PDA

צפייה בגרסה מלאה : Build log - Multiplex MiniMag



Roi
26-10-2008, 14:16:29
היום קיבלתי את המטוס החדש שלי MiniMag (http://www.multiplexusa.com/models/kits/minimag.php) של חברת Multiplex. הטיסן נקנה משלט רחוק בהרצליה כטיסן שני אחרי ה Easy Star (http://www.multiplexusa.com/models/kits/easy_star.php)גם הוא של Multiplex ואמור לשמש כטריינר מאזנות ובהמשך טיסן ימי (Multiplex מוכרים קיט מצופים עבורו).

תכולת הערכה:
1. גוף המטוס.
2. סט גלגלים קדמיים.
3. מנוע 400 בראשד.
4. פרופ.
5. ערכת חלקים.
6. חוברת הוראות הרכבה + דיסק ובו סרט הדרכה להרכבת הטיסן.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=3180&stc=1&d=1225027584

מה עוד צריך:
1. דבק מהיר (CA)
2. מזרז.
3. מלחם.
4. אקדח דבק חם.
5. מאריכים לחוטי סרוו - 15 ס"מ (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3905) - 2 יחידות.
6. מאריכים לחוטי סרוו - 40 ס"מ - 2 יחידות. (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5591&Product_Name=40CM_Servo_Lead_(Futaba)_32AWG_Ultra_ Light)
7. בידוד מתכווץ (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3832)- 1 מטר.
8. גלגל זנב + פוש רוד בקוטר 2 מ"מ (אופציה למי שרוצה להרכיב גלגל זנב נהוג). (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5652)

סטאפ:
1. 4 מיקרו סרוואים (http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&aff=11099) - $14
2. מנוע Brushless outrunner - 1350KV (http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4908&aff=11099) - קוטר חיצוני 28 מ"מ. - $15
3. בקר TURNIGY 25A (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2163&Product_Name=TURNIGY__Plush_25amp_Speed_Controller ) - רצוי להזמין גם כרטיס תכנות - $16
4. סוללה - (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6330)Zippy H 3S 2200mAh - כדאי להזמין 2 יחידות - $27 (יחידה)
5. פרופ - (http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=43&cat=propellers+%2D+ELECTRIC)APC E 7x5 - גם כאן כדאי להזמין יותר מיחידה אחת - $2.2

סה"כ - $74.2+ משלוח

צריכת זרם לסטאפ זה: 15A מקס'

קצת נתונים טכנים:
1.מוטת כנף - 1010 מ"מ.
2. אורך הגוף - 820 מ"מ.
3. היגוי: הגה כיוון, הגה גובה, מאזנות, מצערת.

הוספת גלגל זנב נהוג
בחוברת הוראות ההרכבה ישנן הוראות מפורטות כיצד להוסיף גלגל זנב נהוג, אך החלקים אינם כלולים בערכה ולכן יש לקנותם בנפרד.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4773&stc=1&d=1230295092http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4774&stc=1&d=1230295092http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4775&stc=1&d=1230295092

סיכום:
הבניה הייתה קלה וסרטון ההדרכה שנמצא בדיסק המצורף מציג את תהליך הבניה שלב אחר שלב יחד עם חוברת ההוראות סייעו רבות.
הסרוואים מהסיני מתאימים בצורה מושלמת למקומם בגוף ונכנסים בלחץ ועם תוספת של כמה טיפות דבק חם הם מורכבים באופן מושלם.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4781&stc=1&d=1230297944http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4780&stc=1&d=1230297647
השילוב של המנוע והפרופ מספק המון כוח לטיסן ומאפשרים טיפוס כמעט אנכי, לאחר הטיסה הראשונה הוספתי Expo של כ 50% למאזנות שהיו מעט רגישות מדי ומיקס של 5% בין המצערת להגה הגובה עקב הנטיה של הטיסן לטפס בפתיחת מצערת.
הטיסן מאוד קל וכיפי להטסה אפילו למישהו שהטיס בפעם הראשונה טיסן עם מאזנות. בנחיתה הטיסן פשוט צף עד למגע עם הקרקע במהירות נמוכה מה שמקל מאוד על ביצוע נחיתות אפילו עם רוח צד למסלול.
מומלץ מאוד לכל מי שמחפש טריינר מאזנות עמיד וחשמלי!

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4778&stc=1&d=1230297647http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4777&stc=1&d=1230297647http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=4776&stc=1&d=1230297647

תמונה של ה MiniMag ליד ה Easy Star.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=3181&stc=1&d=1225029448

eran_k
26-10-2008, 14:39:03
מזל טוב! טיסן מצוין
מקווה שהמנוע לא יהיה טיפה חלש מדי בשבילו, תשתדל לשמור עליו קל ככל האפשר ושים לב למרכז הכובד, יש מצב שתצטרך לדחוף את הסוללה הכי הרבה קדימה או להוסיף משקל לאף עם המנוע הקל הזה (שוקל הרבה פחות מהמנוע שהטיסן מגיע איתו)

Roi
26-10-2008, 18:59:15
מזל טוב! טיסן מצוין
מקווה שהמנוע לא יהיה טיפה חלש מדי בשבילו, תשתדל לשמור עליו קל ככל האפשר ושים לב למרכז הכובד, יש מצב שתצטרך לדחוף את הסוללה הכי הרבה קדימה או להוסיף משקל לאף עם המנוע הקל הזה (שוקל הרבה פחות מהמנוע שהטיסן מגיע איתו)

תודה ערן!

לפי חברינו הגויים המנוע הזה עם פרופ 7X5 אמור לתת תוצאות טובות ובמקרה הכי גרוע נחליף מנוע :D
אני אכן צריך לבדוק את נושא האיזון אבל הסוללה שאני מתכוון להשתמש בה די כבדה אז אני מקווה שזה יפצה על משקל המנוע הנמוך.

b1yossi
26-10-2008, 19:03:17
יופי של פוסט
תתחדש, יש סיכוי לראות אותו מקרוב אצלינו ?

Roi
26-10-2008, 19:09:01
בהחלט! נגמרו הבחינות :D
יום שבת בבוקר (בתקווה שאסיים לבנות אותו עד אז) אני מגיע.

אליקופטר
27-10-2008, 07:01:50
תתחדש , אני בטוח כי בתהליך הבניה תגיד לעצמך"הגרמנים האילו הם יודעים לבנות ..." במקרה הזה לשמחתינו:):(.

בהצלחה והנאה.

Roi
28-10-2008, 20:30:17
תתחדש , אני בטוח כי בתהליך הבניה תגיד לעצמך"הגרמנים האילו הם יודעים לבנות ..." במקרה הזה לשמחתינו:):(.

בהצלחה והנאה.

תודה!

Roi
28-10-2008, 20:31:21
------

Roi
20-12-2008, 20:41:03
עודכן

Roi
26-12-2008, 18:48:25
עודכן שוב :D

Pixels
26-12-2008, 19:01:01
נראה נחמד.
לא יודע אם זה שאלה במקום אבל, למה לא לקנות טריינר ניטרו וזהו? למה לקנות כל כך הרבה חשמליים?

vinay
26-12-2008, 19:08:01
יתרונות/חסרונות/הבדלים לעומת ה Easy Star ?

Roi
26-12-2008, 19:11:10
נראה נחמד.
לא יודע אם זה שאלה במקום אבל, למה לא לקנות טריינר ניטרו וזהו? למה לקנות כל כך הרבה חשמליים?

מבחינתי חשמליים זה פשוט יותר פרקטי, לצערי אין לי לא זמן ולא מקום לטיסן ניטרו.
בנוסף אני מעדיף חשמליים בגלל נוחות, שקט, ועמידות.

Roi
26-12-2008, 19:14:39
יתרונות/חסרונות/הבדלים לעומת ה Easy Star ?

זה פשוט סגנון טיסה שונה, הטיסן הזה הרבה יותר נשלט ולא מתנהג כמו דאון.
הוא מהיר יותר, נשלט בצורה הרבה יותר טובה ומתנהג יותר כמו טיסן "אמיתי" יחד עם כל היתרונות של ה EZ

אליקופטר
26-12-2008, 19:43:04
יפה מאוד ונוח.
אני לא יודע מה רמת ההטסה שלך אך שים לב המראה עם גלגל זנב שונה מעט מגלגל אף .
אשמח להסביר אם אינך מבין את המשמעות.

Roi
26-12-2008, 19:50:26
יפה מאוד ונוח.
אני לא יודע מה רמת ההטסה שלך אך שים לב המראה עם גלגל זנב שונה מעט מגלגל אף .
אשמח להסביר אם אינך מבין את המשמעות.

למעשה זהו המטוס הראשון שהמראתי איתו שיש לו גלגלים :)
בריצה הראשונה על המסלול המטוס "משך" שמאלה לכן הייתי צריך לתקן בעזרת הגה הכיוון (שהוא למעשה גלגל הזנב) ימינה מה שהוביל להמראה בנטייה חזקה ימינה מיד עם הניתוק. לכן מיד הנחתי את המטוס ותקנתי את הסטיה בגלגל הזנב ע"י ישור הציר שלו ומאז הוא המריא בצורה יפה.

אשמח לקבל הסבר על השוני בין גלגל אף לזנב.

MeiDanG
26-12-2008, 20:09:16
טיסן מעולה, כמעט ועומד בכל מכה (מלבד אספלט שעל זה לא 'ניסיתי' :D)
יפה ששדרגת אותו עם גלגל זנב, תתחדש!

אליקופטר
26-12-2008, 20:09:35
בטיסן גלגל אף הטיסן מתרומם על גלגליו האחוריים כלומר הגלגל אף מתרומם ראשון למרות שלא תמיד מבחינים בזה בשל המהירות והמרחק של המטיס ,לעומת גלגל זנב שבהרצה החלק האחורי מתרומם קודם ולאחר מכן הגלגלים הראשיים .

מה הסכנה? בגלגל זנב יש נטיה לטיסן להיתהפך קדימה בשל הרמת הזנב יתר על המידה גם בהמראה וגם בנחיתה ולכן מה שמוממלץ בהמראה יש להחזיר UP בכדי להצמיד את הזנב לקרקע (כמו כנף ברכבי ספורט זה לא רק לדאויון)עד לצבירת מהירות להמראה ולא לשכוח לכוון עם הגה כיוון שים לב ברגע שהזנב התרומם השליטה היא בעזרת הגהה הכיוון ולא גלגל הזנב .
לגבי נחיתה לאחר הנגיעה בקרקע יש להרים UP בכדי למנוע היתהפכות מאותה סיבה .

כל נושא ה UP ברגש.


בהצלחה :) מקווה שהבנת.

Roi
26-12-2008, 20:21:40
בטיסן גלגל אף הטיסן מתרומם על גלגליו האחוריים כלומר הגלגל אף מתרומם ראשון למרות שלא תמיד מבחינים בזה בשל המהירות והמרחק של המטיס ,לעומת גלגל זנב שבהרצה החלק האחורי מתרומם קודם ולאחר מכן הגלגלים הראשיים .

מה הסכנה? בגלגל זנב יש נטיה לטיסן להיתהפך קדימה בשל הרמת הזנב יתר על המידה גם בהמראה וגם בנחיתה ולכן מה שמוממלץ בהמראה יש להחזיר UP בכדי להצמיד את הזנב לקרקע (כמו כנף ברכבי ספורט זה לא רק לדאויון)עד לצבירת מהירות להמראה ולא לשכוח לכוון עם הגה כיוון שים לב ברגע שהזנב התרומם השליטה היא בעזרת הגהה הכיוון ולא גלגל הזנב .
לגבי נחיתה לאחר הנגיעה בקרקע יש להרים UP בכדי למנוע היתהפכות מאותה סיבה .

כל נושא ה UP ברגש.


בהצלחה :) מקווה שהבנת.

תודה אלי!

לא הייתי מודע למה שהסברת בנושא התרוממות הזנב קודם מדוע זה קורה עקב שינוי מיקום הגלגל?

Shay
26-12-2008, 20:38:54
זה פשוט בריצה אוויר פוגע בהגה גובה וזה כמו שנושפים על דך נייר מלמטה הוא פשוט מתרומם
מקווה שהבנת;)

Roi
26-12-2008, 20:44:36
זה פשוט בריצה אוויר פוגע בהגה גובה וזה כמו שנושפים על דך נייר מלמטה הוא פשוט מתרומם
מקווה שהבנת;)

את זה אני יודע :rolleyes:

אבל למה מיקום הגלגל בזנב גורם קודם לעילוי של החלק האחורי ואילו גלגל קדמי גורם קודם לעילוי של החלק הקדמי.

לפי הבנתי בכל מקרה החלק הקדמי מתרומם ראשון

flybywire
26-12-2008, 21:32:30
מה שמשנה הוא זווית ההתקפה שבה נמצא הטיסן כלומר מייצב הגובה והכנף :
כהקדמה לשיעור אוירודינמיקה 1 נגיד שעילוי תלוי במה' וזווית ההתקפה (= זווית ההתקפה היא הזווית שנוצרת בין כיוון זרימת האוויר על הטיסן לבין מיתר הכנף\מייצב כלשהוא)

טיסנים עם גלגל אף נמצאים על הקרקע בזווית התקפה קטנה מאוד , בזמן הריצה הזנב נמצא באיזון
ולא מייצר כלל עילוי ועכשיו עם צבירת המהירות יתרחש אחד משניים :
ניתוק עצמאי בגלל מה' מספקת ליצירת עילוי ע"י הכנף
או ניתוק יזום ע"י משיכת UP מה שגורם לעילוי שלילי על הזנב וירידתו ועקב כך נוצרת תנועה הפוכה מהצד השני של מרכז הכוד הרמת האף פעולה זאת גורמת ליצירת זווית התקפה גבוהה עכשיו בכנף והגדלת העילוי בכנף מה שגורם לניתוק במה' נמוכה יותר מניתוק במקרה הקודם .

בטיסנים עם גלגל זנב - הטיסן מצוי כבר בזווית חיובית ביחס לקרקע ולזרימת האוויר , עם תחילת הריצה נוצר עילוי חיובי בזנב , מה שגורם לו להתרומם ולהוריד את האף סביב מרכז הכובד (כאן מגיעה הסכנה בפגיעת המדחף בקרקע) , משם הדרך לניתוק היא די זהה.

לצורך הדיון , אם תיקח טיסן עם גלגל אף ותבנה אותו ככה שיוצב על הקרקע כמו טיסן גלגל זנב
לדוג' טיסן עם גלגל אף ארוך מאוד , אותם כוחות יפעלו שם בדיוק כמו טיסן גלגל זנב , אבל
הזנב לא יוכל להתרומם כי הוא מנסה להוריד את האף אבל שם יש גלגל אף ארוך שמפריע.

עוד ניסוי (לא לבצע באמת) : קח טיסן עם גלגל אף , הושב אותו על הזנב שלו ע"י שינוי מרכז הכובד אחורה , בריצת ההמראה הטיסן יתחיל בוולי עם האף באוויר , אם הטיסן מספיק כבד הוא יוריד את האף שלו בגלל העילוי שנוצר בזנב , ואם לא הוא פשוט ינתק בגלל זווית התקפה גבוהה בכנף !

ובאוויר שיהיה בהצלחה כי הרגע המראת עם טיסן בלתי יציב בעליל :):D
ופה בדיוק נכנס הכינוי שלי לפעולה "FLYBYWIRE"