ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה.
במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדולבשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה
) ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן
נקווה שעזרתי