

    את הרעיון לכתיבת סקירה זו קיבלתי מהאשכול הזה: תמונות נדירות - תערוכת טיסנים (ראשונה?) בארץ ישראל הצעירה אשר חימם את הלב

    קצת היסטוריה:
    אבא גדל בקיבוץ גבת אשר בעמק יזרעאל ב 7/10/39 ויודע לספר ממקור ראשון [כנער] על חשיפת הסליק הגדול בגבת בשבת השחורה ועוד מעוד מאורעות בולטים בתולדות הישוב והמדינה שבדרך.
    כנער עבר יחד עם משפחתו לקיבוץ יפעת אשר קם בעקבות הפילוג בתנועה הקיבוצית שם חי עד היום.
    עם קום המדינה והתבגרותו נחשף לפעילות קלוב התעופה בכלל ולטיסנאות בפרט.
    בתקופה זו במיוחד בקיבוץ לא היה לאיש מקורות למימון התחביב ולכן קלוב התעופה היה דרך ללמוד, להתמקצע ולקנות ציוד במחיר מסובסד.
    חשוב להזכיר כי מערכת רדיו הייתה ממש בחיתוליה.
    בקיבוץ, רדיו טרנזיסטור היה בחדר האוכל ואולי ב"מועדון לחבר" אז על מערכת רדיו לטיסנים אין מה לדבר.
    בעלי מערכת רדיו בסוף שנות ה 40 היו מושא להערצה והמערכות היו גדולות כבדות ולא ממש אמינות [הייתי עדין בניסוח]
    מה עושים?
    מטיסים דאונים, גלשנים ו...טיסני כבלים.
    בשיא, בתקופה שלפני הצבא זכה אבא בתואר אלוף הארץ בדאוני מנוע חופשי...
    במהלך ילדותי זכורות לי מדליות ותעודות על כך אך לצערי כילד [טמבל] לא הכרתי בחשיבות הדבר והן אבדו

    מה לעשות...על טיסנים מלפני 55+ שנה קצת קשה לשמור והם אבדו/נתרמו/התכלו במרוצת השנים
    טיסנים נשמרים רק בתמונות וגם אז...מצלמה היתה אביזר נדיר
    הנה כמה תמונות
    [מתנצל מראש על האיכות...גם האלבום וגם התמונות לא בשיאם ולכן צילמתי אותן בפלא בלי לפרק את האלבום]:

    לא תאמינו... זה עף...


    בתמונה הבאה: ד.מ....
    גם אני שאלתי "איפה המנוע"?!
    התשובה עגומה משהוא: בגלל המחסור "שוד וביזה" היו נפוצים בתחרויות ולכן מנוע הורכב על הטיסן רק זמן קצר לפני התחרות
    איך שודדים מנוע מטיסן?
    לא נעים לומר: מחזיקים חזק במנוע וחזק בטיסן...ושוברים...
    עצוב, אבל זו המציאות של אותה תקופה.
    דבר נוסף:
    המנועים היו כבדים בצורה ניכרת ביחס למנועים היום
    על פי מרכז הכובד של הטיסן היה צריך לאזן את משקל המנוע ע"י הוספת משקל בזנב
    כדי למנוע מהטיסן להיות כבד, קירבו את המנוע למרכז הכובד ב1/3 הכנף וכך היה צריך להוסיף פחות משקל בזנב.


    סניף קה"ל עמק יזרעאל קבוצת גבת:


    במהלך ילדותי תמיד ידעתי שיש "מנועים ישנים" בארון בחוץ...
    תמיד ליטפתי אותם ושמרתי שיהיו מכוסים ונקיים וכשהגעתי לגיל העשרה התחלתי "לנג'ס" ולשאול שאלות
    ראשון היה ה מק'קוי...היו שניים כאלו אחד היה במצב טוב מהשני ולכן הותנע ראשון [לשני כבר לא היה לי כוח]
    זה המנוע:

    נפח: 0.29 שזה 4.75 סמ"ק
    מנועי אלו נקנו מקלוב התעופה במחיר מסבסד הנבע בעיקר מתרומות של יהודים עשירים בארה"ב.
    ניתן לראות מספר פרטים שאינם נפוצים כיום:
    אין שליטה על המצערת...
    אין מפלט מסודר או חיבור למפלט [אגזוז]
    מיכל הדלק צמוד למנוע
    ו... היו שניים כאלו.
    המפלץ הזה שימש לטיסן כבלים דו מנועי.
    איך היה?
    לא היה...
    לדבריו של אבא, מעולם לא הצליחו להתניע את שני המנועים באותו זמן ולכן הטיסן למרות שהיה פרויקט שאפתני לזמנו, לא טס בכלל!
    המנוע עובד על דלק 5% ניטרו בדיוק כמו היום
    הפעלנו את אחיו התאום לפני כ 25 שנה ואני וחבר שמנו אותו [איך לא] על מכונית
    מכונית, ללא שליטה על המנוע עם מדחף...לא בדיחה מוצלחת במיוחד
    נסעה סבבה אבל נגד הרוח היה לה קשה ועם הרוח היא טסה...כמו טיסן
    מה ל&^%$# עושים כשצריך להאט בסיבוב? שמים גלגלי עזר כדי שלא תתהפך
    עד כמה שזה נשמע לי דבילי היום פעם אפילו מכרתי מנוע כזה ב 100 ש"ח [ואז זה היה לא מעט]

    הבא בתור אלפין [EKFIN] בנפח 2.5 סמ"ק דיזל
    מה? מה זה דיזל?
    בלי פלאג...
    זה המנוע, הסברים אחר כך:


    מה רואים פה?
    1. אין פלאג [הסבר בהמשך]
    2. אחד החורים בתושבת המנוע שבור ככל הנראה כתוצאה של "שוד וגזל" [עליו חל חוק ההתישנות]
    3. מיסבים? אין... תשכחו מזה...
    4. סיכה? עשויה משפיץ של אופניים כי ההברגה מתאימה וחלקי חילוף לא היו זמינים.
    5. הקרש? זה כדי לחבר את המנוע למלחציים ולהתחיל לפדל עם האצבע בפרופ...

    איך זה עובד?
    א. דלק מוזר...
    התנענו את המנוע הזה עם תערובת של 1/3 נפט+ 1/3 אתר+1/3 שמן קיק
    למנוע יש רעש מדהים וריח ממסטל
    ב. התנעה ע"י האצבע...למי היה סטארטר לפני 55 שנה...אז לא היו מפונקים
    ג. לאחר התנעת המנוע נעשה כיוון המנוע בשני שלבים:
    1. בקרבורטור מכוונים את היחס בין הדלק לאוויר...מקשיבים למנוע ומנסים למצוא עבודה יציבה ואחידה.
    2. הסיכה הנגדית
    רכיב זה יחודי למנועי דיזל ונמצא על ראש המנוע [במקום הפלאג]
    הבורג עם הפרפרית לוחץ על דיסקה בקוטר הצילינדר הנקראת בוכנה נגדית
    תפקיד הבוכנה הנגדית היא להיות מעין בוכנה סטטית המצמצמת את נפח תא הבעירה ובכך למעשה מגבירה את הדחיסה ומייצרת יותר כוח בכל פעימה.
    פעולה זו מגבירה את הסל"ד במנוע.

    מנוע אחרון והכי יפה:
    ווברה WEBRA בנפח 1.5 סמ"ק
    מנוע זה נקנה ב 11 לירות ע"י אבא בכסף שחסך אסף וגרד מהתקציב החודשי בקיבוץ

    האמת, רק עכשיו שמתי לב שעל המנוע יש מספר [מתחת לקרבורטור] כמו על נשק [ייתכן ומדובר במספר רישוי למניעת גנבות כפי שכתבתי מקודם]

    אני מניח ששאלות על מחירים יעלו פה...
    א. אין לי שום כוונה למכור מנוע שכזה...
    ב. יש ים מנועים דומים וחדשים ב EBAY
    ג. מחיר מנוע כזה הוא כ 100-150 דולר למנוע חדש באי בי...מסתבר שהם לא נורא נדירים למרות גילם הלא צעיר

    מקווה שנהנתם מהסקירה הקצת פחות שיגרתית

    מזל טוב אבא יקר...עד 120, עושר אושר בריאות וכושר...
    וכשתרצה לעבור לדאון חשמלי שקט וחביב...רק תגיד

    רן ענבר
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	תמונה4.jpg‏ 
Views:	565 
Size:	112.9 קילובייט 
ID:	132297   Click image for larger version. 

Name:	תמונה3.jpg‏ 
Views:	614 
Size:	108.9 קילובייט 
ID:	132296   Click image for larger version. 

Name:	מקקוי 1.jpg‏ 
Views:	610 
Size:	124.4 קילובייט 
ID:	132289   Click image for larger version. 

Name:	ווברה.jpg‏ 
Views:	637 
Size:	137.0 קילובייט 
ID:	132294   Click image for larger version. 

Name:	תמונה2.jpg‏ 
Views:	574 
Size:	37.5 קילובייט 
ID:	132295  

    Click image for larger version. 

Name:	אלפין.jpg‏ 
Views:	632 
Size:	166.1 קילובייט 
ID:	132293  
    נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 31-05-2018 בשעה 09:34:28.

  2. המשתמשים 11 הודו ל רן ענבר על הודעתו:

    4X-AVI (10-10-2015),אבי סירוטה (11-10-2015),Asaf197seven (10-10-2015),E r e z (09-10-2015),edgarfov (09-10-2015),eitui (11-10-2015),GreT (10-10-2015),grock8 (09-10-2015),h107c (09-10-2015),losi 8 (09-10-2015),saarordan (09-10-2015)

  3. #2
    תאריך הצטרפות
    Dec 2014
    הודעות
    270
    תודה!
    126
    הודה 21 פעמים ב 20 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    סקירה מושקעת ורהוטה.

    מזל טוב עד 120.

  4. המשתמשים הבאים אמרו תודה לh107c על הודעתו:

    רן ענבר (09-10-2015)

  5. #3
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    הודעות
    71
    תודה!
    4
    הודה 5 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    המון מזל טוב!
    סקירה מעניינת ביותר!

  6. המשתמשים הבאים אמרו תודה לPHANTA על הודעתו:

    רן ענבר (10-10-2015)

  7. #4
    תאריך הצטרפות
    Feb 2013
    הודעות
    157
    תודה!
    40
    הודה 48 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    ממתק לשבת !
    תודה ומזל טוב לאביך.

  8. המשתמשים הבאים אמרו תודה ל4X-AVI על הודעתו:

    רן ענבר (10-10-2015)

  9. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,044
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    יופי של מאמר מדליק ומזל טוב...
    זוכר את המקקוי ... שהפך לקוי..
    PAW ... FOX ... קצת חדשים יותר
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  10. המשתמשים הבאים אמרו תודה לZvikaF על הודעתו:

    רן ענבר (10-10-2015)

  11. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    38
    תודה!
    9
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    יפה.
    מזל טוב עד 120

    Sent from my LG-V500 using Tapatalk

  12. המשתמשים הבאים אמרו תודה לרן בוזנח על הודעתו:

    רן ענבר (11-10-2015)

  13. #7
    תאריך הצטרפות
    Sep 2014
    הודעות
    215
    תודה!
    169
    הודה 33 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    מדהים... תודה על השיתוף.
    עשית לי חשק לפרק את הבוידם ולחפש את שאריות הממתקים מלפני 40 שנה...
    עד מאה ועשרים!

  14. המשתמשים הבאים אמרו תודה לLuis_C על הודעתו:

    רן ענבר (11-10-2015)

  15. #8
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    הודעות
    2,014
    תודה!
    8
    הודה 526 פעמים ב 412 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: מנועי דלק ענתיקה

    אהבתי יותר את הסיפור על אבא, כל הכבוד ,בריאות ואריכות ימים לאבא
    יכול להיות שאני מזדקן, אבל אני מסרב להתבגר" מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה"

    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=86234


    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88485



    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=19948




    https://www.facebook.com/asher.saportas.9

  16. המשתמשים הבאים אמרו תודה לsaportas על הודעתו:

    רן ענבר (11-10-2015)

נושאים דומים

  1. [נתונים] הסבת סירת מנוע דו מנועי רגיל לסירת מנוע דו מנועי JET
    על ידי דוד פלד בפורום פורום סירות ומפרשיות
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 21-01-2017, 15:24:39
  2. [שאלה] מנוע Associated AE 8.0 Engine -על ענתיקה :D
    על ידי lior_baruch בפורום פורום מכוניות
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 02-11-2010, 14:41:10
  3. [שאלה] מנועי OS
    על ידי Menash בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 28-07-2010, 03:16:31
  4. [מדליק] תמונות מדהימות של מטוסים ענתיקות בפעולה
    על ידי gil43 בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 31-01-2009, 14:59:58

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •