התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תופעה לא ברורה בTREX 500



nir212
13-03-2010, 18:21:38
יש לי תופעה די מוזרה שאני לא מצליח לפתור
בזמן הטסה של ה TREX500 יש כמו נפילות מתח (או יותר נכון ריצודים מהירים למטה ולמעלה).
על המסוק מנוע ובקר סטוק.
חוץ מתופעה זו המסוק טס מעולה.
מה זה יכול להיות?

sagi
13-03-2010, 18:35:12
תבדוק שההגדרות של הבקר נכונות !

RonEfrat
13-03-2010, 18:43:00
יש לי תופעה די מוזרה שאני לא מצליח לפתור
בזמן הטסה של ה TREX500 יש כמו נפילות מתח (או יותר נכון ריצודים מהירים למטה ולמעלה).
על המסוק מנוע ובקר סטוק.
חוץ מתופעה זו המסוק טס מעולה.
מה זה יכול להיות?

התכנות של הגוברנר בבקר מופעל? (ככה זה מגיע אם לא שינית כלום)

אם הוא מופעל בטל אותו והכל יסתדר:)

nir212
13-03-2010, 18:53:26
הבקר מתוכנת נכון מפני שזה תופעה של הזמן האחרון ולפעמים זה קורה ולפעמים לא.
מצב הגוברנר לא מופעל.

drgabbay
17-03-2010, 03:45:02
אם המנוע מפסיק לעבוד לשבריר שניה
בדוק הלחמות קרות ז"א חמם שוב את ההלחמות של הבקר והמנוע במחברים

MDreamer
17-03-2010, 03:53:49
בדוק הלחמות ובעיות רדיו.
כמו כן בדוק את הפוטנציומטרים בשלט

wonderd
17-03-2010, 07:15:49
אם אתה מדבר על 'ריצודים' של הזנב - תעלה גרף מנוע ל 75% לפחות וזה ייעלם.

nir212
24-03-2010, 16:01:44
אז כך
הבקר תוכנת מחדש (ללא מצב הגוברנר).
מקלט ושלט חדשים (futaba 8hg 2.4) ותופעה זו איתה גם לפני החלפת השלט והמקלט.
מצב ההלחמות נראה טוב, אולי בשלב מאוחר יותר אני הלחים שוב.
אומלץ לי לשמן את רצועת הזנב או לשים הארקה מהבום לגוף מהסיבה שהיה מייצרת חשמל סטטי, האמת נשמע לי די הגיוני מפני שתופעה זו מופיע בסוף הפק הראשון או רק בשני אז אני אנסה לשמן את הרצועה ונראה מה קורה.

sagi
24-03-2010, 16:08:37
אז כך
הבקר תוכנת מחדש (ללא מצב הגוברנר).
מקלט ושלט חדשים (futaba 8hg 2.4) ותופעה זו איתה גם לפני החלפת השלט והמקלט.
מצב ההלחמות נראה טוב, אולי בשלב מאוחר יותר אני הלחים שוב.
אומלץ לי לשמן את רצועת הזנב או לשים הארקה מהבום לגוף מהסיבה שהיה מייצרת חשמל סטטי, האמת נשמע לי די הגיוני מפני שתופעה זו מופיע בסוף הפק הראשון או רק בשני אז אני אנסה לשמן את הרצועה ונראה מה קורה.
ניר מניסיון של חבר באילת עם השלט המדובר
ואותו מסוק אתה צודק לחלוטין כי הרצועה מייצרת הפרעות !
הפתרון שלו היה להסב את הרצועה לטורק טיוב....
בטוח שיש עוד פתרונות כגון שימון הרצועה
או החלפת מיקום המקלט וכדומה.
תנסה לברר בפורומים בחו"ל איך פתרו את זה.
בהצלחה !

guylederer
24-03-2010, 16:08:40
סירטון של הדבר יעזור המון ...
איפה אתה מטיס בדרך כלל ?

HeliDraco
24-03-2010, 22:13:45
ממה שאני יודע, אפשר להאריק את הרצועה ע"י חיבור שלה להדק השלילי (השחור) של הסוללה. אגב, כדאי לעשות את זה גם עם תושבת המנוע - בזמן העבודה המנוע מעביר דרכו לא מעט אבק וגם שם יש אפשרות להתפרקות ESD.
כדאי לעשות את זה מהר כי חוץ מהפרעות במקלט, התפרקות ESD יכולה לפגוע גם ב-BEC - מה שישאיר אותך בלי מתח למקלט ולסרוואים בטיסה :eek: (קראתי על אירועים כאלה בחו"ל). נגד זה אגב, גם טבעת Ferrite יכולה לעזור.

guylederer
25-03-2010, 00:18:31
ממה שאני יודע, אפשר להאריק את הרצועה ע"י חיבור שלה להדק השלילי (השחור) של הסוללה. אגב, כדאי לעשות את זה גם עם תושבת המנוע - בזמן העבודה המנוע מעביר דרכו לא מעט אבק וגם שם יש אפשרות להתפרקות ESD.
כדאי לעשות את זה מהר כי חוץ מהפרעות במקלט, התפרקות ESD יכולה לפגוע גם ב-BEC - מה שישאיר אותך בלי מתח למקלט ולסרוואים בטיסה :eek: (קראתי על אירועים כאלה בחו"ל). נגד זה אגב, גם טבעת Ferrite יכולה לעזור.

אני אשמח לקבל הסבר קטן למושגים
ESD
ולהסבר קטן אין אפשר להאריק את הרצועה\מנוע
ומה קורה בידיוק ... לא הבנתי X:
תודה

HeliDraco
26-03-2010, 17:09:47
אני אשמח לקבל הסבר קטן למושגים
ESD
ולהסבר קטן אין אפשר להאריק את הרצועה\מנוע
ומה קורה בידיוק ... לא הבנתי X:
תודה

ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה :D.
במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול :) בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה :() ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן :D
נקווה שעזרתי

guylederer
26-03-2010, 18:59:44
תודה רבה על ההסבר ... הבהיר לי והוסיף לי כמה דברים שלא ידעתי :)
יש לי טורק טיוב וכמובן טבעת פריט אז אני מכוסה ...
שבת שלום
גיא

דור
26-03-2010, 20:49:21
ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה :D.
במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול :) בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה :() ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן :D
נקווה שעזרתי

זה בדיוק מה שקרה לי בזמן טיסה עם טירקס 500 CF קיבלתי FAIL SAFE והמסוק צנח לרצפה במזל ללא נזק לאף אחד מהסובבים במקום.
אחרי זה לא רציתי לעשות קומבינות כאלה ואחרות (הארכת בום) והחלפתי את הרצועה לטורק טיוב ומאז אין לי שום בעיה...

nir212
30-03-2010, 08:55:55
אז לאחר מחקר קצר בוצע השידרוג הזה בנוסף לשימון הרצועה
http://img296.imageshack.us/img296/3060/img365401vy2.jpg
ביצעתי כמה טיסות (כ 5 פקים) ולצערי הבעיה לא נפתרה, כיוון מחשבה שלי עכשיו זה או בקר המהירות או המנוע השאלה מה?