PDA

צפייה בגרסה מלאה : מרוויח זוויות - Blade400



omegaMIX
20-08-2010, 13:11:38
היי.
ראיתי שיש לי קצת בעיות בכייוונים בראש של המסוק והיו לי רעידות והמנוע נחנק.
החלטתי לעשות את תהליך כיוון מחדש
עברתי ביחד עם חבר שלי שגם הוא עשה כיוון במסוק שלו ולו זה הצליח מאוד טוב.
עברנו ממש על הפרטים הקטנים וכשהגענו לבדוק זוויות בעזרת מד זווית (pitch guge)
אנחנו מגלים שבצד אחד מקבלים זוויות מסויימות ובצד שני זוויות אחרות .. אחרי בדיקות גילינו
שהגומיות נהרסו בראשHUB.. אז קניתי חדשות .. הבעיה הסתדרה מעט אבל עכשיו יש תופעה נוספת.. שחזרה
כאשר שוב מדדתי גיליתי שבצד אחד זה 7+- מעלות ובצד השני אני מקבל 10+- מעלות.. (הרווחתי עוד 3מעלות לכל כיוון, סה"כ 6 מעלות).
חשוב לציין שכאשר הסטייק על 0.. אז הלהבים ישרות פיקס ל-0
תמונות הבעיה:
להב1
http://up203.siz.co.il/up3/ocmdx5njiwcw.jpg (http://www.siz.co.il/)
להב2
http://up203.siz.co.il/up1/ltmrit3zgofo.jpg (http://www.siz.co.il/)
הגדרות בשלט על 60%
http://up203.siz.co.il/up1/wwgtetzn2y5o.jpg (http://www.siz.co.il/)

עכשיו אני פונה אליכם להבין מה לא בסדר.
ממה יכולה לנבוע התקלה המוזרה הזאת..??
חשוב לציין שבשלט ההגדרה על 60 אחוז וזה אמור לתת לי להבנתי זוויות של 6+-


תודה לעונים
שבת שלום.

wind556
20-08-2010, 13:22:57
הסווש פלייט שלך לא במרכז הדינאמי, זה הכל.

wonderd
20-08-2010, 13:28:21
תעלה תמונות של כל הראש עם הנדנדות התחתונות והעליונות, במצב של סטיק אמצע ב 50% בדיוק - בד"כ עושים את זה כשהכפתור במצב איידל אפ שאז הגרף ליניארי ועומד על 50% בנקודה האמצעית.
במצב זה הזרועות והנדנדות צריכים להיות מאוזנים לחלוטין. את כיוון הראש מתחילים מלמטה ומאפסים חלק אחרי חלק ללא תלות בחלקים הגבוהים יותר על הראש.

כמו שזה נראה הסווש שלך מעט גבוה יותר ממה שצריך.

omegaMIX
20-08-2010, 16:13:08
תמונה:
http://up203.siz.co.il/up2/vmtyuntjizmk.jpg (http://www.siz.co.il/)

מקווה שעל זה מדובר..
בכל מקרה רציתי להוסיף שאני בודק זוויות בצד אחד ומסובב את הרוטור..
כלומר לא פעם אחד בצד ימין ואז שמאל (כיוון טיסה)
ולגבי עניין שהסווש פלייט לא במרכז הדינאמי - לא בטוח שהבנתי נכון.
אבל לא משנה כמה אחוזים אני משנה בשלט.. תמיד יש שגיאה . כלומר
גם אם אני אשנה ל10 אחוז אני רואה בצד אחד 1+- מעלה ובצד השני 2+-
(???)
בנוסף הסווש פלייט נמצאת במרחק שווה מגוף המסוק וזה בדקתי ע"י קליבר (סרגל) מכל צדדיה..
מה משתבש פה?

wonderd
20-08-2010, 16:47:39
עכשיו הבנתי על מה מדובר - ולא בגלל התמונות (עכשיו רק שמתי לב שאתה מדבר על בלייד..).

1. תנתק מנוע.
2. תחזיק סטיק באמצע ותעמוד לפני המסוק בגובה העיניים. תוודא שצלחת הסווש ישרה לגמרי, אם לא תבצע את הכיוונים המתאימים באורכי הלינקים לסרוואים.
3. תוריד סטיק למינימוםותוודא שהסווש נשארת ישרה, תעלה סטיק למקסימום ותוודא שוב שהסווש ישרה.

לדעתי תמצא שבהורדת/העלאת הסטיק האיזון של הסווש לא יישמר.

omegaMIX
20-08-2010, 18:39:00
משהו לא ברור לי.. מה שאתה אומר צריך להיות נכון אך ורק אם הייתי בודק זווית פעם אחת בצד ימין
ופעם אחת בצד שמאל כיוון טיסה..
המה מה.. בצורה שאני בודק באותו הצד, גם עם הסווש פלייט עקומה אני צריך למדוד את אותו הזווית
באותו הצד!
אפשר איזה הסבר?

אופטימי10
20-08-2010, 19:32:01
תמונה:
http://up203.siz.co.il/up2/vmtyuntjizmk.jpg (http://www.siz.co.il/)

מקווה שעל זה מדובר..
בכל מקרה רציתי להוסיף שאני בודק זוויות בצד אחד ומסובב את הרוטור..
כלומר לא פעם אחד בצד ימין ואז שמאל (כיוון טיסה)
ולגבי עניין שהסווש פלייט לא במרכז הדינאמי - לא בטוח שהבנתי נכון.
אבל לא משנה כמה אחוזים אני משנה בשלט.. תמיד יש שגיאה . כלומר
גם אם אני אשנה ל10 אחוז אני רואה בצד אחד 1+- מעלה ובצד השני 2+-
(???)
בנוסף הסווש פלייט נמצאת במרחק שווה מגוף המסוק וזה בדקתי ע"י קליבר (סרגל) מכל צדדיה..
מה משתבש פה?

לדעתי הציר (ציר המחבר בין שני כנפי הרוטור )
אני חושב קוראים לזה "ספינדלר "

איזי
20-08-2010, 19:46:29
אתה צריך לקצר או להאריך את שלושת הלינקים מהסרוואים לסווש. הסווש גבוהה או נמוך מידי.
נסה לקצר בשתי סיבובים את שלושת הלינקים ולבדוק אם המצב משתפר אחרת נסה להאריך את הלינקים בשתי סיבובים ולבדוק.

sagi
20-08-2010, 20:25:03
אופטימי כמו שעודד הסביר לך המרכוז של הצלחת לא נמצא בציר במקום הנכון.
לצורך ההמחשה תציר קו באורך 10 ס"מ הצלחת צריכה להיות בנקודה של ה-5 ס"מ
ואז טווח התנועה שלך יהיה זהה לכל כיוון. יש דרך למצוא את המרכז.
בכל מקרה קיבלת פה המלצה מאוד טובה וזה לקצר את שלושת הלינקים לסרוו או להאריך אותם.
כמובן כל הבדיקות הללו מתבצעות כאשר המנוע מנותק (2 חוטים לפחות).
שיהיה בהצלחה ואם לא תסתדר תעדכן

http://www.youtube.com/watch?v=pRSSGB_msHI

omegaMIX
21-08-2010, 13:51:48
שלילי.. זה לא פתר את הבעיה
שיניתי את גובה הסווש פלייט למעלה\למטה.. אבל לא עזר
ניסיתי לכוון מההתחלה.. וגם לא
יש בעיה לפי דעתי יותר גבוהה בראש .. כאילו שלהב אחד זז הרבה יותר מהלב השניה
אבל אין בעיה של חופש יתר או להפך..
מה עוד יכול להיות???
איך אני פותר את הדבר המוזר הזה??
עוד רעיונות?

wonderd
21-08-2010, 14:10:58
אתה צודק, תתחיל מהבסיס - תבדוק ותוודא שכל הלינקים בראש המסוק בשני הצדדים שוים לחלוטין, ושאין לך חופשים שיכולים לגרום לזה, אח"כ נתקדם.

אופטימי10
21-08-2010, 14:17:22
שלילי.. זה לא פתר את הבעיה
שיניתי את גובה הסווש פלייט למעלה\למטה.. אבל לא עזר
ניסיתי לכוון מההתחלה.. וגם לא
יש בעיה לפי דעתי יותר גבוהה בראש .. כאילו שלהב אחד זז הרבה יותר מהלב השניה
אבל אין בעיה של חופש יתר או להפך..
מה עוד יכול להיות???
איך אני פותר את הדבר המוזר הזה??
עוד רעיונות?

שינוי גובה הסווש פלאט למעלה למטה משנה את זוית 2 הכנפיים יחד
מה שכן משנה כל כנף בניפרד זה 2 הלינקים הקטנים המחוברים למעלה
אל הכנפיים ישנם מסוקים שניתן לכוון אותם
אבל במסוק המדובר הלינקים האלה לא מתכווננים
לכן אני עדיין חושב שספינדלר עקום או שיש חופש בבית הספינדלר ...

omegaMIX
21-08-2010, 14:36:24
גם אני חושב שיש משהו באיזור הזה.. אבל לא הצלחתי להצביע על מה שזה יכול להיות..
מה שכן .. תסכים איתי שזה מוזר בכל זאת.
כי אם זה היה עקום.. אז בצד אחד היה לי זווית נניח 5+- ובצד שני זה היה בתזוזה נניח 4+ 6-..
אבל זה לא מה שקורה..
אני מרוויח עוד מעלות בצד אחד..

ואני חוזר גם כשבדקתי על מעלה אחת .. קיבלתי בצד אחד 1+- ובצד השני 2+-..
אני שובר את הראש להבין איך בכלל יכול להתקיים מצב כזה..

נולד לטוס
21-08-2010, 18:59:49
אולי האנד פויינט של סרבו אחד שונה מהשני ולכן יש שינוי במעלות

לא בדיוק יודע רק זורק ניחוש

איזי
21-08-2010, 19:19:17
תוסיף בבקשה תמונות ברזולוציה גבוהה של מכלול הראש מכמה כיוונים.

wind556
21-08-2010, 20:41:15
זאת בעייה שלא נכון אפילו לנסות לפתור אותה בהתכתבות
ברור שעין מקצועית תראה במציאות תוך דקה את מה שבתמונות לא ניתן לראות.

AVIV123
21-08-2010, 21:46:36
לדעתי סרוו אחד מכווון לזוז יותר מהסרוו השני
תבדוק את ה travel adjust

snimsky
21-08-2010, 21:51:12
אומגה, בתמונות שלך צילמת תמיד את המסוק מאותו צד = כלומר מדדת זוויות של להב אחד ואז עשת חצי סיבוב של הרוטור וצלמת את הלהב השני.
אתה צריך לבצע את המדידות משני צידי הרוטור ללא סיבוב כלל! רק כך תוכל לשלול (או למדוד...) בעיות מיקס ויישור סוושפלאט. (להתחלה, תלביש על הציר הראשי את האביזר של יישור הסוושפלאט ותוודא איתו שהוא מאוזן - אחרי שכל הסאבטרים מכוונים לקבלת 90 מעלות ואין קיזוזים בכלל). אחרי היישור הזה, תיישר נדנדות ורק בסוף את הלהבים

omegaMIX
26-08-2010, 07:11:11
אם אני אשקיע 150 שקל ואקנה את כל הראש חדש
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34908
זה שווה ??
זה עדיף מאשר לשבור את הראש מאיפה התקלה.. לא?

או שאחר כך אני אסתבך עם חלקים אחרים ואצטרך לקנות כאלה שוב

דעתכם בנושא...

wind556
26-08-2010, 08:31:54
אם אני אשקיע 150 שקל ואקנה את כל הראש חדש
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34908
זה שווה ??
זה עדיף מאשר לשבור את הראש מאיפה התקלה.. לא?

או שאחר כך אני אסתבך עם חלקים אחרים ואצטרך לקנות כאלה שוב

דעתכם בנושא...




ראשית, זה ביוקר
ושנית, לא פותרים טעות עם טעות אחרת, אתה לא יודע מה הבעייה אצלך ואיפה היא ואתה "פותר" אותה בלי לפתור כלום.
ותמיד עדיף "לשבור את הראש", ככה לומדים לעתיד.
אין לי ספק שאתה מפספס משהו, ואי אפשר לפתור את זה בהתכתבות.

נולד לטוס
26-08-2010, 09:44:35
אם אני אשקיע 150 שקל ואקנה את כל הראש חדש
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34908
זה שווה ??
זה עדיף מאשר לשבור את הראש מאיפה התקלה.. לא?

או שאחר כך אני אסתבך עם חלקים אחרים ואצטרך לקנות כאלה שוב

דעתכם בנושא...


אין הגיון בדברים ,זה כמו להחליף מנוע ברכב כל פעם שצריך טיפול תקופתי

קפוץ למים תלמד לשחות ,גם תשרוד יותר וגם תתמלא סיפוק מהיכולת שלך להבין דברים ואפילו לפתור אותם,תתאמץ זה משתלם .