PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?



ilyo
02-10-2009, 16:45:31
שלום לכולם,

אני מטיס דזלר עם מנוע טנדר-טייגר 46. המיכל דלק של הדזלר ממש קטן מכיוון שאין מקום להכניס אחד גדול יותר. לטעמי זה ממש מוריד מחווית ההטסה.
אני מעוניין להחליף את מיכל הדלק למיכל גדול יותר (למיכל כמו של טריינר), אך המשמעות היא שהמיכל יבלוט מחוץ לטיסן. להלן השאלות:


מכיוון שהמיכל יעמוד בזוית של כ 45 מעלות ביחס לגוף ,האם מכון שחלקו התחתון של המיכל יהיה הנמוך יותר ?
כיסוי הבלזה שמעל המיכל לא יוכל להתחבר יותר עקב בליטת המיכל-האם ניתן לשים חופה (מבקבוק חתך) מבלי לפגוע באיכות הטיסה ?
את הצנרות להעביר מאותו המקום? או דרך החופה :confused:


תודה וחג שמח.

ILYO

ilyo
03-10-2009, 19:12:51
למה אף אחד לא עונה ?

alonj
04-10-2009, 09:38:30
שמע,
כל שינוי מהותי כזה בטיסן חורג למעשה ממה שתכנן היצרן וישפיע מן-הסתם על צורת הטיסה.
לי בעבר היה דזלר עם המיכל המקורי ומעולם לא הרגשתי חסך בזמן-טיסה, ויכול להיות שההבדל נובע מזה שאתה טס הרבה במצערת מלאה (ואז מפספס קצת את חלק מהכיף של טיסה אירובטית) או שהמנוע שלך צורך יותר דלק. הייתי מציע קודם-כל לנסות לכוון את המנוע לצריכה חסכונית יותר ולראות אם זה נפתר.
לא הייתי מציע לך לשנות את המבנה האווירודינמי החיצוני של הטיסן, לכל היותר אם תהיה בליטה מגובה מכסה מיכל הדלק נסה להחליף את החופה בחופה שנגזרה מבקבוק כמו שאמרת. כמובן שתשתדל ככל הניתן לשמור על צורה אווירודינמית.
ודבר אחרון ומאוד חשוב - תזכור שהוספת משקל עקב תוספת הדלק משפיעה באופן משמעותי על איזון הטיסן, ואתה חייב לבדוק איזונים מחדש עם מיכל מלא וגם ריק.

בהצלחה.

DarZeelon
04-10-2009, 13:05:05
ILYO,


המיכל הסטנדרטי בדזלר (8 אונז, אם איני טועה), בשילוב עם מנוע ת'נדר טייגר 46PRO, מאפשר טיסה של מעל 10 דקות במצערת מלאה!
זאת, בהנחה שהדלק בו אתה משתמש מכיל 0-5% ניטרו... דלק עם שיעור גבוה יותר של ניטרומתאן, יגביר במעט את כוחו של המנוע (200 סל"ד יותר לערך עם 15%), אך יגדיל בהרבה את צריכת הדלק לכל דקה...

היחס הסטויצ'יומטרי (יחס משקלי אידאלי בין אויר לדלק - כמה גרם אויר לכל גרם דלק) של מתנול, הוא 6.5:1.
של ניטרו, הוא בין 2.5:1 לבין 0.5:1; ולכן ככל שתגדיל את שיעור הניטרו בדלק, כך תקצר את משך הטיסה.

בנוסף, כיוון נכון של המנוע, ככך שלא יפעל עשיר מדי, ישפר גם הוא את צריכת הדלק.
למען הסר ספק; מדובר גם בכיוון המחט הנגדית, הקובעת את עקומת הדלק במצערת חלקית!

אשה בעלת כפות רגליים במידה 42, לא יכולה לתחוב אותן לתוך נעליים במידה 36...
לא תוכל להכניס בדזלר מיכל גדול משמעותית, מבלי להרוס לו את הצורה...

ilyo
04-10-2009, 22:37:23
תודה רבה לשניכם על תשובתכם המפורטת,
נראה לי שאשאר עם אישה בעלת מידת נעליים 42...
שערת נכון ואכן אני מטיס בין 3/4 מצערת עד לfull מצערת,וזמן הטיסה שלי אינו עולה על 6 דקות.
אנ מטיס כיום עם 10% ניטרו.
אנסה בסוף השבוע הקרוב להטיס עם 5% ניטרו וכיוון פחות עשיר של המנוע.

חג שמח ושוב תודה.
ILYO

beitar116
05-10-2009, 15:13:14
החלפת דלקים היא לא הדבר הכי מומלץ שאפשר לעשות למנוע...
אבל בשביל בדיקה שווה לעשות את זה...
ברגע שתירד באחוזי הניטרו צריכת הדלק תיקטן (כמו שאמרו מעליי) אך גם הביצועים ירדו! שים לב לכך!

בהצלחה בבדיקה

ilyo
05-10-2009, 23:27:19
מעבר בין אחוזי ניטרו לא בריאים למנוע ?? מעולם לא שמעתי על זה.. האם מוריד מאורך החיים ?

DarZeelon
08-10-2009, 15:50:20
מעבר בין אחוזי ניטרו לא בריאים למנוע?? מעולם לא שמעתי על זה.. האם זה מוריד מאורך החיים?

Ylio,


לא בהכרח. אם מנוע שלך הוא מתוצרת אירופאית (זה אומר בהכרח יחס-דחיסה גבוה) ואתה מתעקש להפעילו בדלק המכיל 30% ניטרו, אתה עלול להתקל בבעיה...

המנוע יפעל עם דטונציה (בעירה 'פיצוצית' ובלתי-תקינה); העלולה לגרום במקרה הטוב לחימום-יתר ובמקרה הפחות טוב לטלטל עקום, או לחור בבוכנה... אם הוא יפעל, זאת אומרת...

במנוע בעל יחס-דחיסה נמוך יותר, אין בעיה להגדיל, או להפחית את שיעור הניטרו, בתחום הסביר (5-20%)...


לידיעתך, התוספת האופיינית לסל"ד המרביים במעבר מ-5% ניטרו ל-10% ניטרו - רק כ-100...
הגדלת העלות לטיסה, כ-20-25%.

עשה את החשבון שלך בעצמך.

ziki
08-10-2009, 18:01:57
החלפת דלקים היא לא הדבר הכי מומלץ שאפשר לעשות למנוע...
אבל בשביל בדיקה שווה לעשות את זה...
ברגע שתירד באחוזי הניטרו צריכת הדלק תיקטן (כמו שאמרו מעליי) אך גם הביצועים ירדו! שים לב לכך!

בהצלחה בבדיקה

לא מסכים עם הקביעה הנ"ל.
תפקידו של הניטרו בדלק הוא קביעת מקדם הבערה והוא חומר עשיר במולקולות של חמצן.
ככל שאחוז הניטרו גבוה יותר ניתן לקבל את אותם הביצועים מהמנוע בתערובת עשירה יותר.
לכל מנוע יש תחום מוגדר שאיתו ניתן לעבוד (של אחוזי ניטרו) וניתן להחליף דלקים על פי צורך כל עוד לא חורגים מהתחום בהתאם לצורך,גיל המנוע, מצבו, האקלים שבו מטיסים וכו...
ירידה באחוז הניטרו תקטין את מקדם הבערה ותדרוש תערובת ענייה יותר לשמירה על הביצועים (סגירת סיכה) ואכן צריכת הדלק תרד אך זה לא אומר שהביצועים ירדו, הם בהחלט יכולים להישמר.
הדבר תלוי בגיל המנוע,מצבו,הפלג שהוא עובד איתו ועוד גורמים מלבד הדלק.
ציקי

ilyo
08-10-2009, 22:47:13
הטסתי אותו היום עם 5% ניטרו ואכן זמן הטיסה עלה ל 10 דקות בערך.
זה עדיין מאכזב יחסית למיכלים גדולים יותר של 15-17 דק' באותו סוג טיסה..
המנוע איתו אני מטיס אינו חורג גם מתחום של 15% ניטרו ע"פ דיבריכם אך מקטין את משך השהייה באויר.

תודה לכולכם על תשובותיכם המלומדות.

חג שמח-ILYO

ziki
09-10-2009, 06:59:18
הטסתי אותו היום עם 5% ניטרו ואכן זמן הטיסה עלה ל 10 דקות בערך.
זה עדיין מאכזב יחסית למיכלים גדולים יותר של 15-17 דק' באותו סוג טיסה..
המנוע איתו אני מטיס אינו חורג גם מתחום של 15% ניטרו ע"פ דיבריכם אך מקטין את משך השהייה באויר.

תודה לכולכם על תשובותיכם המלומדות.

חג שמח-ILYO

דרך אגב
אתה לא חייב להחליף מיכל.
אפשר בהחלט לשרשר שני מיכלים (ראשי וציפה) כמו שעושים במסוקים.
הרווח הוא רב.
א. אתה לא חורג מגודל הגוף.
ב. מרוויח עוד כ 60CC שהם כ 3-4 דקות טיסה.
ג. המנוע מוזן ממיכל קטן שמוזן מהגדול ולכן במשך כל הטיסה מלא תמיד והסיכוי לקאט קטן.

החסרונות:
א. צנרת ארוכה יותר.
ב. הוספת משקל ושינוי מרכז כובד.

ציקי