שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 11 מתוך 11

נושא: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    שלום לכולם,

    אני מטיס דזלר עם מנוע טנדר-טייגר 46. המיכל דלק של הדזלר ממש קטן מכיוון שאין מקום להכניס אחד גדול יותר. לטעמי זה ממש מוריד מחווית ההטסה.
    אני מעוניין להחליף את מיכל הדלק למיכל גדול יותר (למיכל כמו של טריינר), אך המשמעות היא שהמיכל יבלוט מחוץ לטיסן. להלן השאלות:

    1. מכיוון שהמיכל יעמוד בזוית של כ 45 מעלות ביחס לגוף ,האם מכון שחלקו התחתון של המיכל יהיה הנמוך יותר ?
    2. כיסוי הבלזה שמעל המיכל לא יוכל להתחבר יותר עקב בליטת המיכל-האם ניתן לשים חופה (מבקבוק חתך) מבלי לפגוע באיכות הטיסה ?
    3. את הצנרות להעביר מאותו המקום? או דרך החופה


    תודה וחג שמח.

    ILYO

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    למה אף אחד לא עונה ?

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    276
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    שמע,
    כל שינוי מהותי כזה בטיסן חורג למעשה ממה שתכנן היצרן וישפיע מן-הסתם על צורת הטיסה.
    לי בעבר היה דזלר עם המיכל המקורי ומעולם לא הרגשתי חסך בזמן-טיסה, ויכול להיות שההבדל נובע מזה שאתה טס הרבה במצערת מלאה (ואז מפספס קצת את חלק מהכיף של טיסה אירובטית) או שהמנוע שלך צורך יותר דלק. הייתי מציע קודם-כל לנסות לכוון את המנוע לצריכה חסכונית יותר ולראות אם זה נפתר.
    לא הייתי מציע לך לשנות את המבנה האווירודינמי החיצוני של הטיסן, לכל היותר אם תהיה בליטה מגובה מכסה מיכל הדלק נסה להחליף את החופה בחופה שנגזרה מבקבוק כמו שאמרת. כמובן שתשתדל ככל הניתן לשמור על צורה אווירודינמית.
    ודבר אחרון ומאוד חשוב - תזכור שהוספת משקל עקב תוספת הדלק משפיעה באופן משמעותי על איזון הטיסן, ואתה חייב לבדוק איזונים מחדש עם מיכל מלא וגם ריק.

    בהצלחה.
    Flying is the second greatest thrill known to man.
    Landing is the first...

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    ILYO,


    המיכל הסטנדרטי בדזלר (8 אונז, אם איני טועה), בשילוב עם מנוע ת'נדר טייגר 46PRO, מאפשר טיסה של מעל 10 דקות במצערת מלאה!
    זאת, בהנחה שהדלק בו אתה משתמש מכיל 0-5% ניטרו... דלק עם שיעור גבוה יותר של ניטרומתאן, יגביר במעט את כוחו של המנוע (200 סל"ד יותר לערך עם 15%), אך יגדיל בהרבה את צריכת הדלק לכל דקה...

    היחס הסטויצ'יומטרי (יחס משקלי אידאלי בין אויר לדלק - כמה גרם אויר לכל גרם דלק) של מתנול, הוא 6.5:1.
    של ניטרו, הוא בין 2.5:1 לבין 0.5:1; ולכן ככל שתגדיל את שיעור הניטרו בדלק, כך תקצר את משך הטיסה.

    בנוסף, כיוון נכון של המנוע, ככך שלא יפעל עשיר מדי, ישפר גם הוא את צריכת הדלק.
    למען הסר ספק; מדובר גם בכיוון המחט הנגדית, הקובעת את עקומת הדלק במצערת חלקית!

    אשה בעלת כפות רגליים במידה 42, לא יכולה לתחוב אותן לתוך נעליים במידה 36...
    לא תוכל להכניס בדזלר מיכל גדול משמעותית, מבלי להרוס לו את הצורה...

    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    תודה רבה לשניכם על תשובתכם המפורטת,
    נראה לי שאשאר עם אישה בעלת מידת נעליים 42...
    שערת נכון ואכן אני מטיס בין 3/4 מצערת עד לfull מצערת,וזמן הטיסה שלי אינו עולה על 6 דקות.
    אנ מטיס כיום עם 10% ניטרו.
    אנסה בסוף השבוע הקרוב להטיס עם 5% ניטרו וכיוון פחות עשיר של המנוע.

    חג שמח ושוב תודה.
    ILYO

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Mar 2009
    הודעות
    90
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    החלפת דלקים היא לא הדבר הכי מומלץ שאפשר לעשות למנוע...
    אבל בשביל בדיקה שווה לעשות את זה...
    ברגע שתירד באחוזי הניטרו צריכת הדלק תיקטן (כמו שאמרו מעליי) אך גם הביצועים ירדו! שים לב לכך!

    בהצלחה בבדיקה
    [B]Eagle 40
    שחק 25
    yak 55m

    OS 46 AX
    OS 25 LA

    SANWA SD 10G

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    מעבר בין אחוזי ניטרו לא בריאים למנוע ?? מעולם לא שמעתי על זה.. האם מוריד מאורך החיים ?

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ראש-העין
    הודעות
    1,274
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי ilyo צפיה בהודעה
    מעבר בין אחוזי ניטרו לא בריאים למנוע?? מעולם לא שמעתי על זה.. האם זה מוריד מאורך החיים?
    Ylio,


    לא בהכרח. אם מנוע שלך הוא מתוצרת אירופאית (זה אומר בהכרח יחס-דחיסה גבוה) ואתה מתעקש להפעילו בדלק המכיל 30% ניטרו, אתה עלול להתקל בבעיה...

    המנוע יפעל עם דטונציה (בעירה 'פיצוצית' ובלתי-תקינה); העלולה לגרום במקרה הטוב לחימום-יתר ובמקרה הפחות טוב לטלטל עקום, או לחור בבוכנה... אם הוא יפעל, זאת אומרת...

    במנוע בעל יחס-דחיסה נמוך יותר, אין בעיה להגדיל, או להפחית את שיעור הניטרו, בתחום הסביר (5-20%)...


    לידיעתך, התוספת האופיינית לסל"ד המרביים במעבר מ-5% ניטרו ל-10% ניטרו - רק כ-100...
    הגדלת העלות לטיסה, כ-20-25%.

    עשה את החשבון שלך בעצמך.



    דר צאלון
    DarZeelon
    052-2588489
    ddzeelon@gmail.com

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי beitar116 צפיה בהודעה
    החלפת דלקים היא לא הדבר הכי מומלץ שאפשר לעשות למנוע...
    אבל בשביל בדיקה שווה לעשות את זה...
    ברגע שתירד באחוזי הניטרו צריכת הדלק תיקטן (כמו שאמרו מעליי) אך גם הביצועים ירדו! שים לב לכך!

    בהצלחה בבדיקה
    לא מסכים עם הקביעה הנ"ל.
    תפקידו של הניטרו בדלק הוא קביעת מקדם הבערה והוא חומר עשיר במולקולות של חמצן.
    ככל שאחוז הניטרו גבוה יותר ניתן לקבל את אותם הביצועים מהמנוע בתערובת עשירה יותר.
    לכל מנוע יש תחום מוגדר שאיתו ניתן לעבוד (של אחוזי ניטרו) וניתן להחליף דלקים על פי צורך כל עוד לא חורגים מהתחום בהתאם לצורך,גיל המנוע, מצבו, האקלים שבו מטיסים וכו...
    ירידה באחוז הניטרו תקטין את מקדם הבערה ותדרוש תערובת ענייה יותר לשמירה על הביצועים (סגירת סיכה) ואכן צריכת הדלק תרד אך זה לא אומר שהביצועים ירדו, הם בהחלט יכולים להישמר.
    הדבר תלוי בגיל המנוע,מצבו,הפלג שהוא עובד איתו ועוד גורמים מלבד הדלק.
    ציקי
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 08-10-2009 בשעה 18:22:46.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    48
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    הטסתי אותו היום עם 5% ניטרו ואכן זמן הטיסה עלה ל 10 דקות בערך.
    זה עדיין מאכזב יחסית למיכלים גדולים יותר של 15-17 דק' באותו סוג טיסה..
    המנוע איתו אני מטיס אינו חורג גם מתחום של 15% ניטרו ע"פ דיבריכם אך מקטין את משך השהייה באויר.

    תודה לכולכם על תשובותיכם המלומדות.

    חג שמח-ILYO

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כיצד ניתן להחליף מיכל דלק לדזלר ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי ilyo צפיה בהודעה
    הטסתי אותו היום עם 5% ניטרו ואכן זמן הטיסה עלה ל 10 דקות בערך.
    זה עדיין מאכזב יחסית למיכלים גדולים יותר של 15-17 דק' באותו סוג טיסה..
    המנוע איתו אני מטיס אינו חורג גם מתחום של 15% ניטרו ע"פ דיבריכם אך מקטין את משך השהייה באויר.

    תודה לכולכם על תשובותיכם המלומדות.

    חג שמח-ILYO
    דרך אגב
    אתה לא חייב להחליף מיכל.
    אפשר בהחלט לשרשר שני מיכלים (ראשי וציפה) כמו שעושים במסוקים.
    הרווח הוא רב.
    א. אתה לא חורג מגודל הגוף.
    ב. מרוויח עוד כ 60CC שהם כ 3-4 דקות טיסה.
    ג. המנוע מוזן ממיכל קטן שמוזן מהגדול ולכן במשך כל הטיסה מלא תמיד והסיכוי לקאט קטן.

    החסרונות:
    א. צנרת ארוכה יותר.
    ב. הוספת משקל ושינוי מרכז כובד.

    ציקי

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •