PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה המלצה לסוללה



אבי סירוטה
20-09-2009, 08:25:17
שלום,
עברתי ל-2.4 ונושא המתח במקלט מצריך התיחסות זהירה אף יותר מבעבר. אני מעוניין להחליף את ה-NM 4.8 3000 מ"א בסוללת Lipo במשקל עד 300 גרם(איזון לאף). חשבתי על 2 תאים ובקיבולת של עד 5000 מ"א.

מדובר במסוק סקייל עם סרוואים רגילים(פרט לג'ירו).

יש המלצות?

תודה.

ziki
20-09-2009, 09:06:25
אני משתמש ב סטאפ הבא של FROMECO בשנה וחצי האחרונות (עבור מודול של 2.4).
עושה את העבודה מצויין ומאד אמין:
סוללה:
http://www.fromeco.org/Products/01FRC2600-100/Default.aspx
מייצב מתח מתכוונן (אצלי מכוון ל 5.3V בגלל אילוץ של סרוו זנב,ניתן להוסיף דיודה ולהעלות ל 6V):
http://www.fromeco.org/Products/02FRCSAH-231/Default.aspx
כל הסיפור צריך להיות סביב ה 400 ש"ח.
אני לא יודע איזה שלט יש לך אך לי יש DX7 של ספקטרום והוספתי לוגר שנותן חיווי די מדויק לגבי איכות הקליטה של המקלטים ומתח המערכת תחת עומס וכמו שכבר כתבתי עושה את העבודה מצויין!
תוספת הלוגר היא כ 120 ש"ח ובהחלט שווה.
דרך אגב סוללה של 2600 אמורה להספיק לכ 5 טיסות (מסוק 600) עם מספיק רזרווה של קיבולת בסוף יום הטסה.
במידה ואין בעיה של מישקל,מקום או תקציב כל המרבה בקיבולת הרי זה משובח.
ציקי

Boogle
20-09-2009, 09:18:08
יש את סדרת הLIFE (http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?search=yes)החדשות אצל היפני. ניתן , בבחינה של עמידות הסרוואים, להשתמש בסוללות אף ללא מייצב (6.6V מתח הדקים)

ziki
20-09-2009, 09:35:19
בהחלט ניתן וראיתי בשטח אנשים שמטיסים עם 6.6V ללא מייצב אבל...
1. יש לוודא שסרוו הזנב מתאים למתח גבוה, רוב הנפוצים אינם מתאימים ומותאמים ל 4.8-5.2V וכאן דיודה שמורידה 0.7V לא תספיק משום שהמתח יהיה 5.9V וזה עדיין גבוה.
2. מדובר במסוק סקייל לכן אין טעם לאמץ את הסרווים במתח גבוה (לא נדרשים ביצועים גבוהים מהסרווים כמו ב 3D לדוגמא).
3. סוללת 6.6V מלאה יכולה לתת קצת מעבר ו 6.6V וגם זה לא בריא.
4. בכל הסרווים שאני בדקתי הוראות היצרן הם 4.8-6V ולכן 6.6V נותן חריגה מסויימת שלא בטוח שהיא בריאה לסרוואים לאורך זמן לכן לדעתי יש כאן הימור מסוים (0.6V מעל לסף העליון המותר יכול לגרום לנזק עם הזמן).
בהחלט יתכן שבדגמים מסויימים של סרוואים זה יעבוד ובדגמים מסויימים יגרם נזק.
אני בסטאפים של מסוקים כבר למדתי שלא לקחת סיכונים שכאלו.
עדיף לשלם קצת יותר ולעבוד בטוח יותר.
ציקי

Shay
20-09-2009, 09:54:33
אם אני זוכר נכון סוללה של 6V שטעונה במלואה עוברת את ה6.6V הקבוע של סוללות הלייף:)

TooLy
20-09-2009, 10:13:33
בהחלט ניתן וראיתי בשטח אנשים שמטיסים עם 6.6V ללא מייצב אבל...
1. יש לוודא שסרוו הזנב מתאים למתח גבוה, רוב הנפוצים אינם מתאימים ומותאמים ל 4.8-5.2V וכאן דיודה שמורידה 0.7V לא תספיק משום שהמתח יהיה 5.9V וזה עדיין גבוה.
2. מדובר במסוק סקייל לכן אין טעם לאמץ את הסרווים במתח גבוה (לא נדרשים ביצועים גבוהים מהסרווים כמו ב 3D לדוגמא).
3. סוללת 6.6V מלאה יכולה לתת קצת מעבר ו 6.6V וגם זה לא בריא.
4. בכל הסרווים שאני בדקתי הוראות היצרן הם 4.8-6V ולכן 6.6V נותן חריגה מסויימת שלא בטוח שהיא בריאה לסרוואים לאורך זמן לכן לדעתי יש כאן הימור מסוים (0.6V מעל לסף העליון המותר יכול לגרום לנזק עם הזמן).
בהחלט יתכן שבדגמים מסויימים של סרוואים זה יעבוד ובדגמים מסויימים יגרם נזק.
אני בסטאפים של מסוקים כבר למדתי שלא לקחת סיכונים שכאלו.
עדיף לשלם קצת יותר ולעבוד בטוח יותר.
ציקי
ניתן תמיד לחבר 2 דיודות בטור ולקבל הורדה של 1.4 וולט בערך.

ziki
20-09-2009, 10:16:39
שי
האם התכוונת ל 7.2V של LIO?
במידה וכן אז אין שום בעיה משום שיש מייצב והסטאפ הופך להיות מאד גמיש מבחינת התאמת מתח המערכת.
סוללות LIFE מאד אמינות וטובות אבל אני בספק אם שימוש ב 6.6V ללא מייצב הוא אידיאלי באופן גורף למערכות הקליטה והסרוואים המצויות כיום בשוק (מקלטי ה 2.4 מותאמים יותר מאשר הסרוואים עם טווח מתחי עבודה גדולים יותר) ולכן יש להיזהר מאד.
לעיתים הנזק עקב מתח יתר הוא נזק נבנה ומתמשך ולא מורגש מיידית.
ציקי

ziki
20-09-2009, 10:33:41
רועי
בהחלט ניתן לשרשר דיודות ובאותה צורה ניתן להוסיף דיודות לכל סרוו במסוק ולפתור את בעית המתח העודף :)
אפשרי בהחלט וגם יוצא מאד זול.
אני לא הייתי הולך על פתרון שכזה משום שכמו בכל מערכת חשמלית הנתונה לעומסים משתנים כל עומס על המערכת במהלך הטיסה יגרום למתח DC לא מיוצב לכן פיתרון של מייצב מתח השומר על מתח קבוע ויציב מסוללה שמתח ההדקים שלה מעט גבוה יותר ורחוק יותר מתחום העבודה של המערכת עדיף (חשוב מאד עבור המקלט).
בכלל למה לאלתר שיש פתרונות מצויינים ואיכותיים ללא סיכונים מיותרים.

TooLy
20-09-2009, 10:48:46
רועי
בהחלט ניתן לשרשר דיודות ובאותה צורה ניתן להוסיף דיודות לכל סרוו במסוק ולפתור את בעית המתח העודף :)
אפשרי בהחלט וגם יוצא מאד זול.
אני לא הייתי הולך על פתרון שכזה משום שכמו בכל מערכת חשמלית הנתונה לעומסים משתנים כל עומס על המערכת במהלך הטיסה יגרום למתח DC לא מיוצב לכן פיתרון של מייצב מתח השומר על מתח קבוע ויציב מסוללה שמתח ההדקים שלה מעט גבוה יותר ורחוק יותר מתחום העבודה של המערכת עדיף (חשוב מאד עבור המקלט).
בכלל למה לאלתר שיש פתרונות מצויינים ואיכותיים ללא סיכונים מיותרים.
נכון .
ההערה שלי הופיעה רק משום שצויין נושא הורדת המתח ע"י דיודה.
עדיף כמובן מערכת מיוצבת כראוי כפי שציינת.

ziki
20-09-2009, 11:07:12
אהה ורועי דרך אגב שכחתי בתגובה האחרונה
שנה טובה :)
אני לא בטוח שאתה מזהה אותי לפי השם אבל אני זה שהתייעץ איתך באירוע האינדור האחרון בנוגע לכדאיות מסוק 700 ניטרו,בנזין או חשמלי?
אני מקווה שעכשיו אתה מקשר
ציקי

אופיר נחום
20-09-2009, 22:08:16
לעיתים הנזק עקב מתח יתר הוא נזק נבנה ומתמשך ולא מורגש מיידית.
ציקי

נכון מאוד.

Boogle
20-09-2009, 22:11:11
רועי
בהחלט ניתן לשרשר דיודות ובאותה צורה ניתן להוסיף דיודות לכל סרוו במסוק ולפתור את בעית המתח העודף :)
אפשרי בהחלט וגם יוצא מאד זול.
אני לא הייתי הולך על פתרון שכזה משום שכמו בכל מערכת חשמלית הנתונה לעומסים משתנים כל עומס על המערכת במהלך הטיסה יגרום למתח DC לא מיוצב לכן פיתרון של מייצב מתח השומר על מתח קבוע ויציב מסוללה שמתח ההדקים שלה מעט גבוה יותר ורחוק יותר מתחום העבודה של המערכת עדיף (חשוב מאד עבור המקלט).
בכלל למה לאלתר שיש פתרונות מצויינים ואיכותיים ללא סיכונים מיותרים.

ככל הידוע לי, מעגל ממותג או לינארי כלשהו ישמור על יציבות מתח הדקים בתלות בקיבול המוצא שלו, סוללת LIFE ידועה במתח הדקים יציב ובקיבול גבוה (מן הסתם סוג של קבל גדוללל) לכן , ככל הנראה מתח ההדקים של הסוללה ישאר יציב לפחות כמתח ההדקים של מעגל בקרה. כמו כן הדיודות כרכיב חצי מוליך, כל עוד יזרום דרכן זרם בכוון הנכון, לא ישפיעו כהוא זה על שינויים במעגלי המקלט/סרוו. ולכן לדידי ההערה לעיל זו התפלפלות ששוה להתפלפלות האם להשתמש בחוטים AWG20 או 18 לסרוו סטנדרטי.
לגבי מה ששי אמר , סוללת ניקלXX בעלת חמישה תאים מגיעה בטעינה מלאה למתח הדקים של 7 וולט וקצת מעבר.
כך שאם השתמשת עד עתה בסוללת 5 תאים ללא מייצב וללא בעיות, אפשר להשתמש ב LIFE 2 תאים ללא מיצב, ואילו אם השתמשת עד עתה ב4 תאים ללא מיצב אז קנה לך מייצב ממותג/לינארי ל5V ודי.

אופיר נחום
20-09-2009, 22:29:39
לדעתי, נקודה חשובה היא שעדיף מייצב לינארי. אם בכל זאת אתה בוחר להשתמש בממותג - פריט קטן על חוט המוצא ומיקום רחוק מהמקלט לא יזיקו...

ziki
20-09-2009, 22:52:29
בוגל
1.במקרה של סוללות LIFE נכון הן עמידות בצריכת זרם גבוהה ושומרות על מתח יציב לאורך הפריקה (טעות שלי בהתייחסות לסוג הסוללות) אך עדיין 6.6V לכל המערכת זה גבוה מידיי.

2.שירשורים של דיודות על כל הסרוואים במערכת נראה לי פתרון זול אמנם אבל עקום משהו (אני לא הייתי מיישם את הרעיון על המסוק שלי).

3.קרא את הודעת פתיחת השירשור שוב (לשי יש טעות בהתייחסות למספר התאים)
הבחור השתמש עד היום בסוללת 4 תאים 4.8V ולא 5 תאים ולכן המערכת לא עבדה עם מתח גבוה מ 4.8V וכל עניין ה 5 תאים איננו רלוונטי.

4.סוללות המטל 4 תאים טעונות מראות 5.2 אמנם אך נופלות מהר מאד ואינן יציבות תחת עומס. לכן אין להשליך על ביצועי מערכת כזהים תחת מקורות מתח שונים כאשר מדובר בסוללות עם עקומת פריקה ויכולת הספקת זרם כל כך שונה.

הפתרון עליו המלצתי הוא פשוט,גמיש (מתח המערכת ניתן לכיוון מדויק לפי הצורך) אינו יקר והכי חשוב אמין (המוצרים של FEROMECO פשוט טובים ואין לי מניות שם :))
כל אחד שיעשה מה שהוא מבין
בהצלחה
ציקי

אבי סירוטה
21-09-2009, 11:19:40
איך זו:
ZIPPY Flightmax 5000mAh 2S1P 30C hardcase pack

ziki
21-09-2009, 12:24:25
אבי
סוללה מצוינת אך לדעתי מיותר להשתמש בסוללה שמסוגלת לתת זרם גבוהה למערכת מקלט וסרוואים (OVERKILL).
אם החלטת ללכת על LIPO אין צורך ביותר מקיבולת של 2600 וזרם של 2C (אם כי בד"כ המינימום בסדרות הללו הוא 15C).
אתה בהחלט יכול לחסוך עוד כמה דולרים ולקחת משהו צנוע יותר שיעשה את העבודה לא פחות טוב.
חשוב מאד רק לטעון נכון ולעקוב אחר חיי הסוללה וכמו כן לבדוק מידיי פעם את הקיבולת האמיתית שלה.
אני מניח שאתה יודע איך עובדים עם LIPO

אבי סירוטה
21-09-2009, 13:06:47
תודה לעונים.
אכן הסוללה הזו בעלת קיבולת גבוהה יותר ואני מעדיף שיהיו רזרבות של זרם כדי לא להיות מוטרד אחרי כל 2-3 טיסות וכדי שבעתיד אוכל לחבר צרכן נוסף כמו רגולטור או מתג לשיגור רקטות...

ziki
21-09-2009, 13:41:23
אם כך הקיבולת בהחלט יכולה להתאים.

עדיין, סוללת 30C כזו מיועדת לצרכני זרם כבדים ומסוגלת לתת זרם של עד 150A.
במידה ואין צורך בזרם כה גבוה (אני לא יודע מה אתה מתכוון לשגר מהמסוק אבל בטוח שאתה לא זקוק לזרם כזה) לא מומלץ להחזיק לבנת חבלה כזו אם אין בה צורך.
לא עלינו אבל קצר חשמלי או מכה שסוללה כזו חוטפת בריסוק ואתה עלול לקבל מופע זיקוקים שלא תשכח (מבלי שהתכוונת לשגר משהו).

לכן במידה ויש צורך בהתאמה לצרכנים נוספים יש לבדוק מה צריכת הזרם שלהם, לקחת מקדם ביטחון של כ 50% וזה מעבר למספיק.
מה צריכת הזרם של המשגר? האם היא רגעית או קבועה?
איזה רגולטור אתה מתכוון לחבר ולאיזו מטרה?
לפי הסטאפ המקורי שלך לא נראה לי שתזדקק לסוללת 5000 שמיועדת לתת יותר מ 2C (אתה תצרוך יותר מ 10A?) לכן תהיה בטוח שרזרוות של קיבולת וזרם יהיו גם בסדרות ה5000 15C.
ציקי

אופיר נחום
21-09-2009, 13:51:23
תודה לעונים.
וכדי שבעתיד אוכל לחבר צרכן נוסף כמו רגולטור או מתג לשיגור רקטות...
זהירות עם הרקטות...

אבי סירוטה
21-09-2009, 14:09:34
אני מניח כי גוברנור יצרוך כ-20 מ"א. הפעלת רקטור תצרוך אף היא ערך רגעי דומה אבל בסה"כ הקיבולת תתן לי זמני טיסות ארוכים יותר בין טעינה לטעינה. כיום עם סוללת 3000 מ"א 4.8 ניקל מטל אני טס שלוש טיסות של כ-10 דקות כ"א וזהו. מקורקע להכין קפה לחבר'ה וזה כרגע בלי מקלט 2.4...

ziki
21-09-2009, 14:33:14
אבי
עכשיו אני מבין את הטעות שלך
אל תשווה ביצועי סוללות מסוגים שונים על פי קיבולת בלבד!
סוללות NM בעלות פריקה עצמית גבוהה, מתח משתנה במהלך יום ההטסה וברובן (לפחות הנפוצות שבהן) מיועדות לזרמים נמוכים לכן אינן שומרות על מתח יציב במערכת הקליטה ועלולות לגרום לנעילת מקלט (במיוחד במודול 2.4) והפעם לצערי אני מדבר מניסיון אישי.
לעומת זאת, סדרות הליטיום למינהן בעלות פריקה עצמית נמוכה מאד, מיועדות לזרמים גבוהים יותר ולכן שומרות על מתח יציב יותר לאורך פריקתן (עקומת פריקה שונה מאד מה NM).
יש גם חסרונות בליטיום כגון נפילת מתח מהירה מאד בסוף הקיבולת אך אם יודעים לעבוד איתן נכון אז הן עדיפות ונוחות יותר.
אני משתמש בסוללת 2600 על מסוק 50 (הסטאפ המלא מפורט כבר בשירשור) ומטיס 4 טיסות ביום הטסה שהם חצי מהקיבולת של הסוללה (כל טיסה כ 10-12 דקות).
בעבר כאשר השתמשתי ב NM הייתי מקפל לאחר 3 טיסות עד לאותו מקרה של נעילת מקלט שגרמה לי להפסיק להשתמש בסוללות אלו.(אני יודע בוודאות היכן היתה הבעיה משום שיש לי לוגר על המסוק).
ושוב, הסטאפ שהמלצתי לך עליו איכותי ביותר, רוצה יותר קיבולת לך על סוללת 5000 אבל אין צורך בסוללה לזרם גבוה יותר.

ziki
21-09-2009, 16:06:58
אבי
רוצה קיבולת גדולה יותר:
בבקשה סדרת 5200 למרות שנראה לי מיותר:
http://www.fromeco.org/Products/01FRC5200-114/Default.aspx
אגב, סוללות אלו מיועדות לצריכה של עד 8A שזה פי 5 ממה שאתה צריך (גם ה 2600 וגם ה 5200) ונחשבות לאמינות ביותר.
תשאל את החברה מטיסני הג'ט, שם לא חוסכים בציוד איכותי :)
מקווה שעזרתי.
ציקי

ziki
21-09-2009, 17:25:09
דוגמא:
אחת כזו תספיק לך ל 6 טיסות מלאות ללא ירידה בביצועים של הסוללה מטיסה לטיסה והמחיר חבל על הזמן.
מתוך חישוב גס שאתה צורך כ 300mah לטיסה וקצת הגזמתי.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8272&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_2100mAh_2S3P_Receiver _Pack_

אבי סירוטה
21-09-2009, 17:41:44
אני לא משווה ביצועי קיבולת בלבד וה-2.4 רק גרם לי לבצע את המעבר ליפו שנדחה עד עכשיו. אין ספק שפריקה עצמית אפסית, אין אפקט זיכרון ושמירה על מתח יציב כמעט עד לסוף הקיבולת הם היתרונות של ליפו. לגבי טעינת ליפו, תמיד מאוזנת-תמיד מחוץ לטיסן\מסוק ותמיד במקום מאוורר ולא חם. בכל מקרה אין דבר כזה יותר מידי קיבולת :D. ספר את זה לקיבה שלי בתקופת החגים...
אגב, הסוללה האחרונה אכן נראית כמתאימה ואכן הזמנתי כאלו לטיסנים שלי. כרגע לא במלאי.

תודה על התשובות!

ziki
21-09-2009, 17:50:08
תן בפעמון וחכה להודעה מהסיני
הוא משלים מלאים מהר מאד
אין על מה, מקווה שעזרתי
ציקי

Boogle
21-09-2009, 19:23:19
הערות אזהרה חשובות!!!
1. ליפו בפריקה איטית כפי שאתה הולך להשתמש יש לעצור ולטעון כשמתח ההדקים הוא באזור 3.6 וולט !!! אחרת אתה מתקרב בצורה מסוכנת לברך בגרף הפריקה ולנפילת המתח.
2. אחסנה של יותר משבוע צריך במצב איכסון (STORAGE) טעונה לכ50%-70% מקיבולה בלבד. המטענים החדשים יודעים לעשות את זה.
3. טעינה ל95% מהקיבול תאריך את חיי הסוללה.

ziki
21-09-2009, 19:37:59
נכון ומדויק
הקפדה על כללים אילו תאריך את חיי הסוללה ואף תשלש אותם.

אבי סירוטה
21-09-2009, 20:15:55
שוב תודה לעונים.

ziki
21-09-2009, 20:29:02
שאלה לבוגל
האם נושא התחזוקה השוטפת נכון לכלל סוגי הליטיום למינהם או חשוב רק לליפו?
אני שואל זאת משום שסוללות LIO בעלות 2 תאים לדוגמא אינן באות עם קונקטור לבלנסר ונראה כאילו כל עניין איזון התאים הוזנח בסוג זה של סוללות.

אופיר נחום
22-09-2009, 19:01:39
שאלה לבוגל
האם נושא התחזוקה השוטפת נכון לכלל סוגי הליטיום למינהם או חשוב רק לליפו?
אני שואל זאת משום שסוללות LIO בעלות 2 תאים לדוגמא אינן באות עם קונקטור לבלנסר ונראה כאילו כל עניין איזון התאים הוזנח בסוג זה של סוללות.

למרות שהשאלה היא לבוגל...

הפרש המתחים נוצר בפריקה מהירה - סוללות ליתיום איון נפרקות הרבה יותר לאט ופחות רגישות לצבירת הפרשי מתח. עם זאת, קיימות סוללות כאלו עם בלנסר פנימי ועם חיבורים לבלנסר. כך למשל בסוללה של מחשב נייד המוכבת מכמה תאים כאלו יש שבב פנימי שדואג לאיזון מתח התאים.
בסוללת מחשב נייד מגיעים לכאלף מחזורי פריקה וטעינה - לוקסוס אצלנו.:D

ziki
22-09-2009, 20:08:23
מה נשמע אופיר?
עדיין, לפטופים לא עולים לאוויר מקסימום נכבים.
יש המון סוללות LIO שללא מעגלים שכאלו וללא קונקטור לבלנסר (דווקא של חברות טובות) ועדיין, תא לא תקין יכול לגרום לאסון וביום יום לא ניתן לעקוב אחר מצב התאים.
מה שאני עושה הוא אחת לתקופה פורק את הסוללה ובודק את הקיבולת האמיתית שלה על מנת שלא להיות מופתע בשטח

אופיר נחום
22-09-2009, 20:14:37
זה הזמן לגלות סוד קטן - כל אותם תאי ליתיום-איון יקרים של חברות מובחרות הם סתם סוללות סיניות זולות מרותכות חשמלית באופן בינוני ומודבקות עם שרינק.

Boogle
22-09-2009, 20:19:25
זיקי, אין לי תשובה בנושא הLIIO . לגבי הליפו זה המידע ש"סובב" בשטח. וכרגע הוא מבוסס על "עדויות" של משתמשים רבים שמגובות פה ושם ע"י חברות שמעיזות לעמוד מאלחורי מוצריהן.
ואם ת'לא מאמין תשאל את דוד הידוע כLEETAL

עריכה: לגבי הLIFE של היפריון, מופיע בדף הנתונים שלה שניתן לטעון אותה מלא ולהשאירה במצב זה לנצח שאל אותי בעוד שנה אני מכניס השבוע אחת כזו לשלט שלי.

ziki
22-09-2009, 21:16:53
אוקי
תודה על התשובה
דרך אגב השם הוא ציקי ולא זיקי, שלא יחשבו שאני קשור ליצרן הסוללות זיפי :D

ליאור זהבי
23-09-2009, 13:03:53
אני מניח כי גוברנור יצרוך כ-20 מ"א. הפעלת רקטור תצרוך אף היא ערך רגעי דומה אבל בסה"כ הקיבולת תתן לי זמני טיסות ארוכים יותר בין טעינה לטעינה. כיום עם סוללת 3000 מ"א 4.8 ניקל מטל אני טס שלוש טיסות של כ-10 דקות כ"א וזהו. מקורקע להכין קפה לחבר'ה וזה כרגע בלי מקלט 2.4...

אתה רוצה לומר שאתה צורך כמעט 1000 מ"א לטיסה עם סרבואים רגילים ? לא יכול להיות.
מסוקי ה-50 שלי עם 5 דיגיטלים שעובדים קשה ב-3D + סרבו אנלוגי לקרבורטור צורכים בערך 400 מ"א לטיסה.

אבי סירוטה
25-09-2009, 22:06:13
עד היום לא בדקתי בדיוק כמה Juice נשאר בסוללה אבל הוולטווץ' מדגדג את הכתום בהפעלת כל ההגאים. בשבילי זה סימן להפסיק להטיס ולהשאר עם חיוך. ביומיים האחרונים ביצעתי שלושה מחזורי פריקה\טעינה והגעתי לערכים של כ-2100 מ"א טעינה. אני מניח כי "אפקט הזכרון" גרם לסוללה לא להיטען במלואה.

ziki
27-09-2009, 11:18:45
אבי
עדיין, במעבר לשימוש במקלטי 2.4 מומלץ להשתמש במתח גבוה מעט מ 4.8 והכי חשוב לשמור אותו יציב תחת עומס.
פק קונבנציונלי של NIMH 4.8V לא יתן פיתרון אמין למספר הטסות ביום במיוחד אם הוא לא חדש יחסית.
חבר מד זרם ביום הטסה בתום ההטסה הראשונה, שחק עם הסרוואים ותיווכח שמתח המערכת כבר אז נופל לאיזור 4.6V וזה כבר מתחיל להיות לא בריא.
הסוללה שהשתמשת בא עד היום מבחינת קיבולת אמורה להספיק ואין שום טעם לעלות ל 5000.
לך על LIPO 2100 - 2600 עם C נמוך (בקיבולת הזו כל סוללה מעל 3C היא כבר OVERKILL בשבילך.
ללא חשש ועם מייצב טוב כמובן שמכוון ל 5.3V (בהתאם לאילוצי סרוו הזנב שיש לך במסוק).
לא תתחרט.
גמר חתימה טובה ציקי

ליאור זהבי
27-09-2009, 14:06:33
שחק עם הסרוואים ותיווכח שמתח המערכת כבר אז נופל לאיזור 4.6V וזה כבר מתחיל להיות לא בריא.


ידידי,
מה הבעיה עם 4.6V ?

אבי סירוטה
27-09-2009, 22:01:50
בדקתי הסוללה המקורית. אחרי חמישה מחזורי פריקה\טעינה הגעתי לטעינה מקסימלית של כ-1500 מ"א. הסוללה עושה דרכה אל סל המחזור.:(

ziki
28-09-2009, 20:20:36
ידידי,
מה הבעיה עם 4.6V ?

ליאור, אתה שואל ברצינות?
נניח שאתה לא מתכוון להטיס 3D, האם תטיס את המסוקים שלך תחת מתח מערכת 4.6 כסטאפ קבוע?
אני דיי עוקב אחר הסטאפים שאתה בונה ומפרסם והם תמיד בנויים בצורה המקצועית ביותר עם מקדמי ביטחון ורכיבים מהשורה הראשונה מבלי להתפשר לכן קשה לי להאמין.
מכאן שאני לא מבין את מהות השאלה הזו?
מה טוב ב 4.6V שגם לא יציב?
ציקי

ליאור זהבי
28-09-2009, 21:45:07
ציקי,

אתה בהחלט צודק לגבי הסטאפים שלי, אך לשאלה שלי היתה פואנטה. אין כל פסול ב-4.6V תחת עומס ככלל.

המקלטים של פוטבה עובדים עד 3.8V כך שירידת מתח ל-4.6V תחת עומס היא אינה בעיתית.

מקווה שהבהרתי.

ziki
29-09-2009, 08:59:19
ליאור
טכנית אתה צודק וכמוך גם אני לא נוהג לאלתר ומשתדל להשתמש ברכיבים איכותיים.
אני משתמש במקלטים של SPECTRUM ושם מתח העבודה מוגדר מ 3.5 ועד ל 9.6 אם אני לא טועה.
בעבר הרחוק היה לי מקרה של נעילת מקלט באיזור ה 4.2 (בדוק עם לוגר) מזלי שזו היתה בדיקה על הקרקע ולא בטיסה עם סוללת NIMH במצב טוב.
לא אכנס לכל פרטי ההתכתבות שלי עם ספקטרום (ואני יודע שאתה מעדיף פוטאבה) אבל אני לא רוצה לפתוח כאן בפורום מלחמת עולם שלישית ;).
בשורה התחתונה הם הדגישו לי את חשיבות המתח המיוצב שעל המקלט לראות ושמתח DC לא מויצב מייצר רעש שעלול להוביל בסופו של דבר גם לנעילת מקלט כאשר אתה מתקרב לתחום הנמוך גם אם לא הגעת אליו וגרוע מכך, העניין יכול להופיע במערכת X ולא להופיע במערכת Y.
מאז...
אני מעדיף לעבוד עם מערכת קליטה באופן מיוצב בתחום המתח האפשרי הגבוה ביותר בהתאם לאילוצי הרכיב הנחות ביותר במערכת.
במקרה שלי סרוו הזנב מכתיב 4.8V ולכן אני עובד ב 5.3V מיוצב (מדמה סוללת 4.8 מלאה).
ערכים מיוצבים כגון 4.5 , 4.4 .... גם יעבדו אבל פחות אמין ופחות טוב גם מבחינת הסרוואים.
ערכים אלו שאינם מויצבים תחת עומס לא בריאים בכלל במערכת 2.4 ובכלל למה לקחת סיכונים מיותרים שיש היום יופי של פיתרונות?
מסכים?

ציקי

ליאור זהבי
29-09-2009, 12:23:17
לא רק שאני מסכים, נהניתי לקרוא כל מילה, ואני שמח שהצלחתי להוציא ממך נתונים טכניים מעניינים וכתיבה מקצועית.

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

אבי סירוטה
15-10-2009, 12:17:23
בעיה\שאלה בנושא המקורי של השרשור:
הגיעה הסוללה המיוחלת. 5000 מ"א(נכון-Overshoot אבל צריך משקל באף) 2 תאים של Turnigy באריזה קשיחה. חוברה למסוק דרך BEC של Castel והנה איזה פלא הוולטווץ' מראה קריאה של אמצע ירוק מרצד דהיינו כאילו והסוללה לא מעבירה כל המתח. בדיוק כמו שהיה כשהשתמשתי בNmh אחרי טיסה קצרה. הוחלף וולטווץ'-קדחת. אותו המצב.
עקפתי המפסק וחיברתי הסוללה\BEC ישירות למקלט-אותו הדבר למעט הפסקת הריצודים בוולטווץ'-יוחלף מפסק אבל זו לא הנקודה.
חיברתי הסוללה דרך BEC פשוט מהסיני-הוולטווץ' מבסוט ומראה ירוק מלא. אין כמעט ריצודים אפילו לא בהפעלת צרכנים(פרט לסרוו של הג'ירו כולם אצלי אנלוגים)
בדקתי עם הBEC של CC והמקלט מקבל 4.99-5.1 וולט ללא הפעלת צרכנים\סרוואים(הBEC מגיע מכוייל ל5.1 וולט כברירת מחדל מהיצרן)

מה לעזאזל קורה כאן??:confused:

ליאור זהבי
15-10-2009, 12:50:19
הוולטוואץ' שלך לא מכוון ל-6V בטעות ?

אבי סירוטה
15-10-2009, 13:12:48
הוולטוואץ' שלך לא מכוון ל-6V בטעות ?

אני אמנם עושה שטויות לפעמים אבל את זה אפילו אני יודע לבדוק...;)

ziki
15-10-2009, 14:35:31
בעיה\שאלה בנושא המקורי של השרשור:
הגיעה הסוללה המיוחלת. 5000 מ"א(נכון-Overshoot אבל צריך משקל באף) 2 תאים של Turnigy באריזה קשיחה. חוברה למסוק דרך BEC של Castel והנה איזה פלא הוולטווץ' מראה קריאה של אמצע ירוק מרצד דהיינו כאילו והסוללה לא מעבירה כל המתח. בדיוק כמו שהיה כשהשתמשתי בNmh אחרי טיסה קצרה. הוחלף וולטווץ'-קדחת. אותו המצב.
עקפתי המפסק וחיברתי הסוללה\BEC ישירות למקלט-אותו הדבר למעט הפסקת הריצודים בוולטווץ'-יוחלף מפסק אבל זו לא הנקודה.
חיברתי הסוללה דרך BEC פשוט מהסיני-הוולטווץ' מבסוט ומראה ירוק מלא. אין כמעט ריצודים אפילו לא בהפעלת צרכנים(פרט לסרוו של הג'ירו כולם אצלי אנלוגים)
בדקתי עם הBEC של CC והמקלט מקבל 4.99-5.1 וולט ללא הפעלת צרכנים\סרוואים(הBEC מגיע מכוייל ל5.1 וולט כברירת מחדל מהיצרן)

מה לעזאזל קורה כאן??:confused:

אבי
בדוק את מתח ההדקים של הסוללה (מלאה צריכה להיות באיזור ה 8V)
חבר את הסוללה למקלט ובדוק מתח (רק למקלט כשהסרוואים מנותקים כי יכול להיות שמשהו מעמיס לך את המערכת).
אם המתח שקיבלת הוא באיזור ה 8V אז צריכת הזרם במקלט תקינה.
המשך עם הבדיקה האחרונה שכל פעם אתה מוסיף ומחבר סרוו אחר ג'ירו וכו... (תדאג להוריד מעט את המתח ע"י המייצב על מנת להגן על הסרוואים גם בבדיקה).

לפי מה שאתה מתאר אחד הסרוואים או המקלט מעמיס לך את המערכת, זו הסיבה לחיווי המתח הנמוך וזו גם הסיבה כנראה שפרקת את הסוללה הישנה מהר מאד.
ציקי

אבי סירוטה
15-10-2009, 15:28:13
אבדוק ואעדכן. תודה.

אבי סירוטה
15-10-2009, 16:49:52
המתח בטרמינלים של הסוללה 8.46. בחיבור הסוללה בלבד למקלט דרך הBEC של CC מתקבל 5.1Vוהוולטווץ' מתקבע באמצע. בחיבור הסוללה בלבד למקלט דרך BEC סיני רגיל מתקבל 5.5 V

WTF קורה כאן?

ליאור זהבי
15-10-2009, 18:18:30
נשמע שהוולטווץ' שלך מדייק, הוא רואה פעם 5.1V ופעם אחת 5.5V - לא ?

אבי סירוטה
15-10-2009, 18:59:48
בסופו של דבר עם הBEC של CC (שמכוייל, עפ"י היצרן, ל5.1-כרגע אין לי כבל USB)אני מקבל בפועל 4.8-5.1 במקלט עצמו. החלטתי להתעלם כרגע מהוולטווץ'.

ליאור זהבי
15-10-2009, 21:20:40
אבי,

יש לי את הכבל של CC - אתה מוזמן לקפוץ ולהשתמש בו כאוות נפשך ככל שתחפוץ.

אבי סירוטה
15-10-2009, 23:20:57
תודה. באמת אעשה זאת. אכייל ל6V ונסגור הסיפור.

ליאור זהבי
16-10-2009, 13:10:38
כפי שציינתי - דלתי תמיד פתוחה.
לגבי 6V - כשתגיע נבדוק את המערכת שלך ונראה יחד אם עדיף 6V או פחות.