צפייה בגרסה מלאה : מטעמי סקרנות .. שאלה על הגדרות פיטש וסיבובי מנוע
guy1a
15-06-2011, 11:17:45
האם אפשרי מבחינה טכנית / ביצועית
להגדיר פיטש קבוע כלשהו, נגיד 7 מעלות .. והמצערת תשנה רק את מהירות המנוע ? ..
אני יודע שזה אפשרי מבחינת עקומות על השלט, השאלה היא האם המסוק יכול לטוס ככה ?
איך בעצם פועל פאן קופטר ? שם הפיטש קבוע, נכון ?
האם משנים עקומות בצורה כזאת ?
איך יטוס ככה למשל הקופטר ?
תודה.
wind556
15-06-2011, 12:13:54
תיאוריתית זה אפשרי, אבל לכל דבר יש השלכות
ועזוב לרגע את הפאן קופטר כי במסוק עם פסיעה קבועה יש ללהבים תיכנון שונה, המסוק כולו שונה.
כשאתה נמצא בפסיעה קבועה ומעלה סיבובים, לאט לאט נבנה עילוי עד שנוצר יותר עילוי מהמשקל, ואז המסוק מתרומם
אבל מה נלווה לזה? העילוי נוצר בסיבובי מנוע לא מתואמים עם הצרכים שלך, בדרך כלל איטיים מידי, ואז המסוק עולה, אבל מאד לא יציב
היציבות מושגת על ידי הכוחות הג'יירוסקופיים של המסוק, ובמספר סיבובים נמוך מדי, חסרה לך יציבות ג'יירוסקופית.
מה יקרה בכיוון ההפוך? זאת אומרת תוריד פסיעה לטובת צורך בסיבובים מהירים:
אתה תגיע למהירות ראש גבוהה, אולי המקסימלית, ואז המסוק יתחיל לרחף קלות. אתה תרצה להמשיך לעלות, אבל לא יישארו לך סיבובי מנוע ותתקשה לשלוט ביציבות האנכית
guy1a
15-06-2011, 12:50:49
או קיי
תודה על הסבר
אז מה שונה במסוק פסיעה קבועה ?
האם יש מסוקים אמתיים עם פסיעה קבועה ?
bartovmoti
15-06-2011, 14:06:12
למיטב ידיעתי לא..
הסיבה לכך היא שככל שהרוטור גדול יותר וכבד יותר קשה יותר לבצע שינויי סלד פתאומיים הדרושים במסוקים בעלי פסיעה קבועה, שכן זה הדבר היחיד שיגרום למסוק להמריא או לנחות..
וגם אם תמציא מנוע שיכול לבצע שינויים מהירים בסלד גם ברוטור גדול, הרי שהקטנת מהירות ראש בפתאומיות כמעט בלתי אפשרית, ראה מסוק אמיתי כמו יסעור.. גם אחרי כיבוי המנוע הרוטור ממשיך להסתובב עוד דקות ארוכות ודרוש מעצור רוטור כדי לעצור אותו בזמן סביר.
הדוגמא הנ"ל, מסבירה למה במסוקים בעלי פסיעה קבועה (עם שלט כמובן) אין ולא יכול להיות מנגנון אוטורוטציה כי רק כך האטת המנוע תאיט באופן מיידי את הרוטור דבר שמסוקים גדולים לא יכול להיות.
בנוסף, כנראה שהמסוקים בעלי הפסיעה הקבועה הופיעו עם כנסיתם של החשמליים לתחום שכן במנוע חשמלי ניתן לקבל קפיצות מהירות יחסית בסל"ד דבר שמנוע בנזין או סילון מהסוג שקיים במסוקים אמיתיים יתקשה לעשות.
לא סתם המציאו את ה CCPM :)
נכון, באמת לא סתם המציאו את ה CCPM
רק שבכלל לא המציאו אותו למטרה הזו!
מה הקשר בין מחט לתחת :confused:
wonderd
15-06-2011, 14:36:23
...מה יקרה בכיוון ההפוך? זאת אומרת תוריד פסיעה לטובת צורך בסיסוסים מהירים:
....
מה זה?
wonderd
15-06-2011, 14:44:20
אם אני לא טועה, במסוקי 4 ערוצים הלהבים בנויים אחרת - מה שעוזר בעילוי.
אפשר בהחלט לבצע את מה שאתה אומר אבל צריך למצוא את הזוית המדוייקת כדי למקסם את היעילות, בכל מקרה זה לא ייצא טוב כמו במסוק 4 ערוצים בגלל צורת הלהבים (עד כמה שאני מבין).
מה זה?
וואללה אלעד,כל הכבוד !
לא יודע איך החמצתי את זה ? :D
זה ידוע שבסיסוסים אפשר לבצע רק עם CCPM.
guy1a
15-06-2011, 14:48:48
ואם לצורך העניין אני מרכיב להבים של פסיעה קבועה ? ( להבים של FUNCOPTER נגיד )
אני מנסה לחשוב על פלטפורמת FPV מסוקית ...
wonderd
15-06-2011, 14:49:44
אתה רוצה לסרס מסוק 6 ערוצים!!
תביא להבים גדולים כאלה, אני אעזור לך לנסות. אבל חלקים עליך.. :)
guy1a
15-06-2011, 15:06:32
כמה שאני חושב על זה יותר
הוא ניראה לי יותר מתאים
אבל הבחור ביטל את המכירה
אז זה ידחה ...
קבל בנתיים פאן קופטר לילה :)
http://www.youtube.com/watch?v=vBGKYZbc9XU&feature=related
guyro
15-06-2011, 15:20:36
תיאוריתית זה אפשרי, אבל לכל דבר יש השלכות
ועזוב לרגע את הפאן קופטר כי במסוק עם פסיעה קבועה יש ללהבים תיכנון שונה, המסוק כולו שונה.
כשאתה נמצא בפסיעה קבועה ומעלה סיבובים, לאט לאט נבנה עילוי עד שנוצר יותר עילוי מהמשקל, ואז המסוק מתרומם
אבל מה נלווה לזה? העילוי נוצר בסיבובי מנוע לא מתואמים עם הצרכים שלך, בדרך כלל איטיים מידי, ואז המסוק עולה, אבל מאד לא יציב
היציבות מושגת על ידי הכוחות הג'יירוסקופיים של המסוק, ובמספר סיבובים נמוך מדי, חסרה לך יציבות ג'יירוסקופית.
מה יקרה בכיוון ההפוך? זאת אומרת תוריד פסיעה לטובת צורך בסיסוסים מהירים:
אתה תגיע למהירות ראש גבוהה, אולי המקסימלית, ואז המסוק יתחיל לרחף קלות. אתה תרצה להמשיך לעלות, אבל לא יישארו לך סיבובי מנוע ותתקשה ללוט ביציבות האנכית
לא סתם המציאו את ה CCPM :)
עודד, נראה לי שאתה קצת מבולבל לגבי מהות תפקיד ה-CCPM
guyro
15-06-2011, 15:21:12
תיאוריתית זה אפשרי, אבל לכל דבר יש השלכות
ועזוב לרגע את הפאן קופטר כי במסוק עם פסיעה קבועה יש ללהבים תיכנון שונה, המסוק כולו שונה.
כשאתה נמצא בפסיעה קבועה ומעלה סיבובים, לאט לאט נבנה עילוי עד שנוצר יותר עילוי מהמשקל, ואז המסוק מתרומם
אבל מה נלווה לזה? העילוי נוצר בסיבובי מנוע לא מתואמים עם הצרכים שלך, בדרך כלל איטיים מידי, ואז המסוק עולה, אבל מאד לא יציב
היציבות מושגת על ידי הכוחות הג'יירוסקופיים של המסוק, ובמספר סיבובים נמוך מדי, חסרה לך יציבות ג'יירוסקופית.
מה יקרה בכיוון ההפוך? זאת אומרת תוריד פסיעה לטובת צורך בסיסוסים מהירים:
אתה תגיע למהירות ראש גבוהה, אולי המקסימלית, ואז המסוק יתחיל לרחף קלות. אתה תרצה להמשיך לעלות, אבל לא יישארו לך סיבובי מנוע ותתקשה ללוט ביציבות האנכית
לא סתם המציאו את ה CCPM :)
עודד, נראה לי שאתה קצת מבולבל לגבי מהות תפקיד ה-CCPM
מזה CCPM מזה עושה ומזה בכלל?
guy1a
15-06-2011, 15:44:11
במילים פשוטות
מיקסר תכנה בשלט שמאפשר להשתמש ב 3 סרבואים גם לפיטש - כל הסואש עולה ויורד בדיוק באותה זוית שהוא נימצא על מנת לשנות את זוית התקיפה של הלהבים וגם לסייקליק - שינוי הזוית של הסואש על מנת לנהג את המסוק לצדדים וקדימה אחורה.
cyclic - collective - pitch - mixing
מזה CCPM מזה עושה ומזה בכלל?
Cyclic Collective Pitch Mixing
בעבר, למסוקים היתה מערכת של מנופים מיכניים שניהלה את הקולקטיב והסייקליק כאשר הקולקטיב נשלט ע"י סרוו בודד והסייקליק ע"י שניים נוספים בהתאמה (כל אחד על ציר התנועה שלו).
CCPM הינו מעבר לניהוג מתואם (מיקסים) בין הסרוואים של הסוואש לביצוע עבודת הקולקטיב והסייקליק באינטגרציה מלאה בתנועה בינהם.
היתרונות:
1.מכניקה פשוטה יותר בין הסרוואים של הסייקליק לסוושפלייט.
2.שלושה סרוואים שנושאים בעומס הקולקטיב והסייקליק מה שמאפשר דיוק, מהירות וכוח רב יותר בקולקטיב ובסייקליק.
wind556
15-06-2011, 17:55:53
מה זה?
אתה לא יודע מה זה???
גם אני לא :)
טוב, תוקן, אל תצעק :)
michaelgl
15-06-2011, 18:58:32
כוח רב שיועבר דרך גלגלי שיניים על מנת להאיץ את הלהבים
במהירות הנדרשת, על מנת לצבור גובה
או כוח נגדיי רב על מנת להאט אותם
יקצר את חייהם של כל גלגלי השיניים במערכת
לכן השיטה הנהוגה כיום הינה שימוש בפלטת סוואש, שלא משנה את מהירות הסיבוב משמעותית
אלא רק את זווית התקיפה שלהם
זאת ועוד, שתאוצה זוויתית גדולה של מסה תדרוש כוח נגד רב יותר על מנת לשמור את הכיוון של האף יציב .
wind556
15-06-2011, 19:16:15
נכון, באמת לא סתם המציאו את ה CCPM
רק שבכלל לא המציאו אותו למטרה הזו!
מה הקשר בין מחט לתחת :confused:
צודק
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.