צפייה בגרסה מלאה : נתונים מנטור - setup קצת שונה
mixerfix
26-11-2010, 19:23:35
יחרב ביתם של הגרמנים הללו. בניתי את המנטור שלי היום. אפס מאמץ.
בגדול - נשאר לשים את הפושרודים ולחבר מנוע... ופה הבעיה. יש לי שני מנועים אפשריים: 3548-1100 ו- 4260-500. אני מעדיף את השני ממספר סיבות - העיקרית חוסר צורך לקדוח את המנשא מנוע אפילו - לא מעדיף. בוחר :-).
:)
אני אעדכן עם המשך הבניה.
מרק
אייל שפירא
26-11-2010, 19:42:54
אם תשים מנוע 500kv, בכמה תאים אתה מתכנן להפעיל אותו?
mixerfix
26-11-2010, 19:46:30
4-5
Boogle
26-11-2010, 20:56:09
אוי למשקל אוי.... כמה כבד יהיה 5 תאים? או 4 תאים?? הטיסן הזה טס מעולה על 3 תאים אז למה להציק לו??
mixerfix
27-11-2010, 05:32:13
ל-3 תאים, אצטרך לקדוח (מה שאני לא רוצה לעשות)...
דניאל דקל
27-11-2010, 07:22:39
אני מטיס עם 4 תאים. טס מעולה.
לך על ה 4260-500
mixerfix
27-11-2010, 08:15:23
דניאל - עם איזה פרופ ומנוע?
מרק
mixerfix
27-11-2010, 14:31:20
אוקי - משקל "יבש" (ללא סוללה) - 1500 גרם. סוללה שוקלת 600 גרם.
סה"כ 2100 גרם. ז"א, 5 ליברות. 375 וואט לפני חישובי יעילות. 650 וואט ב- 80% יעילות.
אני מצפה לראות מהמנוע כ- 670 וואט בפרופ' 15x8.
אני צריך פרופ:)
Boogle
27-11-2010, 16:24:06
לי יש תחושה שחרגת מכוונת המתכנן.
אספר סיפור ותחליט לבד:
כלי טייס מתוכנן למעטפת טיסה מסויימת, עכשיו נניח שנתקין לו מנוע גדול יותר (וגם חזק יותר).
למנוע הגדול יותר נתקין גם סוללה גדולה יותר (כי צריך זמן טיסה סביר)
בסה"כ הרווחנו משקל נוסף שמעלה את עומס הכנף ובסבירות גבוהה מרכז כובד קצת קדמי מהמתוכנן.
לצורך קיזוז הטיסה עם עודף המשקל והמנוע המוגדל קיזזנו יחסית לUP יותר מהרגיל.
בנוסף , המנוע הגדול "הציע" לנו פרופ בקוטר גדול המייצר "שטף אוויר" בקוטר גדול יותר במצב סטטי.
השילוב הנ"ל מוליד תופעה חדשה : שטף האויר על הגה הגובה המקוזז לUP מרים לנו את האף למרות שיש הטיה למנוע כלפי מטה.
מה קורה? נלחמים בזה, יש גבול להטיה, ואז מתחילים להוסיף מיקסים של מצערת ->הגה גובה.
האף הכבד והכלי הכבד יותר גולשים מהר יותר בהורדת מצערת ובכלל הטיסן מתחיל להתנהג כמשקולת מעופפת......
ובנוסף, הפרופ הגדול הנ"ל מייצר לנו תגובות מצומדות במישורי הגלגול והסבסוב....
בקיצור- אתה מקבל כלי שמתנהג מוזר , לא נותן לך את תחושת היציבות המתבקשת מכלי כזה (טריינר משופר סה"כ) וחוסר הנאה מלא.
ותחשוב על זה בבית תוך כדי התקנת מערכת האוברפאוור שלך....
(כל שכתבתי מניסיון שלי מהשבועיים האחרונים בכיול הקאב שלי).
לסיכום, בתעופה , לא תמיד עובד כלל ראשון בכלכלה "יותר עדיף על פחות".
תתחדש:)
mixerfix
27-11-2010, 16:52:38
עם כל הכבוד - המנטור אמור להיות 2 קילו. אני חורג ב- 5%!
נכון ה-מנוע יותר כבד, אבל אני מקבל בערך אותו כח, ב- RPM יותר נמוך.
להחליף אני יכול תוך יום (אם לא התרסקתי :-))....
מרק
שמוליק ג
06-12-2010, 20:59:33
מרק
איזה סרוואים ואיזה בקר אתה משתמש?
מצטרף לשאלה לדניאל - איזה מנוע ואיזה פרופ
תודה
שמוליק
mixerfix
06-12-2010, 21:19:51
Hi.
Aileron Servos - Arrowind AWD-316 (also can use Hitec HS-82/81 or Turnigy 1116).
Rudder/Elevator Servos - Futaba S3001
Engine - Turnigy C4260-500
ESC - Turnigy Plush 80A
Battery - Rhino 4S1P 3700mAh and Zippy 4S1P 5000mAh
Receiver (not that I care about weight at this moment) - Futaba R149
Prop - APC 15x8
AUW - ~2.1kg
Approx expected power - 650W (UNDER-PROPPING on purpose)
Ground clearance - > 2"
Can easily go to 16" prop if I want.
mixerfix
06-12-2010, 21:41:00
PS - will probably test fly on Friday
Boogle
07-12-2010, 00:05:43
PS - will probably test fly on Friday
I wouldn't rely on that
http://www.windguru.cz/int/index.php?go=1&lang=eng&wj=knots&tj=c&odh=5&doh=22&fhours=180&vs=1&sc=308
mixerfix
07-12-2010, 05:14:23
מה זה? אין לאיש הזה מצפון? אני רוצה test flight!
שמוליק ג
07-12-2010, 07:08:42
לא נעים לו שהטסט פלייט הזה יהיה ה Last Flight .....
תודה על הסטאפ
שמוליק ג
07-12-2010, 14:45:40
מרק
שאלה נוספת - האם המנוע מתלבש על הפיירוול ואין צורך לקדוח חורים?
הכוונה כמובן למנוע שעליו המלצת
תודה
שמוליק
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.