PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוף! קאטים קאטים קאטים



Adam.D
08-06-2011, 18:56:55
היום בצהרים ניסיתי להטיס את הטיסן שלי ובסוף התייאשתי, כל פעם שהוא עלה לאויר, אחרי משהו כמו 20 שניות- קאט (אם הגענו לשלב שהמנוע לא נכבה תוך שניות על הקרקע).
החלפנו את הפלאג שהיה OS A3 חדש למשהו אחר, אבל לא חדש. אותו סיפור. כמה וכמה פעמים. הכיוונים של המנוע גם הם לא עבדו, ניסינו להריץ כשהיה עשיר וכשפחות. המנוע הוא ASP 52.
השאלה שלי היא כזאת, האם זו בעיית פלאג? האם יש פלאג מומלץ למנוע הזה? ממה שקראתי המנוע הזה הוא יחסית אמין והבעיה הזו לא אמורה לקרות.
אז איפה פה הבעיה? יש הצעות?
תודה רבה :D

אליקופטר
08-06-2011, 19:06:16
אפשר יותר פרטים על התנהגות המנוע ,האם עבר שינוי ,דלק... היום היה חם מאוד.

מני2000
08-06-2011, 19:19:13
סיכה נגדית?

BITONY
08-06-2011, 19:52:34
כניסת אויר למערכת הדלק כגון צינורית קרועה

flatspin
08-06-2011, 20:57:07
יש מגוון סיבות אפשריות לקאט במנוע.
חדירת אויר דרך צינוריות הדלק, צינורית יניקת הדלק עם המשקולת במיכל מכופפת לפנים, פלג לא מתאים, לכלוך במעברי הדלק וכיווני מחטים לא נכונים.
לדעתי האפשרות הסבירה ביותר היא כיוונים. לשם כיוון המנוע עליך להיעזר במישהו שיודע בדיוק מה הוא עושה ולא סתם מזיז ימינה ושמאלה עד שאולי ייצא מזה משהו. המנוע אמין ולא אמורה להיות שום בעיה. אל תנסה להטיס עד שהבעיה תיפתר. מנוע עני הוא מתכון לשחיקה מואצת.

DarZeelon
08-06-2011, 21:31:29
אדם,


האם עשית למנוע הרצה כמו שצריך?
אם לא, הסר את המנוע מהטיסן, התקן אותו על גבי כן-הרצה, הכן כליטר דלק עשיר בשמן-קיק והרץ אותו כמפורט בשרשור זה (http://www.rcuniverse.com/forum/m_1850473/tm.htm).

אם הרצת אותו עשיר, חזור על הפעולה כמפורט למעלה!

המנוע נדרש לכל אורך חייו לדלק המכיל שמן-קיק. אם אתה משתמש בדלק עם שמן סינתטי בלבד, כמו Cruel Power, עבור לאומגה.
המנוע נדרש למצת באורך מלא (long reach) בעל חום בינוני (medium heat); והמצת שלך (A3) הוא באורך בינוני (medium reach) וחם! הוא אינו מתאים למנוע.
יש עשרות מצתים מתאימים. מצת חם מחייב אותך לעבוד עשיר מדי כדי למנוע הצתה מוקדמת.

המחט המשנית, אותה הזכיר מני, שולטת על עושר התערובת, מִסְרָק עד 80% מצערת.
אם לא כיוונת אותה כראוי, המנוע לא יפעל כראוי.
...ולא, היא לא מגיעה מכוונת מהמפעל...:rolleyes:

...טעויות האופייניות למתחיל, שבטוח שהכל ברור לו...

התחל מביצוע הרצה נכונה ולאחר מכן, מצא את שאר הטעויות ותקן אותן.


מנוע שלא הראה שהוא יכול לפעול באופן אופטימלי על מתקן-הרצה, לעולם לא יפעל באופן תקין כשהוא מותקן על הטיסן.

Adam.D
08-06-2011, 21:36:12
תודה על התגובות,
הדלק הוא omega 5% ולא עבר שינוי. לפני שבועיים בערך הוא דווקא היה בסדר.
את עניין הצינורית הקרועה אני אבדוק, יש דרך מסויימת? יש צורך להוציא את המיכל?
את ההרצה לא אני ביצעתי ולך אני לא יודע לענות על השאלה.
ניסיתי להטיס עם מישהו ותיק בתחום, כל השיטות הובילו לאותה תוצאה, קאט.
קודם אמצא פלאג אחר לפני שאני מפרק משהו, מקווה שזה יפתור את הבעיה.
שוב, תודה רבה.

אליקופטר
09-06-2011, 06:30:24
התקן פלג A8 ,לגבי בדיקת אטימות מערכת פרק את המיכל עם הצינורות והכן כלי עמוק ומלא אותו במים ,הכנס את המיכל כך שכולו יכוסה במים,סתום צינורית אחת ודחוס אויר מהשנייה עד כמה שתוכל ,ברגע שלא תצליח לנפח עוד לחץ על שתי הצינורות וחפש בועות במים זו בדיקה חיצונית למיכל ולפקק.
לגבי צינורית פנימית פשוט תחליף ,כמו כן בדוק את אורך הצינורית הפנימית , האורך משתנה בהתאם לגודל המיכל אבל כ חצי ס"מ מדופן האחורי של המיכל מספיק בכדי לאפשר למשקולת לנוע בחופשיות בתוך המיכל ולא להתקפל ,אחרי שאתה יוצר צינורית חדשה הזז את המיכל לכל הצדדים גלגל אותו ראה ושמע שהמשקולת זזה מצד לצד.
יתכן ויש בריחה של אויר מהבורג המהדק של הפקק את זה תראה בבדיקה הראשונה.

DarZeelon
09-06-2011, 07:08:26
אלון שדה,


מצת #8 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCB27&P=ML) (אין ולא היה A8) של OS, גם הוא באורך בינוני (medium reach). הסתכל למטה ב-Features.

טווח החום שלו בינוני, אז הוא מתאים יותר, אבל לא ממש מתאים. ה-LC4 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSBW9&P=ML) של OS מתאים לגמרי כי גם אורכו מלא.
יש המון מצתים אחרים שיתאימו יותר מה-#8.

אליקופטר
09-06-2011, 07:45:34
אלון שדה,


מצת #8 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCB27&P=ML) (אין ולא היה A8) של OS, גם הוא באורך בינוני (medium reach). הסתכל למטה ב-Features.

טווח החום שלו בינוני, אז הוא מתאים יותר, אבל לא ממש מתאים. ה-LC4 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSBW9&P=ML) של OS מתאים לגמרי כי גם אורכו מלא.
יש המון מצתים אחרים שיתאימו יותר מה-#8.


דר ,אתה צודק אולם הצעתי לא באה כחיזוק לדבריך אלא מניסיון ,OS 8 הוא הסוברו של המצתים בלי הרבה הסברים וחישובים איתו הרבה מנועים בעייתיים עובדו אצלי טוב יותר :)

DarZeelon
09-06-2011, 08:12:38
אני מסכים לדבריך, אלון.

ייתכן ש-OS #8 הוא אכן הסוברו של המצתים, אבל הוא עולה כל כך ביוקר, שלא אוכל להמליץ עליו... ה-LC4 מתאים יותר וגם זול משמעותית.
אולי כדאי ש-'יבואן מוסמך' של OS או הוביקו, ייבא אותו בכמות סבירה.

Adam.D
09-06-2011, 13:02:36
תודה רבה על התגובות,
אבדוק קודם את נושא הפלאגים ואז אם זה לא יעבוד אעבור לפירוק.
עדכונים בהמשך.

TheGeek
09-06-2011, 15:05:48
בלי קשר לבעיית הקאטים, ב Review הזה מומלץ להבריג את הפלאג החדש של OS מספר 7 בטענה שהוא משפר את ביצועי אמצע מצערת / מעט מצערת...
בנוסף ישנם עוד כמה עצות לגבי המנוע.

אתר בעל מידע שימושי!

http://www.rcmodelreviews.com/asp52_review.shtml

TheGeek
09-06-2011, 15:07:19
בלי קשר לבעיית הקאטים, ב Review הזה מומלץ להבריג את הפלאג החדש של OS מספר 7 בטענה שהוא משפר את ביצועי אמצע מצערת / מעט מצערת...
בנוסף ישנם עוד כמה עצות לגבי המנוע.

אתר בעל מידע שימושי!

http://www.rcmodelreviews.com/asp52_review.shtml


אגב, ע"פ המחירון של טיסן חיפה, הם מחזיקים את הפלאג הזה...

ZvikaF
09-06-2011, 19:02:49
לא מכיר את המנוע, אבל מנסיון כללי .. תבדוק שלא נפתחו לך ברגים באיזור הקרבורטור או מכסה המנוע .

7YOAV7
11-06-2011, 18:32:02
חבר הייתה לי אותה בעיה שהייתה לך. אמנם OMEGA הוא דלק מעולה אבל בחום הארצישראלי הוא פשוט מביא לקאטים כל הזמן וזה מבאס. אני עברתי להטיס עם הCOOL POWER 5% זה של אותה חברה ולי האדם שאני קונה ממנו לקח לי אותו מחיר כמו על הורוד(האומגה). מאז וכבר עברו חודשיים לא רק שאין לי יותר כאבי ראש של קאטים גם לא צריך לכוון את הסיכה הנגדית בכל יום שחם ונהייה מאז הרבה יותר חם כידוע לך. הטסתי בשרב שהיה ולא נגעתי במנוע בכלל. תעבור בלי לחשוב פעמיים

Adam.D
14-06-2011, 19:00:30
יש עדכון, עברתי לפלאג os #8 (בגלל שהיה יותר זמין מה- lc4) והמנוע עבד, בהתחלה עם קאטים אבל הוא כוון ואז טס שתי טיסות מלאות טפו טפו טפו..
תודה רבה על כל העזרה!
ועוד שאלה קטנה, איך בודקים בעזרת הבוסטר אם פלאג הוא שרוף ועבר זמנו ?

avichoen
14-06-2011, 20:18:09
כדי לדעת אם הפלאג שרוף, יש להוציא את הפלאג מהמנוע ולחבר אותו לבוסטר תקין עם סוללה טעונה.
סליל הפלאג אמור לזהור היטב בגוון כתום משהו. אם הוא אינו זוהר/לוהט כנראה שתם זמנו.
בדוק ויזואלית שהסליל אינו חתוך בנקודה מסויימת.
פלאג שעדיין מתפקד, אך מכוסה בשכבה בגוון לבן, עם גבשושיות או מעוות רצוי להחליפו בחדש ע"מ למנוע מצב בו הסליל או חלקו עלול להתנתק ולגרום נזק למנוע, אע"פ שבמקרים רבים הוא פשוט יצא דרך סעפת הפליטה.

Adam.D
15-06-2011, 12:36:37
הבנתי, תודה אבי!

אליקופטר
15-06-2011, 12:44:51
סליל (חוט להט כמו במנורת ליבון שיש בבית) אמור להיות כתום כתוצאה מחימום ,לכל אורכו גם לחלקם הפנימי שלו ,עדיף לעשות את הבדיקה במקום כמה שפחות מואר ,בשטח היד לא מספיקה בכדי לראות באמת עד כמה החוט טוב(מתלהט).