צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה סקירה: GAUI X5
lior_bar_ami
27-10-2010, 20:07:44
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33903&stc=1&d=1288201999
קיבלתי לידי קיט X5 של חברת GAUI לטובת בנייה וסקירה של המוצר, המסוק הינו ממשפחת מסוקי ה-550 שהולכים וצוברים להם פופולאריות בקרב מטיסים רבים ש 500 הוא קצת קטן להם - אך מאידך לא רוצים להיכנס להוצאות גדולות מידי שכרוכות בהטסת מסוקי 600/700 חשמליים (בעיקר סוללות, אם נצא מתוך נקודת ההנחה שמסוק 600 טס ברמה סבירה עם סטאפ של 8 תאים ומעלה).
אקדים ואומר שלא צילמתי תמונות מתהליך הבנייה שלן המסוק ולכן אבסס את חלק מהתמונות בסקירה זו על סקירה מצויינת שכתב ידידנו Tommy Larson עבור האתר RCHeliresource.
נתחיל...
חברת GAUI, או בשמה המלא TAI SHIH HOBBY CORPORATION (בקיצור TSH GAUI), הינה חברה טאיוואנית שהוקמה בשנת 1996, והקדישה את עצמה למחקר, פיתוח וייצור של ליין שמורכב בעיקר ממסוקים - אך עם הזמן גם פותחו רכיבי אלקטרוניקה אותנטיים (בין היתר נמנים לאחת החברות הראשונות בשוק ה FBL שתופס תאוצה עם מע' ה FES שלהם), להבים, כנפיים ועוד...
ליין המסוקים של GAUI הוא רחב והוא מכיל מסוקים פופולאריים החל מגודל דיסקה של 200mm ועד למסוק החדש ביותר שלהם ה X5 שעליו נפרט עם להבי 550mm כמו שצויין (או ליתר דיוק להבי 500mm).
המסוק עצמו נמכר בשוק במחיר שנע סביב ה- 700$, אך המחיר כולל בתוכו חופה צבועה מדהימה, מנוע (120$~), בקר (130$~) ולהבים (60$~), כך שהמחיר האמיתי למסוק עצמו לא גבוה משמעותית מהמתחרה שלו לבית ALIGN (כ- 400$).
הסטאפ הנבחר על ידי למסוק זה הוא כדלקמן, הרכיבים מוצגים עם מחירי השוק שלהם:
1. שלישית סרוואים CYCLIC מדגם DS610 של חברת ALIGN (עולים כ- 60$ ליח')
2. ג'יירו מדגם GP780 של חברת ALIGN (עולה כ- 240$ בקומבו עם סרוו זנב)
3. סרוו זנב מדגם DS650 של חברת ALIGN (מחיר מגולם בקומבו של הג'יירו)
4. להבי ראש 500mm מ CF של חברת GAUI (מחיר מגולם בקיט של המסוק)
5. בקר מהירות 100A של חברת GAUI (מחיר מגולם בקיט של המסוק)
6. מנוע 910kV של חברת Scorpion - מיוצר במיוחד עבור המסוק הזה (מחיר מגולם בקיט של המסוק)
7. סוללת 6 תאים (22.2V) עם קיבולת של 4400mAh של חברת Aplus (קיבלתי אותה יחד עם הקיט במבצע השקה של המסוק ולכן מחירה מגולם בקיט המסוק).
סה"כ השקעה מוערכת על קיט "קומבו" מקביל למסוק 550 של חברת ALIGN של 1120$ כולל סוללת 6 תאים שעלותה כ 70$. במחיר שנושק את ה 1000$ (לא כולל משלוח לארץ ומיסים כמובן) הוא מתחרה רציני של מסוק ה 550 של ALIGN - שנמכר אמנם כקומבו "מוכן לטיסה" במחיר שוק דומה לקיט הבסיסי של ה GAUI (כ- 700$), אך מגיע עם סרוו זנב (DS620), מנוע (מקורי ALIGN), ובקר (75A מקורי ALIGN) נחותים מאלו של ה GAUI.
חסל סדר ניתוחי שוק ומבחני כדאיות - Let's get to the business:
המסוק עצמו מגיע בקרטון מחולק ומסודר לקופסאות קטנות עפ"י סדר הבנייה - סטאנדרט שנראה כי כל חברות המסוקים אימצו בשנים האחרונות http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif, ומצויין לנו כטיסנאים.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33906&stc=1&d=1288205056
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33907&stc=1&d=1288205060
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33908&stc=1&d=1288205056
כמו כן מגיעה עם המסוק חוברת הוראות מפורטת, שלא משאירה ספקות בתהליך הבנייה ונותנת מושג סביר גם למי שלא מתמצא מידי ברזי הבנייה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33909&stc=1&d=1288205060
הפריימים הראשיים מורכבים משני חלקים (ימין/שמאל) מסיבי פחם (CF) - הפריימים עצמם מאוד שונים במראיהם כך שלא ניתן להתבלבל בינהם. הסרוואים עצמם מחוברים לפריים ומעברים תנועה באופן ישיר לצלחת ההיגוי (Swash Plate), וללא מנופים - דבר שמאפשר היגוי מאוד זריז וחד.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33910&stc=1&d=1288206329
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33911&stc=1&d=1288206336
edoman
27-10-2010, 20:15:15
תתחדש ניראה מסוק לפנים
מה הסטאפ שאתה שם עליו ?
lior_bar_ami
27-10-2010, 20:33:45
תתחדש ניראה מסוק לפנים
מה הסטאפ שאתה שם עליו ?
אתה אמיתי??? :eek:
יותר מפורט מאיך שזה כתוב אין....
לקרוא חביבי. ;)
wind556
27-10-2010, 20:50:48
ככה עוצרים באמצע???
בלי אזהרה?
;)
מחכים להמשך....
lior_bar_ami
27-10-2010, 20:54:42
תתנו צ'אנס....
מבקש להתאזר בסבלנות - כדי שתהיה המשכיות לפוסטים בשירשור,
בתודה מראש!
הנהלת השירשור ;)
HeliDraco
27-10-2010, 20:59:42
נראה מעולה!
מחכים להמשך... ;)
Buff5r
27-10-2010, 21:03:36
רגע אז הוא יקר יותר מה trex 550?
לפי איך שעודד כותב עליו פה בכמה שרשורים הדבר הזה אמור להיות מינימום מפלצת.
מחכה שתסיים !
בסופו של דבר יצרת מסוק משולב אליין (אלקטרוניקה) עם גוף של GAUI
אחלה סקירה ולפי איך שזה נראה יש פה ריח של קופון.....:p (הייתי חייב)
כל-הכבוד !
lior_bar_ami
27-10-2010, 21:52:19
המשך....
החופה עצמה מאובטחת למסוק באמצעות 4 פינים, אני החלפתי את השניים העליונים בסוגרים המהירים של RCBooya שהוכיחו את עצמם כבר על המסוקים שלי.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33912&stc=1&d=1288207991
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33913&stc=1&d=1288207991
כמו שאר משתמשי ה X5 (וטומי בפרט), מצאתי את מגש הסוללה הקידמי גבוה מידי - מה שגורם לכל העסק להיות צפוף מאוד עם סוללת 6 תאים, ייתכן שאף בהמשך אבצע שינוי גוף קטן בצורה של שיוף המיקום המקורי של הסוללה והנמכתה למיקום חדש הנמוך ב 5 מ"מ מהמיקום הנוכחי, אמור לפתור את בעית המיקום.
הערת העורך: תציצו בתמונות של הסוללה לאחר טיסת המבחן - החופה אכן לוחצת חזק מידי על הסוללה, עד ליצירת מגע עם המנוע (OUTRUNNER), מודיפיקציה למיקום הסוללה ו/או שימוש בסוללה קטנה יותר אכן נדרשת...
שארא ההתקנה של ה GAUI מאוד פשוטה, החברים הטאיוואנים דאגו לחורים יעודיים להעברת חיווטי הסרוואים, שבידוד המגן שלהם הוא כבר עניין שבשגרה, (ניתן לראות כיצד לעבוד עם הבידוד בשירשור הבנייה של הטירקס 500 שלי כאן: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=6341&highlight=trex500), דבר המאפשר התקנה פשוטה ונקייה מאין כמוה - כמעט ואין חוטים נראים במסוק, I LIKE! http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
את הבקר מיקמתי בפלטה תחתונה מתחת למנוע, כשחוטי המתח למנוע עוברים תחת מגש הסוללה. הג'יירו ממוקם על בית הבום מאחור, ואילו המקלט בפלטה התחתונה בחלקו האחורי של המסוק - לא נדרש שימוש במאריכים לסרוואים, הכול מגיע ישירות למקלט בצורה מושלמת.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33914&stc=1&d=1288207991
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33915&stc=1&d=1288209051
צורת ההינע ב GAUI X5 היא בדומה למסוקים המודרניים הקיימים בשוק כיום - גיר ראשי בעל 120 שיניים, גיר אוטורוטציה בעל 61 שינים, ומע' הנעת זנב ישירה באמצעות טורק טיוב (מוט הינע). יחס ההעברה המקורי ב X5 עומד על 1:7.5 - אחרי טיסת המבחן לא מצאתי מקום לשינוי יחסי ההעברה, העסק עובד מצויין וחזק מאוד. המנוע שפותח ע"י חברת Scorpion במיוחד עבור ה X5 עובד עם פיניון 16T שמגיע גם הוא עם הקיט. העקרב מורכב על התושבת היעודית בצורה מושלמת ומחוזק לפריימים הראשיים באמצעות 4 ברגים - חשוב לציין חיסרון קל בשלב זה; אמנם נוהל זה אינו חובה, וניתן גם לפרק את הסרוואים במאמץ קל גם כשהמנוע מותקן, אך מומלץ וקל הרבה יותר לפרק את שני הסרוואים הקידמיים, במידת הצורך, ע"י פירוק תושבת המנוע (לא ביג דיל - 4 ברגים והעסק בחוץ, אך עדיין חיסרון ארגונומי).
ניתן לראות במבט חטוף את הרובוסטיות של החלקים במסוק - ניכר שהחברה ב GAUI השקיעו מחשבה בתיכנון החלקים, ולא חסכו בחוזק התושבות (ניתן להתרשם מתושבת המנוע, בית מיסב חד כיווני וכו'), עם זאת עדיין המסוק מרגיש קליל מאוד (מוצהר 1.9 ק"ג ללא סוללות).
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33916&stc=1&d=1288210665
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33917&stc=1&d=1288210665
כמו שציינתי קודם לכן, מע' הזנב מונעת ע"י מוט הינע (Toque Tube) בהינע ישיר שמשמעותו שהכוח עובר ישירות מגלגל האוטורוטציה למוט ההינע ולזנב ללא איבודים או הפחתות נוספות. הבום המקורי שמגיע עם הקיט עשוי מאלומיניום והוא נכנס לתוך בית הבום שנמצא באחורי המסוק וננעל באמצעות שני ברגים שסוגרים את כל הבית בצורה של מלחציים - פשוט ויעיל.
יש לבצע כיוון מרווחים בין גלגלי השיניים בדיוק כמו שנהוג במנוע - והדבר מתבצע באמצעות שני הברגים שציינתי מעלה כאשי הבום נמצא בתוך הבית דמוי המלחציים.
הגריפים המקוריים שמגיעים עם המסוק עשויים פלסטיק מרוכב (פולימרים שיוצרים מעין פלסטיק HEAVY DUTY), אמנם התרגלנו לראות גריפים עשויים אלומיניום במסוקי ALIGN למינהם - אך מסוקים מובילים בשוק הנחשבים ל HIGH END דוגמאת ה LOGO של MIKADO (על כל גדליו), או ה VIBE 90SG של JR - גם הם משתמשים בגריפים מפלסטיק מרוכב, כך שלפחות כרגע אין דאגה מרכיב זה.
להבי הזנב המקוריים שמגיעים עם הקיט גם הם מפלסטיק, מצאתי שהלהבים מספיק קשיחים ונותנים ביצועים יפים מאוד - ניתן לראות בסרטון שבסוף הסקירה שהמסוק מחליף כיווני פירואטים ביתר קלות, כך שגם כאן, הסתפקות בברירת המחדל (שמגיעה בחינם) אינה פשרה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33918&stc=1&d=1288212622
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33919&stc=1&d=1288212622
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33920&stc=1&d=1288212622
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33921&stc=1&d=1288212622
lior_bar_ami
27-10-2010, 21:55:36
בסופו של דבר יצרת מסוק משולב אליין (אלקטרוניקה) עם גוף של GAUI
אחלה סקירה ולפי איך שזה נראה יש פה ריח של קופון.....:p (הייתי חייב)
כל-הכבוד !
אין שום דבר רע באלקטרוניקה של ALIGN, היא אמנם לא ה HIGH END בשוק - אבל עושה את העבודה בצורה סבירה +.
פרט לכך רציתי לקבל השוואה מדוייקת ככל האפשר מבחינת סדרי גודל של עלויות אל מול ה 550, כדי לבחון כדאיות קנייה - לדעתי התשובה היא כן.
על זה אני חולק עליך כי כבר הגעת לעלות יתרה מול ה-550 של אליין....
ולהלן הקישור של הקיט של אליין שמוכיח :
http://www.flying-hobby.com/shop/trex-550e-flybar-3d-combo-p-6554.html
lior_bar_ami
27-10-2010, 23:30:55
המשך...
מערכת הניהוג במסוק היא כמצופה ממסוק מודרני בשיטת ה CCPM אותה אנו רגילים לראות, הסרוואים ממוקמים באופסט של 120 מע' האחד מהשני.
גם כאן ניתן להתרשם מהרובוסטיות של הרכיבים ב X5; צלחת ההיגוי הגדולה, התושבת אנטי-סיבובית של הצלחת ובלוק הראש "הבריא" עצמו - כולם מעידים על מסוק שבנוי חזק, שנבנה בצורה שלפחות על הנייר (או השולחן) לא אמור לפתח חופשים למשך לא מעט זמן.
כני הנסע מחוברים לתושבת תחתונה העשויה מפלטה כפולה מקארבון - דבר שצפוי להוסיף לגוף המסוק קשיחות שתתבטא בתכונות הטיסה שלו (יכולת שמירה על דיוק תחת עומס), ולעמידותו היחסית תחת נחיתות קשות (למתחילים). יחד עם זאת אציין שמגלשי המסוק מרגישים על הרצפה רכים, אולי רכים מידי מה שגורם למסוק להיצמד קצת מידי לקרקע בהתחלחת טיסה ב IDLE UP.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33924&stc=1&d=1288215844
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33925&stc=1&d=1288215844
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33926&stc=1&d=1288215844
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33927&stc=1&d=1288215844
מערכת הראש של ה X5 היא המע' המסורתית אותה אנו רגילים לראות במסוקי ה VIBE, XCELL וה OUTRAGE החדשים - היא מעט שונה בתפיסתה מהשיטה אותה התרגלנו לראות במסוקי ה ALIGN ודורשת מעט יותר תשומת לב והשקעה בשלב הכיוונים של המסוק, על מנת לקבל מסוק מכוון כראוי. עם זאת שיטה זו (שכאמור עדיין בשימוש גם אצל ה"דודים" הגדולים והמכובדים לא פחות), מאפשרת כיוון והתאמה אישית ברזולוציה גבוהה הרבה יותר מאשר מסוקי ALIGN (על דגמיהם) מאפשרים.
אופציות הכיוון הרבות, וההתאמה האישית מתאפשרות עקב יכולת שינוי יחסי ההעברה בין ה"שילוש הקדוש" של הראש: סרוואים/פלייבר/להבים (סרוואים=צלחת ההיגוי).
עם הקיט מגיעות שתי גומיות שיכוך או בעגה המקצועית דאמפרים; הראשונים שחורים - מתאימים להטסה רגועה יותר (עפ"י היצרן גם הטסת 3D מתון / ספורטיבי), ואילו הזוג השני אדומים - מתאימים להטסת 3D קשה, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים. כמובן שניפטרתי מהדאמפרים השחורים, אני באופן אישי לא אוהב / ממליץ ראש רך, גם במסוקים של חניכים. את תופעת הרעידה / WOBBLE שמייצר ראש קשה מידי ניתן לפתור ע"י הרמת מהירות הראש, זמן הטסה מעט קצר יותר מבחינתי תמיד יהיה עדיף על להב שפוגעת בבום... :eek:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33922&stc=1&d=1288214417
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33923&stc=1&d=1288214417
רשמי טיסה:
אני אמנם עם זמן רשום של טיסה אחת עם ה X5 עקב מגבלת סוללה (זמנית יש רק אחת), אך כבר עכשיו אני יכול להגיד כי מדובר במסוק בעל יכולות טיסה גבוהות מאוד - מאוד זריז וחד בתגובותיו אך בד בבד ממושמע מאוד. מנוע העקרב שמרים את ה X5 לאוויר מתאים לו כמו כפפה ועם 1820W יש למנוע (ולמסוק) מספיק כוח עודף גם בתרגילים תובעניים - גם עם משטר קולקטיב קצת פחות קפדני. בחרתי להתחיל עם זוויות ראש של +/- 13 מע' בקולקטיב, ו +/- 9 בסייקליק, יחד עם מהירות ראש משוערת (מניסיון - לא נמדד עם מכשיר) ב IDLE של 2600 עד 2700 סל"ד (נק' אמצעית ב 90 אחוז) מתקבל מסוק חזק מאוד שיודע לטוס 4-5 דקות עם צריכה של כ- 3.5 אמפר.
הזנב כמו שכבר ציינתי מתפקד יפה מאוד - והסינרגיה המוכחת של ה GP780 עם ה DS650, מוכיחה את עצמה שוב גם ב X5 בצורה יפה מאוד, ומתמודדת גם בטיסה מהירה.
אני אישית מאוד מרוצה מביצועי הטיסה של המסוק ויחסית לטיסת מבחן (טיסה ראשונה של המסוק), תחושת החיבור שלי איתו טובה יחסית, והוא נותן לי את הביטחון לדחוף אותו קדימה.
אני חוזר שוב לפיסקה שפרטה על מיקום הסוללה וחוסר המקום לסוללת 6 תאים גדולה, עקב גובהו של מגש הסוללה - אז כמו שצויין, ככל הנראה יש צורך בביצוע הסבת גוף בצורה שציינתי. בגמר הטיסה לאחר פירוק החופה לצורך הטענת הסוללה, חיכתה לי הפתעה לא כ"כ נעימה - הסוללה שנמעכה לכיוון המנוע, עקב לחץ מהחופה, השתפשפה במנוע הסובב עד למצב של חשיפת הבידוד המגן לחלוטין. למזלנו יש בקצה הסוללה חיפוי פלסטי שמגן על ההלחמות ועליו טייפ סיבים שסוגר את הכול, וכך נמנע האסון המתבקש - כמו שציינתי אין ברירה, אלא להשתמש בסוללה קטנה יותר, או לבצע את הסבת הגוף. ALIGN אגב ביצעו את אותה ההסבה במסוקי ה 500ESP שלהם ודגם המסוק החדש קיבל שינוי צורה מקדימה, כזה שמאפשר להתקין את הסוללה נמוך יותר, וכפועל יוצא להשתמש בסוללה גדולה יותר - מייל שינוי תכן כבר נשלח ל GAUI....
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33928&stc=1&d=1288218220
מצורף צילום וידאו (מה IPhone שלי - סליחה על האיכות) של טיסת המבחן - המסוק עוד לא בהגבר סופי מבחינת הג'יירו, וניתן לראות רגעים של רגישות יתר פה ושם (האנטינג), אך היה חשוב לי להמחיש את יכולתו הגבוהה של המסוק ולכן המשכתי לטוס כך.
מקווה שנהניתם מהסקירה, תודה לטומי לארסון על תמונותיו היפות (אלו שהשתמשתי).
נתראה בסקירה הבאה....
GAUI X5
אורך כולל עם חופה: 1000 מ"מ
להבי רוטור ראשי: 500-520 מ"מ
גובה כולל: 343 מ"מ
רוחב כללי: 165 מ"מ
להב רוטור זנב: 82 מ"מ
זמן טיסה: 4-5 דקות לסגנון 3D חזק, 2-3 דקות נוספות לסגנון רגוע יותר
משקל "יבש": 1900 גרם עם [כל הציוד - ללא סוללה
יחס גיר עם פיניון מקורי 16 שיניים: 4.07 : 1 : 7.5
סרטון טיסת המבחן:
http://www.youtube.com/watch?v=OS5eTtdY6wQ"]http://www.youtube.com/watch?v=OS5eTtdY6wQ
ותמונות שלו לצד אחיו הקטן מבית GAUI, ה HURRICANE 425 - אחד ממסוקי המתחילים בגודל 500 הזולים והמוצלחים בשוק:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33929&stc=1&d=1288218220
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33930&stc=1&d=1288218220
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33931&stc=1&d=1288218220
wind556
27-10-2010, 23:39:03
אין שום דבר רע באלקטרוניקה של ALIGN, היא אמנם לא ה HIGH END בשוק - אבל עושה את העבודה בצורה סבירה +.
פרט לכך רציתי לקבל השוואה מדוייקת ככל האפשר מבחינת סדרי גודל של עלויות אל מול ה 550, כדי לבחון כדאיות קנייה - לדעתי התשובה היא כן.
ההשוואה מול אלק' של אליין אינה עושה צדק עם המסוק הזה
אחד היתרונות שלו הוא שאתה קונה אותו עם מנוע ובקר יעודיים ומשובחים ביותר, אבל את כל השאר אתה בוחר לבד ולא נאלץ להתפשר על האלק' של אליין שבמסוקים שלהם כופים אותה עליך.
וחוץ מזה, אחלה סקירה. אותי מעניינת ההשוואה הטכנולוגית בין המסוקים כמוצר מוגמר ללא כל קשר לעלויות, מסוק מול מסוק, במה היית בוחר? האם יש נקודות בהם הX5 נראה לך נחות מהטי רקס או ההיפך?
האם שניהם בדיוק באותה רמה?
lior_bar_ami
27-10-2010, 23:53:54
לכל מסוק יש את החוזקות ובאופן צפוי גם את החולשות שלו אל מול המתחרה.
ALIGN כמו ALIGN מייצרת בקו של MASS PRODUCTION ומוכרת בכמויות שאף חברה אחרת לא מוכרת מסיבה מסויימת (ולא רק המחיר המפתה).
מבחינת הנדסת חומרים אני לא חושב שלאחד יש עליונות על האחר - טכנולוגית הם די שונים, מבנה הראש של שני המסוקים שונה, ולכל אחד הקונספט שלו. מי יותר טוב? אני לא חושב שיש כזה, אני חושב שיש יותר מתאים לך בתור מטיס (הרגשת חיבור) - מה שכן ה GAUI מאפשר התאמה סופית טובה יותר PER מטיס, אך הוא לחלוטין דורש ידע יותר מעמיק בכיוונים כדי להגיע לכיוון האידיאלי אליך ושהמסוק יטוס בצורה טובה, לעומת טירקס ששם העסק יותר קל...
אמנם הטסתי את שני הכלים - אך ניסיון רב אין לי על אף אחד מהם ולכן קשה לי לגבש החלטה איתנה לגבי הבחירה שלי. אני אישית מאסתי בכלים זולים, שמאכילים אותי לא מעט מרורים (אגב למען הסר בילבול, קופטר X לא נכנס אפילו למשפט הזה - כן?), ואני מוכן להשקיע מעט יותר כדי לקבל הרבה (וזה הרבה) יותר. האם ה X5 עומד במשוואה שהרגע הצגתי? אני מבטיח לך שאדע בקרוב מאוד....
כרגע הוא מספק את הסחורה ואני מאוד מרוצה מהביצועים שלו - לאורך זמן כרגע מההיכרות שלי עם ALIGN והמראה הרובוסטי של ה X5 לעומת ה 550E, אני מעריך שה 550E יהיה פחות עמיד, ויפתח חופשים גדולים יותר מה X5. אך שוב אני מדגיש, זוהי רק ספקולציה, שכל הבסיס שלה הוא מראה עיניים (שיכול להטעות לפעמים).
wind556
28-10-2010, 00:17:39
תודה על התגובה, היא מאד מובנת לי.
נושא הרובסטיות חשוב ומוכר לי מהגישה ומהבניה של הההוריקאן 550 שלי (שה425 הוא בעצם הקטנה שלו)
אגב, בתמונה של ה425 שלך אני רואה את הגירסה בעלת הTT?
(לפחות לפי החופה)
lior_bar_ami
28-10-2010, 00:20:50
שלילי - גרסאת רצועה, עובד מצויין.
wind556
28-10-2010, 00:39:23
שלילי - גרסאת רצועה, עובד מצויין.
אני יודע שגירסת הרצועה עובד מצויין,גם בניתי כמה וגם יש לי קופסה אחת סגורה מחכה...
אבל החופה שלך אינה זו שבאה עם גירסת הרצועה, זאת החופה שבאה עם ה TT ולכן השאלה
lior_bar_ami
28-10-2010, 00:42:25
השאלה במקום - זו אכן לא החופה המקורית של המסוק.
ויחד עם זאת זה הוריקאן 425 גרסת רצועה :cool:
asafh1
28-10-2010, 08:22:07
אחלה סקירה , תודה רבה
wind556
28-10-2010, 08:58:25
ליאור, הסקירה שלך בוודאות תעשה משהו לתפיסה המקומית .
אתה מכניס לודעת הציבור כך את העובדה שלא רק אליין קיימים....
וכיוון שרוב רוכשי GAUI הטריים הם בעלי ה425 (ומיום ליום נוספים חדשים), נראה לי שהציבור היה מפיק תועלת רבה מכמה מילים גם על הדגם הזה מול ה500 של אליין.
ערכת אחלה סקירה ואחלה שירשור....
lior_bar_ami
28-10-2010, 10:04:27
על זה אני חולק עליך כי כבר הגעת לעלות יתרה מול ה-550 של אליין....
ולהלן הקישור של הקיט של אליין שמוכיח :
http://www.flying-hobby.com/shop/trex-550e-flybar-3d-combo-p-6554.html
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33952&stc=1&d=1288255697
שים לב שגיא,
הטירקס אמנם נמכר בעלות של 725$ לעומת ה- X5 שמגיע ל- 1100$, ז"א 275$ יותר - האמנם?
הסרוו זנב שמגיע עם ה- 550E הוא DS620 - סרוו שיועד במקור ל CYCLIC, לא לזנב. לעומת זאת במחיר שציינתי ל- X5 אתה מקבל DS650, שהוא ה TOP END של ALIGN לזנב.
בקר המהירות שמגיע עם ה- 550E מתאים לזרמים של עד 75A, במידה ותרצה לשדרג מנוע בהמשך - כמו שכולם עושים עם כל המסוקים של ALIGN (החל מ- 250 וכלה ב- 700), תהיה חייב לשדרג בקר. (עלות נוספת של 130$ לבקר "זול" של GAUI, או יותר לבקר "יקר" יותר של החברות המובילות - דוגמאת CC, KONTRONIK וכו')
המנוע שמגיע עם ה- 550E הוא מקורי ALIGN (כן ההוא מהסעיף הקודם שלרוב מחליפים - בד"כ לעקרב, השקעה של עוד 120$), לא ניחן ביעילות גבוהה, וגם מייצר 20W פחות (מוצהר) בהספק המתמשך שלו. ה- GAUI לעומתו מגיע עם SCORPION מקורי וללא צורך בשידרוג כלשהו.
עלות הרכיבים שציינתי בשירשור הם מחירי MAP, ז"א המחירים המוצהרים / מומלצים ע"י היצרנים לשוק, כאלו שכל מטיס יכול לראות באתרים השונים - סביר להניח שניתן לחסוך עלויות אפילו יותר על אותם הרכיבים ע"י פיזור הקנייה מאתרים שונים, ומציאת דילים טובים יותר.
בכל מקרה על הפרש שעומד על 50$~ של סטאפ מול סטאפ, אני חושב שבסופו של יום אין פה מסוק שהוא כדאי יותר לרכישה, גם לא מבחינת עלות/תועלת - למרות החיבה היתרה שלך לטירקס ;)
לגבי מי יותר טוב? כמו שאמרתי לעודד, תאלץ להמתין ולקבל את חוות הדעת שלי בעוד כ 20-30 טיסות...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=33952&stc=1&d=1288255697
שים לב שגיא,
הטירקס אמנם נמכר בעלות של 725$ לעומת ה- X5 שמגיע ל- 1100$, ז"א 275$ יותר - האמנם?
הסרוו זנב שמגיע עם ה- 550E הוא DS620 - סרוו שיועד במקור ל CYCLIC, לא לזנב. לעומת זאת במחיר שציינתי ל- X5 אתה מקבל DS650, שהוא ה TOP END של ALIGN לזנב.
בקר המהירות שמגיע עם ה- 550E מתאים לזרמים של עד 75A, במידה ותרצה לשדרג מנוע בהמשך - כמו שכולם עושים עם כל המסוקים של ALIGN (החל מ- 250 וכלה ב- 700), תהיה חייב לשדרג בקר. (עלות נוספת של 130$ לבקר "זול" של GAUI, או יותר לבקר "יקר" יותר של החברות המובילות - דוגמאת CC, KONTRONIK וכו')
המנוע שמגיע עם ה- 550E הוא מקורי ALIGN (כן ההוא מהסעיף הקודם שלרוב מחליפים - בד"כ לעקרב, השקעה של עוד 120$), לא ניחן ביעילות גבוהה, וגם מייצר 20W פחות (מוצהר) בהספק המתמשך שלו. ה- GAUI לעומתו מגיע עם SCORPION מקורי וללא צורך בשידרוג כלשהו.
עלות הרכיבים שציינתי בשירשור הם מחירי MAP, ז"א המחירים המוצהרים / מומלצים ע"י היצרנים לשוק, כאלו שכל מטיס יכול לראות באתרים השונים - סביר להניח שניתן לחסוך עלויות אפילו יותר על אותם הרכיבים ע"י פיזור הקנייה מאתרים שונים, ומציאת דילים טובים יותר.
בכל מקרה על הפרש שעומד על 50$~ של סטאפ מול סטאפ, אני חושב שבסופו של יום אין פה מסוק שהוא כדאי יותר לרכישה, גם לא מבחינת עלות/תועלת - למרות החיבה היתרה שלך לטירקס ;)
לגבי מי יותר טוב? כמו שאמרתי לעודד, תאלץ להמתין ולקבל את חוות הדעת שלי בעוד כ 20-30 טיסות...
את הוויכוח הזה ניתן להמשיך ללא סוף .....
המחירים שלך אולי תואמים לאתר של הליידירקט (helidriect.com)
כי אם תסתכל באתר של פליינג הובי המחירים קצת פחות ממה שציינת.
ואני מדבר על בקר כגון קאסטל ומנוע של סקורפיון.... ואם תחפש טוב תמצא
גם בהרבה פחות ממה שצינת כמו שאני מצאתי מנוע אליין 91H ב-160$ :eek:
והתמונת מסך נכונה ללקוחות לא רשומים כי לקוח רשום מקבל עוד הנחה......
שלא נדבר על המחירים שאני מקבל שם......
אין ספק שה-X5 עורר בי התענינות אבל לצערי אני אוהד מושבע של אליין
ללא אינטרס עיסקי כזה או אחר..... כי בסופו של יום בשבילי הוא הוכיח את עצמו
בעלותו ובביצועיו..... למרות שכמו שאתה יודע אני אוהב למתוח את הגבולות של המסוקים
שלי לכן אני תמיד משדרג את המנועים במידת הצורך ומוסיף שידרוגים למיניהם.
lior_bar_ami
28-10-2010, 14:55:14
את הוויכוח הזה ניתן להמשיך ללא סוף .....
המחירים שלך אולי תואמים לאתר של הליידירקט (helidriect.com)
כי אם תסתכל באתר של פליינג הובי המחירים קצת פחות ממה שציינת.
ואני מדבר על בקר כגון קאסטל ומנוע של סקורפיון.... ואם תחפש טוב תמצא
גם בהרבה פחות ממה שצינת כמו שאני מצאתי מנוע אליין 91H ב-160$ :eek:
והתמונת מסך נכונה ללקוחות לא רשומים כי לקוח רשום מקבל עוד הנחה......
שלא נדבר על המחירים שאני מקבל שם......
אין ספק שה-X5 עורר בי התענינות אבל לצערי אני אוהד מושבע של אליין
ללא אינטרס עיסקי כזה או אחר..... כי בסופו של יום בשבילי הוא הוכיח את עצמו
בעלותו ובביצועיו..... למרות שכמו שאתה יודע אני אוהב למתוח את הגבולות של המסוקים
שלי לכן אני תמיד משדרג את המנועים במידת הצורך ומוסיף שידרוגים למיניהם.
אתה רק מחזק את הטענה שלי, ונוגד את שלך שגיא...
המחירים שלך אולי תואמים לאתר של הליידירקט (helidriect.com)
כי אם תסתכל באתר של פליינג הובי המחירים קצת פחות ממה שציינת.
לגבי מחיר הקיט של ה 550E - אתה הבאת את הקישור ככה שזה לא רלוונטי (הוא גם ככה נמכר סביב ה 700$). לגבי מחירי האלקטרוניקה של ה- X5, אם המחירים יותר זולים ממה שציינתי הרי שהפרש המחירים בין ה REX ל GAUI אפילו קטן, מה שהופך את קניית ה X5 אפילו לכדאית יותר.
אני אוהד מושבע של אליין
ללא אינטרס עיסקי כזה או אחר
גם לי כרגע אין שום אינטרס עיסקי - שים לב שכל הסקירה היא עניינית, והמחירים של שני המסוקים מוצגים כמחירי MAP, ז"א מחירים שכל צרכן (בלי קשר להנחות כאלו או אחרות) יכול לקנות; לכן ההשוואה מקבלת משנה תוקף ורלוונטית ללא העדפות אישיות כאלו או אחרות (שאתה מעיד בעצמך שמניעות אותך).
בסופו של יום בשבילי הוא הוכיח את עצמו
בעלותו ובביצועיו..... למרות שכמו שאתה יודע אני אוהב למתוח את הגבולות של המסוקים
שלי לכן אני תמיד משדרג את המנועים במידת הצורך ומוסיף שידרוגים למיניהם.
שוב אתה מחזק את הטענה שלי: הדברים שסימנתי באדום הם אוקסימורון מוחלט (ניב ניגודים / אמירה פרדוקסאלית), אתה טוען שהטירקס מבחינתך הוכיח את עצמו בביצועים שלו, ואתה אוהב למתוח את הגבולות של המסוקים שלך - אך מאידך כדי להגיע לזה עם הטירקס (לא היה לך משהו אחר) אתה תמיד משדרג את המנוע (ופועל יוצא גם את הבקר), ואם זה לא מספיק אתה גם מוסיף שידרוגים "למינהם" :).
אתה טוען שהטירקס הוכיח את עצמו בעלות שלו אך שוב כדי להגיע לקצה גבול המעטפת של הפלטפורמה (אני מזכיר לך את הבקר החדש השרוף שלך), אתה נדרש להשקעה כספית נוספת (מנוע/בקר/שידרוגים למינהם) - בסופו של יום העלות הסופית שלו לא רחוקה ממסוק אחר (ולפעמים גם עוברת אותו).
אין פה ויכוח ידידי - העדפות אישיות זה בסדר שיש ותמיד יהיו, ולכן לא קבעתי קביעה חד משמעית על אי אילו מהמסוקים. מאידך, יתרון הכלכליות שהיתה נחלתו הבלעדית של הטירקס - לא קיימת במקרה זה, ויחס העלות/תועלת של שני המסוקים דומה מאוד (אם לא זהה).
להזכירך שאני מחזיק בבעלותי הפרטית 3 מסוקי ALIGN שונים - כשמסוק ה 500 שלי הוא מהמשודרגים בעולם אם לא הכי משודרג, אך כדי שהוא יטוס בצורה שהוא טס אני מושקע עליו מעל 8000 ש"ח (אני לא אתחיל בכלל לדבר על ה 700E), כך שאובייקטיביות במקרה הזה היא בדיוק שמי השני.
למי שמסתפק (וזו פשרה מ-ו-ח-ל-ט-ת, בדיוק כמו לקנות קופטר X לצורך העניין) באלקטרוניקה הבסיסית (בקר/מנוע) של הטירקס, ורמת ההטסה שלו עומדת בסינרגיה מלאה עם מנוע חלש מהמתחרים על כל השלכותיו - אין לי שום ספק שהוא ימצא את הטירקס (על כל דגמיו 250-700) כחבילה המשתלמת ביותר הקיימת בשוק כיום. למי שיודע מראש שישדרג א' ב' ג' קיימת עוד אופציה, חדשה, בדמות מסוק 550 שנכנס למשוואה - נכנס(!), לא מנצח אותה בצורה חד משמעית.
lior_bar_ami
28-10-2010, 15:35:42
:confused::confused:
MDreamer
28-10-2010, 15:42:40
אחלה סיקרה ליאור.
lior_bar_ami
28-10-2010, 15:56:33
תודה לכל המפרגנים!
אתה רק מחזק את הטענה שלי, ונוגד את שלך שגיא...
שוב אתה מחזק את הטענה שלי: הדברים שסימנתי באדום הם אוקסימורון מוחלט (ניב ניגודים / אמירה פרדוקסאלית), אתה טוען שהטירקס מבחינתך הוכיח את עצמו בביצועים שלו, ואתה אוהב למתוח את הגבולות של המסוקים שלך - אך מאידך כדי להגיע לזה עם הטירקס (לא היה לך משהו אחר) אתה תמיד משדרג את המנוע (ופועל יוצא גם את הבקר), ואם זה לא מספיק אתה גם מוסיף שידרוגים "למינהם" :).
שכחת והשמטת כמה דברים.....
1. הבקר שלי נשרף כתוצאה מתכנות לא נכון....
2. המשכתי להטיס עם בקר של אליין רק עם מנוע אחר (כי ידוע שהדגם שהיה לי בעייתי)
כיום לפי מספר אנשים שחוו דעתם על המנועים של אליין ואם אינני טועה אף אתה
עושים את העבודה יפה אלא אם כן אתה רוצה עוד כוח.....
4. חולי 3D כמוני וכמוך תמיד ירצו יותר וישדרגו.... לעומת המטיס הבסיסי !
5. הקיט של אליין כפי שהוא מספיק וכעובדה הטירקס 450 פרו שלי לשעבר....
6. עובדה נוספת הטירקס 700 שלי שמגיע אליין קומפלט....
7. השידרוגים האלו הינם מכוח הבחירה ולא הצורך !
אני משתדל לרשום דברים מנוגדים במיוחד שאני בתקופה של ה"טיפולים" בחשמל :)
בשורה התחתונה יצאת בהצהרה. נראה לכמה זמן היא תחזיק......:p
היום יצא לי לראות את המסוק הזה אצל ליאור, נראה מרשים ביותר.
lior_bar_ami
29-10-2010, 01:25:42
שכחת והשמטת כמה דברים.....
1. הבקר שלי נשרף כתוצאה מתכנות לא נכון....
2. המשכתי להטיס עם בקר של אליין רק עם מנוע אחר (כי ידוע שהדגם שהיה לי בעייתי)
כיום לפי מספר אנשים שחוו דעתם על המנועים של אליין ואם אינני טועה אף אתה
עושים את העבודה יפה אלא אם כן אתה רוצה עוד כוח.....
4. חולי 3D כמוני וכמוך תמיד ירצו יותר וישדרגו.... לעומת המטיס הבסיסי !
5. הקיט של אליין כפי שהוא מספיק וכעובדה הטירקס 450 פרו שלי לשעבר....
6. עובדה נוספת הטירקס 700 שלי שמגיע אליין קומפלט....
7. השידרוגים האלו הינם מכוח הבחירה ולא הצורך !
אני משתדל לרשום דברים מנוגדים במיוחד שאני בתקופה של ה"טיפולים" בחשמל :)
בשורה התחתונה יצאת בהצהרה. נראה לכמה זמן היא תחזיק......:p
שגיא ידידי - לא שכחתי ולא השמטתי...
1. אתה טוען שהבקר שלך נשרף כתוצאה מתכנות לא נכון - אני טוען שזה (ותסלח לי) קישקוש בלבוש, המסוק מוצהר עם טווח קולקטיב של 27 מע', ז"א 13.5 מע' מקס' לכל כיוון. אין שום איזכור / אזהרה / המלצה לא להגיע לטווה המקס', רק הערת שוליים שאומרת שזוויות קולקטיב גבוהות מידי יקצרו את זמני הטיסה ויובילו לתוצאות פחות טובות מבחינת ביצועי המנוע - שום איזכור על שריפת בקר.
2. לשם הבהרה, אני אינני מטיס עם בקר או מנוע של ALIGN באף אחד ממסוקי, ואפילו ה 450 הקטן שיש לי בבית מצויד בבקר של CC ומנוע סקורפיון - מה לעשות צריך להכיר גם בחולשות של מה שאתה אוהב, אלקטרוניקה היא (עוד לא) הצד החזק של מסוקי ALIGN.
3. חסר לך הסיפרה 3 :D
4. זה בדיוק מה שאני טוען - רק שה GAUI שלשמו נפתח שירשור זה, מגיע מהקופסא READY TO RACE עם המנוע החזק שלו ובקר שנותן מספיק יתירות אמפרית גם אם לא עומד בכל 100 האמפרים המוצהרים...
5. הטירקס 450 פרו שלך לא מוכיח שום דבר - הקיט של ALIGN ממש לא טוב כמות שהוא, ואני יכול לתת לך לא מעט אנשים שסבלו לדוגמא מהסרוואים של ה PRO, ונשרפו להם גם חדשים...
6+7. גם זו לא עובדה - ונתראה בהמשך כשתתחיל לשדרג חלקים בו, החל מהקלאצ' שהוא חלק חובה (המקורי נדפק ממש מהר), דרך ברגים (נוראיים!!) וכלה בתומכי פוש-רוד זנב, מיסבים, גריפים זנב, ועוד ועוד.... כמו שאתה רואה ישנם שידרוגים שהם כן כורח המציאות ולא רק הרצון גם בטירקס 700, תאמין לי שאני לא מגזים - ואני מזמין אותך (אך בעיקר לא ממליץ) לגלות בעצמך.
אין פה שום ויכוח שגיא, ושום הצהרה - שים לב שלא לקחתי צד או המלצתי על מסוק זה או אחר. אני עצמי מחזיק 3 טירקסים ונהנה מאוד להטיס אותם - עם ה 700 החשמלי שיש לי, ה LOGO600 שבתהליך, וה GAUI, לא אוותר בשום אופן על ה 700N שלי! אך יחד עם זאת יש להכיר שיש מגבלות למסוק הזה, לקבל אותן ולטפלן כדי להנות מכלי עם פוטנציאל באמת טוב.
שוב במירוץ דגמי ה- 550: GAUI Vs. Align, כרגע אין מבחינתי מנצח - וזו ההצהרה הגדולה שלי, היא בעיקר גדולה כי הפייבוריט המוחלט, הטירקס, הוא כבר לא כ"כ פייבוריט מוחלט And It's anybody's game now..
עמיתפורת
29-10-2010, 05:20:13
סקירה טובה ונראה מסוק מעניין...
wind556
29-10-2010, 06:35:39
ליאור, אתה רק מחזק את מה שאני רואה כל הזמן מנסיון (מועט יחסית לשלך) .
מעולם לא טענתי שאליין גרועים, אבל הקפדתי כל הזמן לאמר שהאלק' שלהם אינה "סוף הדרך" אלא פשרה בינונית, ולעיתים גם פשרה גרועה ,כמו הסרוואים של הפרו למשל- או כמו הג'יירו 750-780 שאינו אמין, או כמו שמנוע + בקר של טורנג'י הכי זולים עולה על המנוע המקורי מכל הבחינות, שלא לדבר על (שוטים ו) עקרבים
ואם האיכות המכאנית של הX5 אינה נופלת, או אולי אפילו עולה על אליין, נשאר לך לאבזר את זה כאוות נפשך- להבדיל מהאילוץ של אליין בעיסקאות הקומבו-ולקבל בדיוק את מה שאתה צריך ורוצה ללא פשרות ולשלם רק פעם אחת ולא פעמיים כמתבקש באליין.
ואגב,לאחרונה נחת על שולחני T REX 550 FBL, ואני חייב לאמר שהתרשמתי ממנו יותר מאשר כל דגם אחר של אליין....
lior_bar_ami
29-10-2010, 11:26:59
חולק עליך עודד,
ה 780 וה 750 של אליין ג'יירואים מעולים, עם יכולות גבוהות מאוד - בדיוק באותה מידה של הספארטן שאתה נוהג להמליץ עליו.
לא מצאתי איזה שהוא חיסרון ברור לעין שניתן להצביע עליו בבירור ב 780, והוא יתאים לכל משתמש (כולל משתמשי הקצה).
גם ההשוואה השנייה שלך לא רלוונטית כלל - ובקר סיני של טורינג'י לא משתווה ברמת האמינות שלו לבקר של ALIGN, כמו כן מנוע מקביל סיני נציל הרבה פחות ממנוע של ALIGN ולא חושב שעולה עליו בשום בחינה - ישנם מנועים אחרים בשוק, איכותיים יותר, אך עלותהם גבוהה בהרבה ממנוע סיני (טורינג'י וחבריו).
שוב, אני מאסתי בציוד הזול הזה שבסוף עולה לך 3.. 4.. ואפילו 5 פעמים - כמו שקופטר X אפילו לא עלה על דל שפתי כבסיס להשוואה (ויש להם מסוק 500), כך גם לא אלקטרוניקה סינית...
האלקטרוניקה של ALIGN לא הכי טובה זה נכון, ויש מס' ספציפי של רכיבים שאני אישית לא הייתי מתקין על מסוקי - אך כמו שחברי ציקי ביטא את זה בצורה הטובה ביותר (בשרשור אחר), ALIGN ביססו להם מקום חזק בחלק העליון של האמצע והם מתכוונים להישאר שם, ולכן רובו המוחלט של הציוד שלהם מעולה לרוב המטיסים.
אפשר לדעת איזו אלקטרוניקה של אליין לא היית מרכיב על המסוק ?
wind556
29-10-2010, 12:19:23
חולק עליך עודד,
ה 780 וה 750 של אליין ג'יירואים מעולים, עם יכולות גבוהות מאוד - בדיוק באותה מידה של הספארטן שאתה נוהג להמליץ עליו.
לא מצאתי איזה שהוא חיסרון ברור לעין שניתן להצביע עליו בבירור ב 780, והוא יתאים לכל משתמש (כולל משתמשי הקצה).
גם ההשוואה השנייה שלך לא רלוונטית כלל - ובקר סיני של טורינג'י לא משתווה ברמת האמינות שלו לבקר של ALIGN, כמו כן מנוע מקביל סיני נציל הרבה פחות ממנוע של ALIGN ולא חושב שעולה עליו בשום בחינה - ישנם מנועים אחרים בשוק, איכותיים יותר, אך עלותהם גבוהה בהרבה ממנוע סיני (טורינג'י וחבריו).
שוב, אני מאסתי בציוד הזול הזה שבסוף עולה לך 3.. 4.. ואפילו 5 פעמים - כמו שקופטר X אפילו לא עלה על דל שפתי כבסיס להשוואה (ויש להם מסוק 500), כך גם לא אלקטרוניקה סינית...
האלקטרוניקה של ALIGN לא הכי טובה זה נכון, ויש מס' ספציפי של רכיבים שאני אישית לא הייתי מתקין על מסוקי - אך כמו שחברי ציקי ביטא את זה בצורה הטובה ביותר (בשרשור אחר), ALIGN ביססו להם מקום חזק בחלק העליון של האמצע והם מתכוונים להישאר שם, ולכן רובו המוחלט של הציוד שלהם מעולה לרוב המטיסים.
כנראה שהנסיון שלנו שונה
אני אישית נתקלתי בלפחות 6-7 מקרים שהג'יירואים של אליין כשלו וחדלו לתפקד לרגעים, ולעיתים להרבה יותר מרגעים.
אין ספק שכשהם עובדים הם עובדים מצויין, אבל איבדתי את תחושת האמינות שלהם.
לגבי מנוע ובקר,הבקר של אליין לא איכזב אף פעם, אבל המנועים למרות היותם טובים, לא נתנו מאומה יותר מהסידרה החדשה של טורנג'י שעולה פחות מחצי, לא מבחינת כוח (הטורנג'י חזק יותר) ולא מבחינת זמן סוללה (מאד דומה בשניהם)
ואם כבר מדברים על ג'ירו, האם יש אחד כזה שתוכל לאמר שהוא יותר טוב מהספרטן בצורה מובהקת?
אפשר לדעת איזו אלקטרוניקה של אליין לא היית מרכיב על המסוק ?
נתחיל מהסוללות, אליין לא מייצרים אותן אבל הן פשוט לא אמינות.
לא הייתי משתמש בסוללות של אליין לא למקלט ולא למנועים גם אם הן חדשות, הן סובלות מבלאי מואץ ביחס לסוללות הסיניות וסובלות מבעיית אמינות קשה ביותר.
תמיד יהיו אלו שיגידו שקיבלו סוללה שהיא טובה מאד וכבר עובדים איתה לאורך זמן, מה לעשות שבכל כלל יש יוצא מן הכלל.
lior_bar_ami
29-10-2010, 22:38:56
אפשר לדעת איזו אלקטרוניקה של אליין לא היית מרכיב על המסוק ?
נתחיל מהסוללות, אליין לא מייצרים אותן אבל הן פשוט לא אמינות.
לא הייתי משתמש בסוללות של אליין לא למקלט ולא למנועים גם אם הן חדשות, הן סובלות מבלאי מואץ ביחס לסוללות הסיניות וסובלות מבעיית אמינות קשה ביותר.
תמיד יהיו אלו שיגידו שקיבלו סוללה שהיא טובה מאד וכבר עובדים איתה לאורך זמן, מה לעשות שבכל כלל יש יוצא מן הכלל.
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
כנ"ל לגבי סדרת הסרוואים מיני שלהם - אחוז כשל מאוד גבוה, אפילו ה- HS65 הישנים ו"הנחותים" כבר עדיפים עם רמת אמינות הרבה יותר גבוהה...
לגבי מסוקים יותר גדולים, הייתי מעדיף בכל יום שילוב של בקר CastleCreations עם מנוע Scorpion מאשר הבקר/מנוע המקורי שמגיע עם הקיטים של ALIGN - אלו המקוריים עובדים חם (לא נציל) על קצה המעטפת כל הזמן וכפועל יוצא מספקים את התמורה (המוגבלת) לטווח קצר מאוד שלאחריו הם או נחלשים משמעותית או נשרפים...
מע' ה 3G שלהם אמנם עושה את העבודה - אך אם אני צריך להשוות אותה למע' גרמנית מקבילה, אין כלל בסיס להשוואה והיא נחותה ממנה בכמה רמות..
ככלל כמו שציינתי קודם לכן - כראה שאחוז לא קטן בעם (אולי אפילו רוב) ימצא את הקיטים של ALIGN כמעל למספיקים לו, למרות בעיית האמינות של רכיבים מסויימים. אחוז אחר, די גדול, ימצא את עצמו מתוסכל מהכבילה של ALIGN לקומבואים מושתתי מוצרי ALIGN - כשקניית קיט בלבד לא משתלמת מחד (קרוב לקומבו), וקניית אלקטרוניקה נוספת איכותית יותר מעלה את מחיר הקנייה של המסוק בעשרות אם לא מאות אחוזים (מתקרב לקיטים של מסוקים אחרים - איכותיים יותר). ישנו אחוז נוסף (מאוד קטן) של אנשים שפשוט ימצאו את ALIGN לא מתאימים להם ומלכתחילה יקנו מסוק אחר לא מבית ALIGN.
lior_bar_ami
29-10-2010, 23:00:18
כנראה שהנסיון שלנו שונה
אני אישית נתקלתי בלפחות 6-7 מקרים שהג'יירואים של אליין כשלו וחדלו לתפקד לרגעים, ולעיתים להרבה יותר מרגעים.
אין ספק שכשהם עובדים הם עובדים מצויין, אבל איבדתי את תחושת האמינות שלהם.
לגבי מנוע ובקר,הבקר של אליין לא איכזב אף פעם, אבל המנועים למרות היותם טובים, לא נתנו מאומה יותר מהסידרה החדשה של טורנג'י שעולה פחות מחצי, לא מבחינת כוח (הטורנג'י חזק יותר) ולא מבחינת זמן סוללה (מאד דומה בשניהם)
ואם כבר מדברים על ג'ירו, האם יש אחד כזה שתוכל לאמר שהוא יותר טוב מהספרטן בצורה מובהקת?
לא מתוך זילזול חלילה או ניסיון להוכיח למי יש יותר גדול, אך אני סבור שיצא לי להתעסק עם מעט יותר GP750/780 ממך וסגנון ההטסה שלי הוא קצת יותר אגרסיבי - ופרט למקרה אחד של ג'יירו שלא תפקד לאחר התרסקות קשה מאוד, מעולם לא נתקלתי בג'יירו שחדל לתפקד לרגעים. לזכות זה שלא תפקד אחר ההתרסקות יאמר שראיתי ג'יירואים נוספים של חברות נוספות גם כן באופן "מאוד מפתיע" לא שורדים התרסקויות קשות... ;)
אני מניח (זה מה שנותר לי כרגע) שאי התפקוד של הג'יירו ככל הנראה נבע מבעיית כיוון ו/או התקנה שגוייה - כאשר פעם הבאה אתה נתקל בג'יירו כזה שמפסיק לתפקד, אשמח אם תסריט את זה בוידאו בצירוף הכיוון שלך לג'יירו. כל סלולרי פשוט מצוייד היום במצלמה כזו - כך שהמשימה לא קשה מידי.
לגבי השאלה שלך האחרונה - כיום, בעידן בו רכיבי ה MEMS שבג'יירו מספיק בוגרים, רוב אם לא כל מע' הג'יירו (אני מדבר על ה- TOP END) הקיימות בשוק מתפקדות מעולה ויספקו כל צורך של מטיס מתחיל ומתקדם כאחד. ההשוואה מול הספארטן פשוט לא קיימת מאחר והוא לא מתעלה בביצועיו ברמות חרגיות, אך גם לא נופל בכלום לעומת מתחריו.
אם אתה מחפש מע' זנב שטובה בצורה מובהקת ומורגשת מהספארטן או ממע' ג'יירו אחרות מקבילות הקיימות בשוק (לדוג' GY520, MINIG, GP780 וכו') - תנסה את המיקאדו VBAR/MINI! פשוט זנב מעולם אחר, נעילה ואינטגרציה כמו שהמע' הזו נותנת, לא תקבל משום מע' ג'יירו זנב אחרת.
Chen Zarfati
04-11-2010, 11:51:32
ליאור יש לך אולי סרטון עדכני יותר, תפרגן במשהו עם איכות טובה
wind556
04-11-2010, 12:03:54
לא מתוך זילזול חלילה או ניסיון להוכיח למי יש יותר גדול, אך אני סבור שיצא לי להתעסק עם מעט יותר GP750/780 ממך וסגנון ההטסה שלי הוא קצת יותר אגרסיבי - ופרט למקרה אחד של ג'יירו שלא תפקד לאחר התרסקות קשה מאוד, מעולם לא נתקלתי בג'יירו שחדל לתפקד לרגעים. לזכות זה שלא תפקד אחר ההתרסקות יאמר שראיתי ג'יירואים נוספים של חברות נוספות גם כן באופן "מאוד מפתיע" לא שורדים התרסקויות קשות... ;)
אני מניח (זה מה שנותר לי כרגע) שאי התפקוד של הג'יירו ככל הנראה נבע מבעיית כיוון ו/או התקנה שגוייה - כאשר פעם הבאה אתה נתקל בג'יירו כזה שמפסיק לתפקד, אשמח אם תסריט את זה בוידאו בצירוף הכיוון שלך לג'יירו. כל סלולרי פשוט מצוייד היום במצלמה כזו - כך שהמשימה לא קשה מידי.
לגבי השאלה שלך האחרונה - כיום, בעידן בו רכיבי ה MEMS שבג'יירו מספיק בוגרים, רוב אם לא כל מע' הג'יירו (אני מדבר על ה- TOP END) הקיימות בשוק מתפקדות מעולה ויספקו כל צורך של מטיס מתחיל ומתקדם כאחד. ההשוואה מול הספארטן פשוט לא קיימת מאחר והוא לא מתעלה בביצועיו ברמות חרגיות, אך גם לא נופל בכלום לעומת מתחריו.
אם אתה מחפש מע' זנב שטובה בצורה מובהקת ומורגשת מהספארטן או ממע' ג'יירו אחרות מקבילות הקיימות בשוק (לדוג' GY520, MINIG, GP780 וכו') - תנסה את המיקאדו VBAR/MINI! פשוט זנב מעולם אחר, נעילה ואינטגרציה כמו שהמע' הזו נותנת, לא תקבל משום מע' ג'יירו זנב אחרת.
ליאור, אנחנו לא מנסים להוכיח למי יש וכו' ;) , זה שירשור מכובד ומפרה ביותר וכנ"ל גם רמת הדיון בו.
את מקרי הכשל בג'יירואים של אליין ראיתי פעמיים אצלי, בטיסת ריחוף הכי פשוטה שאפשר, ואפילו פעם אחת על הקרקע לפני ההמראה, וגם המקרים האחרים (לא אצלי), פשוט הג'יירו חדל לתפקד לכמה שניות.
אין לי ספק שאין לזה קשר להתקנה וכיוונים.
מה שכן, כשהג'יירואים האלו עובדים, הם בהחלט מספקים את הסחורה, אבל את תחושת חוסר האמינות קשה למחוק.
ב TREX PRO שלי היה כשל ג'יירו למשך שניות ספורות, פעם אחת בלבד, לא שיניתי כלום ומאז הוא טס המון בלי שום בעייות ועובד נפלא.
כשל שלא גיליתי את מקורו מדאיג אותי יותר מכשל שהסיבה ידועה.
לעניין המיקאדו, לא הבנתי אותך. אתה מתכוון למערכת הFBL שלהם? או שיש להם ג'יירו בנפרד מהמערכת?
אשמח אם תשים קישור (לא למערכת, לג'יירו נפרד)
lior_bar_ami
04-11-2010, 13:57:37
ושוב, אני תמהה מאוד לגבי מה שאתה כותב - לא שאני טוען שאתה משקר חלילה, רק שאולי היתה לך תקלה בכיוון / כיול / איפוס של הג'יירו / מקלט, או אולי אפילו הפרעה / השראה כזו או אחרת שגרמה לתופעה שראית (לדוג' ג'יירו 401 שמותקן מעל סרוואים 8717 על טירקס 600 בתושבת הקידמית - מקבל השראה מהסרוואים ומבצע תנועות לא רצוניות).
כמובן שתקלת BATCH תמיד תיתכן, ובכל תהליך QA יש גם אחוזי כשל ומוצרים פגומים שיוצאים לשוק - ויתכן שאתרע מזלך ונפלת על רכיב כזה.
לעניין המיקאדו - מדובר על מע' ה FBL שלה, שמציודת בג'יירו זנב (כחלק מהאינטגרציה הכללית של מע' 3 צירים) מהטובים בעולם, אם לא הכי טוב (בוודאות טוב מג'יירו זנב קונבנציונאלי - אך כיום נושפות בעורפה של ה Vbar מע' FBL נוספות, עם יכולות זנב מרשימות מאוד).
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.