PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוף! Turnigy 9X



idan.m
19-03-2011, 13:57:31
שלום לכולם,
היום הטסתי את הטיסן שלי (מוסטנג P-51D) עם ה Turnigy 9X פעם ראשונה ולפתע אחרי 12~10 מטר הטיסן עיבד קליטה מהרדיו וצנח לקרקע עם מנוע על פול והתרסק.
זה קרה פעם למישהו? הטסתי עם השלט הזה כמה פעמים מטוס אחר והוא היה בסדר גמור.
אולי זה היה בעיה ברסיבר? זאת הייתה הטסה ראשונה שלי איתו ועשיתי BIND.
אולי ה BIND לא היה טוב?

מקווה שתעזרו לי לדעת מה קרה.
תודה,
עידן.

erazz
19-03-2011, 15:08:17
אם כבר הטסת עם השלט (ואותו מקלט?) אולם זו הטיסה הראשונה בטיסן הנ"ל - נשמע כמו בעיה בהתקנה של המקלט.

Flying_student
19-03-2011, 16:22:12
אם כבר הטסת עם השלט (ואותו מקלט?) אולם זו הטיסה הראשונה בטיסן הנ"ל - נשמע כמו בעיה בהתקנה של המקלט.

אתה יכול להרחיב על זה קצת? איך אמורה להיות התקנה נכונה של המקלט הנ"ל? דגשים?
כי היה היום במנחת עוד בחור עם בעיה דומה מאוד!

idan.m
19-03-2011, 16:42:37
אם כבר הטסת עם השלט (ואותו מקלט?) אולם זו הטיסה הראשונה בטיסן הנ"ל - נשמע כמו בעיה בהתקנה של המקלט.

כן הטסתי ככבר עם השלט הזה במטוס אחר והוא היה מצויין ולא הטסתי עם אותו המקלט. המקלט שהיה בטיסן שהתרסק היה מקלט חדש (הטסה ראשונה איתו).
ומה זאת אומרת בעיה בהתקנה של המקלט? אם אתה יכול תפרט קצת יותר.

עידן.

erazz
19-03-2011, 17:16:02
2 אפשרויות שעולות בדעתי:
1) המקלט היה מקולקל.
2) היו הסתרות ו/או הפרעות ליד האנטנה. קליטת 2.4 יכולה להיות מופרעת ממערכות חשמליות, מסרבואים, מהסתרות (מתכת או קארבון) וגם מהכיוון של האנטנה.

ביצעת בדיקת טווח? לאיזה כיוון פנתה אנטנת המשדר? לאיזה כיוון פנתה אנטנת המקלט?

flatspin
19-03-2011, 17:36:06
שאלה נוספת באתו ענין:
עם איזה פאק ואילו סוללות אתה משתמש בשלט ?

asafh1
19-03-2011, 17:39:51
אני לא רוצה להיות בוטה .....
אבל מה אתם מצפים נשלט שעולה בערך 30$ ?
אני יודע שתכף יתחיל פה ויכוח אבל לא זאת היתה הכוונה שלי

אני חושב שבתחביב הזה הדבר הכי חשוב זה שלט טוב שאפשר לסמוך עליו ...

mus
19-03-2011, 17:49:07
אני לא רוצה להיות בוטה .....
אבל מה אתם מצפים נשלט שעולה בערך 30$ ?
אני יודע שתכף יתחיל פה ויכוח אבל לא זאת היתה הכוונה שלי

אני חושב שבתחביב הזה הדבר הכי חשוב זה שלט טוב שאפשר לסמוך עליו ...

מטיס כבר שנה עם שלט של 30$ בערך 13 טיסנים שונים בכל אחד מקלט של 8$ ולא אבדתי קליטה אפילו פעם 1 אז מה אתה מקשקש ,מה אתה חושב שבחברות שמייצרות שלטים של אלפי דולרים אין בעיות .
לדעתי האישית השלט הנ״ל מעולה ביחס למחירו .
כמובן שיש שלטים טובים יותר יקרים יותר כמו כל דבר בחיים השמים הם הגבול

asafh1
19-03-2011, 17:55:16
מטיס כבר שנה עם שלט של 30$ בערך 13 טיסנים שונים בכל אחד מקלט של 8$ ולא אבדתי קליטה אפילו פעם 1 אז מה אתה מקשקש ,מה אתה חושב שבחברות שמייצרות שלטים של אלפי דולרים אין בעיות .
לדעתי האישית השלט הנ״ל מעולה ביחס למחירו .
כמובן שיש שלטים טובים יותר יקרים יותר כמו כל דבר הדמים הם הגבול

זאת דעתי כמובן
לפי רשימת הטיסנים אשר רשומים לך בחתימה אני רואה שכולם קלקרים והמחיר הממוצע לטיסן עומד על 200 ש"ח (ואני נדיב)
אני מניח שבאמת שלט של 30$ מספיק טוב לך .

אם היית מטיס טיסנים יקרים קצת יותר, או מסוקים אני מניח שהייתי שוקל לקחת שלט אחר
אני לא מקשקש , זאת דעתי יכול להיות שאתה חולק עליה אבל יש דרך לומר זאת

flatspin
19-03-2011, 17:57:10
אני לא רוצה להיות בוטה .....
אבל מה אתם מצפים נשלט שעולה בערך 30$ ?
אני יודע שתכף יתחיל פה ויכוח אבל לא זאת היתה הכוונה שלי

אני חושב שבתחביב הזה הדבר הכי חשוב זה שלט טוב שאפשר לסמוך עליו ...

אינני נחפז, וגם אינני מעונין להתווכח איתך. אבל ! כל עוד אינך יודע מה הסיבה לתקלה, אתה זורק לחלל האויר מילים ללא כיסוי. לפי דבריו, ברור שהיה נתק בתקשורת בין השלט ובטיסן. זה יכול להיות בגלל סוללה פגומה, מגע רופף באחד מקונקטורים רבים, מפסק פגום, בינדינג לא תקין ועוד כהנה וכהנה סיבות.
תן לבחור לבדוק היכן היה הנתק בתקשורת. אם יתברר שהפגם הוא בשלט, אז דבריך תופסים. עד אז יש מלוא חופניים סיבות אחרות אפשריות.
אני משתמש בשלט זה הרבה זמן ללא תקלות, במספר טיסנים. לדעתי הוא טוב ואני אמשיך להשתמש בו הלאה והלאה.
ובאותו ענין, גונב לאוזני שבשלטי פוטבה מסוימים גם היו תקלות. האם יכול להיות ?

mus
19-03-2011, 18:17:59
זאת דעתי כמובן
לפי רשימת הטיסנים אשר רשומים לך בחתימה אני רואה שכולם קלקרים והמחיר הממוצע לטיסן עומד על 200 ש"ח (ואני נדיב)
אני מניח שבאמת שלט של 30$ מספיק טוב לך .

אם היית מטיס טיסנים יקרים קצת יותר, או מסוקים אני מניח שהייתי שוקל לקחת שלט אחר
אני לא מקשקש , זאת דעתי יכול להיות שאתה חולק עליה אבל יש דרך לומר זאת

הכן כן רוב הטיסנים שלי מוקצפים לא 200שח אבל גם לרסק טיסן של 800 או 1000זה כואב ,כמו כן אני מכיר אנשים שמטיסים עם טורניגי/flysky טיסנים עם אלקטרוניקה בשווי של אלפי שקלים (fpv)ללא שום בעיה .
חוץ מזה אני לא מתכונן לסנגר על יצרן זה או אחר אלקטרוניקה מטבעה להתקלקל טורניגי פוטבה סנוואה כולם מבחינתי שמות ,כל עוד היצרנים הנ״ל לא מייצרים בתקנים צבאים/תעופתים כולם אבל כולם שווים בעיני .
(אני בעל 12 שנים של ניסיון ביצור מעגלים בתקן צבאי)
בזה סיימתי את הדיון מבחינתי .

asafh1
19-03-2011, 18:38:33
לא אמרתי ששלט זה או אחר טוב יותר או פחות
לא אמרתי שלשלטי פוטאבה אין בעיות , לי יש שלט פוטאבה
שלי תהיה בעיה עם השלט יש לי אחריות של היבואן , וגם אם אין לי אחריות עדיין יש "בית" לשלט .
גם למשתמשי JR אורורה ואפילו לDX7 יש "בית" במידה ויש תקלה

ולכן אם המשתמש שפתח את השירשור היה קונה את אחד מהשלטים הללו סביר להניח שהיה לא חנות \יבואן שהיה יכול לפתור לו את הבעיה בקלות

עכשיו .... שילך לדבר עם ה "סיני" .....
לי אין שום דבר נגד השלט הנ"ל , אפילו אני רוצה להזמין לי אחד עבור טיסן בג'ז .
אין לי שום ציפיות משלט שעולה 30$ ובמיקרה הכי גרוע .... הוא מתקלקל קונים אחד חדש .

אסף

flatspin
19-03-2011, 19:21:49
לא אמרתי ששלט זה או אחר טוב יותר או פחות
לא אמרתי שלשלטי פוטאבה אין בעיות , לי יש שלט פוטאבה
שלי תהיה בעיה עם השלט יש לי אחריות של היבואן , וגם אם אין לי אחריות עדיין יש "בית" לשלט .
גם למשתמשי JR אורורה ואפילו לDX7 יש "בית" במידה ויש תקלה

ולכן אם המשתמש שפתח את השירשור היה קונה את אחד מהשלטים הללו סביר להניח שהיה לא חנות \יבואן שהיה יכול לפתור לו את הבעיה בקלות

עכשיו .... שילך לדבר עם ה "סיני" .....
לי אין שום דבר נגד השלט הנ"ל , אפילו אני רוצה להזמין לי אחד עבור טיסן בג'ז .
אין לי שום ציפיות משלט שעולה 30$ ובמיקרה הכי גרוע .... הוא מתקלקל קונים אחד חדש .

אסף

נגנבתי ממש
היתרון של שלט מ'בית טוב' הוא שיש לו 'הורים'. אבא ואמא שידאגו לו בשעת צרה. ועדיין איננו יודעים כלל אם הבעיה שהוצגה בפנינו היא בשלט או במקום אחר (כמעט ודאי).
לי אין מזל כזה. השלט שלי, כביכול, יתום.
אבל הוא מתפקד היטב ואינו זקוק עוד לתמיכת 'ההורים'.
גם הטיסנים שהוא שולט בהם חוזרים הביתה בשלום.
אני מעדיף להיות בצד הזה של המטבע.
ודרך אגב, מדוע יש צורך בשלט זול להטיס טיסן בגז' ? השלט הטוב, טוב מידי עבורו ?

idan.m
19-03-2011, 19:22:24
2 אפשרויות שעולות בדעתי:
1) המקלט היה מקולקל.
2) היו הסתרות ו/או הפרעות ליד האנטנה. קליטת 2.4 יכולה להיות מופרעת ממערכות חשמליות, מסרבואים, מהסתרות (מתכת או קארבון) וגם מהכיוון של האנטנה.

ביצעת בדיקת טווח? לאיזה כיוון פנתה אנטנת המשדר? לאיזה כיוון פנתה אנטנת המקלט?

לפני הטיסה לא ביצעתי בדיקת טווח בגלל שחשבתי שהכל בסדר אז אין סיבה לבצע זאת, אבל לאחר מכן אחרי שגירדתי אותו מהריצפה וכל האלקטרוניקה נשארה שלמה הלכתי בערך כ 10 מטר ועבדה הקליטה עם הטיסן. האנטנה של המשדר הייתה כמובן כלפי מעלה והאנטנה של המקלט הייתה כלפי מטה.
ולא היה בעיה בסוללה או משהו כזה כי אחרי שהוא התרסק המנוע ושאר הדברים המשיכו לפעול.



שאלה נוספת באתו ענין:
עם איזה פאק ואילו סוללות אתה משתמש בשלט ?

אני משתמש עם 8 סוללות GP בערך (הם לא לידי) 2000 Mah והם היו טעונות. וסוללה לטיסן של 2200 Mah שלושה תאים.

אולי לא עשיתי BIND כמו שצריך?
הכנסתי את הכבל של ה BIND למקום שלו במקלט ואת הכבל של הבקר, לחצתי על כפתור ה BIND בשלט, הדלקתי אותו, חיברתי את הסוללה לבקר (עדיין לחוץ בשלט), ברגע שהאור האדום נהייה דולק רצוץ עזבתי את הלחצן, ניתקתי את הכבל של ה BIND, כיביתי את המקלט והשלט ואז חיברתי כמה סרבואים הדלקתי הכל והכל עבד טוב.

עידן.

Boogle
19-03-2011, 21:40:11
כמה הארות:

1.היו דיווחים על אנטנות שלא מולחמות טוב במקלטים - מקלט חדש חובה לבצע בדיקת טווח ע"י לחיצה על הלחצן באחורי המודול והתרחקות למרחק של 30 מטר מהטיסן. - כל זה אחרי שסיימת בינד והדלקת את השלט לטיסה רגילה.
2. מומלץ שהאנטנה לא תהיה אנכית אלא אופקית או ב45 מעלות ביחס לאופק במשדר!

3. הסוללות שלך לא מומלצות להטסה במיוחד כשהן בתוך בית הסוללות עם הקפיצים, קורוזיה המתפתחת על הקפיצים עלולה להיות בעוכריך.


4. - הכי חשוב - מר אסף H1: טרם ראיתי שרשור שבו אינך מחרחר ריב ומדון, או מוציא דעות פלצניות ומפגרות בנושאים, שכפי הנראה אינך מבין בהם כלל. לכן אבקשך , אם אין לך משהו חכם לומר - עדיף שתשתוק!! - ובהחלט כל מה שכתבת אינו התבטאות של חכם כלל, אלא דרך התבטאות של כסיל.

asafh1
19-03-2011, 22:00:49
4. - הכי חשוב - מר אסף H1: טרם ראיתי שרשור שבו אינך מחרחר ריב ומדון, או מוציא דעות פלצניות ומפגרות בנושאים, שכפי הנראה אינך מבין בהם כלל. לכן אבקשך , אם אין לך משהו חכם לומר - עדיף שתשתוק!! - ובהחלט כל מה שכתבת אינו התבטאות של חכם כלל, אלא דרך התבטאות של כסיל.


כרגיל יורד לפסים אישיים ...
לא ציפיתי לתגובה אחרת ממך

מה פלצני ומפגר במה שכתבתי ?

idan.m
19-03-2011, 22:03:55
כמה הארות:

1.היו דיווחים על אנטנות שלא מולחמות טוב במקלטים - מקלט חדש חובה לבצע בדיקת טווח ע"י לחיצה על הלחצן באחורי המודול והתרחקות למרחק של 30 מטר מהטיסן. - כל זה אחרי שסיימת בינד והדלקת את השלט לטיסה רגילה.

[/COLOR]

זאת אומרת שברגע שאני יוצא לשטח אז ללוחץ על הבינד, להדליק את השלט, להדליק את הטיסן ולהתחיל להתרחק כמה עשרות מטרים כשהבינד לחוץ?

Boogle
19-03-2011, 22:20:17
זאת אומרת שברגע שאני יוצא לשטח אז ללוחץ על הבינד, להדליק את השלט, להדליק את הטיסן ולהתחיל להתרחק כמה עשרות מטרים כשהבינד לחוץ?

שוב
1.מדליק שלט
2.מדליק מקלט
3. מוודא שהכל מגיב בטווח הקרוב.
4.מתרחק ל30 מטר
5. לוחץ על כפתור הבינד ותוך כדי לחיצה מזיז סטיקים אם אין טווח לא יזוז כלום.

idan.m
19-03-2011, 22:23:49
שוב
1.מדליק שלט
2.מדליק מקלט
3. מוודא שהכל מגיב בטווח הקרוב.
4.מתרחק ל30 מטר
5. לוחץ על כפתור הבינד ותוך כדי לחיצה מזיז סטיקים אם אין טווח לא יזוז כלום.

אוקיי תודה, ובמידה ועשיתי את כל זה ועדיין יש לי את בעיית הקליטה אז המקלט לא טוב?

flatspin
19-03-2011, 22:40:26
בעית תקשורת יכולה להיות הן בשלט כמו גם במקלט. לבדיקה, נסה לחבר מקלט אחר מאותו סוג במקום הקיים וראה מה התוצאה. אם פועל באופן תקין - משמע המקלט הקודם פגום. אם אין תגובה - יתכן והבעיה במשדר. נסה להפעיל את המקלט עם שלט אחר מאותו סוג (כמובן אחרי בינד) וראה: אם פועל כראוי - התקלה במשדר. לא פועל - יש לחפש בחיווט, קונקטורים, מפסק וכל מקום חשוד אפשרי.

elim55
19-03-2011, 22:42:11
אני לא יכול לאשר שזו הסיבה....אבל בעלי שלטים המטיסים עם סוללות נתקלו בבעיה של איבוד מתח עבודה רגעי לשלט עקב טילטול בית הסוללות.
אני מטיס עם השלט הנ"ל וסוללת ליפו זה כשנתיים ללא בעית איבוד קשר(מהשלטים הראשונים שיצאו V1 ).

flatspin
19-03-2011, 22:46:30
למרות שלא צויין במפורש שזו צורת המארז, אני מניח כמעט בוודאות שהתופעה נבעה ממגע לקוי של הסוללות הנפרדות במארז המסופק עם השלט.

elim55
19-03-2011, 22:50:49
צויין במפורש שהבחור משתמש ב-8 סוללות GP.

Menash
20-03-2011, 07:40:25
אתמול התקנתי את המקלט שבנידון בטיסן, במקלט יש לי סוללת ליפו עם רגולטור.
מבדיקת טווח הטיסן איבד קשר עם השלט אחרי 10 מטר.
ניגשתי לבדוק מה מקור הבעיה ופירקתי את המקלט תחילה.
הסיכוך של האנטנה היה מולחם כראוי אבל הגיד המרכזי היה רופף.
גם בשלט הייתה תקלה שלא הצלחתי להדליק אותו ולבסוף התברר שזו כלל לא תקלה אלה הרכבה לא טובה של החומרה, לאחר שהתקנתי את אחד המחברים הפנימיים של השלט כראוי נפטרה הבעיה.

לאחר שנתקלתי בתקלת משדר ומקלט אני עדיין לא יכול לומר שבגלל הייצרן או בגלל המחיר המערכת דפוקה.
המערכת היא בסדר גמור והרכיבים איכותיים והפלסטיקה כלל לא זולה אבל כניראה למוצר הזה אין ביקורת סופית ובדיקה פונקציונלית ולכן מכירו נמוך ביחס לאחרים

כמו כל מוצר חדש נדרש לבדוק אותו בלי קשר למחירו ולייצרן, אחרי שתיקנתי את המקלט התקנתי אותו על רכב חשמלי ויצאתי לשטח לבדוק גם את השלט וגם את המקלט ואחרי שהכל עבר בהצלחה אני אתקין את המקלט בחזרה בטיסן.
אין מה לעשות, כל מערכת חדשה צריך לבדוק!!!

idan.m
20-03-2011, 10:35:03
אוקיי לאחר שלל בדיקות שבהם בדקתי את המשדר עם מקלט שהטסתי איתו כבר ועם המקלט שהתרסק איתו הטיסן הגעתי למסקנה שהמקלט לא היה טוב מהסיבה הפשוטה שלאחר שהתרחקתי משהו כמו 10 מטר התקשורת עם הטיסן הייתה קטועה וגם התנתקה (עשיתי בינד) והתקשורת עם המקלט הטסתי איתו כבר כמה פעמים הייתה מצוינת.
פתחתי את המקלט הלא טוב בשביל לראות אם הכל בסדר ולא ראיתי משהו מחובר לא טוב הכל היה מולחם בצורה טובה.

אז אם הכל היה מולחם בצורה טובה, למה יש לי איתו בעיות?

עידן.

Menash
20-03-2011, 12:23:11
כניראה הבינד לא בוצע כראוי.
תחבר את המקלט למקור מתח עם איזה סרבו ותתחיל להרעיד אותו ותשחק לו עם החוטים ועם האנטנה תוך כדי שהוא עובד.
תיראה אולי הייתה בעיה באספקת המתח למקלט. יש הרבה סיבות והרבה בדיקות. לפני שאני מטיס עם הדבר הזה שנקרא 9x אני אעשה את כל הניסויים האפשריים כדי להיות בטוח שבטיסה הכל יתפקד.
עוד נקודה שנתקלתי בה כשעשיתי בינד בפעם הראשונה זה היה בקרב שלט נוסף 2.4
לא הייתי מצליח לקשר בין השלט למקלט, ורק כשכיבו את השלט הנוסף הצלחתי לבצע את הבינד,
אולי עשיתה בינד בשטח ההטסה בנוכחות שלט נוסף שפעל ושיבש את התקשורת ולכן הבינד לא היה מוצלח.

Boogle
20-03-2011, 14:05:35
זה שההלחמות נראות תקינות לא אומר שאין לך נתק בכבל האנטנה.
אני ממליץ לך, על אף ה"מחיר" (10.5 ש"ח) לשים את המקלט במעטפה (רגילה) עטוף בפצפצים או במעטפה מרופדת, לפתוח RMA ולשלוח את המקלט חזרה.

בעלות המקלטים שווה להזמין בזוגות או אף בחמישיות, אם יהיה סרח אחד , שולחים חזרה.

idan.m
20-03-2011, 22:44:21
כניראה הבינד לא בוצע כראוי.
תחבר את המקלט למקור מתח עם איזה סרבו ותתחיל להרעיד אותו ותשחק לו עם החוטים ועם האנטנה תוך כדי שהוא עובד.
תיראה אולי הייתה בעיה באספקת המתח למקלט. יש הרבה סיבות והרבה בדיקות. לפני שאני מטיס עם הדבר הזה שנקרא 9x אני אעשה את כל הניסויים האפשריים כדי להיות בטוח שבטיסה הכל יתפקד.
עוד נקודה שנתקלתי בה כשעשיתי בינד בפעם הראשונה זה היה בקרב שלט נוסף 2.4
לא הייתי מצליח לקשר בין השלט למקלט, ורק כשכיבו את השלט הנוסף הצלחתי לבצע את הבינד,
אולי עשיתה בינד בשטח ההטסה בנוכחות שלט נוסף שפעל ושיבש את התקשורת ולכן הבינד לא היה מוצלח.

עשיתי את הבינד בבית ושום שלט אחר לא היה דלוק. ומה זאת אומרת "כנראה הבינד לא בוצע כראוי"? איך אני מבצע בינד כראוי? יש הדגשים חשובים?

תודה על העזרה!
עידן.

AmitB
20-03-2011, 22:53:49
אם המקלט הגיב למשדר (אפילו רק בטווח קצר) אז הבינד בסדר. ככל הידוע לי בינד או שמצליח או שלא. לא שמעתי על בינד שמשפיע על טווח.