התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון מחמם פלג אוטומטי



ronmen
22-02-2011, 14:19:06
חדש אצל הסיני - מחמם פלג המחובר קבוע ונשלט ע"י מפסק + ניתוק אוטומטי אחרי 15 שניות חיבור

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14840

למישהו יש ניסיון עם זה? עם משהו דומה? מה אתם אומרים?

tomer_inbar
22-02-2011, 15:43:12
אההה, אז זה התפקיד שלו, לא הבנתי למה הוא משמש...:D
בהחלט יכול להקל על רצף ההנעה (ללא שימוש בבוסטר).

igalr
22-02-2011, 16:51:14
אההה, אז זה התפקיד שלו, לא הבנתי למה הוא משמש...:D
בהחלט יכול להקל על רצף ההנעה (ללא שימוש בבוסטר).

מומלץ מאוד .
יש לי כזה של ALIGN על סאייטו 125 ופשוט תענוג , בנוסף לשיפור בבטיחות כי פעולת שחרור הבוסטר היא דיי מסוכנת.

tomer_inbar
22-02-2011, 17:31:13
הזמנתי.

flatspin
22-02-2011, 17:32:01
אך תזדרז. חסר במלאי
:) :) :)

tomer_inbar
22-02-2011, 17:35:34
אך תזדרז. חסר במלאי
:) :) :)

הזמנתי בכל מקרה, כשזה יכנס למלאי ישלחו לי.

igalr
22-02-2011, 18:16:00
שים לב שהחיבור לפלאג הוא באמצעות קרוקודיל מאוד מעצבן .(כך זה גם במנגנון של ALIGN)
בטיסן חיפה מוכרים מאריכים לפלאג המיועדים לטיסנים בהם אין גישה למנוע עקב חיפוי קאול או במסוקים וגם ראש הפלאג הוא מאוד איכותי המחיר הוא כמה עשרות שקלים כך שתבדוק איתם או חפש ברחבי הרשת להזמין עד שיחזור למלאי המוצר של הסיני האוסטראלי.

ronmen
23-02-2011, 06:38:54
שים לב שהחיבור לפלאג הוא באמצעות קרוקודיל מאוד מעצבן .(כך זה גם במנגנון של ALIGN)
בטיסן חיפה מוכרים מאריכים לפלאג המיועדים לטיסנים בהם אין גישה למנוע עקב חיפוי .

תוכל בבקשה לשים לינק או תמונה למאריך הזה?

ronmen
23-02-2011, 06:40:44
מישהו יודע כמה זרם הקטנצ'יק הזה מושך?
אני לא רוצה לשים אותו על הבטריה של המקלט/סרבוים ואני מחפש בטריה מתאימה.

תודה,

רון.

zx9rr
23-02-2011, 07:38:07
המיוחד במוצר הזה : שהוא יודע לעבוד עם lipo . רצוי לחבר סוללה ניפרדת ולא להיתחבר לסוללה של המקלט.
צריכת זרם של הפלג בסביבות 2A

igalr
23-02-2011, 09:10:50
המיוחד במוצר הזה : שהוא יודע לעבוד עם lipo . רצוי לחבר סוללה ניפרדת ולא להיתחבר לסוללה של המקלט.
צריכת זרם של הפלג בסביבות 2A

זה נכון שצריכת הזרם של פלאג הוא בסביבות 2A
אבל צריכת הזרם של המעגל מהסוללה הוא הרבה יותר נמוך בערך 0.5.
פלאג בטיסן צריך 1V-2V כדי להתחמם כפועל יוצא של ההתנגדות הפנימית הזרם הוא כ 2A-1A
כלומר צריך להשקיע 1W-6W כדי לחמם פלאג במנוע ניטרו .
מתח המקלט הוא כ5V כלומר צריך למשוך 0.2A - 1A כדי לספק את ההספק הדרוש לחימום
כל המספרים הם בקירוב מספק כדי להבין חימום הפלאג שקול פחות או יותר לפעולה של סרוו בעומס כך שאין מה לדאוג במיוחד לאור העובדה שכשנפעיל את מחמם הפלאג שאר הסרווים לא יהיו בעומס.

ronmen
23-02-2011, 09:44:31
זה נכון שצריכת הזרם של פלאג הוא בסביבות 2A
אבל צריכת הזרם של המעגל מהסוללה הוא הרבה יותר נמוך בערך 0.5.
פלאג בטיסן צריך 1V-2V כדי להתחמם כפועל יוצא של ההתנגדות הפנימית הזרם הוא כ 2A-1A
כלומר צריך להשקיע 1W-6W כדי לחמם פלאג במנוע ניטרו .
מתח המקלט הוא כ5V כלומר צריך למשוך 0.2A - 1A כדי לספק את ההספק הדרוש לחימום
כל המספרים הם בקירוב מספק כדי להבין חימום הפלאג שקול פחות או יותר לפעולה של סרוו בעומס כך שאין מה לדאוג במיוחד לאור העובדה שכשנפעיל את מחמם הפלאג שאר הסרווים לא יהיו בעומס.

אני חושב שסוללה נפרדת עדיפה גם מהטעם של פריקה, לא כיף לגלות (באויר :eek:) שכמה נסיונות התנעה קודמים גמרו לך את הסוללה של הסרווים

אז לפי החישוב נראה שסוללה 2 תאים (האלמנט יכול לקבל מתח כזה לפי הנתונים) 800mAh 20C
אמורה לעשות את העבודה מכיוון שמדובר בפיקים של חימום ?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6786

igalr
23-02-2011, 10:12:31
באמת לא נעים לגלות דבר כזה באוויר.
עכשיו כל שנותר לך הוא לבדוק בכמה יתקצר זמן הטיסה שלך בהנחה שעשית נניח 40 נסיונות הנעה אני בכוונה מגזים.

אבי סירוטה
23-02-2011, 12:28:32
זה נכון שצריכת הזרם של פלאג הוא בסביבות 2A
אבל צריכת הזרם של המעגל מהסוללה הוא הרבה יותר נמוך בערך 0.5.
פלאג בטיסן צריך 1V-2V כדי להתחמם כפועל יוצא של ההתנגדות הפנימית הזרם הוא כ 2A-1A
כלומר צריך להשקיע 1W-6W כדי לחמם פלאג במנוע ניטרו .
מתח המקלט הוא כ5V כלומר צריך למשוך 0.2A - 1A כדי לספק את ההספק הדרוש לחימום
כל המספרים הם בקירוב מספק כדי להבין חימום הפלאג שקול פחות או יותר לפעולה של סרוו בעומס כך שאין מה לדאוג במיוחד לאור העובדה שכשנפעיל את מחמם הפלאג שאר הסרווים לא יהיו בעומס.

החישובים נכונים אבל לא רלוונטים לעובדה כי:
1-למען בטיחות טיסה אתה לא רוצה שהמקלט\סרוואים יהנו ממשהו שהוא פחות ממתח מלא ורציף.
2- הסרוואים כן עובדים יחד עם מעגל הפלג מהסיבה הפשוטה שברגע שהמחמם\On board עובד הרי שגם סרוו המצערת עובד וכמוהו שאר הסרוואים בין אם בהסעה, פיינל או סתם עמידה בשמש ובדיקת הגאים.
3- בלי קשר למנגנון ההגנה\ניתוק לאחר כ-15 שניות שעליו מצהיר היצרן הרי שפלג פגום עם פיח או תערובת דלק לא תקינה (לא שרוף\מקוצר) בהכרח יכול לצרוך יותר זרם וכך להרוס את המתח הדרוש למקלט ולסרוואים.

שווה לתת לבחור ליפו משלו וכולם מבסוטים.

igalr
23-02-2011, 15:54:22
1) בטיסה מחמם הפלאג לא עובד . הוא עובד למשך 15 שניות מרגע לחיצה על הכפתור . כך שמקור המתח לא רלוונטי לעניין בטיחות הטיסה.
2) מחמם הפלאג לא עובד בהסעה ולא בפיינל. יתרה מכך ציינתי שהסרווים לא עובדים בעומס גם אם אתה מפעיל אותם על הקרקע.
3) לא יכול להרוס מתח סתם ככה לא יותר מאשר סרוו רגיל.

בטיסן ניטרו טוענים סוללה ניקל בצורה הכי פשוטה באמצעות מטען פשוט .
ממש אין צורך להוסיף משקל של סוללת ליפו , שקעים ומפסקים כדי כדי לחבר ולנתק,אין צורך לדאוג לטעינה מיוחדת .

flatspin
23-02-2011, 16:42:30
אני רוצה להרחיב מעט את דבריו של יגאל.
מחמם הפלג פועל ומושך זרם כדי להביא את הפלג לטמפ. מסוימת. כאשר המנוע פועל כסדרו, המחמם מקבל קריאה חוזרת מהפלג ואינו פועל. למעשה הוא מיועד לפעול רק בסרק, כאשר התערובת עשירה מידי ומקררת את הפלג. בזמן טיסה בסל"ד גבוה מסרק, הוא מפסיק את פעולתו.
הכבוי האוטומטי אחרי 15 שניות, לדעתי, נעשה על מנת להבטיח השבתת המתקן אחרי הנחיתה או סתם כיבוי המנוע על הקרקע. כמו כן הוא מצויד בהגנה בפני זרם קצר.
בכל זאת אני ממליץ על שימוש בסוללה מקבילה למחמם הפלג.

igalr
23-02-2011, 17:05:41
בד"כ ההתקנים שמתוכננים לעבוד בסרק הם קצת יותר חכמים ויקרים ובנוסף גם מתחברים לערוץ יעודי במצערת או מחוברים באמצעות מפצל Y לערוץ המצערת ובאמצעות הליך תכנות מסויימם מאפשרים פיקוד קצת יותר חכם.
המכשיר שיש אצלי של ALIGN הכולל סוללה ורגולטור למקלט עובד בצורה הכי פשוטה שיש .
לוחצים על כפתור , נורה אדומה נדלקת הפל מתחמם ואחרי 15 שניות החימום מופסק . אם לא הספקת להניע יש ללחוץ שוב.
במקרה של ALIGN יש גם מד מתח כך שבעצם שימוש באותה סוללה מגביר את הבטיחות כי בעצם הפעלת המחמם מייצר עומס על הסוללה ומד המתח אפשר לקבל מושג אם הסוללה עומדת בעומס או לא.

flatspin
23-02-2011, 17:53:06
התגובה שלי מתייחסת למחמם הפלג של הוביקינג.
לקחתי אותה מהמפרט כפי שרשום בתיאור המוצר.

igalr
23-02-2011, 19:06:51
איך הגעת למסקנה שהוא פועל מעצמו בסרק ובלי לחיצה על הכפתור ?

flatspin
23-02-2011, 19:10:19
איך הגעת למסקנה שהוא פועל מעצמו בסרק ובלי לחיצה על הכפתור ?

כתוב בתיאור המוצר באתר של הוביקינג:
The unit will automatically adjust the output current to ensure the best working temperature for the glow plug.

igalr
23-02-2011, 19:59:58
הכל מתחיל לעבוד מרגע הלחיצה.
אין מעגל בעולם שיודע כמה חם אתה רוצה את הפלאג.
מכיוון שהם פועלים במגוון מתחים (6-12V) הם מציינים המעגל שומר על תנאים אידיאליים לפלאג.

flatspin
23-02-2011, 20:27:51
יתכן שאני טועה. מכל מקום, לפני זמן מה קראתי באיזה מקום על מחמם פלג המחובר קבוע ומווסת את פעולתו לפי טמפ. הפלג. לרוב הוא אינו מעביר זרם, אבל מופעל כשיש צורך בו.
מצד שני, ראה את הכתוב:
this unit will ensure no engine cut outs from an over-rich mixture
להבנתי מדובר על שמירת פעולה סדירה של המנוע בזמן טיסה.
חשבתי שזה המקרה. אם לא, אז חבל מאד.

ronmen
23-02-2011, 23:26:40
ואפילו אם הוא ישמש רק להתנעות (במקום לקרב/להקריב ידיים למנוע) דיינו.

אני הולך על סוללה מקבילה, במודלים שלי אין חשיבות ל 100 גר' פחות או יותר
מחכה לתשובה מחכם סיני עתיק האם 2S 800mAh 20C יעשה את העבודה

Menash
24-02-2011, 17:27:03
ואפילו אם הוא ישמש רק להתנעות (במקום לקרב/להקריב ידיים למנוע) דיינו.

אני הולך על סוללה מקבילה, במודלים שלי אין חשיבות ל 100 גר' פחות או יותר
מחכה לתשובה מחכם סיני עתיק האם 2S 800mAh 20C יעשה את העבודה

אין מה להמתין לסיני. התשובה נמצאת במפרט של הפריט, 6-12V
אם 1.4 וולט על 6 אמפר מקסימלי שהפריט יכול לספק זה יוצא לנו הספק של 8.4 וואט.
אם הסוללה שלך מספקת מתח של 7.5 וולט אז הזרם המקסימלי שנצרוך ממנה עם 8.4 וואט יהיה 1120 מילי אמפר.
אם הסוללה שלך היא 800 מילי אמפר שעה סימן שאתה יכול להפעיל את ההתקן בהעמסה מקסימלית למשך 42 דקות ברציפות .

בהנחה וכל הפעלה נמשכת 15 שניות, סה"כ ניתן יהיה להניע כ160 פעמים עם הסוללה שלך.

אבי סירוטה
25-02-2011, 17:32:43
הצעה-אפשר לוותר על הלחצן ובעצם לחבר את שלושת חוטי הלחצן אל מתג ממותג דרך המקלט ולקבוע ע"י ATV מתי המתח יעבור מהסוללה אל הפלג.

Menash
25-02-2011, 18:13:45
חברים, למה לסבך את העסק?
בסה״כ מדובר ברכיב שממיר מתח של 6-12 וולט למתח עבודה של הפלאג, אכן ניתן להתקין אותו בתוך הטיסן, אפשר גם להשתמש בו כהתקן חיצוני שמחובר לסוללה של הסטרטר.
אבל בסה״כ אין בו שום שימוש אחרי שהמנוע התניע. גם באוויר אין מה לעשות איתו!
להתחיל להתקין סוללות נוספות ואמצעי בקרה דרך השלט מיותר לגמרי.

עמי
25-02-2011, 20:54:38
יש גם את המוצר בזה שדומה לו ויש הסבר יותר מדוייק לאופן הפעולה
http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=26&products_id=1371
לדעתי כאשר המנוע מגמגם אוי יש חשש לקאט - ניתן להפעיל אותו ע"י השלט ובכך למנוע
יתרון נוסף הינו הבטיחות במיוחד שהמנוע מורכב הפוך - גם לא צריך לעשות חור בקאול לחיבור בובו

haimgil
26-02-2011, 12:28:05
חברה תיקראו בתגובות המוצר גנקיאדה.זבל.

flatspin
26-02-2011, 17:07:40
יתכן שאני טועה. מכל מקום, לפני זמן מה קראתי באיזה מקום על מחמם פלג המחובר קבוע ומווסת את פעולתו לפי טמפ. הפלג. לרוב הוא אינו מעביר זרם, אבל מופעל כשיש צורך בו.
מצד שני, ראה את הכתוב:
this unit will ensure no engine cut outs from an over-rich mixture
להבנתי מדובר על שמירת פעולה סדירה של המנוע בזמן טיסה.
חשבתי שזה המקרה. אם לא, אז חבל מאד.

חשבתי שאני טועה
עכשיו אני בטוח. זה איננו המכשיר שאליו התכוונתי.
ובתגובות באתר של הסיני, חבל על הזמן (בסגנון הישן). שימו לב לתגובות תחת תוית reviews

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14840

ronmen
27-02-2011, 22:33:03
במקום התנין מצאתי את זה

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11760
אני מקווה שהוא יתאים לפלג סטנדרטי, אולי בעזרת כיוון הפחיות, רשום עליו שהוא מתאים לפלג CM-6, מישהו מכיר?

igalr
28-02-2011, 05:56:18
במקום התנין מצאתי את זה

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11760
אני מקווה שהוא יתאים לפלג סטנדרטי, אולי בעזרת כיוון הפחיות, רשום עליו שהוא מתאים לפלג CM-6, מישהו מכיר?

זה ראש פלאג לבנזין
לא קשור לעניין.

igalr
28-02-2011, 06:07:15
אתה צריך את הדבר הזה :
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN3025
אם כי רק הפלאג עצמו בשימוש.

tomer_inbar
28-02-2011, 09:00:20
נניח שזה לא עובד, אי אפשר ליצור כזה לבד?
לוקחים הארכה בין אחד הערוצים במקלט לפלאג עם נגד או Step Down ל-1.3V ונגמר הסיפור.

ronmen
28-02-2011, 10:08:58
יש את המוצר הזה שעמי מצא

http://www.lowpricerc.com/product_in...oducts_id=1371

נראה שם שהכל כלול

ronmen
09-03-2011, 07:51:18
חדש אצל הסיני - מחמם פלג המחובר קבוע ונשלט ע"י מפסק + ניתוק אוטומטי אחרי 15 שניות חיבור

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14840

למישהו יש ניסיון עם זה? עם משהו דומה? מה אתם אומרים?

HK הורידו את המוצר!! :eek:

ירד מהאתר ומה wishlist

טוב, אולי זה לטובה :rolleyes:

עדיין יש את זה שעולה פי 3
http://www.lowpricerc.com/product_info.php?products_id=1371

Menash
09-03-2011, 12:39:52
הביקורות מצביעות על כך שזה מוצר ״חד פעמי״ אחרי הפעלה ראשונה מפסיק לעבוד.
כניראה הסיני נמנע מאי נעימויות והוריד את המוצר מהאתר.
לא נורא, השיטה הסטנדרטית לא מאכזבת.

tomer_inbar
09-03-2011, 14:36:24
הצלחתי לבטל בזמן :cool:

ronmen
09-03-2011, 15:00:00
הביקורות מצביעות על כך שזה מוצר ״חד פעמי״ אחרי הפעלה ראשונה מפסיק לעבוד.
כניראה הסיני נמנע מאי נעימויות והוריד את המוצר מהאתר.
לא נורא, השיטה הסטנדרטית לא מאכזבת.

שלחתי להם מייל, נראה מה יגידו...

Menash
09-03-2011, 15:46:44
הצלחתי לבטל בזמן :cool:

אני גם הזמנתי סתם בשביל ליראות על מה מדובר. אבל בסוף ביטלתי בגלל שלא היה צפי הגעה.

אבי סירוטה
26-03-2011, 22:17:48
הזמנתי, קיבלתי, הרכבתי-עובד. הותקן על -OS70 4 פעימות שהתרגל לחיים הטובים בתערובת יחסית עשירה. מוזן ע"י סוללת 2 תאים 2100 מ"א. הפלג עובד כמו משוגע. אין כיבוי עצמי אחרי 15 שניות. אחרי כ-70 שניות של עבודה רצופה ללא דלק (פלג בחוץ) הפסקתי את ההפעלה כדי לחוס על הפלג. תפקד מצויין. המתג\נורית חיווי שמגיעים עם הערכה מאפשרים הפעלה נקודתית מידי לטעמי ואינם מאפשרים העברת מתח לפלג ברבע\שליש ראשון של המצערת ולכן החלפתי את המתג\נורית חיווי במתג אחר עם לשונית גמישה שלוחצת על המתג כך שאני מקבל סגירת מעגל וחימום הפלג בטווח הפעלת הסרוו לפי בחירה שלי.

לא יודע כמה זמן יחזיק מעמד אבל אני מרוצה.

tamirig
31-03-2011, 07:19:07
פטנט חביב ובטיחותי אך מחסל סוללות.

DarZeelon
03-04-2011, 15:58:44
מנשה,


הפריט ששאלת עליו, המתקרא בתואר on-board glow-driver, הוא ציוד מיותר...
מנוע המכוון כראוי יהיה אמין באותה המידה בלעדיו.

היעוד שלו הוא לאפשר למנוע להמשיך לפעול; בנוכחות עודפי-דלק, בסיבובי-סרק ובמצערת עד 20% פתוחה; מאחר שהמשתמש לא כיוונן נכון את המנוע והשאיר את מחט הסל"ד-החלקי פתוחה יותר מדי...:o

וודא שהמצת תקין ומתאים למנוע; סגור את מחט הסל"ד-החלקי לכוונון האופטימלי ולא תצטרך לבזבז את הכסף שלך על ה-OBGD.
והטיסן שלך גם לא יצטרך לשאת אותו ולא את המצבר שמספק לו מתח... וגם לא תצטרך לטעון אותו לפני כל סבב הטסה...

דניאל דקל
03-04-2011, 18:35:55
דר צודק ב 100%
לפני כ 10 שנים רכשתי זירו משומש שעמד למכירה בשלט רחוק
הבחור היה כל כך פרנואיד מקאט בסרק, עד שבנה מערכת שלמה
שתפקידה היה לחמם את הפלאג כאשר זרוע הסרוו מגיעה למצב סרק
(הזרוע סגרה מעגל מול פחית מתכת, שהיתה מחוברת לסוללה עצמאית)
בשלב כלשהו העפתי את המערכת ואת הסוללה המיותרת, ופניתי לדרך הראויה והיא, כיוון ה-
LOW SPEED NEEDLE
כאן עזר לי המומחה מספר אחת בארץ למנועים, ידידנו FLATSPIN...
מעולם לא היה לי איתו קאט מנוע באוויר.

igalr
03-04-2011, 18:49:06
אני קניתי כזה מטעמי בטיחות ונוחות.
ואין צורך בסוללה נוספת וכו...
במקרה של המכשיר של אליין היתרון הנוסף הוא בעצם בדיקת סוללת מקלט בכל התנעה כי יש אינדיקציה של מתח ובזמן עומס ניתן לראות אם המתח נופל.

ronmen
03-04-2011, 21:54:33
הכוונה המקורית שלי הייתה להשתמש במכשיר רק בזמן ההתנעה, לחסוך את ההתעסקות עם הבוסטר.
אני מסכים שלמנוע מכוון כיאות אין צורך לחמם פלג באוויר

menachem
04-04-2011, 14:28:46
נראה שהסיני הוריד את המוצר מהמלאי שלו :mad:

s.mario
04-04-2011, 21:01:58
קיים בLOWPRICESRC:
http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=26&products_id=1371

ronmen
05-04-2011, 05:42:48
קיים בLOWPRICESRC:
http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=26&products_id=1371

שתי בעיות שמצאתי עם המוצר הזה בהשוואה לסיני (שבעזרת אללה או בודהה או מישהו יחזיר אותו למלאי)
1. בקונפיגורציה של הפעלת היחידה לא דרך השלט (גם כדי לחוס על הסוללה הראשית של המקלט +סרווים) לשימוש של התנעה על הקרקע
לסיני יש מתג חיצוני עם חוט ארוך, מה שמאפשר למתקן אותו בצידי הטיסן עם אפשרות גישה נוחה מבחוץ. במוצר של lowpricerc המתג יושב על קופסאת היחידה כך שאין אפשרות לגישה נוחה אליו כשהטיסן מורכב אלא דורש שימוש במתג נוסף
2. הוא עולה 18$ לעומת 8$ אצל הסיני

DarZeelon
05-04-2011, 12:50:25
למה להחזיר למלאי?!

שכל המפונקים שחושבים שהפריט הזה דרוש להם, ילמדו לבחור במצת המתאים למנוע שלהם ולדלק בו הם משתמשים; ושילמדו לכוון באופן מיטבי את המנוע...

...וכן, שלא יתעצלו! :mad:
אם לא היו דרושים כוונונים, יצרן המנוע לא היה טורח להתקין מחטים הניתנות לכוונון בקרבורטור... :rolleyes:

אבי סירוטה
05-04-2011, 14:48:09
למה להחזיר למלאי?!

שכל המפונקים שחושבים שהפריט הזה דרוש להם, ילמדו לבחור במצת המתאים למנוע שלהם ולדלק בו הם משתמשים; ושילמדו לכוון באופן מיטבי את המנוע...

...וכן, שלא יתעצלו! :mad:
אם לא היו דרושים כוונונים, יצרן המנוע לא היה טורח להתקין מחטים הניתנות לכוונון בקרבורטור... :rolleyes:

דר ידידי,
באופן עקרוני אני שותף לדעותיך, ודעותיהם של אחרים כאן, שמנוע מכוון היטב אינו צריך עזרים טאקטים כדי לעבוד נכון וטוב לאורך שנים. יחד עם זאת אינני עצלן ואת הפינוק אני משאיר למקומות ומצבים אחרים. כמי שיודע לבחור מצתים נכונים בד"כ וגם להבחין בין דלק מתאים למנוע ספציפי ולא רק ע"פ מותג אכזרי כזה או אחר אני דווקא כן חושב שמוצרים מסוג זה יעילים ונחוצים במספר מקרים:
1-טיסן שהמנוע מותקן הפוך כך שהדלק נכנס לקרבורטור בכבידה עצמית קבועה.
2-טיסן סקייל או F3A שמאפייני המבנה\אוירודינמיקה מצריכים התקנת מנוע הפוך -סעיף 1.
3-טיסן שמאפייני ההסעה\טיסה ונחיתה מצריכים עמידה ממושכת בסרק ובמז"א משתנה-כדוגמא PIper cub סקייל שמרגע ההתנעה ועד ההמראה מבלה כ-2 דקות בהסעה, המתנה ולקראת נחיתה מבצע פיינל ארוך בסרק.
4-וויסות לתערובת עשירה במנועים המותקנים בתוך קאול ללא פיזור אוויר חם\פיזור חלקי.

לעניין הסיכות והכוונונים-מבלי להכנס לניצולת\הספקים\חיוך המטיס בסוף יום- קח לדוגמא כווני "שגר ושכח" ב-OS\Saito\Enya ודומיהם לעומת עצבי הברזל הנדרשים מבעלי Webra בבוקרו של כל יום הטסה...

עמרם
05-04-2011, 15:43:31
איזה שרשור מלומד - כל הכבוד.
המוצר שדר סיפר עליו ON-BOARD-GLOW הוא מצויין בכל מצב ולכל מנוע.
הרכיב מפעיל ומחמם את הפלאג בהדרגה ככל שהמצערת נסגרת וזה כדי להבטיח
מהלך "עבודה" יעיל, ומתוזמן הייטב של המנוע בסרק כאשר הטמפ יורדת.

להפעיל את הפלאג בטורים גבוהים מיותר וסתם מכלה את הפלאג ($$)

יש מנועים שפשוט לא עובדים טוב במיד RANGE ובסרק בכלל מגוון רק של סיבות גם שהם הפוכים וגם שלא למשל מנועי מוקי. מנוע מעולה ובריון אבל לא הייתי ממליץ לעבוד איתו ללא ON-BOARD-GLOW

יש מנועים שפשוט עובדים טוב בסרק ומיד RANGE בינוני כמו OS וסייטו גם שהם הפוכים וגם שלא
ולרוב לא צריכים "תמיכה" בפלאג. מנועים אלו פשוטים וידידותיים למשתמש.

יש מנועים שפשוט לעולם עובדים טוב, גם בסרק וגם מיד RANGE כמו YS גם שהם הפוכים וגם שלא
ולא צריכים "תמיכה" בפלאג, יתרה מכך תמיכה כזו תפריע...

כיוון שאני בא מתחום ה F3A מה שאומר שיש תפיסה שככל שיש יותר רכיבים יש יותר מה שיתקלקל
וידפוק אותך בזמן התחרות. בנוסף ככל שיש יותר רכיבים המשקל של המטוס עולה וב F3A זה משמעותי מאד. כלל אחרון ב F3A אומר שיש לקרוא הייטב את מה ש FALTSPIN אומר כי לרוב הוא מעמיק וצודק.

בברכה
עמרם

*** בחיים לא הייתי שם את הההצתה של הפלאג על אותה הבטרייה של המקלט!
גם אם החישובים מראים שהכל ובחיים לא תיגמר הבטרייה גם אם היא ניקל-ליפו-123 :-)

ronmen
05-05-2011, 10:47:39
חדש אצל הסיני - מחמם פלג המחובר קבוע ונשלט ע"י מפסק + ניתוק אוטומטי אחרי 15 שניות חיבור

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14840

למישהו יש ניסיון עם זה? עם משהו דומה? מה אתם אומרים?

הגיע...הגיע...הגיע

כנסו, כנסו ותודה לתומר

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?37349-Auto-Glow-Plug-Driver-חדש-אצל-הסיני&p=261169