צפייה בגרסה מלאה : בעיית זנב בהוריקאן
michaelgl
30-08-2011, 22:57:30
היי כולם =]
ברשותי הוריקאן, שלט 9X
סרוו זנב (פועל במצב אנלוגי)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9442
ג'ירו
http://www.infinity-hobby.com/main/product_info.php?products_id=6698
כרגע uprate ו dnrate בג'ירו מוגדרים על 20%
במצב זה, ישנן קפיצות פתאומיות ורנדומאליות שהזנב לוקח שמאלה (אף ימינה) חזק
וכאשר אני נותן גז, או מנסה לסובב את המסוק מתחיל אצלי האנטינג למשך כמה שניות
כאשר אני מעלה את הערכים הנ"ל, יש האנטינג מטורף אך פחות קפיצות ראנדומליות
מישהו מכיר את הבעיה?
erazz
30-08-2011, 23:18:12
נשמע כאילו יש לך המון רעידות. (כלומר המסוק עצמו רועד - לא מאוזן)
איזנת להבים?
יש רעשים מוזרים?
השתמשת בפלטת המתכת שמגיעה עם הג'יירו?
michaelgl
31-08-2011, 00:22:45
נשמע כאילו יש לך המון רעידות. (כלומר המסוק עצמו רועד - לא מאוזן)
איזנת להבים? כן
יש רעשים מוזרים? לא
השתמשת בפלטת המתכת שמגיעה עם הג'יירו? בהתחלה כן, אך הג'ירו היה גבוה ואלעד (wonderd) הוריד אותו, כרגע הוא על מדבקה אפורה אחת
:)
flyinglizard
31-08-2011, 01:44:42
בדוק טראקינג שוב. לחבר יש הוריקאן עם ספרטן שעשה בעיות ותיקון טראקינג של פחות ממעלה הפרש (לכאורה לא משהו שאתה מגלה בעין בקלות) פתר את הבעיה לגמרי.
דבר שני, בדוק שהרצועה מתוחה כמו שצריך.
למה הסרבו שלך פועל במצב אנלוגי? זה סרבו דיגיטלי, אלא אם יש שם משהו שאני לא מבין. יכול להיות שזה אחראי לחלק מהבעיות שלך.
מה אלו uprate וdnrate? ערכי גיין? (אחד לheading hold ואחד לrate?) אם אלו הערכים ואתה אכן עובד על 20% מתוך 100% כנראה שאתה צריך להוריד גיין מכאני (כלומר להכניס את הפושרוד של הזנב חור אחד לכיוון הבורג).
ואם גם זה לא עובד, תנסה את הג'יירו ב9.90 מהסיני...
michaelgl
31-08-2011, 02:13:30
חברים כיוון הבעיה נפתר
פירקתי את הלהבים, וחיברתי את הבקר ל 12V של הספק
במצב זה יצא לי לשחק בקלות עם הפרמטרים, בלי הצורך להעלות לאוויר את המסוק ולמות מפחד מריסוק
גיליתי שאם אני מהדק את הג'ירו למקומו יותר חזק, הבעיה נפסקת
לקחתי זוג אזיקונים וראיתי שאם אני מחזק קצת המצב משתפר, מחזק יותר מדי המצב נגרע, מאין כל המוסיף גורע
חיברתי במצב בינים, ועכשיו הגיע הזמן להעלות אותו לאוויר ולראות מה הוא אומר =]
למי שמתעניין, הזרם שנמשך מהספק הינו 7 אמפר במתח 12V (שירד ל11.64)
עתה נשאר רק למצוא רצועה מתאימה בשביל להדק את הג'ירו המסריח הזה שם.
wonderd
31-08-2011, 07:17:20
אז האבחנה הראשונה שלי היתה נכונה..פשוט לא היה מקום לעטוף את הגיירו בסקוצ'..
שמח שפתרת את הבעיה - איך תפסת את האזיקונים? (דרך אגב לא כדאי לשים שם אזיקונים, עדיף למצוא משהו רך יותר).
בנוסף לכך אתה צריך לבדוק שהסליידר של הזנב עובד חלק לגמרי ללא כל התנגדות ולעבור שוב על הגדרות הג'יירו כמו שמר לטאה כתב לך, הוא צודק - אם הסרוו דיגיטלי והגדרת אנלוגי - שם מתחילה הבעיה.
אתה עדיין צריך לבצע הרבה כיוונים למסוק - הוא עצבני מדי לדעתי, למרות מה שאמרתי לך, אולי תוסיף קצת אקספו (כ 20%) ותוריד במקביל את זויות הסייקליק (אצלך הכל מוגדר על 50%, השאלה מה הזויות בפועל). בנוסף לכך צריך לתקן את בעיית הסווש שלא עולה ישר.
danoneyal
31-08-2011, 07:54:40
חברים כיוון הבעיה נפתר
פירקתי את הלהבים, וחיברתי את הבקר ל 12V של הספק
במצב זה יצא לי לשחק בקלות עם הפרמטרים, בלי הצורך להעלות לאוויר את המסוק ולמות מפחד מריסוק
גיליתי שאם אני מהדק את הג'ירו למקומו יותר חזק, הבעיה נפסקת
לקחתי זוג אזיקונים וראיתי שאם אני מחזק קצת המצב משתפר, מחזק יותר מדי המצב נגרע, מאין כל המוסיף גורע
חיברתי במצב בינים, ועכשיו הגיע הזמן להעלות אותו לאוויר ולראות מה הוא אומר =]
למי שמתעניין, הזרם שנמשך מהספק הינו 7 אמפר במתח 12V (שירד ל11.64)
עתה נשאר רק למצוא רצועה מתאימה בשביל להדק את הג'ירו המסריח הזה שם.
מעולה, אני שמח לשמוע, ספר איך הוא מתנהג בטיסה
wind556
31-08-2011, 11:22:38
מנסיוני, כשיש בעייה אחת שרואים אותה, מתחת לפני השטח יש עוד ים של בעיות קטנות שקשה לראות
אני מניח שכל המסוק שלך לא מכוון במדוייק, ולא רק הג'יירו
אם פתרת בעייה על ידי הידוק הג'יירו למקומו, משהו לא בסדר, ונשאר לא בסדר גם אם נראה לך אחרת
הגיירו צריך להיות מחובר למקומו בדיוק כפי שהיצרן דורש ולא בשום דרך אחרת.
בנוסף לכך, מהמעט נסיון שיש עם הג'יירו הזה, הוא בלשון המעטה לא משהו
תחליף אותו לGA250 ותראה שיחול שיפור
וכמובן שספרטן עדיף
הג'יירו שלך יש לו נתונים טובים על הנייר, אבל בפועל הוא איכזב
michaelgl
01-09-2011, 00:02:13
תודה לכולם על התגובות
הסרוו במצב אנלוגי בגלל שלפי הביקורות אצל הסיני, להכניס אותו למצב דיגיטלי=מוות לסרוו, למרות שמו
הצלחתי לאפס את הג'ירו איכשהו
והתחלתי לעקוב שורה שורה אחרי המלצות היצרן
המצב השתפר כרגע, אך אני עדיין צריך לשחק עם ההגדרות שלו, ויש לי תחושה שמצב השומר ראש שלו קצת בעייתי, והוא כל כמה זמן בוחר לעצמו כיוון שונה לכוון את עצמו.
בנוסף גיליתי שבזמנו "הזנחתי" 10 גרם במשקל הלהבים, סודר - וכך גם מרכז המסה אוחד. פעולה זאת לא הניבה לי שינוי שיכלותי להרגיש בו.
521685216952170
נא להתעלם מהבאלגן בחיווט ובאזור, תופעה הידועה כקשורה לייאוש ג'ירוסקופי.
יש לך הפרש של 10 גרם בין הלהבים הראשיים?
michaelgl
01-09-2011, 00:42:02
היה..
danoneyal
01-09-2011, 08:33:13
מיכאל, כל הכבוד על ההתמדה בניסיון למצוא את הבעיה , אני בטוח שבסוף זה גם יטוס (למרות שזה הוריקן , עקיצה :p:p) וגם תלמד הרבה
shahar_IAI
01-09-2011, 09:05:03
מיכאל שלום,
לא נעים לי להכניס לך רעש במערכת, כמו שנרשם למעלה כנראה היו לך עוד כמה בעיות. אבל לי התרסק ההוריקאן בגלל הסרוו זנב הזה.BMS-661DMG+HS Super Fast Digital Servo
בבדיקות קרקע שעיתי הכל עבד פיקס.
אחרי 5 דקות של ריחוף מושלם בטיסת מבחן איבדתי שליטה והמסוק התרסק. הסתבר שהסרוו זנב נשרף באוויר , משך זרם גבוה והוריד את המתח במקלט.
אחרי שהתאוששתי מהתיקונים, רכשתי סרוו זנב איכותי וכיום אני מאושר:)
michaelgl
01-09-2011, 10:38:58
שחר
האם הסרוו שלך היה מוגדר במצב דיגיטלי?
לפי הביקורות בHK הסרוו נשרף אחרי 5 דקות כאשר הוא מקבל אות דיגיטלי.
והסרוו הזה הוא לא דיגיטלי, DS במקרה הזה לא אומר דיגיטלי =]
בינתיים המסוק שלי היה באוויר במצטבר כשעה - במצב אנלוגי ולמזלי לא קרה כלום.
הבדיקה שאני אעשה בקרוב זה אחליף את הסרוו, ואבדוק איך זה פועל
ואז אחליף את הג'ירו ואחזיר את הסרוו המקורי ואבדוק איך זה פועל (אייל סומך עליך)
ובינתיים התחלתי לפזול לכיוון ג'ירואים אחרים
wonderd
01-09-2011, 11:41:00
תעשה שוב בדיקה ידנית למצב הסליידר על ציר הזנב, תוודא שהוא עובד חלק לגמרי.
orendar181
01-09-2011, 12:27:12
מיכאל אל תעשה כלום ...אתה רק מסבך את העיניינים....
זה יפה שאתה רוצה ללמוד אבל כמו שאני מכיר אותך אתה תמיד מנסה להתחכם...אפילו אם היצרן
עשית בחירה שגויה לדעתי אבל לא נורא ..מכאן תמשיך ותלמד...זה יעלה לך בעוד כמה מאות אבל ככה לומדים
להבא קודם תשאל ואחר כך תקנה(אמרה מוכרת) ותנסה להיות קשוב למה שמציעים כאן ומשם תקח את שאתה צריך
אל תנסה להגדיל ראש לפחות לא בהתחלה...
גם אם הרכבת את המסוק בעצמך זה לא אומר כלום על הידע שרכשת...אתה מתחיל...(אל תיפגע) ויש לך עוד המון ללמוד
ולכן כאן זה המקום.
בכל אופן בהצלחה חבריקו.
wind556
01-09-2011, 12:55:38
אנסה לסכם את זה:
היה לך הפרש של 10 גרם בין הלהבים, זה לא הפרש קביל, זו קטסטרופה. עליה כך לאויר גם היא מעידה על חוסר הבנה במסוק מה שמביא למסקנה שיש עוד דברים לא תקינים
יש לך ג'יירו לא טוב-נקודה. לא משנה מה תעשה בו, הוא לא יתקרב אפילו לג'יירו 250 הזול
סרוו הזנב שלך הוכח ככישלון. תחליף אותו לזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10967
הסרוו הזה יושב ל המסוק שלי והוא פשוט נפלא .
אל תנסה בכלל להטיס לפני שעשית את כל זה, אחרת בפוסט הבא השאלה תהיה "איפה משיגים...."
orendar181
01-09-2011, 14:29:43
1+
guy1a
01-09-2011, 15:01:31
שיהיהי איפה משיגים ולא איפה מזמינים אמבולנס ... :cool:
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.