שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: תופעה לא ברורה בTREX 500

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי guylederer צפיה בהודעה
    אני אשמח לקבל הסבר קטן למושגים
    ESD
    ולהסבר קטן אין אפשר להאריק את הרצועה\מנוע
    ומה קורה בידיוק ... לא הבנתי X:
    תודה
    ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה .
    במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה ) ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
    דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן
    נקווה שעזרתי
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    1,102
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    ציטוט נכתב במקור על ידי HeliDraco צפיה בהודעה
    ESD - Electro Static Discharge - פריקה של חשמל סטטי. בחיים הרגילים קורה למשל כשאתה מנסה להוריד סוודר צמר - מהשפשוף הסוודר הוא נטען בחשמל סטטי ואתה חוטף "זץ" מהפריקה .
    במסוקים ESD יכול לקרות בשני מקומות - ברצועה ובמנוע. הרצועה בזמן טיסה משתפשפת בבום ונטענת בחשמל ססטי. אם הפרש הפוטנציאלים בין הרצועה לבום גבוה מספיק - יעבור ניצוץ ביניהם שיכול להמשיך לסרוו הזנב, לחיווט הסרוואים, למקלט או הBEC (במקרה של מסוק בגודל 500, כמו אצלך, ה-BEC הוא חלק מהבקר). מקור אחר ל-ESD הוא המנוע - בזמן עבודה עוברים דרכו (ומשתפשפים איתו) כל מני חלקיקים, עד שהמנוע הופך לאיום ESD אחד גדול בשני המקרים התוצאה זהה - פריקה שמגיעה למקלט יכולה להכניס אותו ל-Fail Safe באויר (מסוכן ולא בריא, במיוחד בזמן אוירובטיקה ) ופריקה שתגיע לבקר/BEC - להכניס אותו ל-Lock Up או אפילו לשרוף אותו (מה שמשאיר אותך ללא מתח לסרוואים ולמקלט באמצע טיסה). זאת בדיוק הסיבה שבגללה שמים טבעת פריט על הבקר - היא סופגת פריקות ESD. דרך אחרת להאריק את המסוק - לקשור בקישור מוליך בין הבום ותושבת המנוע להדק השלילי של הסוללה או המקלט. ככה פריקת ESD תלך לסוללה, ללא נזק לאלקטרוניקה עדינה.
    דרך יותר קיצונית לטפל בבעיה היא לעבור לטורק טיוב בזנב או לעבור למסוק עם בום זנב עבה מאד (Compass Atom 500E למשל) או למסוק עם גוף אלומיניום מוליך (CopterX 450AE), אבל זה לא הנושא כאן
    נקווה שעזרתי
    זה בדיוק מה שקרה לי בזמן טיסה עם טירקס 500 CF קיבלתי FAIL SAFE והמסוק צנח לרצפה במזל ללא נזק לאף אחד מהסובבים במקום.
    אחרי זה לא רציתי לעשות קומבינות כאלה ואחרות (הארכת בום) והחלפתי את הרצועה לטורק טיוב ומאז אין לי שום בעיה...

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    126
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: תופעה לא ברורה בTREX 500

    אז לאחר מחקר קצר בוצע השידרוג הזה בנוסף לשימון הרצועה
    http://img296.imageshack.us/img296/3...g365401vy2.jpg
    ביצעתי כמה טיסות (כ 5 פקים) ולצערי הבעיה לא נפתרה, כיוון מחשבה שלי עכשיו זה או בקר המהירות או המנוע השאלה מה?

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •