PDA

צפייה בגרסה מלאה : תופעה מוזרה: זנב מסתובב



rhayun
29-11-2008, 20:59:05
היי

סוף סוף הצלחתי בערך לכוון את המסוק רק עכשיו פתאום יש בעיה אחרת
פתאום שאני נותן גז ואני עולה קצת המסוק מסובב את הזנב בלי להפסיק
בדקתי את הג'יירו והוא תקין.. בדקתי את הסרוו וגם הוא תקין

שאני מדליק את המסוק הסרוו נמצא באמצע והג'יירו מכוייל היטב

אשמח לרעיון מה יכולה להיות הסיבה

bendisar
29-11-2008, 21:07:36
יכול להיות שהג'ירו מתקן הפוך? זאת אומרת שאתה צריך לשות לו reverse?

rhayun
29-11-2008, 21:16:18
יכול להיות שהג'ירו מתקן הפוך? זאת אומרת שאתה צריך לשות לו reverse?

אצלי הוא על רוורס כי הזנב שלי מורכב הפוך
ככה שגם הג'יירו על רוורס אם אני מעביר אותו לנורמל הזנב מסתחרר מהר מהר
לכן הוא חייב להיות על רוורס

עודד מזור
29-11-2008, 21:25:52
נסה להפוך את הערוץ בשלט של סרוו הזנב.

rhayun
29-11-2008, 21:34:12
נסה להפוך את הערוץ בשלט של סרוו הזנב.

ניסיתי ואם אני הופך אותו הזנב מסתחרר מהר מאוד
כרגע הבעיה היא שהוא מסתובב על הציר שלו אבל לא במהירות

נועם ג
29-11-2008, 21:52:26
אני מקווה שעשית רוורס דרך הג'ירו ולא דרך השלט...
כי אתה יכול לעשות רוורס דרך השלט וזה באמת יעבוד ויראה טוב לעין..
אבל הג'ירון יתקן לכיוון השני...
בהצלחה

אופיר נחום
29-11-2008, 21:56:20
נשמע כמו ג'יירו לא מכוייל או מיכאנית לא מכוייל. קזז עד שהזנב יתיצב ואז תקתק את מתג שומר הכיוון כמובן בהנחה שיש לך 401 וודא שכאשר הסרוו נמצא בנקודת האמצע שלו לזנב יש זווית חיובית קלה .

liran
30-11-2008, 10:15:58
אני מניח שהג'יירו שלך הוא מסוג שומר כיוון.
אם כך הדבר תוודא שפונקציית ה-revolution mix בשלט שלך במצב לא פעיל.
אם לא, אז העבר אותה למצב לא פעיל.

rhayun
30-11-2008, 12:53:09
אני מניח שהג'יירו שלך הוא מסוג שומר כיוון.
אם כך הדבר תוודא שפונקציית ה-revolution mix בשלט שלך במצב לא פעיל.
אם לא, אז העבר אותה למצב לא פעיל.

מדובר על שלט איסקיי פרימיטיבי... איפה אני מוצא : revolution mix

liran
30-11-2008, 14:50:24
אם ככה אז למיטב ידיעתי אין לך את הפונקציה הזו שם

דניאל דקל
30-11-2008, 19:25:44
עוד נקודה (סבלתי מזה בעבר)

בדוק כי מישור הסיבוב של להבי הזנב
אנכי למישור הסיבוב של הלהבים

כלומר, יש לוודא כי ה"בית" המחזיק את להבי הזנב לא הסתובב לו להנאתו
על גבי ה TAIL BOOM...

copterx.co.il
30-11-2008, 21:23:58
מדובר על שלט איסקיי פרימיטיבי... איפה אני מוצא : revolution mix

כדי להתחיל שירשור כזה במה אתה מטיס ובאיזה ג'ירו מדובר ?
ואם מדובר גם בשלט סטוק של מסוק מסויים ? :)

אחרת התשובות יהיו אומנם מגוונות ויצירתיות אבל לא רלוונטיות ברובם.

rhayun
30-11-2008, 21:58:59
כדי להתחיל שירשור כזה במה אתה מטיס ובאיזה ג'ירו מדובר ?
ואם מדובר גם בשלט סטוק של מסוק מסויים ? :)

אחרת התשובות יהיו אומנם מגוונות ויצירתיות אבל לא רלוונטיות ברובם.

צ'דקת!!! :) belt cp טהור! :) שלט מקורי של איסקיי .. ג'יירו headlock של esky
הכל מ CNC

rhayun
30-11-2008, 21:59:31
עוד נקודה (סבלתי מזה בעבר)

בדוק כי מישור הסיבוב של להבי הזנב
אנכי למישור הסיבוב של הלהבים

כלומר, יש לוודא כי ה"בית" המחזיק את להבי הזנב לא הסתובב לו להנאתו
על גבי ה TAIL BOOM...

אני אבדוק את זה.. אבל הג'יירו לא היה אמור לתקן את זה?

דניאל דקל
30-11-2008, 22:23:12
ממש לא.

כאשר מישור הסיבוב של להבי הזנב אינו ניצב למישור הסיבוב של הלהבים הראשיים
נוצר צימוד והג'ירו אינו מסוגל לתקן זאת.
בזמן שהיתה לי התקלה, המסוק רצה כל הזמן לסבסב שמאלה...

wind556
30-11-2008, 22:59:08
אם לא תצליח לבד לפתור את זה, אנסה לעזור לך
אתה מוזמן

turie
01-12-2008, 00:07:27
אותו דבר לי היום. הסרוו זנב מת באמצע טיסה (HTX 9G מהסיני). עם הרבה מזל הצלחתי לנחות
בשלום. כשהחלפתי לסרוו חדש, גיליתי שהזמנתי בטעות סרוו של EM במקום של HTX. כנראה
שהסרווים האלה עובדים הפוך אחד מהשני - הזזת הסטיק ימינה גרמה למסוק להסתחרר שמאלה,
וההפך.

מצב זה מצריך שני תיקונים:
1. היפוך האות מהשלט - זה קל - שנה את מתג הרוורס של ערוץ ה RUDDER בשלט.
2. היפוך כיוון התיקון מהג'ירו - זה קצת יותר מסובך, כי ל 704A המעפן של ESKY אין
מתג היפוך. מה עושים ? - פשוט מסובבים את הגירו 180 מעלות, כך שהצד שפנה לכיוון
הראש יפנה לכיוון הזנב. ניתן גם להעביר אותו לצד השני של גוף המסוק.
מנקודת המבט של הגירו, הוא רואה את סיבוב המסוק הפוך מקודם, וכך אות התיקון מתהפך.

אצלי זה פתר את הבעיה.

עוד פתרון: הפוך את זרוע הסרוו זנב ב 180 מעלות, וסובב את מחזיקי הסרוו כך שהזרוע במיקום החדש תגיע ללינק בנוחות.

wind556
01-12-2008, 08:55:51
מה שאמרת על הג'ירו סותר את ההיגיון
אתה יכול לסובב את הג'יירו 360 מעלות וזה לא אמור לשנות כלום
משנה רק מצב הציר הפעיל ביחס למסוק
מקווה שהבנתי נכון מה עשית
תבדוק את המצב היטב לפני שתעלה לאויר

דור
01-12-2008, 10:11:37
תשים לב למהירות רוטור הזנב לי קרה מקרה דומה בטירקס 450 המסוק באמצע טיסה התחיל להסתחרר ולאחר שעות התברר שהבורק בין שתי הלהבים של הזנב השתחרר והזנב הסתבוב ממש לאט היה אפשר ממש לשים אצבע והוא נעצר

שווה בדיקה

turie
01-12-2008, 10:59:11
עודד, בוודאי שאם אני אעשה סיבוב של 360 מעלות זה לא ישנה את המצב ...
אבל לסובב את הגירו ב 180 מעלות זה זהה למתג הרוורס (היכן שקיים כזה) - כלומר
גירו הפוך יראה סיבוב ימינה כמו שגירו ישר רואה סיבוב שמאלה.

wind556
01-12-2008, 12:48:38
לא נכון, בהנחה שאתה מסובב אותו סביב הציר הפעיל
אם אתה מסובב את הציר עצמו, אתה צודק, אבל זה אומר להציב את הג'יירו עם פניו למטה

turie
01-12-2008, 22:44:09
דוקא כן נכון. שים לב שהגירו הזה מורכב כשה"פנים" שלו פונות הצידה. זאת בניגוד לרוב
הגירו-ים שמורכבים עם הפנים למעלה.

copterx.co.il
02-12-2008, 07:56:13
את ה0704A מרכיבים "על הצד" , ראה כאן בסרטון ההדרכה הנ"ל :
http://www.youtube.com/watch?v=Og0ZbcArwKo&feature=PlayList&p=AF983E0C88E04CF1&playnext=1&index=9

בהצלחה !