התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הרכבת ספינדל 450se v2



galoz
15-03-2010, 17:17:44
..הרכבת הספינדל זה ממש תורה למי שלא קונה מקורי.
בשל חוסר דיוק בחיתוך החלקים, נוצר מצב שהספינדל מהדק חזק את התופסנים לראש, ואז הפיצ' של הרוטור הראשי הולך קשה! (יחסית)
אני חושב שזה בשל מיסב הדחיקה הזעיר(זה שעשוי משלש חלקים) לא בנוי ממש להידוק כזה.
אגב שקיבלתי את הראש הפיצ' הלך חלק, והמסקנה שלי שהברגים בתופסנים לא הודקו עד הסוף למרות שהיו עם לוקטייט (הסינים רצו שהפיצ' ילך חלק).

אחרי הרבה מחשבה הבנתי שהגומיות בראש אמורים לדחוק את התפסנים החוצה ולמנוע חופש אבל ברמה של נגיעה, ולכן עלה לי רעיון לשייף ולהוריד את העובי של דיסקיות המתכת שצמודות לגומיות ונוגעות במיסב הראשון בתפסנים. הורדתי אותם לעובי של 1.55 מילימטר ..בדקתי הידוק עד הסוף.
הפיצ' של התופסנים הולך חלק עכשיו, הברגים מהודקים עד הסוף, ובנוסף אין חופש של התופסנים לראש.
מקווה שמידע זה יעזור למישהו
תודה

dror_z
18-03-2010, 20:45:47
קרה גם לי לאחר החלפת ציר
חיזקתי את הברגים עד הגבול שבהם הם לא מקשים על תנועת הפיטצ' ושמתי לוקטיט
בקיצור בשיטה של הסינים
עכשיו עובד חלק אבל יש וויברציה שמתחזקת יחד עם סיבובי המנוע ועדיין לא הצלחתי לפתור

hatul
18-03-2010, 20:51:17
ספרו לנו מהיכן קניתם שלא ניפול גם.

guylederer
18-03-2010, 21:11:43
אגב ... יש לשים את מיסב הלחץ ( המיסב שבא ב3 חלקים ) בצורה כלשהיא ...

galoz
20-03-2010, 14:00:10
כל עניין הספינדל ניתן לפתרון בצורה מצויינת שאסביר מייד.

לעניין איפה לא לקנות בשביל לא ליפול.. הספינדל צריך להיות מותאם באורך לסכום שאר אורכי החלקים בהצמדה, ואם מישהו יבקש סרטוט אשמח לסרטט עבורו את העיקרון (יש הרבה יצרנים לחלקים השונים כך שהתשובה לכך לא רלווטית אלא אם כן המתשתמש רוצה לעסוק רק בהטסה ולא המכונאות המסוק שלדעתי גם חלק מהתחביב- פשוט יקנה את המסוק של ALIGN וגם לא מובטח דיוק- אשמח אם מישהו יתקן אותי)

- בקשר למיסב 3 החלקים, בהחלט יש דרך להרכיב אותו בצורה נכונה:
יש שתי דיסקיות מתכת עם שגם ודיסקית אחת זהובה עם כדורים. לאחת מדיסקיות המתכת יש קוטר פנימי גדול יותר מהשניה והיא אמורה להיכנס ראשונה על הספינדל, עם השגם כלפי חוץ, לאחר מכן יש להכניס את הדסקית הצהובה עם הכדורים כשהצד הכעור שלה (שיכול להכיל גריז) כלפי פנים. ולבסוף יש להכניס את דיסקית המתכת נותרת עם השגם כלפי פנים. זו הדרך הנכונה והיחידה שיש להרכיב את המיסב הזה!!

דרור- בשל אי חיזוק הברגים עד הסוף (ואמנם אין לחץ גדול על מיסב והפיצ' רץ חלק) הדיסקית השלישית של המיסב בעצם יושבת על קוטר הבורג ולא על קוטר הספינדל, כך שיש לה חופש רב ודבר זה כמובן שיצור רעידות. שם לב, אם תבדוק את חופש התופסנים לכיוון מעלה ולמטה תגלה חופש..

הפתרון לדעתי הוא פשוט לפני הלוקטייט פשוט להרכיב את הכל ולבדוק את החופש של הפיצ'. אם הוא לחוץ יש פשוט לשייף את הדיסקיות שבאות אחרי הגומי של הראש. עד שפשוט הברגים יסגרו עד הסוף ויהיה חופש תנועה בפיצ', יש לדאוג לא לשייף מדיי על מנת לא ליצור חופש צירי גדול מידיי.

אני ביצעתי את זה על ידי ניסוי וטעיה, לקחתי נייר זכוכית ושייפתי את הדיסקיות עליו, לאחר מכן מדדתי עם קליבר דיגיטלי (שעולה 6 דולר באיביי כולל משלוחה) ששתי הדסקיות אותו הדבר. ובדקתי שוב ושוב עד שהתחיל להיות חופש מוחלט בפיצ'.

מקווה שתנסה לעשות זאת עם ספינדל חדש ושיהיה בהצלחה, אשמח לענות על שאלות :)

עומר בנימיני
20-03-2010, 14:40:10
כל עניין הספינדל ניתן לפתרון בצורה מצויינת שאסביר מייד.

לעניין איפה לא לקנות בשביל לא ליפול.. הספינדל צריך להיות מותאם באורך לסכום שאר אורכי החלקים בהצמדה, ואם מישהו יבקש סרטוט אשמח לסרטט עבורו את העיקרון (יש הרבה יצרנים לחלקים השונים כך שהתשובה לכך לא רלווטית אלא אם כן המתשתמש רוצה לעסוק רק בהטסה ולא המכונאות המסוק שלדעתי גם חלק מהתחביב- פשוט יקנה את המסוק של ALIGN וגם לא מובטח דיוק- אשמח אם מישהו יתקן אותי)

- בקשר למיסב 3 החלקים, בהחלט יש דרך להרכיב אותו בצורה נכונה:
יש שתי דיסקיות מתכת עם שגם ודיסקית אחת זהובה עם כדורים. לאחת מדיסקיות המתכת יש קוטר פנימי גדול יותר מהשניה והיא אמורה להיכנס ראשונה על הספינדל, עם השגם כלפי חוץ, לאחר מכן יש להכניס את הדסקית הצהובה עם הכדורים כשהצד הכעור שלה (שיכול להכיל גריז) כלפי פנים. ולבסוף יש להכניס את דיסקית המתכת נותרת עם השגם כלפי פנים. זו הדרך הנכונה והיחידה שיש להרכיב את המיסב הזה!!

דרור- בשל אי חיזוק הברגים עד הסוף (ואמנם אין לחץ גדול על מיסב והפיצ' רץ חלק) הדיסקית השלישית של המיסב בעצם יושבת על קוטר הבורג ולא על קוטר הספינדל, כך שיש לה חופש רב ודבר זה כמובן שיצור רעידות. שם לב, אם תבדוק את חופש התופסנים לכיוון מעלה ולמטה תגלה חופש..

הפתרון לדעתי הוא פשוט לפני הלוקטייט פשוט להרכיב את הכל ולבדוק את החופש של הפיצ'. אם הוא לחוץ יש פשוט לשייף את הדיסקיות שבאות אחרי הגומי של הראש. עד שפשוט הברגים יסגרו עד הסוף ויהיה חופש תנועה בפיצ', יש לדאוג לא לשייף מדיי על מנת לא ליצור חופש צירי גדול מידיי.

אני ביצעתי את זה על ידי ניסוי וטעיה, לקחתי נייר זכוכית ושייפתי את הדיסקיות עליו, לאחר מכן מדדתי עם קליבר דיגיטלי (שעולה 6 דולר באיביי כולל משלוחה) ששתי הדסקיות אותו הדבר. ובדקתי שוב ושוב עד שהתחיל להיות חופש מוחלט בפיצ'.

מקווה שתנסה לעשות זאת עם ספינדל חדש ושיהיה בהצלחה, אשמח לענות על שאלות :)

שלום, אתה יכול להסביר בבקשה על העיקרון שהמיסב לחץ יושב על קוטר הבורג ולא על קוטר הספינדל? וזה עקרוני לטירקס 450, או שזה גם נכון לגבי טירקס 600 לדוגמה?

תודה

galoz
20-03-2010, 15:05:43
שלום, אתה יכול להסביר בבקשה על העיקרון שהמיסב לחץ יושב על קוטר הבורג ולא על קוטר הספינדל? וזה עקרוני לטירקס 450, או שזה גם נכון לגבי טירקס 600 לדוגמה?

תודה

היי, לציר הספינדל יש סופית עם קוטר נמוך יותר (ראה תמונה מצורפת) שם יושב מיסב הדחיקה.
בקצה הספינדל יש הברזה פנימית שם נכנס הבורג השחור שאמור לנעול את מיסב הדחיקה(זה שעשוי משלש חלקים) שלא יברח על מעבר לגבולות הספינדל.
במידה והבורג השחור אינו נכנס עד הסוף עלול אחד החלקים של המיסב לשבת בעצם על הבורג, שכמובן קוטרו נמוך יותר מהקוטר של קצה הספינדל.
אז נוצר חופש תנועה לא רצוי של המיסב. (זכור, החלק השלישי של המיסב, זה שקרוב לקצה, יש לו קוטר פנימי קטן יותר שיושב על קצה הספינדל).
לעניות דעתי ולמרות שאין לי נסיון במסוקים גדולים יותר מ 450 ,אני מאמין שזה נכון גם ל 600.
מקווה שעניתי :)
גיא

עומר בנימיני
20-03-2010, 16:14:35
תודה על התשובה

guylederer
20-03-2010, 19:26:24
כל עניין הספינדל ניתן לפתרון בצורה מצויינת שאסביר מייד.

לעניין איפה לא לקנות בשביל לא ליפול.. הספינדל צריך להיות מותאם באורך לסכום שאר אורכי החלקים בהצמדה, ואם מישהו יבקש סרטוט אשמח לסרטט עבורו את העיקרון (יש הרבה יצרנים לחלקים השונים כך שהתשובה לכך לא רלווטית אלא אם כן המתשתמש רוצה לעסוק רק בהטסה ולא המכונאות המסוק שלדעתי גם חלק מהתחביב- פשוט יקנה את המסוק של ALIGN וגם לא מובטח דיוק- אשמח אם מישהו יתקן אותי)

- בקשר למיסב 3 החלקים, בהחלט יש דרך להרכיב אותו בצורה נכונה:
יש שתי דיסקיות מתכת עם שגם ודיסקית אחת זהובה עם כדורים. לאחת מדיסקיות המתכת יש קוטר פנימי גדול יותר מהשניה והיא אמורה להיכנס ראשונה על הספינדל, עם השגם כלפי חוץ, לאחר מכן יש להכניס את הדסקית הצהובה עם הכדורים כשהצד הכעור שלה (שיכול להכיל גריז) כלפי פנים. ולבסוף יש להכניס את דיסקית המתכת נותרת עם השגם כלפי פנים. זו הדרך הנכונה והיחידה שיש להרכיב את המיסב הזה!!

דרור- בשל אי חיזוק הברגים עד הסוף (ואמנם אין לחץ גדול על מיסב והפיצ' רץ חלק) הדיסקית השלישית של המיסב בעצם יושבת על קוטר הבורג ולא על קוטר הספינדל, כך שיש לה חופש רב ודבר זה כמובן שיצור רעידות. שם לב, אם תבדוק את חופש התופסנים לכיוון מעלה ולמטה תגלה חופש..

הפתרון לדעתי הוא פשוט לפני הלוקטייט פשוט להרכיב את הכל ולבדוק את החופש של הפיצ'. אם הוא לחוץ יש פשוט לשייף את הדיסקיות שבאות אחרי הגומי של הראש. עד שפשוט הברגים יסגרו עד הסוף ויהיה חופש תנועה בפיצ', יש לדאוג לא לשייף מדיי על מנת לא ליצור חופש צירי גדול מידיי.

אני ביצעתי את זה על ידי ניסוי וטעיה, לקחתי נייר זכוכית ושייפתי את הדיסקיות עליו, לאחר מכן מדדתי עם קליבר דיגיטלי (שעולה 6 דולר באיביי כולל משלוחה) ששתי הדסקיות אותו הדבר. ובדקתי שוב ושוב עד שהתחיל להיות חופש מוחלט בפיצ'.

מקווה שתנסה לעשות זאת עם ספינדל חדש ושיהיה בהצלחה, אשמח לענות על שאלות :)

אחלה הסבר ... תודה על ההשקעה לכתוב את כל זה ... :)