שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: תופעה לא ברורה בTREX 500

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    126
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תופעה לא ברורה בTREX 500

    יש לי תופעה די מוזרה שאני לא מצליח לפתור
    בזמן הטסה של ה TREX500 יש כמו נפילות מתח (או יותר נכון ריצודים מהירים למטה ולמעלה).
    על המסוק מנוע ובקר סטוק.
    חוץ מתופעה זו המסוק טס מעולה.
    מה זה יכול להיות?

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,457
    תודה!
    49
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    כניסות לבלוג
    11
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    תבדוק שההגדרות של הבקר נכונות !
    בכבוד רב,
    שגיא אדיר



    T-Rex 700N LE
    V-Bar SL Pro
    Ys 120 3D
    DX8


    תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
    Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    רמת השרון
    הודעות
    678
    תודה!
    125
    הודה 66 פעמים ב 41 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי nir212 צפיה בהודעה
    יש לי תופעה די מוזרה שאני לא מצליח לפתור
    בזמן הטסה של ה TREX500 יש כמו נפילות מתח (או יותר נכון ריצודים מהירים למטה ולמעלה).
    על המסוק מנוע ובקר סטוק.
    חוץ מתופעה זו המסוק טס מעולה.
    מה זה יכול להיות?
    התכנות של הגוברנר בבקר מופעל? (ככה זה מגיע אם לא שינית כלום)

    אם הוא מופעל בטל אותו והכל יסתדר
    רון אפרת

    GOBLIN 770
    GOBLIN 700
    GOBLIN 630
    fusion 50
    Hitec AURORA 9
    dx7

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    126
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    הבקר מתוכנת נכון מפני שזה תופעה של הזמן האחרון ולפעמים זה קורה ולפעמים לא.
    מצב הגוברנר לא מופעל.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Nov 2008
    הודעות
    897
    תודה!
    11
    הודה 28 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    אם המנוע מפסיק לעבוד לשבריר שניה
    בדוק הלחמות קרות ז"א חמם שוב את ההלחמות של הבקר והמנוע במחברים

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    בדוק הלחמות ובעיות רדיו.
    כמו כן בדוק את הפוטנציומטרים בשלט
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    אם אתה מדבר על 'ריצודים' של הזנב - תעלה גרף מנוע ל 75% לפחות וזה ייעלם.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    126
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    אז כך
    הבקר תוכנת מחדש (ללא מצב הגוברנר).
    מקלט ושלט חדשים (futaba 8hg 2.4) ותופעה זו איתה גם לפני החלפת השלט והמקלט.
    מצב ההלחמות נראה טוב, אולי בשלב מאוחר יותר אני הלחים שוב.
    אומלץ לי לשמן את רצועת הזנב או לשים הארקה מהבום לגוף מהסיבה שהיה מייצרת חשמל סטטי, האמת נשמע לי די הגיוני מפני שתופעה זו מופיע בסוף הפק הראשון או רק בשני אז אני אנסה לשמן את הרצועה ונראה מה קורה.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,457
    תודה!
    49
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    כניסות לבלוג
    11
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי nir212 צפיה בהודעה
    אז כך
    הבקר תוכנת מחדש (ללא מצב הגוברנר).
    מקלט ושלט חדשים (futaba 8hg 2.4) ותופעה זו איתה גם לפני החלפת השלט והמקלט.
    מצב ההלחמות נראה טוב, אולי בשלב מאוחר יותר אני הלחים שוב.
    אומלץ לי לשמן את רצועת הזנב או לשים הארקה מהבום לגוף מהסיבה שהיה מייצרת חשמל סטטי, האמת נשמע לי די הגיוני מפני שתופעה זו מופיע בסוף הפק הראשון או רק בשני אז אני אנסה לשמן את הרצועה ונראה מה קורה.
    ניר מניסיון של חבר באילת עם השלט המדובר
    ואותו מסוק אתה צודק לחלוטין כי הרצועה מייצרת הפרעות !
    הפתרון שלו היה להסב את הרצועה לטורק טיוב....
    בטוח שיש עוד פתרונות כגון שימון הרצועה
    או החלפת מיקום המקלט וכדומה.
    תנסה לברר בפורומים בחו"ל איך פתרו את זה.
    בהצלחה !
    בכבוד רב,
    שגיא אדיר



    T-Rex 700N LE
    V-Bar SL Pro
    Ys 120 3D
    DX8


    תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
    Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב ליד אשקלון
    הודעות
    1,586
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    סירטון של הדבר יעזור המון ...
    איפה אתה מטיס בדרך כלל ?
    CopterX 450SE - למכירה !!!
    Trex 500 ESP
    Fox
    ASW 15
    DX7

    guylederer0@gmail.com
    גיא

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ממה שאני יודע, אפשר להאריק את הרצועה ע"י חיבור שלה להדק השלילי (השחור) של הסוללה. אגב, כדאי לעשות את זה גם עם תושבת המנוע - בזמן העבודה המנוע מעביר דרכו לא מעט אבק וגם שם יש אפשרות להתפרקות ESD.
    כדאי לעשות את זה מהר כי חוץ מהפרעות במקלט, התפרקות ESD יכולה לפגוע גם ב-BEC - מה שישאיר אותך בלי מתח למקלט ולסרוואים בטיסה (קראתי על אירועים כאלה בחו"ל). נגד זה אגב, גם טבעת Ferrite יכולה לעזור.
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב ליד אשקלון
    הודעות
    1,586
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי HeliDraco צפיה בהודעה
    ממה שאני יודע, אפשר להאריק את הרצועה ע"י חיבור שלה להדק השלילי (השחור) של הסוללה. אגב, כדאי לעשות את זה גם עם תושבת המנוע - בזמן העבודה המנוע מעביר דרכו לא מעט אבק וגם שם יש אפשרות להתפרקות ESD.
    כדאי לעשות את זה מהר כי חוץ מהפרעות במקלט, התפרקות ESD יכולה לפגוע גם ב-BEC - מה שישאיר אותך בלי מתח למקלט ולסרוואים בטיסה (קראתי על אירועים כאלה בחו"ל). נגד זה אגב, גם טבעת Ferrite יכולה לעזור.
    אני אשמח לקבל הסבר קטן למושגים
    ESD
    ולהסבר קטן אין אפשר להאריק את הרצועה\מנוע
    ומה קורה בידיוק ... לא הבנתי X:
    תודה
    CopterX 450SE - למכירה !!!
    Trex 500 ESP
    Fox
    ASW 15
    DX7

    guylederer0@gmail.com
    גיא

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי guylederer צפיה בהודעה
    אני אשמח לקבל הסבר קטן למושגים
    ESD
    ולהסבר קטן אין אפשר להאריק את הרצועה\מנוע
    ומה קורה בידיוק ... לא הבנתי X:
    תודה
    ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה .
    במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה ) ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
    דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן
    נקווה שעזרתי
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב ליד אשקלון
    הודעות
    1,586
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    תודה רבה על ההסבר ... הבהיר לי והוסיף לי כמה דברים שלא ידעתי
    יש לי טורק טיוב וכמובן טבעת פריט אז אני מכוסה ...
    שבת שלום
    גיא
    CopterX 450SE - למכירה !!!
    Trex 500 ESP
    Fox
    ASW 15
    DX7

    guylederer0@gmail.com
    גיא

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    1,102
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי HeliDraco צפיה בהודעה
    ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה .
    במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה ) ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
    דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן
    נקווה שעזרתי
    זה בדיוק מה שקרה לי בזמן טיסה עם טירקס 500 CF קיבלתי FAIL SAFE והמסוק צנח לרצפה במזל ללא נזק לאף אחד מהסובבים במקום.
    אחרי זה לא רציתי לעשות קומבינות כאלה ואחרות (הארכת בום) והחלפתי את הרצועה לטורק טיוב ומאז אין לי שום בעיה...

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    126
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    אז לאחר מחקר קצר בוצע השידרוג הזה בנוסף לשימון הרצועה
    http://img296.imageshack.us/img296/3...g365401vy2.jpg
    ביצעתי כמה טיסות (כ 5 פקים) ולצערי הבעיה לא נפתרה, כיוון מחשבה שלי עכשיו זה או בקר המהירות או המנוע השאלה מה?

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •