PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה אני צריך המלצה לסרוו זנב



kobigozlan
12-07-2011, 17:49:27
יש לי על ההוריקאן את הסרוו הזה
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9442

יש לי כבר כמה זמן בעיה איתו הוא לא שומר טוב על הזנב
שיחקתי עם ה ball-link לאורך כל החורים לא הצלחתי ליצב אותו טוב בשום gain יש לי את השלט של טורניגי וגיירו של ספארטן
הבעיה היא שהוא עומד במקום אז בסדר הצלחתי ליצב אותו
אבל שאני נותן מכות גז הזב בורח
בכל פעם שהרגשי שהצלחתי ליצב או פחות או יותר אז שעברתי ל idle-up אז הזנב לא היה בסדר
לפי כמה דברים ששמעתי אמרו שרב הסיכויים שהבעיה טמונה בסרוו כי הגירו מאוד אמין והשלט רק משדר לגירו את ה gain הוא לא משחק איתו
מאוד הייתי רוצה לדעת על איזה סרוו הייתם ממליצים אני חושב שעד טווח של 70$ אני יוכל למצוא משהו איכותי (ואם לא אז תתקנו אותי)
סך הכל אני רוצה להנות מהמסוק ואני לא מצליח אני יודע שייש פה הרבה שנהנים מימנו (בבקשה תחסכו מימני את התשובה של תקנה מסוק אחר )
אשמח לתגובות והמלצות אם יהיה אפשר גם קישורים מאוד יעזרו
תודה רבה לכל העוזרים

Yoav Lahav
12-07-2011, 18:26:58
ראשית אני מציין שאני לא מכיר המסוק הזה אבל כן מכיר הגיירו.

כיוונת כיווני תנועה ו LIMITS במדוייק לפי הוראות הגיירו?
וידאת התאמת ה גיירו לסרוו?
בדקת שאין הפרעות מכניות לתנועה או חופשים?
בדקת שזויות להבי הזנב ל 2 הכיוונים מספיקות לפי הוראות המסוק?
בדקת שאין החלקות בתמסורת לרוטור הזנב?

Yoav Lahav
12-07-2011, 18:33:15
לפני שאתה רץ לקנות סרוו חדש ויקר אולי כדאי שתנסה לקחת ממישהו ולראות אם זה באמת פותר הבעיה.

kobigozlan
12-07-2011, 19:18:30
ראשית אני מציין שאני לא מכיר המסוק הזה אבל כן מכיר הגיירו.

כיוונת כיווני תנועה ו LIMITS במדוייק לפי הוראות הגיירו?
וידאת התאמת ה גיירו לסרוו?
בדקת שאין הפרעות מכניות לתנועה או חופשים?
בדקת שזויות להבי הזנב ל 2 הכיוונים מספיקות לפי הוראות המסוק?
בדקת שאין החלקות בתמסורת לרוטור הזנב?
לגבי המכניות לתנועה אני כמעט ובטוח שכל בסדר
הכיוונים ביצע לי עודד וגם את הגיירו ככה שאני די סומך עליו
אבל בכיוון שצריך לכוון מצב של הסרוו אז כיוונו על מצב 1 ששמה נמצאים רב הסרוואים


לפני שאתה רץ לקנות סרוו חדש ויקר אולי כדאי שתנסה לקחת ממישהו ולראות אם זה באמת פותר הבעיה.
אני לא ממהר פשוט זה נראה לי הכי נכון הוא 0.08 sec כמה וכמה אמרו לי שזה לא מספיק

SEVEN
12-07-2011, 19:59:13
בהנחה שבדקת את כל הדברים שהציע יואב, ובכל זאת הגעת למסקנה שזה הסרוו
אני עם ספרטן וmks8910 והזנב יציב כמו סלע, גם ברוחות מטורפות, מכות גז וכו ... יציב כסלע.

Yoav Lahav
12-07-2011, 20:57:25
לגבי המכניות לתנועה אני כמעט ובטוח שכל בסדר
הכיוונים ביצע לי עודד וגם את הגיירו ככה שאני די סומך עליו
אבל בכיוון שצריך לכוון מצב של הסרוו אז כיוונו על מצב 1 ששמה נמצאים רב הסרוואים


אני לא ממהר פשוט זה נראה לי הכי נכון הוא 0.08 sec כמה וכמה אמרו לי שזה לא מספיק

אם כשאתה נותן מכות גז הזנב בורח זה לא בגלל מהירות הסרוו ובוודאי לא אם היא 0.08.
תשמע אני מציע לך להפגש בשטח עם מישהו שמכיר תמסוק ומטיס היטב ושהוא יעזור לך.
בדקת מה שהצעתי?

נולד לטוס
12-07-2011, 21:01:48
אשמח לעזור לך תתקשר אני אפתור לך את זה יש דרך מאוד פשוטה

כפיר 0505903993

נולד לטוס
12-07-2011, 21:02:20
אשמח לעזור לך תתקשר אני אפתור לך את זה יש דרך מאוד פשוטה

כפיר 0505903993

ziki
14-07-2011, 07:44:02
אם כשאתה נותן מכות גז הזנב בורח זה לא בגלל מהירות הסרוו ובוודאי לא אם היא 0.08.
תשמע אני מציע לך להפגש בשטח עם מישהו שמכיר תמסוק ומטיס היטב ושהוא יעזור לך.
בדקת מה שהצעתי?

מכות גז?
שיהיה.

shahar_IAI
14-07-2011, 08:39:35
ציקי שלום,

יש לי ניסיון רע ומר עם הסרוו הזה.
קניתי אותו בעקבות הסט אפ שעודד המליץ. אני משתמש בגירו של פוטאבה GY520
הסרוו נשרף לי באוויר בטיסת מבחן ראשונה!! זה גרם למשיכת זרם גבוהה ומפל מתח ובעקבות זאת המקלט הסםיק לעבוד והמסוק נפל.

לאחר שהתאוששתי מה"באסה" קראתי שוב בעיון רב את חוברת ההוראות של הגירו ושם הייתה המלצה לסרוו מתאים וכמובן כמה דגמים לבחירה.

המלצתי- אל תקנה סרוו זול. בדוק בהוראות יצרן של גירו ותבחר מה שהם ממליצים.

ziki
14-07-2011, 09:23:18
אותי אתה לא צריך לשכנע רק כדאי להבין קודם מה קרה שם.
בכל מקרה ההמלצה של יצרן הגירו צריכה להיות תקפה לנתונים של הסרוו ולא לדגם מסוים.
חשוב לשים לב לנתונים כגון קצב מידע, מהירות, מתח עבודה וכו...

bartovmoti
14-07-2011, 10:20:46
סליחה אבל לא תמיד החלפת סרוו זנב תעזור כאן..

אם כשאתה אומר "מכות גז" אתה מתכוון מעבר מ 40% מצערת ל 80% מצערת במהירות רבה מאד.. גם סרוו זנב לא יעזור!
שינויים גדולים ומהירים בסל"ד בכלל לא מומלצים כשהמסוק כבר באויר!
אני קודם כל הייתי מתחיל בבדיקת גרף מצערת.. אם הוא תלול מדי, כדאי למתן אותו בתחום שהמסוק כבר באויר זה דבר ראשון..
אח"כ, הייתי בודק אם כבר יש לי גרף יחסית תלול באיזור שהמסוק כבר באויר, הייתי בודק את התזמון של הבקר שהוא לא מהיר מדי.. כך הסלד יעלה בצורה מתונה יותר ויקל על הג'ירו בשינויים הפתאומיים בסל"ד ובמומנט הפיתול.
אם כבר יש שינויים מהירים כאלה, רצוי שהבקר יעדן אותם כלומר יעשה את זה בצורה מתונה ולא בקפיצות מהירות.
תופעות כאלה בהכרח יגררו זריקות זנב וגם הג'ירו היקר ביותר עם הסרוו הטוב ביותר יתקשה להתמודד עם מקרה קיצוני שכזה.

SEVEN
14-07-2011, 10:45:02
סליחה אבל לא תמיד החלפת סרוו זנב תעזור כאן..

אם כשאתה אומר "מכות גז" אתה מתכוון מעבר מ 40% מצערת ל 80% מצערת במהירות רבה מאד.. גם סרוו זנב לא יעזור!
שינויים גדולים ומהירים בסל"ד בכלל לא מומלצים כשהמסוק כבר באויר!
אני קודם כל הייתי מתחיל בבדיקת גרף מצערת.. אם הוא תלול מדי, כדאי למתן אותו בתחום שהמסוק כבר באויר זה דבר ראשון..
אח"כ, הייתי בודק אם כבר יש לי גרף יחסית תלול באיזור שהמסוק כבר באויר, הייתי בודק את התזמון של הבקר שהוא לא מהיר מדי.. כך הסלד יעלה בצורה מתונה יותר ויקל על הג'ירו בשינויים הפתאומיים בסל"ד ובמומנט הפיתול.
אם כבר יש שינויים מהירים כאלה, רצוי שהבקר יעדן אותם כלומר יעשה את זה בצורה מתונה ולא בקפיצות מהירות.
תופעות כאלה בהכרח יגררו זריקות זנב וגם הג'ירו היקר ביותר עם הסרוו הטוב ביותר יתקשה להתמודד עם מקרה קיצוני שכזה.

הבחור טוען שזה קורה לו גם ב-idle up

ziki
14-07-2011, 11:16:43
סליחה אבל לא תמיד החלפת סרוו זנב תעזור כאן..

אם כשאתה אומר "מכות גז" אתה מתכוון מעבר מ 40% מצערת ל 80% מצערת במהירות רבה מאד.. גם סרוו זנב לא יעזור!
שינויים גדולים ומהירים בסל"ד בכלל לא מומלצים כשהמסוק כבר באויר!
אני קודם כל הייתי מתחיל בבדיקת גרף מצערת.. אם הוא תלול מדי, כדאי למתן אותו בתחום שהמסוק כבר באויר זה דבר ראשון..
אח"כ, הייתי בודק אם כבר יש לי גרף יחסית תלול באיזור שהמסוק כבר באויר, הייתי בודק את התזמון של הבקר שהוא לא מהיר מדי.. כך הסלד יעלה בצורה מתונה יותר ויקל על הג'ירו בשינויים הפתאומיים בסל"ד ובמומנט הפיתול.
אם כבר יש שינויים מהירים כאלה, רצוי שהבקר יעדן אותם כלומר יעשה את זה בצורה מתונה ולא בקפיצות מהירות.
תופעות כאלה בהכרח יגררו זריקות זנב וגם הג'ירו היקר ביותר עם הסרוו הטוב ביותר יתקשה להתמודד עם מקרה קיצוני שכזה.

אין קשר
ג'ירו טוב עם סרוו זנב טוב יגיבו מהר יותר מכל בקר שתשים בכל קונפיגורציה.
ההסבר פשוט לא נכון

bartovmoti
14-07-2011, 11:53:36
זה הסבר דיי נכון..
הדבר דומה (בהגזמה כמובן) להכנסת איידל על הקרקע בלי סופט סטרט.. מה יקרה ? אין שום ג'ירו בעולם שיוכל לעצור את הזנב מלהסתובב על הקרקע עד למצב יציב (steady state).
אותו הדבר יכול לקרות גם באויר.. תגדיל מהירות הראש בפתאומיות בצורה דרסטית ותקבל תופעה דומה בסדר גודל הרבה יותר קטן..

אפילו בסרטון הדרכה של קסטל במפורש הוא מסביר שגיין גבוהה מדי של הגוברנור ותגובות מצערת (throttle response) לא נכון יכול לגרור בעיטות בזנב (ההסבר החל מ 2:00 בערך )


http://www.youtube.com/watch?v=1rmOa_9kxUg&feature=player_embedded#at=158

יכול להיות שבמקרה של הבחור שפתח את השרשור יש כאן באמת סט-אפ לא מתאים של הזנב אבל לפני זה יש דברים אחרים שצריך לבדוק ולא תמיד הם קשורים ישירות למכלול הזנב.

ziki
14-07-2011, 15:28:48
זה הסבר דיי נכון..
הדבר דומה (בהגזמה כמובן) להכנסת איידל על הקרקע בלי סופט סטרט.. מה יקרה ? אין שום ג'ירו בעולם שיוכל לעצור את הזנב מלהסתובב על הקרקע עד למצב יציב (steady state).


אפילו לא דומה
כשאין סל"ד אז אין בכלל זנב ולכן הגירו לא יכול לתפקד ולהתגבר על הטורק ללא קשר בכלל לאיזה סרוו זנב תשים.
טורק בטיסה הוא נושא שונה לחלוטין וזה מתבטל בקלות ע"י ג'ירו וסרוו זנב טוב, יתר על כן בתרגילי 3D קשים מעבר בין פיצ' שלילי לחיובי באופן מהיר מייצר טורק חזק הרבה יותר מאשר קצב שינוי הסל"ד ע"י הבקר ועובדה שהזנב לא זז בתרגילים כאלו כאשר אתה עובד עם ציוד איכותי.
ההסבר שלך בפירוש לא נכון.

moshezm
15-07-2011, 18:58:18
החלפת להבי זנב לגודל 80mm תעזור לך מאוד. אמרתי לך את זה אצל עודד באותו יום שישי שנתתי לך את הלניק ל SwashPlate.
מציע לך לנסות, יש לי זוג חדש אם בא לך.