יש לי תופעה די מוזרה שאני לא מצליח לפתור
בזמן הטסה של ה TREX500 יש כמו נפילות מתח (או יותר נכון ריצודים מהירים למטה ולמעלה).
על המסוק מנוע ובקר סטוק.
חוץ מתופעה זו המסוק טס מעולה.
מה זה יכול להיות?
יש לי תופעה די מוזרה שאני לא מצליח לפתור
בזמן הטסה של ה TREX500 יש כמו נפילות מתח (או יותר נכון ריצודים מהירים למטה ולמעלה).
על המסוק מנוע ובקר סטוק.
חוץ מתופעה זו המסוק טס מעולה.
מה זה יכול להיות?
תבדוק שההגדרות של הבקר נכונות !
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
הבקר מתוכנת נכון מפני שזה תופעה של הזמן האחרון ולפעמים זה קורה ולפעמים לא.
מצב הגוברנר לא מופעל.
אם המנוע מפסיק לעבוד לשבריר שניה
בדוק הלחמות קרות ז"א חמם שוב את ההלחמות של הבקר והמנוע במחברים
בדוק הלחמות ובעיות רדיו.
כמו כן בדוק את הפוטנציומטרים בשלט
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
אם אתה מדבר על 'ריצודים' של הזנב - תעלה גרף מנוע ל 75% לפחות וזה ייעלם.
אז כך
הבקר תוכנת מחדש (ללא מצב הגוברנר).
מקלט ושלט חדשים (futaba 8hg 2.4) ותופעה זו איתה גם לפני החלפת השלט והמקלט.
מצב ההלחמות נראה טוב, אולי בשלב מאוחר יותר אני הלחים שוב.
אומלץ לי לשמן את רצועת הזנב או לשים הארקה מהבום לגוף מהסיבה שהיה מייצרת חשמל סטטי, האמת נשמע לי די הגיוני מפני שתופעה זו מופיע בסוף הפק הראשון או רק בשני אז אני אנסה לשמן את הרצועה ונראה מה קורה.
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
סירטון של הדבר יעזור המון ...
איפה אתה מטיס בדרך כלל ?
ממה שאני יודע, אפשר להאריק את הרצועה ע"י חיבור שלה להדק השלילי (השחור) של הסוללה. אגב, כדאי לעשות את זה גם עם תושבת המנוע - בזמן העבודה המנוע מעביר דרכו לא מעט אבק וגם שם יש אפשרות להתפרקות ESD.
כדאי לעשות את זה מהר כי חוץ מהפרעות במקלט, התפרקות ESD יכולה לפגוע גם ב-BEC - מה שישאיר אותך בלי מתח למקלט ולסרוואים בטיסה (קראתי על אירועים כאלה בחו"ל). נגד זה אגב, גם טבעת Ferrite יכולה לעזור.
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה .
במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה ) ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן
נקווה שעזרתי
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
תודה רבה על ההסבר ... הבהיר לי והוסיף לי כמה דברים שלא ידעתי
יש לי טורק טיוב וכמובן טבעת פריט אז אני מכוסה ...
שבת שלום
גיא
אז לאחר מחקר קצר בוצע השידרוג הזה בנוסף לשימון הרצועה
http://img296.imageshack.us/img296/3...g365401vy2.jpg
ביצעתי כמה טיסות (כ 5 פקים) ולצערי הבעיה לא נפתרה, כיוון מחשבה שלי עכשיו זה או בקר המהירות או המנוע השאלה מה?