התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! זנב נזרק לכל הרוחות



T_A
16-08-2011, 18:31:40
עד היום הטסתי רק ב NORMAL , כאשר נתתי מצערת חזקה והזנב היה מאבד שמירת כיוון קיבלתי את זה בגלל מהירות ראש נמוכה מידי.
אבל היום פעם ראשונה הטסתי ב IDLE UP , כאשר יצאתי מתרגילים עם הרבה סטיק שמאל (בעיקר ריחוף הפוך ) הזנב לא שמר כיוון בעליל , כמעט איבדתי את המסוק אבל למזלי עשיתי את זה בגובה רב.

מדובר בספרטן ,וסרווו זנב S9257 על ה TREX500ESP.
גרף פיטץ' לינארי, מנוע 100 85 100
החור בזרוע של הסרוו כמו בחוברת של הספרטן , בג'יירו הוגדר טווח מלא לזנב.

רעיונות?



נ.ב
הרבה זמן לא הרגשתי את האצבעות שלי רועדות על השלט , היה מדהים, וממש לא פשוט כמו בסימולטור , אבל טוב שהתאמנתי שם שעות.
עשיתי קצת רולים , ריחוף הפוך וטיסה אחורה הפוך (או שזה בעצם קדימה?..).

נולד לטוס
16-08-2011, 18:52:54
קודם כל הגרף מנוע לא כל כך נכון לטעמי ואפילו אני חושב עדיף קו ישר של מקסימום 90- 85 אחוז לאורך כל הגרף כמובן באיידל ובהקשר לזנב אלו הפעולות שהייתי עושה.

1. בודק את הפיצוי של הזנב ולפי החוברת בספרטן מדובר על 8 מעלות חיובי בלהבי הזנב מצאתי לנכון עם אותו סאטאפ זנב ג'ירו שזה מספיק.

2. הגבר גיין

3. טווח פעולה בג'רו זה בסדר ומה עם האנד פויינט במשדר?

4. מקווה שעזרתי אם בכלל

כפיר

T_A
16-08-2011, 20:10:19
GAIN 60%
EPA של הסרוו 100% , טווח מכאני בזנב מגיע למקסימום מקצה לקצה (טיפה לפני שסליידר נוגע בבום או בהאב של הזנב)

flyinglizard
16-08-2011, 20:27:10
אם אתה מרחף במקום, באיידל, ונותן פיטץ' חזק למעלה, בזמן שהמסוק מטפס - הזנב מחזיק במקום או זז? זו הבדיקה הכי פשוטה שיש. על פניו הכל אצלך נשמע בסדר, יכול להיות שאתה עם מהירות ראש נמוכה מדי או יותר מדי פיטץ' בלהבים הראשיים מה שחונק את המנוע.

wonderd
16-08-2011, 20:47:40
כמו שרועי אמר - אפשר לבדוק בהקפצת המסוק ישר למעלה, תן נתונים כמו זוית מקסימום בפיטצ' ולאן נזרק הזנב. דרך אגב, אתה לא צריך להיות באיידל בשביל לבדוק את זה, מספיק בנורמל אם יש לך מספיק סל"ד.

hagpel
16-08-2011, 20:54:14
היתה לי תופעה דומה, לא חזקה שבגללה הייתי נלחץ אבל זנב לא עבד מדוייק כמו שאפשר,
דבר ראשון, גיין! צריך לשים את הזמן ולבצע כיול
(בגדול תוריד לנקודה חלשה בעליל, תבצע פתיחות מצערת חזקות ותראה עם הזנב נשמר, תעלה גיין עד שהזנב יציב בקפיצות של לא יותר מאחוז כל פעם)

לבסוף אני מוכרח להודות שרק כששידרגתי למנוע של סקורפיון המסוק נהייה יציב...
רצוי לציין שלפני השדרוג היה מורכב ה 500L המקורי של אליין והוא לא היה תקין...
לדעתי ה MX500 החדש של אליין טוב לפחות כמו הסקורפיון אם לא יותר!!!

לא יודע איזה מנוע יש לך אבל אכן הספק המנוע משפיע על יציבות המסוק והזנב (שמירת סל"ד קבוע תחת עומס..)

T_A
16-08-2011, 20:57:50
יש לי 500MX והוא מרגיש חזק ויציב מאוד בסל"ד
אני יבדוק הוספת GAIN פעם הבאה שאני מטיס (במקרה הטוב יום חמישי :()

wonderd
16-08-2011, 20:58:24
לדעתי הספק המנוע לא ישנה לו ברמה שהוא מדבר עליה, הכל עניין של סל"ד נכון מול פיטצ' מתאים (וכמובן הגבר גיין מדויק).

hagpel
17-08-2011, 08:40:44
יש לי 500MX והוא מרגיש חזק ויציב מאוד בסל"ד
אני יבדוק הוספת GAIN פעם הבאה שאני מטיס (במקרה הטוב יום חמישי :()

יכול גם להיות שהגיין גבוהה קצת,
תוריד בשלבים ותבדוק כל פעם עד שהזנב לא נשמר,
אז תעלה עד הנקודה שבה הזנב נשמר טוב..!!