צפייה בגרסה מלאה : שתי שאלות
Friman
30-09-2011, 19:48:28
היי, יש לי שתי שאלות לא ממש קשורות אחת לשנייה:
1. שאלה תאורטית - האם יש הבדל, ואם כן מה הוא, בין BEC לבין רגולטור? לא ממש הצלחתי להבין מה התפקידים השונים (?) שלהם.
2. שאלה פרקטית - עד לאיזה מתח אפשר לאפשר לתא סוללת ליפו לרדת בביטחה? יש לי 2 סוללות ננו טק 2650mAh ואחת ננו טק 3000mAh. השבוע הטסתי עם ה2650 כמעט 7 דקות והיא ירדה עם מתח תא ממוצע של 3.79-3.8V. אם אני זוכר נכון הבנתי שאפשר לרדת עד למתח תא של 3.7v וזה עדיין בטווח הבטוח? מצד שני גם קראתי שיש כאלו שלוקחים כטווח ביטחון סף של 3.8v שאני כעת הגעתי אליו בדיוק. חשבתי לנסות לעלות בהדרגה לכיוון ה8 דקות טיסה (בנורמל). מה דעתכם? זה סביר לגודל הסוללה הזה? יש לי טלמטריה של מתח הסוללה במשדר ככה שאין לי בעיה לדעת באופן גס מתי הגיע הזמן לעצור, רק רציתי לוודא שירידה של המתח עד ל3.7v במנוחה היא עדיין בטווח הבטוח והתקין.
wind556
30-09-2011, 19:59:15
1- BEC זה רגולטור לכל דבר
2- הסף הקריטי זה 3V אבל המומלץ זה 3.7
יש מקרים שתציל סוללה גם ב2.8 , אבל תפגע באורך החיים שלה
אני הולך על קו מנחה של 3.6V בתור סף תחתון(לא חורג מתחת לסף הזה לעולם)
Friman
30-09-2011, 20:16:17
תודה!
Yoav Lahav
30-09-2011, 21:52:30
מר פרימן,
יש לך צפצפה עם מתח סף שניתן לתיכנות? אם כן אז אין שום בעיה. תשים עם 3.3V (לא לקפוץ הסבר יבוא)
ותטיס כמה שבא לך עד שיצפצף. אם אין לך אז תקנה זה עולה 6 דולר כולל משלוח.
ולמה 3.3? כי בטיסה המתח נמוך יותר בגלל העומס. מניסיוני אני יורד בצפצוף של 3.3V ומודד לאחר הוצאת הסוללה 3.6-3.7.
הסוללות חיות יופי.
טלמטריה זה נחמד השאלה פה היא האם זה מצפצף לך במתח לתא כמו הצפצפה הנ"ל או מתח כולל של הסוללה. אם מתח לתא אז סבבה אם מתח כולל של הסוללה זה לא שווה דבר רק יכול להזיק.
או שזה בכלל לא מצפצף?
guy1a
30-09-2011, 22:30:16
הצפצפה שלי מצפצפת ב 3.6
או יותר נכון להגיד שאחרי שאני נוחת ובודק .. אז יש 3.6. אני מניח שתחת עומס זה יותר נמוך. אולי באמת 3.3 כמו שיואב אומר.
wind556
01-10-2011, 00:32:02
אין יותר פשוט מטיימר, לומדים את המסוק וככה זה עובד אצל רוב המטיסים
Friman
01-10-2011, 03:14:44
אני מטיס עם טיימר, התחלתי עם 6 דקות אבל הסוללות ירדו במתח תא ממוצע של 3.85V אז הנחתי שאפשר למשוך עוד קצת זמן טיסה (שוב, בנורמל).
באחת ההזמנות הקרובות אצרף גם באזר, לגיבוי במקרה של נפילת מתח בתא בודד. כרגע טפו טפו טפו כל מה שצריך כבר נמצא בחבילות בדרך לישראל.
wonderd
01-10-2011, 09:19:09
אתה עושה בסדר גמור, עם סוללת ה 3000 - תעלה את זמן ההטסה בעוד דקה ותבדוק שוב כמה נשאר בסוללה. אם אתה עדיין מעל 3.8V - תוסיף עוד חצי דקה.
אתה אמור להגיע לאיזור ה 8 דקות הטסה, אבל מרגע הציפצוף ועד הרגע שבו אתה באמת נוחת לוקח עוד 20-30 שניות ולכן טווח הביטחון.
סוללת ה 2650 מן הסתם תיתן לך פחות זמן טיסה, אני במקומך לא הייתי עובר איתה את ה 7 דקות - 3.8 כטווח ביטחון זה מצויין, אם מדי פעם תרצה תוכל להטיס עוד חצי דקה בלי בעיה, אבל אני לא הייתי עושה את זה באופן קבוע - הטיסה שלך מן הסתם תשתפר ואז העלייה בצריכת הזרם וודאית, אתה לא רוצה לפגוע בסוללות או לקבל קאט באויר בגלל זה.
Friman
01-10-2011, 10:54:18
תודה. היום הטסתי 8 דקות עם ה3000mAh ו7:30 דקות עם כל אחת מה2650mAh. נראה יותר מאוחר כשאחבר למטען לאיזה מתח הן ירדו.
והפעם היו הקפות יפות! בלי ״כמעט תספורת״... צילמתי, מקווה שהצילום יצא טוב, אם כן אעלה בערב
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.