צפייה בגרסה מלאה : זהירות! THRO CUT לא פעיל במצב HOLD ב DX7
לפני זמן לא רב הועלתה שאלה בפורום לגבי THRO CUT SW ב DX7.
אתמול נוכחתי לדעת בשטח שבמצב HOLD ה THRO CUT SW לא פעיל כלומר אם בטיסה מעבירים ל HOLD או על הקרקע לצורך בדיקת המסוק עם מנוע עובד לא ניתן לבצע THRO CUT דרך השלט כלומר המפסק לא פעיל עד שמוציאים את המסוק ממצב HOLD.
אצלי בשלט הגדרתי את ה MIX RUDDER D/R SW כמעבר ל HOLD ואת ה GEAR SW כ THRO CUT.
לדעתי זהו חיסרון וגם יכול להיות מסוכן שיש מצבים שלא ניתן לבצע כיבוי מנוע מיידי.
לדעתי THRO CUT SW צריך תמיד להיות בהישג ידו של המטיס ופעיל בכל מוד הטסה עם אופציה להשתמש בו בחירום או כאשר מטפלים במסוק עם מנוע עובד, לשימחתי אני גיליתי את החיסרון הזה במקרה ולא במצב חירום :)
אני מחפש דרך לעקוף את הבעיה הזו, אם אמצא אפרסם.
אשמח לשמוע אם מישהו כבר מימש פיתרון לדבר הזה או האם פיתרון ב DX7 בכלל אפשרי.
עמיתפורת
12-12-2009, 09:34:01
ציקי.
עקרונית אומר לך שאם החוא מופעל בנורמל אין בעיה כלל כי בנורמל המיצערת בין כה מינימום.
ולכן אני לא רואה בכך בעיה או סכנה..
נכון שמבחינה עקרונית אתה רוצה לראותאת הפתרון אבל תכלס זה לא משנה.
לצערי אין לידי משדר כזה כדי שאוכל לנסות ולתת לך פתרון.
בהצלחה.
levyoram
12-12-2009, 10:23:09
ציקי.
עקרונית אומר לך שאם החוא מופעל בנורמל אין בעיה כלל כי בנורמל המיצערת בין כה מינימום.
ולכן אני לא רואה בכך בעיה או סכנה..
נכון שמבחינה עקרונית אתה רוצה לראותאת הפתרון אבל תכלס זה לא משנה.
לצערי אין לידי משדר כזה כדי שאוכל לנסות ולתת לך פתרון.
בהצלחה.
עמית, סליחה מראש אבל כתבת הרבה ולא אמרת שוב דבר מקצועי לשאלה של ציקי.
זה בהחלט מסוכן שאין לך שליטה על כיבוי בחירום של המסוק.
אם יש לך רעיון/פיתרון, נשמח לשמוע :)
עמיתפורת
12-12-2009, 14:51:48
יורם.
אם היית טיפה מתעמק היית מבין מה אני אומר.
כשאתה במצב חירום אתה מבצע כמה פעולות, מרים הולד ומייד מנטרל את האיידל אפ ע"י הקפצת מתג האיידל אפ לנורמל.
ברגע שניטרלת איידל אפ ולמעשה אתה בנורמל נוצר מצב בו המצערת פועלת לניראית ובין כה אתה בשאיפה להוריד מנוע ואז משחרר הולד ומכבה מנוע ע"י המתג שתלוי במיקס שבנית.
אמנם פעולות שדורשות קואורדינציה ותרגול אבל לא בעייתייות בכלל.
אני אישית לי ביצעתי מיקס לכיבוי מנוע כשהיה לי DX7 כי לא הייתה לי בעייה להוריד טרים מאמצע למינימום וברוך השם לא נתקלתי בבעיות מעניינות גם בריסוקים.
שנית, יכול להיות שהמיקס של ציקי בעייתי וצריך בדיקה נוספת אולי יש לבנות את המיקס בצורה שונה.
נסה לשתול את המיקס על סוויטצ' אחר אולי תוכל בכל זאת למצוא מתג שלא תלוי בהולד.
בכל מיקרה אם תרצה אשמח בפעם הבאה "לחפור" לך במשדר ולמצוא פתרון יצירתי אחר.
מקווה שעכשיו זה מספיק ברור
levyoram
12-12-2009, 15:55:54
יורם.
אם היית טיפה מתעמק היית מבין מה אני אומר.
כשאתה במצב חירום אתה מבצע כמה פעולות, מרים הולד ומייד מנטרל את האיידל אפ ע"י הקפצת מתג האיידל אפ לנורמל.
ברגע שניטרלת איידל אפ ולמעשה אתה בנורמל נוצר מצב בו המצערת פועלת לניראית ובין כה אתה בשאיפה להוריד מנוע ואז משחרר הולד ומכבה מנוע ע"י המתג שתלוי במיקס שבנית.
אמנם פעולות שדורשות קואורדינציה ותרגול אבל לא בעייתייות בכלל.
אני אישית לי ביצעתי מיקס לכיבוי מנוע כשהיה לי DX7 כי לא הייתה לי בעייה להוריד טרים מאמצע למינימום וברוך השם לא נתקלתי בבעיות מעניינות גם בריסוקים.
שנית, יכול להיות שהמיקס של ציקי בעייתי וצריך בדיקה נוספת אולי יש לבנות את המיקס בצורה שונה.
נסה לשתול את המיקס על סוויטצ' אחר אולי תוכל בכל זאת למצוא מתג שלא תלוי בהולד.
בכל מיקרה אם תרצה אשמח בפעם הבאה "לחפור" לך במשדר ולמצוא פתרון יצירתי אחר.
מקווה שעכשיו זה מספיק ברור
אם תקרא את ההודעה שלך הראשונה, תבין לבד שעכשיו זה בהחלט יותר ברור!!
מה גם שזה מתאים למטיס מתורגל והאופציה שצריך "לחפור" כדי למצוא אותה מתאימה גם למתחילים!!
ברור לך, שזה מחייב ביקור נוסף שלך ברכבת?? ;)
עמיתפורת
12-12-2009, 16:12:18
ברור.
ומטיס מתחיל צריך לשקול יתרונות וחסרונות של הציוד שהוא קונה..
במשדר הזה אין כיבוי מנוע ובאחרים יש..
levyoram
12-12-2009, 16:23:17
ברור.
ומטיס מתחיל צריך לשקול יתרונות וחסרונות של הציוד שהוא קונה..
במשדר הזה אין כיבוי מנוע ובאחרים יש..
כאן הגיע זמן ה :)
אין ויכוח רק העלאת המקצועיות של חברי הפורום!
szgal
12-12-2009, 16:56:37
ציקי,
הפתרון הטוב ומהיר ביותר הוא לקנות שלט פוטאבה ! :)
ועכשיו ברצינות,מישהו שמטיס איתנו עם DX7 נתקל באותה בעיה בדיוק - והזמין kill engine.
זה עובד לו מצויין,
ועוד משהו קטן,בכל שירשור שני שפותחים פה אני רואה המון המלצות על DX7 כשלט משובח- ובכן זהו שלט ממוצע ללא יותר מידי אפשרויות, במחיר זול - אין מה לעשות כדי לקבל שלט טוב צריך לשלם !!!.
liran
12-12-2009, 16:59:52
ציקי,
ועוד משהו קטן,בכל שירשור שני שפותחים פה אני רואה המון המלצות על DX7 כשלט משובח- ובכן זהו שלט ממוצע ללא יותר מידי אפשרויות, במחיר זול - אין מה לעשות כדי לקבל שלט טוב צריך לשלם !!!.
שכחת רק לציין שזו דעתך האישית בלבד וככזו יש להתייחס אליה, כמוה כמו יתר ההמלצות בפורום ;)
פשוט מדהים :eek:
כולכם עניתם ואף אחד לא ענה לעניין:
עמית, הסטאפ שלי מוגדר פיקס כולל המיקסים,השלט היה בידיים שלך אתמול לא?
אני מכיר את השלט היטב, את המדריך שלו מכל הכיוונים ובכל השפות, קראתי ועקבתי במספר פורומים בחו"ל אחרי טיפים שיש עליו כולל הסרטים של בוב (לא בוב הבנאי או בוב ספוג :)) ושם זה לא מופיע או מוזכר.
אותי מעניין אם החמצתי משהו בשלט.
סגל, צר לי אבל אני לא מסכים איתך, ה DX7 כשלט 7 ערוצים רחוק מלהיות שלט בינוני, למעשה דגם ה SE נחשב לאחד המהירים בעולם כיום מבחינת קצב העברת המידע אבל לא על זה הדיון.
הפיתרון שהצעת יפה ומוכר אבל בשלב זה מעניין אותי לדעת אם בכל זאת קיימת אופצייה בשלט להתגבר על הבעיה הזו וכמו כן במידה ולא אז חשוב שמטיסים יהיו ערים לבעיה.
לירן, איתך אני מסכים ב 100% :)
בכל זאת, האם מישהו פתר את הבעיה דרך השלט או שזה בלתי אפשרי? זו היתה השאלה למי שלא הבין :rolleyes:
נו ? יש למישהו רעיון לפיתרון או שזה בלתי אפשרי?
עמיתפורת
14-12-2009, 19:38:50
ציקי אני מרים ידיים איתך האמת.
אתה מקבל תשובות כנות, לא מקבל אותן ואומר שלא עונים לך לעניין...
שמע אתה מיוחד.
אני אבוא לשטח וננסה ביחד.
נו ? יש למישהו רעיון לפיתרון או שזה בלתי אפשרי?
כן, יש פתרון - תגדיר MIX הבא ואז אתה יכול לכבות מנוע מכול מצב( IDLE ,NORMAL, HOLD ):
GEAR->THRO ON
RATE: 0%
+125%
SW:ON
OFFSET:+35
גרג
משה שמואלי
15-12-2009, 22:34:09
כן, יש פתרון - תגדיר MIX הבא ואז אתה יכול לכבות מנוע מכול מצב( IDLE ,NORMAL, HOLD ):
GEAR->THRO ON
RATE: 0%
+125%
SW:ON
OFFSET:+35
גרג
הלחצן של ה GEAR משמש למעבר בין מצבי הגירו.במידה שאתה רוצה להשתמש בלחצן הזה לכיבוי המנוע יש להתאים את שני הערכים של ATV (הערוץ GEAR ) במידה שווה כדי שלא ישפיע על הגירו .זאת אומרת שהיה לך מצב אחד בגירו .מה שתבחר עם שומר או ללא שומר זנב.
משה שמואלי
15-12-2009, 23:34:59
כך פיתרון אחר
mix3
aux2>thro
rate -23%
sw : on
offset : 0
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
הבעיה היחידה שבמצב זה הגוברנור יעבוד קבוע בכל המצבים.
ב MIX 2
יש אפשרות שרק במצב של hold הלחצן של aux2 ישפיע .
זה פותר אותך מבעיה לטוס קבוע עם גוברנור אבל במצב של hold אתה מסתכן בכיבוי המנוע במצערת נמוכה.
יש עוד פיתרון
MIX 1
AUX2<THRO
RATE -23
SW F-NR
במצב זה כיבוי המנוע יהיה אך ורק במצב טיסה רגילה כמובן שתוכל לטוס ללא גוברנור אבל במצערת נמוכה אתה תכבה את המנוע.
matalon
16-12-2009, 00:12:42
כך פיתרון אחר
mix3
aux2>thro
rate -23%
sw : on
offset : 0
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
הבעיה היחידה שבמצב זה הגוברנור יעבוד קבוע בכל המצבים.
ב MIX 2
יש אפשרות שרק במצב של hold הלחצן של aux2 ישפיע .
זה פותר אותך מבעיה לטוס קבוע עם גוברנור אבל במצב של hold אתה מסתכן בכיבוי המנוע במצערת נמוכה.
יש עוד פיתרון
MIX 1
AUX2<THRO
RATE -23
SW F-NR
במצב זה כיבוי המנוע יהיה אח ורק במצב טיסה רגילה כמובן שתוכל לטוס ללא גוברנור אבל במצערת נמוכה אתה תכבה את המנוע.
+1:)
כך פיתרון אחר
mix3
aux2>thro
rate -23%
sw : on
offset : 0
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
הבעיה היחידה שבמצב זה הגוברנור יעבוד קבוע בכל המצבים.
ב MIX 2
יש אפשרות שרק במצב של hold הלחצן של aux2 ישפיע .
זה פותר אותך מבעיה לטוס קבוע עם גוברנור אבל במצב של hold אתה מסתכן בכיבוי המנוע במצערת נמוכה.
יש עוד פיתרון
MIX 1
AUX2<THRO
RATE -23
SW F-NR
במצב זה כיבוי המנוע יהיה אך ורק במצב טיסה רגילה כמובן שתוכל לטוס ללא גוברנור אבל במצערת נמוכה אתה תכבה את המנוע.
תודה משה.
סוף סוף תשובה לעניין.
אנסה אותו בקרוב.
ושוב, תודה על העזרה.
משה שמואלי
16-12-2009, 10:36:34
תודה משה.
סוף סוף תשובה לעניין.
אנסה אותו בקרוב.
ושוב, תודה על העזרה.
אין על מה ציקי:)
שמחתי לעזור.
הבוררר
16-12-2009, 10:58:38
אהבתי משה כל הכבוד!!!:cool:
levyoram
16-12-2009, 19:37:42
תודה משה.
סוף סוף תשובה לעניין.
אנסה אותו בקרוב.
ושוב, תודה על העזרה.
על הידע המקצועי הזה אני מדבר!!
כל הכבוד!!
szgal
16-12-2009, 19:39:58
תותח,
אני בטוח ששימחת עשרות בעלי DX7
כל הכבודץ
אין על מה ציקי:)
שמחתי לעזור.
משה
יש משפט שאומר
זה לא בושה לא לדעת, זה בושה לא לשאול ;)
ניסן וצחי
16-12-2009, 20:52:47
כך פיתרון אחר
mix3
aux2>thro
rate -23%
sw : on
offset : 0
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
הבעיה היחידה שבמצב זה הגוברנור יעבוד קבוע בכל המצבים.
ב MIX 2
יש אפשרות שרק במצב של hold הלחצן של aux2 ישפיע .
זה פותר אותך מבעיה לטוס קבוע עם גוברנור אבל במצב של hold אתה מסתכן בכיבוי המנוע במצערת נמוכה.
יש עוד פיתרון
MIX 1
AUX2<THRO
RATE -23
SW F-NR
במצב זה כיבוי המנוע יהיה אך ורק במצב טיסה רגילה כמובן שתוכל לטוס ללא גוברנור אבל במצערת נמוכה אתה תכבה את המנוע.
שנתיים אני עם השלט, שנה מטיס איתך - ורק עכשיו אתה מגלה לי?
כיוונתי - עובד כמו גדול.
אהבתי את שיטת שמואלי...
תותח!!!!!
ניסן
משה שמואלי
16-12-2009, 20:59:47
שנתיים אני עם השלט, שנה מטיס איתך - ורק עכשיו אתה מגלה לי?
כיוונתי - עובד כמו גדול.
אהבתי את שיטת שמואלי...
תותח!!!!!
ניסן
לא שאלתה:)
ליאור זהבי
17-12-2009, 10:38:34
איזו מבין השיטות המצוינות אכן עובדת בכל מצבי הטיסה משה ציין מספר שיטות.
ניסן וצחי
17-12-2009, 12:31:08
טעות
משה שמואלי
17-12-2009, 12:34:37
איזו מבין השיטות המצוינות אכן עובדת בכל מצבי הטיסה משה ציין מספר שיטות.
ליאור שלום
אם התכוונתה באיזה מצבים ישפיע לחצן aux2 על כיבוי המנוע .אז רק במצב נורמל ושהמצערת על המינימום.
aux2>thro
rate ?% הערך יקבע לפי הצורך
sw : on
offset : 0
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
במצב זה הגוברנור יעבוד בכל מצבי הטיסה מלבד במצב hold.
ליאור שלום
אם התכוונתה באיזה מצבים ישפיע לחצן aux2 על כיבוי המנוע .אז רק במצב נורמל ושהמצערת על המינימום.
aux2>thro
rate ?% הערך יקבע לפי הצורך
sw : on
offset : 0
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
במצב זה הגוברנור יעבוד בכל מצבי הטיסה מלבד במצב hold.
משה, עכשיו אני קצת מבולבל.
את הפתרון של כיבוי בנורמל כבר מימשתי ועובד יפה, השאלה התייחסה לסטאפ בו מפסק הכיבוי ישמש לכיבוי המנוע בכל מוד שהמסוק ימצא בו ולא רק בנורמל (נורמל, איידל 1, איידל 2 ו הולד).
משה שמואלי
17-12-2009, 19:50:17
משה, עכשיו אני קצת מבולבל.
את הפתרון של כיבוי בנורמל כבר מימשתי ועובד יפה, השאלה התייחסה לסטאפ בו מפסק הכיבוי ישמש לכיבוי המנוע בכל מוד שהמסוק ימצא בו ולא רק בנורמל (נורמל, איידל 1, איידל 2 ו הולד).
ציקי ישנו פיתרון נוסף לכיבוי המנוע יותר יצרתי אבל תצתרך להשתמש בשני מיקסים
קבל
MIX 3
AUX2 THRO
RATE 0%
+31% לפי מידת הצורך
SW F-NR
במצב זה המנוע יכבה רק במצב נורמל
MIX 1
AUX2 THRO
RATE 0%
+125% לפי מידת הצורך
SW F-S12
OFFSET +96% לפי מידת הצורך
במצב זה הכיבוי יפעל ב איידל 1 +2
לא לשכוח בתפריט המתקדם לשנות את input select
aux2
aux2
TRAVEL ADJUST
AUX2
+74 לפי מידת הצורך של הגוברנור /לימטר
-0
במצב של HOLD לא מצאתי פיתרון:confused:
בכיוון כזה הגוברנור יעבוד באופן קבוע מלבד מצב של HOLD
אני מקווה שזה מספיק ברור .
אם לא תמיד תוכל ליצור איתי קשר.
הלחצן של ה GEAR משמש למעבר בין מצבי הגירו.במידה שאתה רוצה להשתמש בלחצן הזה לכיבוי המנוע יש להתאים את שני הערכים של ATV (הערוץ GEAR ) במידה שווה כדי שלא ישפיע על הגירו .זאת אומרת שהיה לך מצב אחד בגירו .מה שתבחר עם שומר או ללא שומר זנב.
במקרה שלי אני שולט על מצבים בגירו על ידי מסך מצורף לגירו (GY601 )
ופתרון שלי מכבה מנוע בכול מצב הסטיק ובכול מצב טיסה (IDLE\NORM\HOLD )
גרג
משה שמואלי
17-12-2009, 20:51:01
במקרה שלי אני שולט על מצבים בגירו על ידי מסך מצורף לגירו (GY601 )
ופתרון שלי מכבה מנוע בכול מצב הסטיק ובכול מצב טיסה (IDLE\NORM\HOLD )
גרג
הפיתרון שאתה מציע הוא פיתרון נחמד למי שרוצה לכוון את הגירו בצורה הזאת וזה לא מחייב שיהיה לא 601
אבל כשאתה תכבה את המנוע במצב רגיל אתה יוצר לחץ על הסרו .
הרי כיוונת את סגירת המצערת לפי הנקודה העליונה של המצערת.
לדוגמא כדי לסגור את המצערת במצב רגיל נשתמש ב כ 30% rate
ובמצב של איידל 1.2 נשתמש בכ 120%
ולכן חיביים להגדיר מיקס שונה לכל מצב טיסה כדי שלא יהיה לחץ מיותר על הסרו
בעת כיבוי המנוע.
במצב של hold לי זה לא עובד השמח אם תפרט מה בדיוק עשית?
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.