צפייה בגרסה מלאה : ריחוף ראשון של סוללה מלאה + התייעצות קטנה
Friman
18-09-2011, 12:02:53
אז סוף סוף אחרי שנפטרתי מנדנודי הזנב, יצאתי הבוקר להטיס, ו... תענוג. 2 סוללות עם כמה דקות הפסקה ביניהן להתאוורר, אפילו הצטרף אליי מטיס נוסף (איציק) שראה אותי מהכביש הראשי והיווה חברה וגם ייעץ בהטסה.
פעם ראשונה בשבילי להחזיק את המסוק ככה 6 דקות מלאות באוויר, המון אדרנלין והמון ריכוז. ניסיתי להטיס עם האף הצידה בשלב מסויים אבל נלחצתי קצת מה גם שהייתה רוח, איבדתי ריכוז למאית שנייה ונחתתי מייד, בשלום - זולת ליטוף של הזנב בקרקע. בסה״כ היה מאד כייף!
ולהתייעצות - הזנב שלי מונע ברצועה, ושמתי לב שבכל נגיעה הכי קלה של הזנב בקרקע (מה לעשות, מתחיל, קורה לפעמים) הבום מחליק פנימה לתוך התושבת חצי מ״מ בערך, מספיק בשביל שיהיה רפיון קל ברצועה. אחי הנגיעה האחרונה היום בבוקר מתחתי שוב והידקתי את הברגים, ובנסיון לקבע את הבום היטב נסדק מעט הפלסטיק מסביב להברגה:
53413
מדובר בסדק זעיר אך מגיע עד לחור של הבורג לדעתי. האם זה מצריך החלפה של כל תושבת הבום, או שחיזוק מסביב באפוקסי יספק במקרה זה? שהרי בסה״כ הבום מוחזק על ידי כל התושבת ולא רק על הבורג הזה. מצד שני אני לא רוצה לקחת סיכונים. ו... איך מונעים את החלקת הבום פנימה בלי להדק יותר מדי את הברגים? חוץ מהפיתרון הברור של להתרחק מהרצפה ;).
wind556
18-09-2011, 12:18:53
אפוקסי או כל דבק אחר לא יעזור לך שם
קבל שני טיפים:
1- תעטוף את קצה הבום בטייפ כלשהו שיעזור להידוק , עדיפות לטייפ אלומיניום
2- תבנה לך הארכה לסנפיר הזנב. זה יחולל נפלאות בביטחון שלך וברמת הנזקים מהסוג הזה
danoneyal
18-09-2011, 12:24:51
יש מוד נחמד שעושים ב-450 שאני מניח שאפשר לעשות גם ב-500 והוא קדיחה ,באופן ידני ולא בעזרת מקדח, של חור קטן מאוד דרך הפלסטיק של מחזיק הבום עד לבום עצמו ואז להבריג בורג קטן קטן שיחזיק את הבום.
ב-550 אלין כבר הכניסו את המוד הזה כחלק מהמבנה של המסוק , מציע שתסתכל בסרטים של בוב פינלס על בניה של הזנב של הטירקס 450 פרו הוא מסביר איך עושים את זה וגם תסתכל בחוברת בניה של ה-550 של אלין תוכל לראות איך הם עשו את זה במפעל.
וכמובן להתאמן להתאמן להתאמן ...... על נחיתות בסימולאטור , זה יעשה את כל ההבדל.
בהצלחה
Friman
18-09-2011, 12:25:09
אוקיי, תודה עודד. חשבתי לשים ליפוף של איזולירבנד באמת. אין לי מושג מה זה טייפ אלומיניום :)
ממה אפשר לבנות הארכה כזו? אין לי נגישות למוטות קרבון...
ו... אני מבין שמומלץ להחליף את תושבת הזנב? כאן אני מתייחס לסדק שכבר נוצר- האם מצריך החלפה או בר תיקון?
האפוקסי היה מיועד למנוע שבירה של הפלסטיק שם עקב הסדק שכבר נוצר, לא כדי למנוע החלקה.
guy1a
18-09-2011, 12:25:32
ואם יורשה לי
את ההארכה .. שתהיה גמישה.
כי אם זה קשיח אז המכה עוברת לסנפיר והוא נישבר ..
אני אעלה לך תמונה בערב אם אני אזכור.
( ועודד .. אמרת לי פעם "אתה אומר פלסטיק כאילו זה רע .. - הנה זה רע, סדק כזה מהידוק יתר במתכת לא כל כך קורה .. מנסיון אישי של הידוק אלים ... ( עכשיו אני מוסיף כשצריך טיפת לוקטיט .. עובד נהדר ) )
Friman
18-09-2011, 12:39:43
תודה אייל.
אכן הציעו לי לקדוח ולשים שם בורג אבל חששתי מחיכוך עם הרצועה בטעות או מהחלשת החוזק המבני של כל החלק בגלל קדח במיקום לא נכון. אסתכל בסרטונים של בוב פיינלס באמת, אם יש הדגמה כיצד לעשות זאת אהיה הרבה יותר רגוע עם הרעיון. אגב, אני מניח שהפיתרון הזה ישים רק לבום מאלומיניום, לא? אם אשדרג לבום מקרבון בעתיד, זה לא ממש יעבוד?
כרגע הסוגייה שמטרידה אותי היא האם ניתן להטיס עם הסדק שנוצר לי בתושבת בגלל הידוק היתר של הבורג, או שזה בר תיקון, או להזמין בהקדם חלק חלופי... אני בונה על הטסה בשישי וחבל לי להתקע בהמתנה לחלק אם אכן חובה להחליף. ונטיית לבי היא להחליף, מדאיג אותי הסדק במיקום הספציפי הזה, שלא יעוף לי הבום מהמסוק ;)
בום קרבון של אליין הוא למעשה בום אלומיניום בציפוי קרבון, אתה תוכל לעשות את השדרוג הזה גם בבום קרבון.
guy1a
18-09-2011, 13:13:50
אוקיי, תודה עודד. חשבתי לשים ליפוף של איזולירבנד באמת. אין לי מושג מה זה טייפ אלומיניום :)
ממה אפשר לבנות הארכה כזו? אין לי נגישות למוטות קרבון...
טייפ אלומיניום זה כמו סלוטייפ רק שבמקום סלו יש לך ... אלומיניום :)
את ההארכה עושים מפלייבר ז"ל .. בשביל זה המציאו את המסוקים עם פלייבר !!
תחליף את החלק, לא מדובר בחלק יקר וכל תיקון אחר מיותר, לא מומלץ לאלתר במסוקים.
תמנע מכל האפשר בשימוש בבום קרבון, בום אלומיניום הוא סוג של פיוז במסוק, בריסוק תצא משמעותית זול יותר, אין משמעות (גם לא ויזואלית) אם תטיס עם בום קרבון או אלומיניום.
bartovmoti
18-09-2011, 13:34:01
אתה יכול לעשות מה שאני עשיתי פעם והבום לא זז מילימטר..
אתה לוקח אזיקון (לא עבה במיוחד) , דוחף את הקצה שלו בין התושבת בום לבום.. (בדיוק כמו ששמים בין הבום למובילים של הפושרוד האחורי)
נכון, בשביל לעשות את זה אתה צריך מרווח כלשהו אז אתה פותח את זה עד שאפשר להחדיר את האזיקון, ואז סוגר עם הברגים חזק!!
אתה יודע שקצה האזיקון דק מאד והולך ונהיה רחב ועבה יותר בהמשך והוא מוכנס כך שככל שהבום רוצה להיכנס כך זה נהיה יותר קשה ..
את החלק של האזיקון שנשאר בחוץ אתה חותך וזהו! הבום לא יזוז בחיים תאמין לי! אני יודע שזה נשמע פתרון עקום אבל אני עשיתי ככה וזה החזיק אותו כמו אבן!
אגב, איך נפתרה בעיית הנדנודים בזנב ?
Friman
18-09-2011, 14:29:09
מוטי נשמע אחלה רעיון! ובכל מקרה פשוט יותר מלהתחיל קדיחות ועניינים. אבל- זה לא גורם לטיפה חופש של הבום בתושבת? אנסה ככה ואם לא יספיק אעבור לשיטת הקדיחה. עדיף להתחיל בפיתרון הפשוט יותר, להחמיר את ההתמודדות תמיד אפשר...
הנדנוד בזנב נבע מהעדר תגובה בג׳יירו לשינויים בפונקציית הgyro sensitivity gain במשדר. לא ברור מדוע הוא לא הגיב, משהו כנראה לא הגדרתי נכון באורורה. משה גולדשטיין עבר איתי ארוכות על כל המסוק בבוקר שישי האחרון, עד שהבנו שזו הבעיה. עברנו להגדיר את רגישות הג׳יירו מהEnd points של ערוץ הג׳יירו, הג׳יירו התחיל להגיב סוף סוף לשינויים והבעיה נפתרה. תענוג להטיס עם זנב יציב סוף סוף. צריך לעשות עוד כמה בדיקות כי עדיין יש טיפה תזוזה ושמירת הזנב לא מושלמת- אנסה להוריד חור בהורן ולהגביר קצת גיין לג׳יירו מהEPA. אבל סוף סוף הזנב במצב בר-הטסה וזה הבדל עצום.
אחליף את החלק בעצתו של ציקי. נשמע לי הימור מיותר בשביל 50₪, במיוחד שזה חלק פלסטיק. ויש לי איזה תופס בום מאלומיניום ממסוק קוואקסיאלי שעבר זמנו, שיתאים לדעתי להארכת הזנב המדוברת.
תודה!
danoneyal
18-09-2011, 15:50:19
תודה אייל.
אכן הציעו לי לקדוח ולשים שם בורג אבל חששתי מחיכוך עם הרצועה בטעות או מהחלשת החוזק המבני של כל החלק בגלל קדח במיקום לא נכון. אסתכל בסרטונים של בוב פיינלס באמת, אם יש הדגמה כיצד לעשות זאת אהיה הרבה יותר רגוע עם הרעיון. אגב, אני מניח שהפיתרון הזה ישים רק לבום מאלומיניום, לא? אם אשדרג לבום מקרבון בעתיד, זה לא ממש יעבוד?
כרגע הסוגייה שמטרידה אותי היא האם ניתן להטיס עם הסדק שנוצר לי בתושבת בגלל הידוק היתר של הבורג, או שזה בר תיקון, או להזמין בהקדם חלק חלופי... אני בונה על הטסה בשישי וחבל לי להתקע בהמתנה לחלק אם אכן חובה להחליף. ונטיית לבי היא להחליף, מדאיג אותי הסדק במיקום הספציפי הזה, שלא יעוף לי הבום מהמסוק ;)
הי גיל
במסוקים כשיש ספק אז אין ספק, הזמן חלק חלופי ותעודד בכך שחסכת ריסוק מיותר, בינתיים עשה סימולאטור או כמוני ותחזיק 2 מסוקים
bartovmoti
18-09-2011, 15:50:47
לא יהיה שום חופש בתושבת, העובי של האזיקון זה ממש קצת יותר ממילימטר והוא רך. זה פשוט יהיה כמו יתד שיתקע את הבום מלזוז.
wind556
18-09-2011, 15:53:07
אני עשיתי הארכת סנפיר זנב בזמנו ממוט פלדה
הקוטר 1.5 מ"מ (יש בכל חנות טיסנים), ותדביק אותו באפוקסי לכל אורך הסנפיר.
מאומה לא יישבר כך וזו עבודה קלה ביותר
Scooter007
18-09-2011, 19:16:53
אני עשיתי הארכת סנפיר זנב בזמנו ממוט פלדה
הקוטר 1.5 מ"מ (יש בכל חנות טיסנים), ותדביק אותו באפוקסי לכל אורך הסנפיר.
מאומה לא יישבר כך וזו עבודה קלה ביותר
מישהו יכול להעלות תמונה ????
Friman
18-09-2011, 19:27:51
אני עשיתי הארכת סנפיר זנב בזמנו ממוט פלדה
הקוטר 1.5 מ"מ (יש בכל חנות טיסנים), ותדביק אותו באפוקסי לכל אורך הסנפיר.
מאומה לא יישבר כך וזו עבודה קלה ביותר
יש לי משהו מתאים.
לא יותר טוב לקבע עם אזיקונים (גם אם פחות אסתטי..)?
ככה עם המוט הזה מתעקם או משהו, אפשר להחליף אותו ולא את כל הסנפיר.
ועוד שאלה- ההארכה היא עד גובה הרצפה או מעבר? זה לא מסכן את המסוק בהתהפכות במצב של סבסוב הצידה על הרצפה, כזה שלפעמים יש כשמתחילים לצבור סל״ד?
guy1a
18-09-2011, 19:40:11
בבקשה
5344653445
אם המסוק מסתובב לך בזמן התחלת סיבוב מנוע, תגדיר soft start
Scooter007
18-09-2011, 19:53:33
בבקשה
5344653445
אם המסוק מסתובב לך בזמן התחלת סיבוב מנוע, תגדיר soft start
תודה!
עכשיו, מישהו יכול בבקשה להסביר לי איך זה פותר את הבעייה של פותח השרשור? גם עם התוספת הזו הבום עדין יספוג זעזוע בנחיתה לא מושלמת.
???
:confused:
Friman
18-09-2011, 20:48:12
אה, הבנתי גיא תודה. אני חשבתי שזה מוט מזדקר כזה ולכן אם הוא ננעץ באדמה- מספיק שהזנב ייסתובב טיפה וכל המסוק ייתהפך. יש לי חוט ברזל עבה במחסן, נקמבן משהו. ואגב יש לי super soft start שהוא עוד יותר רך ממה שיש אצלך (מהסרטון שהעלית לפני כמה שבועות).. לבקר של אליין לוקח כמה שניות טובות עד שהוא תופס מהירות.
אבל בכל זאת לפעמים הזנב טיפה מסתבסב בגלל שהמסוק לא הונח בכיוון שבו התאפס הג׳יירו בחיבור סוללה וכדומה- וזה מחזיר אותי לשאלה הקודמת, האם ההארכה היא עד לגובה הרצפה או מילימטר או שניים מעל הרצפה? כי די מפחיד אותי שזה ייתקע במשהו על הרצפה וככה ייצא שבשביל למנוע שפשוף של להבי הזנב שעולים 4$, ייתהפך לי כל המסוק ואני ארסק את הלהבים הראשיות בנזק הרבה יותר משמעותי.
ויוסי - ההגיון בהארכה הזו הוא שכשסתם יש נגיעות קלות בקרקע שאינן ריסוקים חדים, כל שפשוף של הזנב בקרקע יכול לפגוע בלהבי הזנב ובמכלול הזנב בכלל. כשהמנגנון מונע ברצועה כמו שיש לי ולך זה פחות גרוע כי מקסימום הרצועה מחליקה ובמקרה הכי גרוע היא נקרעת, כשיש torque tube כל נגיעה קלה כזו ברצפה עשויה לגרום לטחינה של הגג״שים של הTT ו/או לפיתול ועיקום של הTT. לכן גרסת הרצועה מומלצת יותר למתחילים שנוטים ״ללטף״ את הרצפה עם הזנב בנחיתות הראשונות. זה לא ימנע פגיעה בבום בריסוקים או נחיתות קשות (אם אני מבין נכון?) אך זה ימנע נזק מיותר מנגיעות קלות ברצפה.
guy1a
18-09-2011, 20:59:24
תעשה איזה אורך שבא לך :)
שיהיה יותר ארוך מהלהבים.
וכן, זה הרציונל :)
Scooter007
18-09-2011, 21:57:47
ויוסי - ההגיון בהארכה הזו הוא שכשסתם יש נגיעות קלות בקרקע שאינן ריסוקים חדים, כל שפשוף של הזנב בקרקע יכול לפגוע בלהבי הזנב ובמכלול הזנב בכלל. כשהמנגנון מונע ברצועה כמו שיש לי ולך זה פחות גרוע כי מקסימום הרצועה מחליקה ובמקרה הכי גרוע היא נקרעת, כשיש torque tube כל נגיעה קלה כזו ברצפה עשויה לגרום לטחינה של הגג״שים של הTT ו/או לפיתול ועיקום של הTT. לכן גרסת הרצועה מומלצת יותר למתחילים שנוטים ״ללטף״ את הרצפה עם הזנב בנחיתות הראשונות. זה לא ימנע פגיעה בבום בריסוקים או נחיתות קשות (אם אני מבין נכון?) אך זה ימנע נזק מיותר מנגיעות קלות ברצפה.
את זה דווקא הבנתי לבד :-) , מה שלא הבנתי זה למה זה בכלל קשור לתזוזת הבום שתיארת בתחילת השרשור.
Friman
18-09-2011, 22:29:57
בכל פעם שנגע לי הזנב בקרקע הייתה תנועה כזו של הבום פנימה לתוך התושבת. חוץ מכשבהתחלה נעלתי את תושבת הסרבו זנב צמוד לתושבת הבום, אבל אני מניח ששימוש בתושבת הסרבו לבלימת המכות האלו זה לא רעיון חכם..הזזתי בכל אופן את הסרבו מ״מ החוצה מסיבות אחרות. אני מניח שהסיבה לתזוזת הבום פנימה בתושבת היא שמשפגשו להבי הזנב את הקרקע הייתה התנגדות לתנועתם, הרצועה עמדה תחת עומס ומשכה את כל הזנב והבום פנימה עד שנוצר רפיון שאיפשר החלקה של הרצועה על הגג״שים שלה. מה שבTT היה מתבטא כנראה בטחינת הגג״שים. אז, הארכה שכזו לסנפיר הזנב תמנע מגע של להבי הזנב בקרקע וכתוצאה מזה יימנע הלחץ שמושך את הבום פנימה. אם אני מבין נכון.
מצד שני אם אני מבין נכון אז פיתרון כמו בורג או קצה של אזיקון לקיבוע הבום בתושבת שלו, עשוי להגביר את העומס על הרצועה במצב כזה ולהגביר את הסיכוי לקריעתה? אני מבין מכך שהפיתרון הנכון הוא גם הארכה לסנפיר, וגם חיזוק הנעילה של הבום בתוך התושבת שלו.
Scooter007
19-09-2011, 07:18:21
הבנתי ... תעלה בבקשה תמונה כשתסיים ... :-)
בכל פעם שנגע לי הזנב בקרקע הייתה תנועה כזו של הבום פנימה לתוך התושבת. חוץ מכשבהתחלה נעלתי את תושבת הסרבו זנב צמוד לתושבת הבום, אבל אני מניח ששימוש בתושבת הסרבו לבלימת המכות האלו זה לא רעיון חכם..הזזתי בכל אופן את הסרבו מ״מ החוצה מסיבות אחרות. אני מניח שהסיבה לתזוזת הבום פנימה בתושבת היא שמשפגשו להבי הזנב את הקרקע הייתה התנגדות לתנועתם, הרצועה עמדה תחת עומס ומשכה את כל הזנב והבום פנימה עד שנוצר רפיון שאיפשר החלקה של הרצועה על הגג״שים שלה. מה שבTT היה מתבטא כנראה בטחינת הגג״שים. אז, הארכה שכזו לסנפיר הזנב תמנע מגע של להבי הזנב בקרקע וכתוצאה מזה יימנע הלחץ שמושך את הבום פנימה. אם אני מבין נכון.
מצד שני אם אני מבין נכון אז פיתרון כמו בורג או קצה של אזיקון לקיבוע הבום בתושבת שלו, עשוי להגביר את העומס על הרצועה במצב כזה ולהגביר את הסיכוי לקריעתה? אני מבין מכך שהפיתרון הנכון הוא גם הארכה לסנפיר, וגם חיזוק הנעילה של הבום בתוך התושבת שלו.
Friman
19-09-2011, 07:36:10
קודם אני צריך להזמין תושבת בום חדשה ולהחליף.
משום מה בכל החנויות בארץ או שאין במלאי, או שלא עונים לטלפון ;).
Scooter007
19-09-2011, 09:06:53
קודם אני צריך להזמין תושבת בום חדשה ולהחליף.
משום מה בכל החנויות בארץ או שאין במלאי, או שלא עונים לטלפון ;).
הייתי נותן אם היה לי ... זה לא היה ברשימה של החלפים המומלצים.:mad:
Friman
19-09-2011, 09:12:32
תודה. רשימת החלפים המומלצים התייחסה למה שצפוי לההרס בריסוקים, לא בגלל טיפול לא נכון והפעלת כח מוגזם בהרכבה...
לקח מהנסיון שלי עד כה עם התושבת הזו, אני מזמין עם זה גם את הבולטים ההקסגונליים מאלומיניום. ההברגות של הבולטים מהפלסטיק נשחקות די בקלות אם לוחצים חזק מדי (ולא זה לא קשור לסדק שנוצר לי בגלל הידוק יתר של הבורג, זה במיקום אחר בתושבת)
Scooter007
19-09-2011, 09:18:08
עודד,
"טייפ אלומיניום" ? למה הוא עדיף על "אזולירבנד" קלאסי ?
אפוקסי או כל דבק אחר לא יעזור לך שם
קבל שני טיפים:
1- תעטוף את קצה הבום בטייפ כלשהו שיעזור להידוק , עדיפות לטייפ אלומיניום
2- תבנה לך הארכה לסנפיר הזנב. זה יחולל נפלאות בביטחון שלך וברמת הנזקים מהסוג הזה
wind556
19-09-2011, 09:20:23
גיל, אל תעשה הארכה מחוט ברזל, אתה חייב פלדה קפיצית מהסוג שתרכוש בחנות טיסנים בכמה שקלים בודדים
תכין מתקן יסודי ובנוי היטב מפלדה 1.5 עד 2 מ"מ , מודבק היטב לכל אורך הסנפיר, לא רק בקצה התחתון, תעשה את זה מכופף בקצה התחתון מקביל לרצפה ועובר מתחת לרוטור הזנב.
בחלק התחתון של ההדבקה אל הסנפיר אל תסתפק בדבק בלבד, אלא תלפף על שני האיזורים התחתיים חוט תפירה על האפוקסי הטרי ותדאר שהחוט יהיה רווי באפוקסי
כדי שיהיה לך קל להדביק, לפני האפוקסי תתפוס את הפלדה בכמה נקודות עם דבק CA רק כדי שמאומה לא יזוז בזמן האפוקסי.
כמו כן תשייף את כל שטח ההדבקה עד שלא יהיה מבריק, אפוקסי לא אוהב גלזורה. כמו כן תשייף את הפלדה עצמה להסיר כל חלודה ושמן בלתי נראים.
זה אולי נשמע מסובך, ולצערי אני לא מצליח למצוא את התמונה שצילמתי, אבל זה בסך הכל 10 דקות עבודה ויש לך סנפיר חזק עם ביטוח חיים ללהבי הזנב :cool:
נכון שהצורך בזה במסוק עם רצועה קטן יותר, אבל במסוק עם TT זה עושה פלאים להרגשת הביטחון, לאריכות המנגנון ואפילו מונע את הבלאי הקטן של שחיקה מצטברת.
כל מטיס מתחיל יהנה מזה מאד
wind556
19-09-2011, 09:26:45
עודד,
"טייפ אלומיניום" ? למה הוא עדיף על "אזולירבנד" קלאסי ?
טייפ אלומיניום אינו חומר דחיס , בעוד שכל טייפ פלסטי דחיס יותר ויחייב הידוק חזק יותר. הטייפ אלומיניום משמש כמו שימס, רק עם דבק
אבל תמחקו את המילה "איזולירבנד" מעולם הטיסנאות בכלל, זה חומר ירוד ביותר, ונועד למטרה אחת בלבד, וזה בידוד חשמלי. כל צלוטייפ רגיל טוב ממנו למטרות שלנו פי כמה.
אני ממליץ לכל אחד להשיג טייפ אלומיניום, ואם אני לא טועה , יש בגולדן טייפ בחולון. כשיש את זה בבית מתברר שיש לזה עוד כמה וכמה שימושים.
Friman
19-09-2011, 09:34:04
תודה עודד על ההכוונה, אני שומר ברשימת ההסברים הנבחרים שלי.
אנסה למצוא מוט פלדה שכזה. חבל, היה לי מהציר הראשי של מסוק קוואקסיאלי שזרקתי לפח לאחרונה.
בכל אופן החוט ברזל בו התכוונתי להשתמש הוא בעובי 2 מ״מ, לא חוט דק.
Friman
19-09-2011, 10:06:35
אוף! לאף חנות בארץ אין תושבת כזו ?? אפילו לא ליבואנים...
איזה עצבים, צריך להזמין מחו"ל. אשים שם בינתיים קצת אפוקסי ואבדוק אם זה מחזיק מספיק טוב.. בסה"כ יש לחץ על הבום של כל התושבת שלחוצה מהצדדים על ידי הפריים, וגם ככה כשהברגים רפויים לגמרי גם מלמעלה (איפה שנסדק לי) וגם מלמטה, הבום בקושי זז בתושבת, ורק אם מפעילים עליו הרבה כח. אני מניח שלריחופים בלבד שאני עושה פעם וחצי בשבוע זה יחזיק מעמד שבוע, וברגע שיגיע החלק מחו"ל אחליף כמובן.
Friman
23-09-2011, 10:37:33
הוספתי את התוספת שהומלצה פה לסנפיר הזנב, והתוצאה מצויינת! השארתי בכוונה רווח של 2-3 מ״מ מהרצפה, אך גם אם קצה התוסף נוגע ברצפה זה לא מפריע למסוק להסתבסב אם צריך. כנראה שבסל״ד כזה כבר יש מספיק עילוי מהלהבים ככה שהתוסף מחליק בקלות על הרצפה ולא נתקע, כך שהחשש שלי התבדה. עדיין אם הייתי עושה שוב, הייתי משאיר טיפה יותר רווח בשביל השקט הנפשי. מספיק תוסף של ס״מ בערך להגן על הלהבים בזנב של ה500.
השתמשתי במוט פלדה (נראה לי שזו פלדה) ממתקן מתקפל של ייבוש כביסה - קפיצי וגמיש ויחד עם זאת לא מתכופף בקלות. אחרי שיוף ציפוי הפלסטיק שלו הוא בערך בקוטר של 2 מ״מ. בינתיים אני מאד מרוצה, 3 סוללות הבוקר ולא נשמע שום צליל שפשוף של להבי הזנב ברצפה... עכשיו אפשר להתקין ברוגע להבי פוסונו חדשים לזנב.
תודה עודד על הטיפ וגיא על התמונות! אני מוסיף עוד טיפ משלי - את שיוף ציפוי הגלזורה של הסנפיר, לעשות עם כפפות. נכנסו לי באצבעות כמה רסיסי קרבון מיקרוסקופיים כאלה, סיפור להוציא אותם וזה די מעצבן ודוקר.
wind556
23-09-2011, 11:28:52
הוספתי את התוספת שהומלצה פה לסנפיר הזנב, והתוצאה מצויינת! השארתי בכוונה רווח של 2-3 מ״מ מהרצפה, אך גם אם קצה התוסף נוגע ברצפה זה לא מפריע למסוק להסתבסב אם צריך. כנראה שבסל״ד כזה כבר יש מספיק עילוי מהלהבים ככה שהתוסף מחליק בקלות על הרצפה ולא נתקע, כך שהחשש שלי התבדה. עדיין אם הייתי עושה שוב, הייתי משאיר טיפה יותר רווח בשביל השקט הנפשי. מספיק תוסף של ס״מ בערך להגן על הלהבים בזנב של ה500.
השתמשתי במוט פלדה (נראה לי שזו פלדה) ממתקן מתקפל של ייבוש כביסה - קפיצי וגמיש ויחד עם זאת לא מתכופף בקלות. אחרי שיוף ציפוי הפלסטיק שלו הוא בערך בקוטר של 2 מ״מ. בינתיים אני מאד מרוצה, 3 סוללות הבוקר ולא נשמע שום צליל שפשוף של להבי הזנב ברצפה... עכשיו אפשר להתקין ברוגע להבי פוסונו חדשים לזנב.
תודה עודד על הטיפ וגיא על התמונות! אני מוסיף עוד טיפ משלי - את שיוף ציפוי הגלזורה של הסנפיר, לעשות עם כפפות. נכנסו לי באצבעות כמה רסיסי קרבון מיקרוסקופיים כאלה, סיפור להוציא אותם וזה די מעצבן ודוקר.
2 מ"מ זה קצת כבד, אבל לא נורא. החומר הנכון זה פלדה קפיצית מחנות טיסנים (עולה 5-6 ש"ח למטר)
ההארכה האידאלית היא זו שלא רק שאין רווח בין התוספת לרצפה, אלא שהתוספת מרימה קצת את הזנב. בטי רקס 450 שלי הארכתי ב4 ס"מ + קיפול אל מתחת ללהבים, וזה היה מושלם.
דבק לבד לא מספיק, אתה חייב ללפף חוט כלשהו ישירות על הפלדה ואת החוט (הכי טוב זה חוט פיברגלס או קרבון, אבל גם חוט תפירה רגיל יספיק)להספיג היטב באפוקסי, ואז יש לך כוח מכאני שמחזיק את העסק במקום ולא רק הכוח של הדבק.
לגבי כפפות, בטח שלא יזיקו, אבל יותר חשוב להפנים שאסור לנשום אבק קרבון, זה חומר מסרטן
Friman
23-09-2011, 12:00:03
תודה עודד,
בפעם הבאה נעשה גרסא משופרת עם החוט.
guy1a
23-09-2011, 12:13:03
גיל
אם אין לך חוט ברזל מתאים
אז פלייבר יהיה יותר מתאים ממה ששמת
זה נישמע לי כבד מאד.
SEVEN
23-09-2011, 12:19:42
גיל
אם אין לך חוט ברזל מתאים
אז פלייבר יהיה יותר מתאים ממה ששמת
זה נישמע לי כבד מאד.
אתה שוכח שיש לו מסוק 500, הפלייבר שלו הרבה יותר כבד ומסיבי משל 450.
הכי טוב שתמצא פושרוד מפלדה קפיצית, אני בטוח שיש כאן כאלה שיש להם טיסן שהתרסק ויוכלו להפריש לך אחד, אני בינהם אבל אני קצת רחוק ממך.
guy1a
23-09-2011, 12:33:33
סבבה
אז יש לי בשבילך פלייבר 450 :)
Friman
23-09-2011, 12:35:51
זה פחות עבה מפלייבר של 500.
בינתיים לא הפריע כלל לטיסה של המסוק, לא הכביד ולא כלום. לפעם הבאה אמצא פלדה קפיצית, אם אצטרך להכין אחד נוסף כזה. או אם זה יהיה אחרי ריסוק אולי יהיה לי פושרוד זנב עקום שאולי יתאים לתפקיד. בינתיים עדיף בלי לרסק.
wind556
23-09-2011, 13:01:43
פליי בר אינו עשוי מפלדה קפיצית
אני לא מבין על מה הדיון, בכל חנות טיסנים יש פלדות מתאימות בכל עובי החל מ0.8 מ"מ . עולה ממש פרוטות.
יש גם להשיג בדיוק את אותה פלדה (קפיצית) בחנויות למתכות כמו אצל זהבי בתל אביב (ויש עוד)
למסוק 450 הייתי שם פלדה לא מעל 1.2 (במסוק ה450 של הבן שלי שמתי 0.8) ולמסוק 500 הייתי שם 1.5 מ"מ
לא פליי בר ולא נעליים :D
כמו כן אפשר לבנות את התוספת גם מדיקט תעופתי 1.5 מ"מ , גם זה מכל חנות טיסנים
Friman
23-09-2011, 14:58:34
אין דיון, הובן שהכי טוב פלדה קפיצית ולהבא זה מה שאשים.
בינתיים שמתי שטוזטינתונציק, והוא עושה את העבודה בסדר, לא כבד בצורה שאני מרגיש במסוק ומרשים כמספיק חזק ועמיד. אז בפעם הבאה פלדה קפיצית, אבל עד שהמסוק ייתרסק ואצטרך להחליף סנפיר, שטוזטינתונציק נראה לי שיעשה את העבודה ;).
שוב תודה על הטיפ בכלל ועל ההכוונה המדוקדקת בפרט
guy1a
23-09-2011, 16:33:15
לא היה שום דיון עודד.
אתה נתת את דעתך ואני נתתי את דעתי.
מדינה חופשית כמו שאמרת ...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.